Jere oli omien sanojensa mukaan jopa soittanut Officelle, että "tarjotkaa nyt vittu edes jotain", mutta turhaan.
Aikamoisessa fantasiamaailmassa saa elää jos uskoo siihen, että IFK tarjosin "mottipäisen summan", mutta Jere silti valitsi narrit pienemmällä palkalla.
Kyllä, Jere oli itse aloitteellinen IFK:n suuntaan. Kyllä, Summanen olisi halunnut Jeren joukkueeseensa, hallitus ei. Kompromissina (Raimoa lepytelläkseen) Jerelle tarjottiin peruspakin liksaa tietäen, että todennäköisesti kaveri päätyy jonnekin muualle. Tuolloinhan elettiin aikaa, jolloin Desantista ja muita ulkomaaneläviä pidettiin pelaajina.
Todella harmi, että meni narreihin. Kuten tiedettyä, niin stagat ja muut kamat meni jo Prahaan ja Jere oli lähdössä itse kentällle kun puhelin soi ja matka tyssäsi. Vaihtoehdot olikin sitten siinä vaiheessa jo hyvin vähissä.
Bronson elää niin vahvasti fantasioissaan, että minulla ei ole ainakaan mitään syytä riistää häneltä sitä pois. Fantasiamaailma on lempeä ja turvallinen.
Jotta ei menisi taas ihan kokonaan ohi ketjun aiheen, niin Gilliesin kenkiminen vittuun oli niin oikein, kuin oikein voi olla. Se, että Liivik ja muutama muu pelitilannekovuutta ja jopa pelillistä taitoa omaava kaveri ei pelaa IFK:ssa on surullista, mutta ei poista tosiasiaa: Gillies oli yksi väsyneimmistä sainauksista ikinä, pelillisesti.
Ps. toivottavasti Pöystin kassit on kondiksessa!