Miten sitten pystyit itse arvioimaan että Saipan pari on parempi jos nyt perustelet että Ehrhardtia on lähes mahdoton arvioida?
En ole mirasane, mutta kumman itse ottaisit joukkueeseen. Tasonsa jo SM-liigassa osoittaneen, kehittyvän kaverin, jolla on kokemusta liigassa pelaamisesta vai P-Amerikasta tulevan, AHL-joukkueesta pudonneen 3. parin kaverin, joka on myös ikänsä puolesta kehittyvässä iässä.
Savilahti-Naganderin ottaisin itse, jos saisin valita. Hänet voisi jopa tyytyväisenä sijoitella tuohon pakistoon. Olisi varmaan aika tarkkaan sitä, mitä TPS tarvitsee. Se, että Ehrhardtin edes pystyy meidän pakistossa laittamaan ykkösparin mieheksi, kertoo meidän puolustuksesta paljon.
Meillä porukka katsoo tuota meidän pakistoa sillä, että siellä varmasti joku menee eteenpäin. Mutta kun se ei ole mitenkään taattua. Ristolainen jos floppaa, niin kyseessä alkaa olla katastrofiin verrattavissa oleva tilanne (ja kun odotusarvot ovat pitkälti siinä, että 20min ja ykköspari). Siihen vielä huono kauden alku herroille Vittasmäki ja Seppänen (mikä ei todellakaan ole kaukaa haettu ajatus). Sitten ostetaan taas isolla rahalla kesken loka-marraskuun tänne joku "Scalzo" opettelemaan Peksin pelityyliä. Kun saman rahan voisi nyt laittaa vaikkapa toiseen ulkomaan eläväiseen ja lähteä paljon luottavaisemmin mielin tulevaan kauteen.
Noh, on meillä nyt positiivisia asioitakin tuossa puolustuksessa. Pikkarainen kuulostaa näin nukutun yön jälkeen paljon paremmalta nimeltä, mitä vielä eilen. Olkoonkin edari, pakkohan sille on antaa mahdollisuus. Roolia ainakin luvassa ja jos se siellä ruotsinmaalla olisi löytänyt sen oikean asenteen pelaamiseen, niin siinähän voi olla vaikka miten kova jantteri.
Edelleen tuo meidän puolustus kuitenkin vaatii hankintaa. Kyllä siihen muuten jää Ehrhardtille ja Ristolaiselle vähän liian kovat saappaat tarpeisiin ja taitoihin nähden täytettäväksi. Toivon toki, että Ristolainen osoittaa minut vääräksi, tekee 20 pojoa ja pystyy pelaamaan 50+ ottelua sillä 20min peliajalla. Mutta kovaa suoritusta se 17-vuotiaalta (kohta 18) vaatii.