Tuhoaako tepailu Letkautukset-ketjun?

  • 3 507
  • 37

Tuhoaako tepailu Letkautukset-ketjun?


  • Äänestäjiä
    195

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
iiron_troikka kirjoitti:
Tepan kolme viimeistä postausta Jatkoajan parhaat letkautukset ketjuun. Jokainen päättäköön itse ovatko nämä letkautuksia pituutensa tai sisältönsä puolesta.
Vertailuksi sattumanvaraisesti valitun nimimerkin Daespoo edelliset postaukset samaiseen ketjuun.

Arvasit väärin. (Vastaus arveluihin että Daespoo on ainoa lapsi.)
JHag heiluttaa taas sanan säilää Tarmo Ropponen -ketjussa.
Lainaus:
JHag kirjoitti:
Saamme varman lopputuloksen klo 7.15. huomisaamuna, kun Peräpersekorven vaalivastaava Unto "no woman no cry" Runkkari menee aamulypsylle ja muistaa samalla tuoda ääniuurnan Teboilin baariin eli alueen keskusvaalilautakuntaan.

aiheutti tepamaisen kohtauksen jossa pyörin lattialla ja nauroin perseeni pois.
Del Monte mies sanoo....Kyllä! Tämä oli kieltämättä oikeasti hauska, tosin asiayhteydestä törkeästi irroitettuna kuten sanoitkin. (arvio toisen kirjoittaman postaamasta letkautuksesta)
Jaahas, moderaattorit eivät sitten katsoneet ystävällisesti yrityksiäni parantaa keskustelun tasoa joten joudun tyytymään Tepan tölvimiseen täällä.
Hyvä idea!

Eli uusi ketju on avattu henkilöille jotka eivät kastele näppistään joka yö.
jne, jne, jne...
 
Viimeksi muokattu:

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Ai niin joo.. 'Hupaisia kirjoitusvirheitä mediassa' ketju se vasta raiskattu onkin. Tai ehkä monen mielestä tosiaan on hupaisaa jos jonkun nimi on kirjoitettu väärin.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Kyllä mä olen sitä mieltä, että jos joku asia ei mun mielestä ole hauska niin sitten se ei oo kenenkään mielestä hauska. Ja muutenkin mulla on oikeus sanoa, mitä mihinkin ketjuun saa kirjoittaa. Ja mun kanssa eri mieltä ajattelevat on tyhmiä, ja eri tavalla ajattelevat voivat haistaa paskan.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Miten tämä on missattu?

Ruutiveijari kirjoitti:
Tepa se on ketjun perustanutkin, Tepa postatkoon mitä oman ketjunsa linjan mukaiseksi näkee.
Todella hyvä huomio. Itse asiassa täällä vingutaan siitä, että Tepa ei noudata niitä perusteita, mitä muut hänen ketjultaan odottavat. Siitä, onko sana "letkautus" ketjun nimessä hyvä vai huono, voidaan tietysti keskustella, mutta itse ketjun sisällön määrittelyssä ketjun avaajalla on kyllä aika keskeinen asema.

Tässä malliksi ketjun avausviesti:

Tepa kirjoitti:
Kerätään tänne Jatkoajan parhaita letkautuksia. Kaikki mielestänne osuvat letkautukset ovat tervetulleita. Jotta ketju pysyisi asiassa jätetään muiden tuotosten arvostelu pois.

Aloitan tällä

"Archibald Heinon lantioliikkeen ja kiekonhallinnan pehmeä symbioosi yhdistettynä HC Toivosen saatanallisiin lyöntilaukaus- ja murjomisominaisuuksiin lienee tulevalla liigakaudella ehkäpä koko sarja dynaamisin ja tasapainoisin kombinaatio" - Rontti
Tässä siis ikään kuin malliksi annettu "letkautus". Taitaa olla liian pitkä palstapoliiseille. Olkaa mitä mieltä tahansa siitä, onko tuon pituinen lause letkautus vai ei, mutta se on kuitenkin sitä, mitä rakastetun ketjun vihattu avaaja tältä ketjulta halusi.

Perustakaa omat kejunne, missä saatte itse määrätä säännöt. Älkää avautuko Tepalle, jos hänen ketjunsa säännöt eivät miellytä.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
morningstar kirjoitti:
Perustakaa omat kejunne, missä saatte itse määrätä säännöt. Älkää avautuko Tepalle, jos hänen ketjunsa säännöt eivät miellytä.
Kokeiltu, modet eivät sallineet. Tosin Daespoo teki kyllä kaikkensa että uusi avaamansa ketju lukittaisiin.

Itse olen sitä mieltä että ketjun avaajalla ei ole sen kummempaa 'omistusoikeutta' ketjuun kuin kenelläkään muullakaan. En nyt tarkoita erityisesti letkautusketjua, vaan ihan yleensäkin.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Twite kirjoitti:
Itse olen sitä mieltä että ketjun avaajalla ei ole sen kummempaa 'omistusoikeutta' ketjuun kuin kenelläkään muullakaan. En nyt tarkoita erityisesti letkautusketjua, vaan ihan yleensäkin.
En tiedä mitä tarkoitat omistusoikeudella, mutta eikö se nyt ole ihan normikäytäntö, että avausviestissä ketjun avaaja kertoo mistä ketjussa on kyse, ja samalla asettaa tietyt raamit sille, mitä ketjussa on tarkoitus käsitellä ja mitä sinne on tarkoitus postata. Jos hänellä ei nyt omistusoikeutta olekaan, niin vielä vähemmän sitä on muilla kirjoittelijoilla. Nythän on nimenomaan tapahtunut niin, että muut ovat alkaneet kitistä ketjun avaajalle, että hän ei saisi postata ketjuun sitä taikka tätä.

Edelleenkin olen sitä mieltä, että ainoa asia, mistä Tepaa (ehkä) voidaan syyttää, on ketjun nimeäminen jokseenkin harhaanjohtavasti.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
morningstar kirjoitti:
Nythän on nimenomaan tapahtunut niin, että muut ovat alkaneet kitistä ketjun avaajalle, että hän ei saisi postata ketjuun sitä taikka tätä.

Edelleenkin olen sitä mieltä, että ainoa asia, mistä Tepaa (ehkä) voidaan syyttää, on ketjun nimeäminen jokseenkin harhaanjohtavasti.
Oih, metakeskustelua, mun lempparia!

Koko letkautusketjun lukeneena voin sanoa hyvällä omallatunnolla, että suuri osa ketjunavaajan itsensa postaamista "letkautuksista" ei ole hauskoja, saati sitten letkautuksia. Ehkä ne ovat sitten niitä parhaita. Mikään tuntemani positiivinen adjektiivi niitä ainakaan pysty kuvailemaan. Tuo huonosti nimetty ketju pitää kyllä paikkansa, jos sinne on tarkoitus laittaa koko Predatorin keskimäärin neljä kappaletta per viesti -tuotanto. Minä kun käsitän letkautuksella "mutsis on" ja "housuissas on" -pituusluokan lausahdukset. Ketju on ajoittain erittäin viihdyttävä, mutta inflaatio iskee pahasti, jos minkäänlaista rimaa ei viitsitä pitää postauksissa. Vielä heikompi tilanne on Twitenkin mainitsemassa kirjoitusvirhe-ketjussa.

En halua edelleenkään olla ilkeä, mutta Tepan suurin synti on itse perustamansa viestiketjun viestimäärän pakonomainen kasvattaminen.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jokainen pistää letkautus-ketjuun omasta mielestään hauskoja viestejä. Eipä se ole meikäläiseltä mitään pois, jos joku pistää sinne sellaisen viestin, joka ei mua naurata. Tepa on sitäpaitsi avannut ketjun, joten hän saa pistää sinne mitä letkautuksia haluaa. Tosin niin saavat kai kaikki muutkin? Vastasin kolmosvaihtoehdon.
 

Tepa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
1. Kiitokset tämän ketjun avaajalle tuon letkautus ketjun pelastamisestasillä siitä oli hyvää vauhtia häviämässä itse ketjun idea, hyvien letkutusten kerääminen samaan ketjuun. Itsellä oli käynyt mielessä samnalaisen ketjun avaaminen, mutta tunsin olevani "jäävi" sellaisen avaamiselle, koska itse olin arvosteltava kohteena ja ketjun avaajana.

2. Kiitokset Morning starille allaolevista huomiosta ja oivalluksesta:

morningstar kirjoitti:
Todella hyvä huomio. Itse asiassa täällä vingutaan siitä, että Tepa ei noudata niitä perusteita, mitä muut hänen ketjultaan odottavat. Siitä, onko sana "letkautus" ketjun nimessä hyvä vai huono, voidaan tietysti keskustella, mutta itse ketjun sisällön määrittelyssä ketjun avaajalla on kyllä aika keskeinen asema.

Tässä malliksi ketjun avausviesti:

Tepa kirjoitti:
Kerätään tänne Jatkoajan parhaita letkautuksia. Kaikki mielestänne osuvat letkautukset ovat tervetulleita. Jotta ketju pysyisi asiassa jätetään muiden tuotosten arvostelu pois.

Aloitan tällä

"Archibald Heinon lantioliikkeen ja kiekonhallinnan pehmeä symbioosi yhdistettynä HC Toivosen saatanallisiin lyöntilaukaus- ja murjomisominaisuuksiin lienee tulevalla liigakaudella ehkäpä koko sarja dynaamisin ja tasapainoisin kombinaatio" - Rontti

Tässä siis ikään kuin malliksi annettu "letkautus". Taitaa olla liian pitkä palstapoliiseille. Olkaa mitä mieltä tahansa siitä, onko tuon pituinen lause letkautus vai ei, mutta se on kuitenkin sitä, mitä rakastetun ketjun vihattu avaaja tältä ketjulta halusi.

Perustakaa omat kejunne, missä saatte itse määrätä säännöt. Älkää avautuko Tepalle, jos hänen ketjunsa säännöt eivät miellytä.

Minä en moistiskele ketään ketjun arvostelusta, mutta toivoisin myöskin ketjun arvostelun tapahtuvan muaalla kuin itse ketjussa, sillä ketjun tarkoitus on kerätä noita "letkautuksia" ei arvostella niitä. Täysin samaa mieltä tämän kanssa.

Iker kirjoitti:
Ovatpahan kuitenkin jonkun mielestä mainitsemisen arvoisia letkautuksia, joten siinä mielessä joka ikinen letkautus, lyhyt ja nokkela tai pitkä ja surkea on aivan oikeassa ketjussa ollessaan letkautus-ketjussa. Pieni harmi tuollainen yksittäinen huono letkautus on verrattuna näihin jatkuviin "ei voi olla totta, tuolleko sinä naurat..."- avautumisiin, jotka eivät takuulla kuulu kyseisen otsikon alle.

Sama asia vitutus-ketjun kanssa. Jos jotain vituttaa joku asia, turha kai siinä on kenenkään mennä valistamaan, että väärin meni tuokin vitutus.

Toisin sanoen, ainakin minua palstan lukijana ärsyttää nimenomaan kaikki vastaava, ketjun aiheeseen sinänsä liittymätön paskanjauhaminen, ei suinkaan se, jos jonkun maku/huumori/muut mielipiteet eroavat omistani.


Pahoittelen, jos ketjun avaukseni ja määrittelyni on mielestänne mennyt pieleen. Kerron tässä yhteydessä, mitä itse ajattelen letkautuksesta. Letkautus on mielestäni spontaani nopea kierliisesti rikas vastaus tiettyyn asiaan. Kuka on sanonut, että letkautuksen pitää olla hauska? Letkautus voi olla mielestäni piikittelevä ja loukkaava, jolloin se ei varmasti ole ainakaan sen kohteen mielestä hauska. Esimerkkinä nuo Pentti viestit on mielestäni hyviä kuvauksia Pentin toimista. Ne eivät naurata useassa tapauksessa esimerkkinä HIFK kannattajia, pikemminkin ne ärsyttävät ja tuovat ehkä ikäviä muistoja mieleen.

Otan tähän vähän esimerkkinä tuosta tänne pastetusta ensimmäisestä Pentti viestistä. Ensimmäinen lause:

"There's only one takatukka. There's Pena."

Kun tämä yhditetään kappaleen viimeiseen lauseeseen:

Autenttisen takatukan kasvattaminen ei muuten vastaa edes penailun ruskeaa vyötä ja se oikealla Penalla oli jo ennen Calgaryn MM-mitalia.

Muodostuu mielestäni Letkautus.

Edelleen

Itsekin sanoit tuossa yllä, että ostanissan-masanne on vasta opettelemassa penailun aakkosia ja ihan kivaahan se on että oppii tavoille.

Tässä on mielestäni toinen letkautus ostanissan-masanne on viitattu kielissesti rikkaasti Virmasen autokauppias taustaan.

Edelleen pikkupena on mielestäni kolmas letkautus.

Kun kokanaisuus nidotaan yhteen siinä on mielestäni varsin kielellisesti rikkaasti sanottu, että Penalla kiekko taustaa ja näyttöjä jo 80-luvulta alkaen, kun Matti Virmanen myi vielä Nissaneita ja hän entisenä valmentaja voi ymmärtää kiekosta hiukan enemmän kuin kahden viikon kokemuksen Jokerein kakkosena omaava Virmanen. Mielestäni tämä tämä mahtuu parhaiden Letkutusten sekaan, koska siinä on monta letkautusta kautta piikiä vedetty pieneen pätkään tekstiä. Huippuhauska se ei välttämättä ole.

Olen valmis ottamaan myös krittiikkiä vastaan, että ketju pysyy muita miellyttävänä. Olen toisaalta siitä ylpeä, että ketju elää ja pysyy pinnalla vuodesta toiseen. Kiitokset osallistujille.
 
Viimeksi muokattu:

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Tepa kirjoitti:
Kun kokanaisuus nidotaan yhteen siinä on mielestäni varsin keilisesti riikkaasti sanuttu,
Siis mitä?

Ja IMO, suurin osa Tepan viesteistä tuohon ketjuun eivät ole sitä mitä minä käsitän letkautuksella. Mutta eipä juuri liikuta.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Kiitän kaikkia HPK-faneja jotka ovat pitäneet puoliani sillä aikaa kun en itse pystynyt vastaamaan.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Daespoo kirjoitti:
Kiitän kaikkia HPK-faneja jotka ovat pitäneet puoliani sillä aikaa kun en itse pystynyt vastaamaan.

Harmi tosiaan, että olit poissa. Palstan taso laski huomaa vauhtia, kun et ollut vahtimassa. Nyt töihin siitä!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös