Juu, siis ennenkaikkea tarkoitin sitä, että nyt on kolmas kerta kun Miller vaihtaa joukkuetta, ja joka kerta syy on lähtökohtaisesti ollut jotain muuta kuin pelillinen. Ei varmaan maailman epätodennäköisin asia, että tuo sama tapahtuu vielä kertaallensa seuraavan viiden vuoden aikana ja silloin tuosta sopimuksesta voi olla hankalampi päästä eroon kuin nyt.
Tuo Tampan aikainen kauppa taisi tapahtua kuitenkin pääasiassa siksi, että Tampa oli palkkakaton vuoksi pakotettu tekemään siirto. Tuostahan Benning sai aikanaan jopa kritiikkiä, että miksi maksoi ykköskierroksen tuohon kun toisella oli capin vuoksi pakkorako (no sen vuoron olisi voinut maksaa sitten joku toinen). Rangersissa oli enemmän ongelmia Vigneaultin aikana ja hän on niistä itse sanonutkin, että oli nuorena vaikea tapaus jopa omissa silmissään. Vertasi itseään jopa itse Jake Virtaseen silloin kun Miller häntä pyrki auttamaan uran alkuun.
Tämä Vancouverin tapaus taas on nyt sellainen, että siellä on ainakin Athleticin mukaan edelleen myös Pettersson kaupan. Joukkue on nähnyt nyt paikan ylipäänsä rikkoa tuota Benningin aikojen joukkueen rakennetta ja kemiaa, mikä on tuskaillut nyt jo parinkin valmentajan alaisuudessa viime vuosina (hyvä viime kausi oli poikkeus). Eivät siis nosta mitenkään Milleria nyt sen suurempana ongelmana esiin, vaan ylipäänsä kai sitten pyrkivät rikkomaan tuota. Pettersson noista nähdään nuorempana sitten tärkeämmäksi pitää.
Mutta mistä noista koskaan tietää varmuudella mitä tapahtuu tulevaisuudessa. Voihan se olla mahdollisen kaupan tullen, että jos Rangersilla menee huonosti tai joku ei pistä itseään joukkueelle likoon, Miller tulee paikalle ja ilmoittaa egoilijalle että pitää muuttua. Siitä voi tulla sitten soppa tai muutos. Joku toinen voi sitten pysyä hiljaa taustalla ja odotella kun palkka juoksee, mutta Miller ei kyllä kuulu näihin. Toinen on ongelmapelaaja ja toinen ei, vaikka saattaisi olla jopa toisinpäin.
Mä oon liputellut jo jonkun aikaa Chytiliä tuon joukkueen parhaaksi sentteriksi, mutta sopimukset ja statukset takaavat vielä ziballe ja trocheckille peliminuuttja (ja ketjukavereita), jotka voisivat ansaitummin kuulua Chytilille. Mutta en näe Chytilissä NHL-ykkössentteriä (niinkuin en näe noissa kahdessa muussakaan) toisin kuin Millerissä, joka ainakin vielä toistaiseksi nuo mitat mielessäni täyttää.
Varmasti noilla sopimuksilla ja statuksilla on oma tekemisensä noissa. En näe minäkään Chytilissä sitä ykkössentteriä tulevaisuudessa. Vancouver olisi varmaan kaupan tullen tyytyväinen mikäli tulisi kakkossentteri ja jos kateissa pelinsä kanssa oleva ykkössentteri alkaisi jossain vaiheessa suorittamaan kykyjensä mukaan.
Viimeksi muokattu: