Ja otetaan tähän vaikka vielä sellainen nimi kuin Juuse Saros. Miksei häntä treidattu pois, kun Pekka Rinne suoritti yhä huipputasolla?
Pekka Rinne ei ollut 28v ja hänelle ei oltu tekemässä pitkää jatkolappua kun Saros kolkutteli NHL ovia. Saros kyllä ajettiin todella järkevästi sisään Nashvilleen, mutta Rinne oli reilusti yli 30v ja tiedettiin, että hän lähenee uransa loppua. Saroksella ja Askarvoilla on ikäeroa 7v kun Rinteellä ja Saroksella on melkein puolet enemmän. Jos Saros olisi sen 6v vanhempi niin silloin ymmärtäisin että aletaan ajamaan uutta ykkösvahtia sisään, mutta nyt sille nykyiselle ykkösvahdille ollaan tekemässä pitkää jatkolappua vasta. Ei oikein osu nyt yksi yhteen tämä vertaus. Dallasilla ja Floridalla ei ollut myöskään Saroksen ikäistä tai tasoista maalivahtia, jolle oltiin tekemässä pitkää jatkolappua.
Jos Sarokselle tehdään se 8v lappu 1.5 vuoden päästä kun tuo nykyinen sopimus loppuu niin Askarov on yli 30v vanha kun Saroksen tuo uusi sopimus loppuu. Toki voi Nashville ajaa häntä rauhassa sisään, mutta jos haluavat Saroksen prime vuosista yrittää nauttia niin itse treidaisin sen takia Askarovin pois, jotta saisi siitä palasia tuohon joukkueeseen kun puutteita siinä on paljon. Ja kuten olen aikaisemmin sanonut niin itse treidaisin Saroksen pois ja toivoisin, että Askarov olisi se uusi Oettinger ja alottaisin sen rebuildin samalla.
Pointti on se, että nuorille veskareille, olkoot minkä kierroksen varauksia tahansa, ei tehdä isoa lappua ennen kuin ovat oikeasti ykkösiä joukkueessaan. Ei ole mitään tarvetta. UFA:t voivat sitten ehkä jotain sanellakin. Tutki vaikka Saroksen ja Oettingerin palkkakehitystä, niin hoksaat.
Hoksaan kyllä varsin hyvin sen, että Askarov on halpa maalivahti Nashvillelle vielä pitkään. Se palkka nyt ei vain ole se juttu miksi sanoin että Nashvillen kannattaisi hänet treidata vaan edelleen sen takia, jotta Askarovin treidaamalla Nashville voisi olla parempi joukkue tulevaisuudessa. Toki voivat rakentaa pitkäjänteisesti ja jatkaa keskinkertaisena olemista, mutta rivien välistä on luettavissa että haluaisivat menestyä vielä Josin ja Saroksen aikana. Jatkuvasti joukkueet käyttävät prospectejaan treideissä niin miksi Nashville ei voisi treidata prospectiaan jonka tie on tukossa seuraavat ~10v?