Hieman asian vierestä menee tämä, mutta aika jännää huomata kuinka suuret mitalisuosikit (Manninen, Ahonen, Kuitunen, Lassila...) räpeltää Suomella päivästä toiseen, mutta haukuttu Leijona ryhmä kulkee voitosta voittoon. Selvästi näkee kaikessa Suomen tekemisessä, että nyt liikkeellä on JOUKKUE. Ykköskenttä on kaikki kriteerit huomioiden ehkä maailman kovin juuri nyt, kakkoskenttä pelaa hyvällä tasolla ja kolmos- sekä neloskenttä pelaavat kaikista maista nöyrintä kolmos- ja neloskentän peliä. Siihen vielä tasainen, kovaa duunia tekevä pakisto ja läpimurtokauttaan pelaava "suurelle kansalle nimetön" maalivahti niin a'vot, tulosta tulee. Suurella mielenkiinnolla odotan Kanada ottelua. En yhtään ihmettelisi, mikäli suuret ja mahtavat vaahteralehdet kaatuisivat sunnuntaina jäähyihin. Miljärdöörien hermot eivät kestä sitä, että Euroopan "pikkumaat" höykyttävät suurta ja mahtavaa punaista. Mekin olemme vaan World Cupin hopeajoukkue, Naganon pronssijoukkue jne... Vittu mitä itkemistä "suurelta kansalta" kun muutama pelaaja jää pois kisoista. Aliarvioikaa ja haukkukaa vaan rauhassa omaa maatanne, mutta älkää tulko Esplanadille juhlimaan viikon päästä kulkueessa (jos se mestaruus tulee). Fucking glory hunters...
Allekirjoittaneen arvostus tsekki Jarmoa kohtaan hupeni tänään roppakaupalla. Myönnän, tajusin kypäräpointin vasta Selänteen haastattelun jälkeen, but so what? Kaikkihan me opimme lukemaan opettelemalla ja kuuntelemalla. Minä opin Temen kommenteista tosiaan sen, että vanhan mallinen kypärä suojaa huonommin kuin uusi, testattu, kehitetty malli. Kyllä Kimi Räikkönenkin makaisi mullan alla, jos vetäisi kolmeasataa seinään Imolassa esim. 1994 vuoden formulalla. Tänä päivänä kun sama tapahtuu, Räkä juoksee varikolle hakemaan vara-autoa. Kehitys menee eteenpäin, turvallisuus kehittyy. Voiko sitä enää vaikeammin selittää?
Mitä tulee itse taklaukseen, HCM'n leirissä käytiin Jatkoajan keskusteluareenan tyyliin kova vääntö tilanteesta. Olin ja olen edelleen sitä mieltä, että taklaus oli puhdas, Jagr teki virheen - ei päätä paineta polvien väliin kulmatilanteessa. Rudi pelaa aina asenteella "swiddu mä ketään tuolla kunnioita, ei sääntökirjassa ole mitään nimilistaa ketä saa taklata ja ketä ei". Esim. Gretzkyä vuosikaudet suojellut kirjoittamaton sääntö "99'ä ei taklata" on naurettavuuden huippu. Toivon mukaan mikään IIHF'n ämmä ei mene ja lätkäise pelikieltoa Rudille. Jos näin sattuisi käymään, voitte olla varmoja että nauhoitan kaikki tulevat pelit nauhalle ja katson jokaisen taklauksen erittäin tarkasti. Siinä vaiheessa kun Venäjän Olga Saviola taklaa Kazakstanin Murisen Kowaa'ta ja verta tulee jäälle, nauha lähtee samantien Brysseliin. Jos Saviola ei saa pelikieltoa tai edes jäähyä, nimet RUUTU / JAGR tuovat taas kerran sen vanhan totuuden esille - nimet ratkaisevat kaukalossa rangaistuksia jaettaessa. Onnitteluviestiin Leijonille lähti HCM'ltä mukaan myös erikoisterveiset Rudille - loistavaa peliä & mahtava asenne!
Jatkakaa väittelyä, minä olen mielipiteeni kertonut. Suomi on juuri nyt mahtavassa vireessä, tämä joukkue menee vielä pitkälle. Kävi Kanadaa vastaan miten kävi. Nämä kisat alkavat vasta puolivälieristä ja sinne Leijonat ovat paikkansa jo varmistaneet.