Tubettajat

  • 25 915
  • 87

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Näistä vanhoista mitä itse olen katsellut nukkumaanmennessäni. Laskussa:
  • Paulin pelivideot. Ei enää huijataan huijareita vaan jopa kokonaisia vartin pätkiä pelkkää mainostamista jostain vpn-firmasta.

Pauli on kyllä ihan devalvoitunut runsaassa vuodessa ja laskukierre senkun jatkuu. En tiedä miksi, mutta Pauli on aikalailla hylännyt Youtuben kanavana täysin, mistä johtuen tällaiselle setämieslapselle ei sitten paljon muita kanavia jääkään. Joskus Paulin hauskoja pelistriimejäkin tuli seurattua, mutta noita Twitchejä sun muita milleniaalikanavia en jaksa seurata. Nykyäänhän Pauli esiintyy Youtubessa lähinnä vaan silloin jos hänellä on kaupallisia velvoitteita johonkin suuntaan. Todella surullinen asioiden tila!

Muutosta korostetaan paljon, mutta on mielestäni surullista kun hyvä ja persoonallinen sisällöntuottaja hylkää sen linjan, millä sitä tulosta on alunperin tehty. En tiedä mikä syy Paulilla on näin boikotoida Youtube-yleisöä? Onko hän omasta mielestään liian arvokas henkilö Youtubeen vai mistä on kysymys?

Mä oon niin pettynyt.
 

redpecka

Jäsen
Niin ja vielä jos en ole muistanut haukkua niin laskussa on Katse Kaikkeuteen -kanava. Tai ei kai se laskussa ole kun se vissiin lopetti. Sekin siirtyi johonkin pelistriimaamiseen trendikkäästi englannin kielellä tai johonkin sellaiseen tvitsiin mitä en ymmärrä. Jotenkin sitä tykkää itse pelata eikä kurkkia kaverin olan takaa kun se pelaa. Tai mikä lie noissa sitten se juttu kun ovat vissiin suosittuja.

Pienenä pelailtiin elektroniikkapelejä, Donkey Konkey vai mitä se oli ja silloin oli pakko odottaa omaa vuoroa, mutta tiesi kumminkin jossain vaiheessa sellaisen saavan. En muista, että kukaan olisi ottanut maksua siitä että sai katsoa pelaamista. Ei siinä, ei minun kaikkea tarvii ymmärtääkään ja nuoriso on parempaa kuin edellinen sukupolvi. Näin se aina menee vaikka itse tippuukin kelkasta.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Pauli on kyllä ihan devalvoitunut runsaassa vuodessa ja laskukierre senkun jatkuu. En tiedä miksi, mutta Pauli on aikalailla hylännyt Youtuben kanavana täysin, mistä johtuen tällaiselle setämieslapselle ei sitten paljon muita kanavia jääkään. Joskus Paulin hauskoja pelistriimejäkin tuli seurattua, mutta noita Twitchejä sun muita milleniaalikanavia en jaksa seurata. Nykyäänhän Pauli esiintyy Youtubessa lähinnä vaan silloin jos hänellä on kaupallisia velvoitteita johonkin suuntaan. Todella surullinen asioiden tila!

Muutosta korostetaan paljon, mutta on mielestäni surullista kun hyvä ja persoonallinen sisällöntuottaja hylkää sen linjan, millä sitä tulosta on alunperin tehty. En tiedä mikä syy Paulilla on näin boikotoida Youtube-yleisöä? Onko hän omasta mielestään liian arvokas henkilö Youtubeen vai mistä on kysymys?

Mä oon niin pettynyt.
Varmaan ei aika ja kiinnostus enää riitä tubeen, kun Twitch-tuotot ovat ohittaneen tube-puolen (pl. ne mainosyhteistyöt) ja helpompi vain pistää peli päälle kuin alkaa suunnittelemaan jotain videoita ja kuvaamaan, leikkamaan ja editoimaan sitä. Huijataan huijareita -videoille on "ihan just" tulossa jatkoa, kun joku sitä chatissa kysyy. Tämä nyt varmaan ainakin viimeisen vuoden. Vaikka mies ihan leppoisaa kamaa Twitchiin tekee, niin huvittavinta tuossa tube-puolessa on se, että mies on ajautunut siihen, jota itse alunperin parodioi.
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Näistä vanhoista mitä itse olen katsellut nukkumaanmennessäni. Laskussa:
  • Paulin pelivideot. Ei enää huijataan huijareita vaan jopa kokonaisia vartin pätkiä pelkkää mainostamista jostain vpn-firmasta.
  • TLDR-Deep. Niitä chattijuttuja en ole ikinä jaksanutkaan ja nyt on mennyt tldr-jaksotkin vain pöhöttyneiksi tylsiksi tarinoiksi joistan tylsistä oikeistopolitiikkahahmosotapäälliköista. Tai en enää edes muista kunnolla kun en ole enää katsellut. Pelastakaa jo tuo poika tuolta Ylen vankilasta, selvästikään ei nauti enää itsekään.
Pintansa pitävät Ville Mäkipelto ja Petteri Mikkonen vaikken jaksakaan kattoa mitään 26 sekkaa kestäviä #shorts-juttuja. Kuka jaksaa naputella koko ajan play jne... Ja Finntop5 geneerisestä nimestään huolimatta on tuon top5-skenen parhaimpia, joskin en jaksa yhtään mitään kummitusjuttuja, joita joku kirjoitellut johonkin ihme reddittiin ja sitten luetaan omalla videolla ääneen. Vihaiseksi tulee tuollaisesta.

Paulilla olisi olleet ainekset uudeksi köyhän miehen Karpoksi, mutta mitä lie käynyt, kun ei tee enää noita "paulimaisia" videoita kuin ehkä hyvin harvakseltaan. Hauska heppuhan se parhaimmillaan oli.

TLDR jäänyt itselläkin jo useampaan kertaan katsomatta. Kun joskus 1-2 vuotta sitten kanavan löysin, taisin katsoa aikalailla kaikki siihen asti tehdyt videot. Nykyään aiheet ovat jotenkin väsyneitä tai keskittyvät johonkin yhteen spesifiin ja jo itsessään suhteellisen epäkiinnostavaan keissiin. Noita "luetaan uutisotsikoita ja kiljutaan mikkiin" -videoita en ole jaksanut katsoa edes vähää alusta.

Myös Mäkipelto ja Mikkonen ovat alkaneet maistumaan puulta. Lähes kaikki videot on näitä noin sataan kertaan puhkikäsiteltyjä aiheita toisilta tubettajilta kopioituina suomeksi käännettynä tai väsyneitä Wikipediasta/Redditistä kopioituja TOP-listoja tai jotain hemmetin kummitusjuttuja.
 

Byvajet

Jäsen
Suomalainen eläkeläismies lähti eläkkeensä kuluksi maailmalle purjeveneellä. Eilen näyttää kartan perusteella alkaneen ison veden ylitys. Sitä ennen hän purjehti Suomesta Kanarialle. Kerronta ei varmasti viehätä kaikkia. Itse pidän poikkeavasta tyylistä.

Noraly jaksaa edelleen veivata pitkin maailmaa. Kyllä se niin on, että mitä köyhempi maa, sitä mielenkiintoisempi matka. Jos tahtoo kurkistaa, miltä eri puolilla maailmaa näyttää, tämä on varmasti paras vlogi siihen. Tilaajia on jo melkein miljoona, joten rahoituksesta matkaaminen ei jääne kiinni.
 

Byvajet

Jäsen
On kummallista, että kun tubettajat keskittyvät enemmän tubettamiseen eli kun siitä rupeaa tulemaan rahaa, niin laatu laskee. Jotkut ovat todenneet tämän itsekin. Ensin kanavaa rakennetaan pitkäjänteisesti vuosikausia, mutta sitten kun sillä alkaa ansaita, eväät on syöty. Ei ole enää ideoita eikä sisältöä.

Omalla kohdallani on käynyt selväksi, että jaksan seurata ainoastaan kanavia, joilla on kunnolla toimitettua sisältöä. Siihen tarvitaan joko ihan oikeaa toimintaa tai sitten toimitustyötä ja tiedonhakua. Puhuttu sisältökin voi olla mielenkiintoista, kun siitä näkyy huolellisesti tehty taustatyö.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Suomituben parhaat

1. viheraho
2. Dj Pate
3. Markorepairs
4. Niilo22
5. Kapteeni suurleuka
6. Rike1985
7. PaulinPelivideot
8. Ptvatanen
9.juufin
10. KooKoo
 

redpecka

Jäsen
Täytyy sanoo kyllä, että itte olen viihtynyt ex-rikollisen tubetusvanavedessä. Immu vetää hyvää ja asiallista luotausta maailman asioista. Truecrime sitä ja tätä, ja mitä murhiksesta lukenut niin siellä ei arvosteta äijää. Muttamutta.

Itte näen tässä jonkunlaisen vähintään Tony Halmeen, joka osasi olla viihdyttävä ja teki hauskaa telkkaria parhaimillaan vaikka olikin roolinsa vanki. Harmi että tämän uuden luonnonlahjakkuuden vei Rajatorpassa aikoinaan rikolliselämä. Onneksi päässyt ulos ja huumorin keinoin nyttemmin näyttää keskaria liivispedeille.

Toivoisin jatkoa hänen Seiska-lehden tuomiovideoihin, hulvattomia tuomioita! (E: nämä löytyy youtubesta, ei tarvii mennä seiskaan)

Myös asiallista kirja-pohdintaa tällä klipillä kun Tuomas Kyrö kopitetaan.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Kärpät

redpecka

Jäsen
Voi voi, oli kyllä hyvä tämä pelivideon pauli. Enää jaksanut vuoteen pariin katsella. Sanokaa ihmeessä jos tekee taas hulvattomia pränkkejä.

Ikinä en ole Boeliuksen videoita edes katsonut, mutta olen joskus sanonut että onpa fiksunoloinen tyyppi, puhuu järkeviä haastatteluissa telkkarissa vaikka poitsu jotain 16v. silloin. Sittemmin katsoin Veitolan Yökylä -Boelius-jakson ja kyllä oli varhaiskypsä poju taantunut en tiedä minne kun ei voi sanoa että teiniksi kun silloinhan se just oli vielä järkevä.

Immu vei tällä kertaa Juha Vuorisen lusimaan. En fanita Immua tai muitakaan vastaavia, mutta kyllä joillain näillä on ihan hyvää kultturellia tekemistä. Se Lahden pizzeriamurhaajahörhökin teki joitain ihan hyviä haastatteluja aikoinaan, ilmeisesti linnasta käsin, muun muassa Andy McCoyta kävi jututtamassa. Näissä on pientä ristiriitaa että miten pitäisi suhtautua... Toisaalta kadun jätkät saattavat saada kontroversaaleista hahmoista parempaa matskua irti kuin että joku laurikarhuvaara haastattelee aamuteeveessä Remua.

Pisimpään kirjainmerkeissäni on ollut: finntop5, Petteri Mikkonen (laskussa, alkanut ylimieliseksi) ja aina luotettava Ville Mäkipelto ja nykyisin Kaamos myös (tykkään juufinmaisesta huumorista vakavankin aiheen ympärillä). Truecrime-tyttö Annukka Lascalles alkuinnostuksen jälkeen tippunut kokonaan pois kun ei jaksa seurata kolmen tunnin videota, missä se ei anna alkuun mitään tiivistelmää mistä on kyse. Ei meikäläisen keskittymiskyvylle suunnattua kontenttia.

Toisaalta, meikäläisen mielipiteillä ei ole väliä kun en osaa "seurata" ketään. Kerran yritin antaa tykkäyksen jollekin niin alkoi Youtube kyselee jotain käyttäjätunnuksia ja salasanoja.
 

redpecka

Jäsen
On kyllä käsittämätön monilahjakkuus tämä Ville Mäkipelto ja siis että tällainen tyyppi jaksaa vääntää jotain tubevideoita meille tavis-kansalle. Nyt sitten vaatimattomasti sivuprojektina vedetty kirjaprojekti tuolla Finlandia-ehdokkuuksien joukossa.

Ville Mäkipelto & Paavo Huotari: Sensuroitu – Raamatun muutosten vaiettu historia (Otava)
 

Realcowboy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
On kyllä käsittämätön monilahjakkuus tämä Ville Mäkipelto ja siis että tällainen tyyppi jaksaa vääntää jotain tubevideoita meille tavis-kansalle. Nyt sitten vaatimattomasti sivuprojektina vedetty kirjaprojekti tuolla Finlandia-ehdokkuuksien joukossa.

Ville Mäkipelto & Paavo Huotari: Sensuroitu – Raamatun muutosten vaiettu historia (Otava)
Mäkipellon videoita on tullut katsottua usein, kiinnostavia aiheita, ja hänellä on selkeä puhetyyli. Hän oli vieraana Puoli seitsemän -ohjelmassa 12.10.2013. Kirjastakin oli puhetta
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös