Tuhoaako tepailu Letkautukset-ketjun?

  • 3 503
  • 37

Tuhoaako tepailu Letkautukset-ketjun?


  • Äänestäjiä
    195

timosusi

Jäsen
Omasta mielestäni sinänsä potentiaalisen ketjun taso on todella kärsinyt profiilispämmääjänsä tekosista ja tämän antamasta huonosta esimerkistä. Kaikki 'Pääomaa' lennokkaammin kirjoitetut ja/tai lyhyemmät tekstit tuntuvat olevan letkautuksia. Tietysti voi olla että kyseessä on vain kaltaisteni jäykkisten suvaitsemattomuus muiden huumorintajua kohtaan. Anna äänesi kuulua asian tiimoilta.
 
Viimeksi muokattu:

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Äänestin vaihtoehtoa 3. ja ei, ketju ei ole mikään hengenasia minulle, mutta on siltä hyviä nauruja irronnut. Toisaalta, välillä on vaikeaa nähdä huumoria kaikissa ”letkautuksissa”.

timosudelle tiedoksi, että varsin kohteliasta olisi ilmoittaa etukäteen että vastanneiden kanta on ketjusta nähtävillä. Tämän ketjun osalta ihan sama, mutta sikäli että menisin vaikkapa heikkona hetkenä tunnustamaan ketjussa ”oletko tikannut rumaa valasta alle 2 promillen julkisella paikalla hymyillen” että ”no kerran vahingossa”, niin arvostaisin jos vastaukseni pysyisi privaattina.
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Itselleni on noin niinkuin muuten ihan sama mitä Tepa tai joku muu letkautus-ketjuun laittaa, mutta kun asiaa nyt kysytään niin kyllähän asia kun asia kokee inflaation jos siitä on ylitarjontaa.
 

fedorov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Troy kirjoitti:
Itselleni on noin niinkuin muuten ihan sama mitä Tepa tai joku muu letkautus-ketjuun laittaa, mutta kun asiaa nyt kysytään niin kyllähän asia kun asia kokee inflaation jos siitä on ylitarjontaa.

Jos ne Tepan poustaamat ei oo hauskoja niin miten ne sitten edesauttaa tuota inflaatiota?! Eikö sen pitäis olla päinvastoin hyvä juttu että väliin tulee kaikenlaisia kuivia ja paskaakin paskempia lainauksia, jotka sitten nostavat niiden joukossa olevien helmien hihityskerrointa? Tuolla sinun ajattelutavallasi siis.

Ja missä on se sankari (ei, et sinä Daespoo) joka määrittelee minkä kuuluu naurattaa tuhatpäistä lukijakuntaa..?!
 

JanJ

Jäsen
fedorov kirjoitti:
Jos ne Tepan poustaamat ei oo hauskoja niin miten ne sitten edesauttaa tuota inflaatiota?! Eikö sen pitäis olla päinvastoin hyvä juttu että väliin tulee kaikenlaisia kuivia ja paskaakin paskempia lainauksia, jotka sitten nostavat niiden joukossa olevien helmien hihityskerrointa?
Varmaan tässä haetaan sitä, että letkautus ei ole 10-rivinen analyysi penailusta. Letkautus, no se on letkautus.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Tämä on julkinen äänestys. Muut käyttäjät voivat nähdä mitä vaihtoehtoa äänestät.

Borgie kirjoitti:
timosudelle tiedoksi, että varsin kohteliasta olisi ilmoittaa etukäteen että vastanneiden kanta on ketjusta nähtävillä.
Näkeehän sen tiedon ennen äänestämistä, sä et vaan osaa. Minua kyllä hymyilytti kovasti nähdä kuka on ainoana vastannut 'Ei todellakaan, hienoa että letkautuksia ei pantata vain omana ilonaan!'

PS. Kaikki ketjut joissa nostetaan yksittäinen nimimerkki arvostelun kohteeksi ovat kyllä ihan perseestä.
 

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Twite kirjoitti:
Näkeehän sen tiedon ennen äänestämistä, sä et vaan osaa.

No voi helvetin perse, niinpä tietysti, ja luonnollisesti sen on vielä kerhomulkku joka huomaa tumpelointi. Nöyrin anteeksi pyyntöni timosudelta, ja jos Twite uskaltautuu seuraavaan DK kekkeriin, niin tiedoksi että aioin Nöyryyttää sinua lentiksessä sekä mahdollisesti tiputtaa kesken pelin hanskat tai shortsit. Vähintään pyöritän makkarasi hiekassa, senkin kääpiö! ;o)
 

M10

Jäsen
Borgie kirjoitti:
...niin tiedoksi että aioin Nöyryyttää sinua--------sekä mahdollisesti tiputtaa kesken pelin--------shortsit.-------pyöritän makkarasi hiekassa------ ;o)

Mitä te siellä DK:ssa oikein teette ja mikäs tämä Krokett oli miehiään..?
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Twite kirjoitti:
PS. Kaikki ketjut joissa nostetaan yksittäinen nimimerkki arvostelun kohteeksi ovat kyllä ihan perseestä.
Tähän ei ole paljon lisättävää. On tästä julkisesta äänestyksestä kuitenkin se etu, että saadaan kätevästi lista JA:n palstapoliiseista.
 
morningstar kirjoitti:
Tähän ei ole paljon lisättävää. On tästä julkisesta äänestyksestä kuitenkin se etu, että saadaan kätevästi lista JA:n palstapoliiseista.

Heh, tosi kätevää. Pelikieltoa kaikille!
 

timosusi

Jäsen
Twite kirjoitti:
PS. Kaikki ketjut joissa nostetaan yksittäinen nimimerkki arvostelun kohteeksi ovat kyllä ihan perseestä.

Tossa on kyllä perää. Tarkoitus ei ollut puuttua vain yksittäisen kirjoittajan postauksiin vaan ihan yleensä siihen että ketjuun kipataan likimain kaikkea joka ei suorastaan rupea itkettämään riippumatta siitä kuinka sattuvia sivallukset ovat. Otsikko olisi varmaan pitänyt valita ilman pyrkimystä nasevuuteen, tyyliin: Tuhoaako liukuhihnapostaus Letkautukset-ketjun? Ilmeisesti otsikkoa ei kuitenkaan voi enää muokata? Ehkä en vaan osaa.

Nimimerkille 'Morrow10' todettakoon että ko. ketju on elämäni ainoa valo. Näin se ehkä pysyy vieläkin kirkkaampana mikäli edes joku ketjun laatua spekuloiva viesti pysyy täällä.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Morrow10 kirjoitti:
Mitä te siellä DK:ssa oikein teette ja mikäs tämä Krokett oli miehiään..?


Emme oikeastaan mitään, vain hauskoja-asioita. David Krokett on tietenkin krokettipelin keksijä ja kehittelijä. Alla pari esimerkkiä touhuista, muiden suulla, sekä tarkempi osoite itse ketjuun.

ervatsalo kirjoitti. Niin, puheluperäisen tiedon mukaan orkesteri on tällä hetkellä pierussa ja valmentaja on saanut kenkää jo ennen peliä. Muuten menee kuulemma ihan kivasti.


Lähde: puolihumalainen mieshenkilö Etelä-Hämeestä

Golden AWe kirjoitti. Taitaa joutua katkerana raportoimaan moderaattoreille sillä nyt näyttää uhkaavasti että joillakin Jatkoajan jäsenistä on ollut oikeaa elämää ja siellä elämässä jopa hauskaa elämöintiä! Puhumattakaan siitä että siellä oli vielä naisiakin!

Ennenkuulumatonta...tuota, öh, millaista se oli?

Tarkemmin. http://keskustelu.jatkoaika.com/showthread.php?t=29081

Niin, äänestin kohtaa 3, koska mielestäni jokainen saa letkautella tai tuoda ketjuun omastamielestään letkautukseksi luettavan kirjoituksen.

edit. lisätty pari sanaa.
 
Viimeksi muokattu:

Sääksi

Jäsen
Hetken asialle ajatuksia uhrattuani.

Samaa mieltä siitä, että tämä ketjun nimeäminen meni poskelleen. Tepa ei todellakaan ole ainoa, jonka postittamat letkautukset eivät saa edes pientä hymyä aikaan, vaikka itsellänikin kuppi meni nurin juuri hänen kohdallaan. Vastaavasti osoittaa loistavaa huumorintajua vastata tähän äänestykseen, kuten kyseinen henkilö vastasi. Nothing but respect.

Jaa, kuinka tärkeä juttu tuo ketju on, kyseli joku. Ei nyt elämäni miljoonan tärkeimmän asian joukossa, mutta yksi parhaista ketjuista Jatkiksessa kuitenkin. "Asia, joka avautui minulle" on kuitenkin paras, jos jollekin olisi tullut mieleen tälläistä kysyä. Jääkiekkohan ei tässä vaiheessa kautta jaksa enää kiinnostaa.

Inflaation ketju kuitenkin mielestäni on kärsinyt. Onhan sitä nieltyä helmeäkin mukavampi etsiä paskan joukosta omasta pöntöstä, kuin kaupungin jätevedenpuhdistamolta.

Enkä minä sitä niellyt. Kaveri.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Loppujen lopuksi melko sama, mutta jos avaajan tarkoituksena on, että sinne laitetaan "letkautuksia", jotka ovat lyhyitä yleensä lauseen pituisi nasevia ja osuvia heittoja, niin ihmetyttää, miksi ihmiset eivät ideaa ymmärrä? Ehkä ketjun nimi olisi sitten hyvä olla: "Jatkoajan parhaimmat jutut" tai jotain siihen suuntaan.

Se, mikä on hauskaa, on tietysti makuasia ja eri ihmisiä naurattaa eri asiat. Kyllä siellä jotain tasoa voisi ylläpitää, mutta onko se sitten todellisuudessa edes mahdotonta, kun edelleenkin eri ihmisiä huvittaa eri jutut...

Ähh, antaa olla. Tissit. Tai jotain!
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
fedorov kirjoitti:
Jos ne Tepan poustaamat ei oo hauskoja niin miten ne sitten edesauttaa tuota inflaatiota?! Eikö sen pitäis olla päinvastoin hyvä juttu että väliin tulee kaikenlaisia kuivia ja paskaakin paskempia lainauksia, jotka sitten nostavat niiden joukossa olevien helmien hihityskerrointa? Tuolla sinun ajattelutavallasi siis.

Ja missä on se sankari (ei, et sinä Daespoo) joka määrittelee minkä kuuluu naurattaa tuhatpäistä lukijakuntaa..?!

En ensinnäkään todennut ettei esim. Tepan jutut olisi hauskoja enkä ota siihen kantaa, koska kuten tässäkin ketjussa on todettu niin hauskuus on katsojan silmässä. Mutta muotoillaan asia tuon esittämäsi logiikan mukaisesti vaikka näin, että jos niitä juttuja on siellä 100 kappaletta ja niistä viisi on hauskoja niin jaksaako sitä ketjua enää alkaa edes selaamaan? Toisaalta jos siellä on 100 sinänsä hauskaa, mutta lähes samanlaista heittoa niin alkaa sekin puuduttamaan. Lähinnä tällaisia huomioita minä olen elämässäni onnistunut tekemään, mutta kuten jo tuossa aiemmassa viestissäni totesin niin minun elämääni ei letkautus-ketju onnistu suuremmin järkyttämään vaikka siellä olisi millaisia juttuja.
 

Gunners

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Washington
Vastasin 3. Aika paljon siellä on hyvää ja aika paljon myös huonoa. Ymmärtäisin eräiden nimimerkkien Tepaan kohdistuvan vihan, jos heidän oma huumorinsa olisi sellaista että joka kerta saisi nauraa vedet silmissä. Mutta kun se ei ole niin, vaan osa heidänkin "hauskoista" letkautuksistaan on täysin surkeita.
 
Tepan kolme viimeistä postausta Jatkoajan parhaat letkautukset ketjuun. Jokainen päättäköön itse ovatko nämä letkautuksia pituutensa tai sisältönsä puolesta.

En voi uskoa, että joka kerta tipahtaa tuolilta kun lukee sanat Pena, faxi, fööni tai takatukka samassa lauseessa.

#12 kirjoitti:
There's only one takatukka. There's Pena.

Itsekin sanoit tuossa yllä, että ostanissan-masanne on vasta opettelemassa penailun aakkosia ja ihan kivaahan se on että oppii tavoille. Mutta kun oikeasti pitää ensin pitää oppia kävelemään ja sitten vasta juoksemaan. Penailuasteikollakin on monia haastavia, ellei peräti salaperäisiä vaiheita joita ei näin julkisesti sovi analysoida. Muutenhan maailma olisi täynnä pikkupenoja. Autenttisen takatukan kasvattaminen ei muuten vastaa edes penailun ruskeaa vyötä ja se oikealla Penalla oli jo ennen Calgaryn MM-mitalia.

Mies-Olavi kirjoitti:
Itämaan, Pohjanmaan ja Jakomäen tietäjät ovat kaikki hämmästyksestä pökerryksissä. Uljas Mullet Ritari Sir Pena on oppinut cherokee-intiaanien taidot liikkua jälkiä jättämättä. Asfalttiviidakon sankari on vienyt Penailun uudelle tasolle, aseistettuna uudella aseella, paperittomalla faksilla joka ei lankoja tarvitse. Tästä johtuen Sir Penan aikaisemmat, niin varmat bongauspaikat (lounge, Brother Fax huoltopiste ja Akateemisen faksiosasto) ammottavat tyhjyyttän, vanhanaikaisten faksien keräessä pölyä ja Jatkoaikalahkolaisten epätoivon vimmassa selaillen teksti-tv:n ja Jatkoajan välillä.

Ainoa varma asia on että Penan ratkaisu on paras ikinä. Missään. Milloinkaan. Me kuolevaiset emme ole riittäviä edes kiillottamaan Penan uuden faksin pakkauksen suojamuoveja.

Tämän viestin kirjoittamisen aikana ei vahingoitettu Penan faksia ja kaikki yhtäläisyydet muihin fakseihin ovat täysin sattumanvaraisia.

Red Beast kirjoitti:
Mielenkiintoista. Tunnin välein joku tsekki on vaihtanu seuraa, mutta penan faksi ei laula. Ilmassa on suuren katastrofin makua tai sitten vuosisadan kaappauksen. Onkohan sillä fööni faxin pistorasiassa?
 

pelikielto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On hieman ikävä juttu että Daespoo sai kieltoa, koska hänestä sai parhaat, jos ei naurut, niin ainakin hymyt "letkautus-ketjussa". Sellaista virtuaalitatin kasvatusta harvemmin näkee. Itse äänestin kolmosta.

Ja jos nuo Tepan(tai jonkun muun nimimerkin) postaukset ei nappaa niin aina voi käyttää ignore- toimintoa, elämä helpottuu kummasti kun verenpaine ei kohoa turhaan paskojen letkautusten vuoksi.
 

OikeaPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, maajoukkue, sympatiat: HIFK
timosusi kirjoitti:
Omasta mielestäni sinänsä potentiaalisen ketjun taso on todella kärsinyt profiilispämmääjänsä tekosista ja tämän antamasta huonosta esimerkistä. Kaikki 'Pääomaa' lennokkaammin kirjoitetut ja/tai lyhyemmät tekstit tuntuvat olevan letkautuksia. Tietysti voi olla että kyseessä on vain kaltaisteni jäykkisten suvaitsemattomuus muiden huumorintajua kohtaan. Anna äänesi kuulua asian tiimoilta.

Sinänsä asiallisen ketjun äänestyskysely on mennyt lähes noutamiseksi a la Tanska-Rättilandiat. Niinpä päädynkin letkauttelemaan tässä ihan puolihuolimattomasti parit kyssärit;

a) Määrääkö tässä 80-luvun maaotteluratsu huumorin kaapin paikan?
b) Paljonko on paljon eli pitääkö määritellä merkkien määrällä letkautus, tyyliin alle 50 merkkiä=letkautus
c) Tepaismi on kivaa
d) Vedän juuri kalsarikännejä, ei kiinnosta

itse toteutan juuri kohtaa d). Viikko on ollut nimittäin vitun raskas.
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Lähtökohtaisestihan tuo on aivan sama. Jos joku, esim. Tepa, pitää noita "hauskoina letkautuksina" niin kyllä ne silloin tähän ketjuun kuuluvat. Eipä täällä muissakaan ketjuissa käsittääkseni ole kovin tarkkoja käyttäytymissääntöjä; se mikä on jonkun mielestä hauskaa ei välttämättä sitten ketään muuta nauratakkaan. Itse kävin muijan kanssa teatterissa viime viikolla ja useampaan otteeseen olin yleisössä ainut joka nauroi jollekkin jutulle. Mutta eipä siinä mun mielestä mitään ongelmaa ollut, sääli vaan ettei A.Salmisen laatuhuumori aukea kaikille. Sensijaan nimimerkkien smasa ja Infamous äänestyskäyttäytymiseen olen erittäin pettynyt. Sepä vasta olisikin ollut melko hassua, jos Tepa itse olisi jäänyt ainoaksi kohdan 2 äänestäjäksi?
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllähän siinä ketjussa on älyttömästi kamaa jonka rankkaan ihan sekundakoriin, mutta hyväksyn sen että se sinne postataan jos sitä joku oikeasti hauskana pitää. En minä tietenkään voi kenellekkään mennä sanomaan että väärin naurettu, mutta mun makuun aivan liikaa paskaa ja se pilaa mielestäni hyvän ketjun. Makunsa kullakin. Joku on varmasti sellainen luonteeltaan, että naapurit eivät yöllä saa unta kun testikuvaa tulee kakkoselta.

Eli pointti: Mun makuun ketjussa liikaa sekundakamaa, mutta toisaalta jos se jotain naurattaa niin se myös kuuluu sinne.

EDIT: Äänestin siis Helmet hukkuvat saastaan, mutta olisin myös voinut kolmosvaihtoehtoa äänestää.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaikkein vammaisintahan on se, että joka viides viesti letkautus-ketjussa onkin yht´äkkiä "Väärin, ei toi ollut letkautus"- viestejä. Mitä vittua tuollaiset älynväläykset siellä tekevät, jos kerran niiden kirjoittajat ovat niin huolissaan letkautus-ketjun sisällöstä?

Samaa mieltä olen toki täälläkin esitettyjen mielipiteiden kanssa, eli onhan siellä myös minun makuuni nähden paljon "huonoja" laitettu sekaan. Mutta ainakin itse olen sen verran fiksu jätkä, että jätän ne pitkät huumoripläjäykset joko a) suosiolla lukematta tai b) luen ne, jonka jälkeen "huonoudestaan" huolimatta siirryn elämässäni eteenpäin ottamatta stressiä aiheesta, ja annan asian olla.

Ovatpahan kuitenkin jonkun mielestä mainitsemisen arvoisia letkautuksia, joten siinä mielessä joka ikinen letkautus, lyhyt ja nokkela tai pitkä ja surkea on aivan oikeassa ketjussa ollessaan letkautus-ketjussa. Pieni harmi tuollainen yksittäinen huono letkautus on verrattuna näihin jatkuviin "ei voi olla totta, tuolleko sinä naurat..."- avautumisiin, jotka eivät takuulla kuulu kyseisen otsikon alle.

Sama asia vitutus-ketjun kanssa. Jos jotain vituttaa joku asia, turha kai siinä on kenenkään mennä valistamaan, että väärin meni tuokin vitutus.

Toisin sanoen, ainakin minua palstan lukijana ärsyttää nimenomaan kaikki vastaava, ketjun aiheeseen sinänsä liittymätön paskanjauhaminen, ei suinkaan se, jos jonkun maku/huumori/muut mielipiteet eroavat omistani.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Minun mielestäni kaikki Jatkoajan keskustelupalstalle postattavat viestit tulisi ennen yleistä julkaisua ensin hyväksyttää nimim. Daespoolla. Ja vaikka tämän jälkeen palstalla ei juuri muiden kirjoittajien kuin nimim. Daespoon tekstejä olisikaan, niin kyllä tämä olisi silti kaikkien kannalta paras ratkaisu. Ei vähiten kuitenkaan nimim. Daespoon mielenrauhan kannalta.

Ja mitä tulee ketjun avaajan kysymykseen, niin kyllä se tepailu vaan rulettaa. Tana ja kele!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös