Minä taas olen sitä mieltä, ettei Semir Ben-Amorin tulisi enää pelata Jokereissa Liigaa, varsinkaan HIFK:ta vastaan. Tästä huolimatta hän edelleen esiintyy narrinutussa, jopa hämmästyksekseni monien fanien suosikkina. Nordlund-Peltonen oli paskaa tsägää ja näitä lätkässä sattuu. Olen kanssasi sen suhteen täysin samaa mieltä.
Muna-kana -väittelyksihän tämä tavallaan menee, mutta tietyllä tapaa Ben-Amorin pelaaminen luo HIFK:lle voimakkaan motiivin oman sekopään pitämiseen rosterissa. Tuo motiivi on varmasti sekoitus katkeruutta, kostonhimoa, imagollisia tarpeita jne. En kuitenkaan usko, että Gillies pelaisi HIFK:ssa, mikäli Peltosen telominen olisi jäänyt suorittamatta tai Ben-Amor kengitty Jokereista tämän jälkeen. Uskotko sinä?
Ihmisenä ja jääkiekkoilijana en kovin korkealle arvosta niin Ben-Amoria kuin en Gilliesiakaan. Se, että hyväksyn miehen hankinnan johtuu siitä, että ihan vilpittömästi uskon, ettei mies HIFK:n paidassa syyllisty törkeyksiin. Voihan se tietysti olla, että tuo Tangradin telominen vain tuntuu niin kaukaiselta, ettei saa aikaan tarpeeksi suurta vaikutusta pääkopassani. Jos tilanne olisi ollut HIFK-Jokerit ja taklaajana vaikkapa Sailio ja vastaanottajana esim. Teräväinen, voin vakuuttaa sinulle että toivottaisin Sailion helvettiin jengistä.
Kovaa ja reilusti pelaava HIFK (en tarkoita etteikö sääntöjen rajamailla saisi joskus mennä) on mulle tärkeä. Sikäli Gilliesinkin aiemmat synnit pyyhkiytyvät tavallaan puhtaaksi, mikäli pelaa meillä näiden arvojen mukaisesti. Summa summarum, minulle on tärkeää, ettei HIFK syyllisty näihin temppuihin.