1. Kiitokset tämän ketjun avaajalle tuon letkautus ketjun pelastamisestasillä siitä oli hyvää vauhtia häviämässä itse ketjun idea, hyvien letkutusten kerääminen samaan ketjuun. Itsellä oli käynyt mielessä samnalaisen ketjun avaaminen, mutta tunsin olevani "jäävi" sellaisen avaamiselle, koska itse olin arvosteltava kohteena ja ketjun avaajana.
2. Kiitokset Morning starille allaolevista huomiosta ja oivalluksesta:
morningstar kirjoitti:
Todella hyvä huomio. Itse asiassa täällä vingutaan siitä, että Tepa ei noudata niitä perusteita, mitä muut hänen ketjultaan odottavat. Siitä, onko sana "letkautus" ketjun nimessä hyvä vai huono, voidaan tietysti keskustella, mutta itse ketjun sisällön määrittelyssä ketjun avaajalla on kyllä aika keskeinen asema.
Tässä malliksi ketjun avausviesti:
Tepa kirjoitti:
Kerätään tänne Jatkoajan parhaita letkautuksia. Kaikki mielestänne osuvat letkautukset ovat tervetulleita. Jotta ketju pysyisi asiassa jätetään muiden tuotosten arvostelu pois.
Aloitan tällä
"Archibald Heinon lantioliikkeen ja kiekonhallinnan pehmeä symbioosi yhdistettynä HC Toivosen saatanallisiin lyöntilaukaus- ja murjomisominaisuuksiin lienee tulevalla liigakaudella ehkäpä koko sarja dynaamisin ja tasapainoisin kombinaatio" - Rontti
Tässä siis ikään kuin malliksi annettu "letkautus". Taitaa olla liian pitkä palstapoliiseille. Olkaa mitä mieltä tahansa siitä, onko tuon pituinen lause letkautus vai ei, mutta se on kuitenkin sitä, mitä rakastetun ketjun vihattu avaaja tältä ketjulta halusi.
Perustakaa omat kejunne, missä saatte itse määrätä säännöt. Älkää avautuko Tepalle, jos hänen ketjunsa säännöt eivät miellytä.
Minä en moistiskele ketään ketjun arvostelusta, mutta toivoisin myöskin ketjun arvostelun tapahtuvan muaalla kuin itse ketjussa, sillä ketjun tarkoitus on kerätä noita "letkautuksia" ei arvostella niitä. Täysin samaa mieltä tämän kanssa.
Iker kirjoitti:
Ovatpahan kuitenkin jonkun mielestä mainitsemisen arvoisia letkautuksia, joten siinä mielessä joka ikinen letkautus, lyhyt ja nokkela tai pitkä ja surkea on aivan oikeassa ketjussa ollessaan letkautus-ketjussa. Pieni harmi tuollainen yksittäinen huono letkautus on verrattuna näihin jatkuviin "ei voi olla totta, tuolleko sinä naurat..."- avautumisiin, jotka eivät takuulla kuulu kyseisen otsikon alle.
Sama asia vitutus-ketjun kanssa. Jos jotain vituttaa joku asia, turha kai siinä on kenenkään mennä valistamaan, että väärin meni tuokin vitutus.
Toisin sanoen, ainakin minua palstan lukijana ärsyttää nimenomaan kaikki vastaava, ketjun aiheeseen sinänsä liittymätön paskanjauhaminen, ei suinkaan se, jos jonkun maku/huumori/muut mielipiteet eroavat omistani.
Pahoittelen, jos ketjun avaukseni ja määrittelyni on mielestänne mennyt pieleen. Kerron tässä yhteydessä, mitä itse ajattelen letkautuksesta. Letkautus on mielestäni spontaani nopea kierliisesti rikas vastaus tiettyyn asiaan.
Kuka on sanonut, että letkautuksen pitää olla hauska? Letkautus voi olla mielestäni piikittelevä ja loukkaava, jolloin se ei varmasti ole ainakaan sen kohteen mielestä hauska. Esimerkkinä nuo Pentti viestit on mielestäni hyviä kuvauksia Pentin toimista. Ne eivät naurata useassa tapauksessa esimerkkinä HIFK kannattajia, pikemminkin ne ärsyttävät ja tuovat ehkä ikäviä muistoja mieleen.
Otan tähän vähän esimerkkinä tuosta tänne pastetusta ensimmäisestä Pentti viestistä. Ensimmäinen lause:
"There's only one takatukka. There's Pena."
Kun tämä yhditetään kappaleen viimeiseen lauseeseen:
Autenttisen takatukan kasvattaminen ei muuten vastaa edes penailun ruskeaa vyötä ja se oikealla Penalla oli jo ennen Calgaryn MM-mitalia.
Muodostuu mielestäni Letkautus.
Edelleen
Itsekin sanoit tuossa yllä, että ostanissan-masanne on vasta opettelemassa penailun aakkosia ja ihan kivaahan se on että oppii tavoille.
Tässä on mielestäni toinen letkautus ostanissan-masanne on viitattu kielissesti rikkaasti Virmasen autokauppias taustaan.
Edelleen pikkupena on mielestäni kolmas letkautus.
Kun kokanaisuus nidotaan yhteen siinä on mielestäni varsin kielellisesti rikkaasti sanottu, että Penalla kiekko taustaa ja näyttöjä jo 80-luvulta alkaen, kun Matti Virmanen myi vielä Nissaneita ja hän entisenä valmentaja voi ymmärtää kiekosta hiukan enemmän kuin kahden viikon kokemuksen Jokerein kakkosena omaava Virmanen. Mielestäni tämä tämä mahtuu parhaiden Letkutusten sekaan, koska siinä on monta letkautusta kautta piikiä vedetty pieneen pätkään tekstiä. Huippuhauska se ei välttämättä ole.
Olen valmis ottamaan myös krittiikkiä vastaan, että ketju pysyy muita miellyttävänä. Olen toisaalta siitä ylpeä, että ketju elää ja pysyy pinnalla vuodesta toiseen. Kiitokset osallistujille.