Joo tämä oli ihan täysin huumorilla heitetty ja minun puolestani jokainen saa kannustaa jotain seuraa tietyn pelaajan takia tai ihan miten vain ja harva alkaa paskaa kannattamaan vaan kyllä uusia faneja tulee nimenomaan supertähtien ja menestyksen kautta. Itsellenikin Super-Mario on se alku ja juuri, vaikka tuohon aikaan (2000-luvun alku) joukkue olikin paska. Caps-ketju on kuitenkin niitä harvoja ketjuja missä jonkun joukkueen yksittäisen pelaajan otteet kääntävät tappiopeleissä negatiivisen positiiviseksi tai voittopeleissä positiivisen negatiiviseksi, jos kasi ei onnistu. Tämä on pistänyt merkille, että joukkuetta enemmän tuntuu kasi kiinnostavan. On minullakin kaveripiirissä Caps-fani joka sanoi ettei tiedä miten Caps-fanituksen suhteen käy kun Ovechkin lopettaa ja sen aika näyttää...
Mulle niitä ukkoja on lätkäkorteista löydetyt Jim Carey, Olaf Godzilla Kolzig, Dale Hunter, Peter Bondra, Craig Berube, Joe Juneau, altavastaajasta SC finaaleihin, Adam Oates, Esa Tikkasen missattu tuhannen taalan paikka finaaleissa, Jaromir Jagrin uran kauheimmat vuodet, hirveetä paskaa, Alexander Ovechkinin varaaminen, ja siitä eteenpäin Dynastia ja "show" joka on luotu maailman parhaan maalintekijän ympärille, ja mestaruus ja kaikki sen jälkeen.
Ovechkin on oman aikakautensa ikoni Capitalsille. Hälle kuuluu kunnia ja kiitos, nyt ja iankaikkisesti. 25 vuotta Capitalsia seuranneena tärkein asia oli voittaa Stanley Cup. Se tuli. Itselle toiseksi isoin juttu kyllä olis voittaa toinen Stanley Cup, mutta historiallisella mittakaavalla kyllä jopa aikalailla samalle viivalle asettelisin sen että koko uransa Capitalsia edustanut pelaaja vallottaisi Gretzkyn ennätyksen. Oilersin historiasta muistetaan Stanley cupit, mutta lähes yhtä merkittävästi Gretzky. Se jos sen enkan metsästys maksaa vuoden tai kaksi pidempään rebuildia on siinä historiallisessa mittakaavassa aika pieni ja mitätön juttu, kun tuo rebuild jokatapauksessa edessä on.
Kyllä mä olen ensisijaisesti Capitals fani ja olen sitä ollut EOD (ennen ovien draftia), mutta oon kyllä myös Ovechkin-fani. Ja kiva juttu siinä on se että toisen menestys ei ole toiselta pois. Jos joku runkosarjan peli numero 36 hävitään 3-2 ja sillä ei sarjataulukon kannalta juuri merkitystä ole, niin kyllä hyvin voin myöntää että se Ovechkinin maali voi jättää pelistä, jossei nyt positiivista, niin +-0 fiiliksen. Ynnäilisin nähneeni reilusti yli 1000 Capitalsin peliä, ehkä lähemmäs kahtatonniakin, joten ihan jokainen runkosarjan peli ei nykypäivänä sytytä liekkeihin. Kyllä sinne kaipaa väkisinkin noita yksittäisiä pelaajia joista kerätä fiilistä pelien katsomiseen ja joita fanittaa joukkueen mukana.
edit. ja pahoittelut off-topicista. Oli sen verran kiihkeä TDL Capitalsin osalta että meni ihan pasmat sekasin kun kerkesin mainostelemaan kaikkien aikojen tylsintä TDL:ää jo aikani :)