Ihan sama. Ilveksellä on yksi voitto ja meitillä nolla.
On joo, mutta ihan kuin tässä oltaisiin hävitty 100-0 ja sarja jatkuu vielä kuitenkin monta ottelua.
Ihan sama. Ilveksellä on yksi voitto ja meitillä nolla.
Juu me tarvitsemme, Ipa tarvii kolme enää.Ihan sama, kun neljä tarvitaan.
Sanoinko niin, hyvä peli mutta ei paljoa lohduta tällä hetkellä.On joo, mutta ihan kuin tässä oltaisiin hävitty 100-0 ja sarja jatkuu vielä kuitenkin monta ottelua.
Juu me tarvitsemme, Ipa tarvii kolme enää.
Sanoinko niin, hyvä peli mutta ei paljoa lohduta tällä hetkellä.
Hyvä huomautus! Rehellisesti itsellä johtuu siitä, että minulla oli hieman ennakkoon pelkoa, että me ollaan se, jonka päädyssä pyöritään ja kenen pitää "pelillisesti todistaa". Saattaa olla ihan omaa harhaluuloa, mutta olin aistivani yleisesti ja vastustajan leiristä, että oltaisiin luistelussa ja pelin virtauksen hallinnan suhteen jäljessä ja ikään kuin oltaisiin vaan trappiin pystyvä porukka. Cmoren studion tapaan odotettiin kuinka kovaa Ilves tulee ja tepsin pitää kiekonhallinnalla tappaa tämä. Kävi oikeastaan toisin päin. Mitään hätää ollut. Tätä taustaa vasten iloinen yllätys, mutta kaikki voi hetkessä muuttua. Mikäli ollaan kuitenkin tähän tapaan raikkaammalla jalalla liikenteessä läpi sarjan niin kääntynee meille.Ollaanpas täällä nyt innoissaan tappion jälkeen kuin hifkiläiset, kun voittivat laukaukset viimeisessä pelissään.
Nyt pelataan voitosta.No oliko tepsin peli sitten täyttä paskaa vai häh?
Nyt pelataan voitosta.
No tuosta @Ramchester kommentista nyt vain sen kuvan, ettei peliin voi olla tyytyväinen ja sarja on jo pulkassa.
Eihän tuohon tyytyväinen voi olla missään tapauksessa.
Täysin samaa mieltä.Oltiin hei IFK:takin vastaan 1-2 sarjassa häviöllä. Tappio vituttaa se on selvä, mutta peli tasaviisikoin oli sen verran hyvännäköistä, että täysin luottavainen olo, että tästäkin mennään jatkoon. Ja IFK sarjaan vielä vertailtuna niin TPS oli Nordiksella sitä yhtä ensimmäistä erää lukuunottamatta ihan jatkuvasti jäljessä joka osa-alueella. Nyt jopa hallittiin vieraissa.
Varmaan kätisyyksiä tuossa myös katsottu.Oliko muuten lopussa viimeinen aloitus ilves-päässä, Jasu kentällä, mutta silti Pärssinen aloitti? Taisi kylläkin voittaa, mutta erikoista silti. Tai sitten muistelen väärin… ei siinä, aloituksissa ihan ok tänään verrattuna yhteenkään peliin hifk-sarjassa.
Niin, se on vähän miten sen näkee. Mielestäni olisi parempi hävitä surkealla pelillä kuin hyvällä niin että vastustaja "voittaa tuurilla", koska kaikki pelit tuskin tulee hyviä olemaan ja ne pelit joissa pelaa hyvin pitäisi sitten pystyä voittamaan. Jos tämä peli meni hukkaan ja TPS voittaa vain "pelatessaan paremmin" niin nyt sarja vaatii TPS:ltä 5 peliä seitsemästä joissa se pelaa hyvin.
Siksi omasta perspektiivistä en oikein tajua tuota "hyvin meni, ei haittaa vaikka hävittiin"-asennetta. Silloin sen juuri luulisi eniten haittaavan jos hyvin pelattiin ja se hyvä pelaaminen meni täysin hukkaan.
se hyvä pelaaminen meni täysin hukkaan.
Itseäni ainakin harmittaa kyllä, että voitto jäi ottamatta. Jos valita saisi, niin totta kai jokainen varmasti valitsisi voiton vaikka 60 minuutin kilpikonnalla ja vastaiskumaaleilla. Tämän illan esitys oli kuitenkin erikoistilanteita lukuunottamatta väkevä esitys Tepsiltä ja minulle kannattajana se luo uskoa tulevaan. Kyseessä kuitenkin sarjan avausottelu. Maalit kuitenkin ratkaisevat ja pelin hallinnan tulisi näkyä myös tulostaululla. Luulisi tästä joukkueenkin ottaneen onkeensa, että tämä vihulaisen porukkahan on täysin horjutettavissa, kunhan ollaan kärsivällisiä ja parannetaan tiettyjä asioita.Niin, se on vähän miten sen näkee. Mielestäni olisi parempi hävitä surkealla pelillä kuin hyvällä niin että vastustaja "voittaa tuurilla", koska kaikki pelit tuskin tulee hyviä olemaan ja ne pelit joissa pelaa hyvin pitäisi sitten pystyä voittamaan. Jos tämä peli meni hukkaan ja TPS voittaa vain "pelatessaan paremmin" niin nyt sarja vaatii TPS:ltä 5 peliä seitsemästä joissa se pelaa hyvin.
Siksi omasta perspektiivistä en oikein tajua tuota "hyvin meni, ei haittaa vaikka hävittiin"-asennetta. Silloin sen juuri luulisi eniten haittaavan jos hyvin pelattiin ja se hyvä pelaaminen meni täysin hukkaan.
Jep. Totta kai tulos ratkaisee jne. Silti olen nähnyt niitäkin sarjoja useamman, jossa kirjaimellisesti voitetaan sarjan eka peli vähän "tuurilla" ja ikävä kyllä se totuus on sitten lyönyt aika pian vasten kasvoja tulevissa peleissä. Itse olen sen verta liikaa ansainta-logiikka (Lainaus Ville Niemiseltä) romantikko, että saatan antaa liika painoarvoa tälle. Silti tulee ottaa huomioon, että pelien välillä esityksissä voi olla valtava ero ja sekin on totta, että nämä matsit pitäisi hoitaa, kun peli toimii.Niin tai ei mennyt.
Toivon todella, että Ahokas ei ole tätä soopaa selittänyt kopissa, että tämä peli-ilme ei merkitse mitään.
Aika hurjaa kyllä.
Joukkue kaatuu saappaat jalassa, näytti vahvalta, paransi hifk-sarjasta aloituksia ja makke osuu tolppaan.
Ei siinä, kiva kun on tuollainen tuki joukkueella.
Niin, minä en olekaan heidän valmentajansa ja toivottavasti pelaajat eivät foorumeita lue. Moraali on toki tärkeää ja sitä on hyvää ylläpitää. Pessimismi eikä myöskään ihan realismi ole siihen kovinkaan hyödyllisiä. Tietenkin valmentaessa tulisi luoda uskoa kaikenlaista soopaa selittämällä, moraalin vaikutus on niin suuri.Niin tai ei mennyt.
Toivon todella, että Ahokas ei ole tätä soopaa selittänyt kopissa, että tämä peli-ilme ei merkitse mitään.