TPS:n peliesitykset kaudella 2020–2021

  • 549 770
  • 8 975

turkucityboy

Jäsen
Suosikkijoukkue
tps
Aika vaikea tuossa on Raipelle paikkaa ensi kaudeksi TPS:sta löytää, kun edustuksen valmennus lienee löyty lukkoon ja Vidman on tehnyt hemmetin hyvää työtä U20-joukkueessa.
Apuvalmentajaksi. Jos käy ahtaaksi vaihtopenkin takana niin kyllä sieltä löytyy turhaa suolapatsasta. Tai en tiedä mikä rooli Salolla on, voihan hän olla joku täysi kurko omassa työssään, mitä se ikinä sitten onkaan.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Apuvalmentajaksi. Jos käy ahtaaksi vaihtopenkin takana niin kyllä sieltä löytyy turhaa suolapatsasta. Tai en tiedä mikä rooli Salolla on, voihan hän olla joku täysi kurko omassa työssään, mitä se ikinä sitten onkaan.

Katsotaan nyt jatkaako yksikään apukoutsi (maalivahtivalmentajaa lukuunottamatta) vai tuoko Ahokas omat mukanaan.
 

Vode

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Apuvalmentajaksi. Jos käy ahtaaksi vaihtopenkin takana niin kyllä sieltä löytyy turhaa suolapatsasta. Tai en tiedä mikä rooli Salolla on, voihan hän olla joku täysi kurko omassa työssään, mitä se ikinä sitten onkaan.

Ei kukaan itseään kunnioitava valmentaja huoli apuvalmentajaksi entistä (varsinkaan onnistunutta) päävalmentajaa. Onselvä, että jokaisen heikomman hetken koittaessa (ja muutenkin) on pelko perseessä koska tämä ex-koutsi aloittaa puukotuksen. Ja mediahan aloittaa tämän heti. Jos Ahokas haluaa työrauhan niin silloin Raipe ei ole ensi kaudella Tepsin palveluksessa. Jos halutaan perinteistä leipää ja sirkushuveja eikä tiedetä kurkkaako verhon takaa Koivun vai Raipen haamu niin sitten voi olla.

Ja mitä Saloon tulee niin eihän siitä ole kuin hetki aikaa kun Raipe antoi haastattelussa kovasti kehuja niin Rintsille, Salolle kuin Moisasellekin kuinka he hoitavat hommansa kovalla ammttitaidolla niin hän voi vain pitää laivaa kurssissa.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Ehdottomasti löytyy, jos halua tähän on TPS-johdon taholta.
Sinä joka olet eniten ollut tuomassa sitä esiin että tuleva valmentaja päättää AINA itse apuvalmentajat onkin nyt sitä mieltä että se viimeinen, eli TPS johto päättää Ahokkaan apuvalmentajasta? Ei pysy tässä taaskaan perässä.
Mä haluaisin nähdä Raipen Tepsissä vielä jatkossakin mutta annetaan Ahokkaan päättää se.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ja mitä Saloon tulee niin eihän siitä ole kuin hetki aikaa kun Raipe antoi haastattelussa kovasti kehuja niin Rintsille, Salolle kuin Moisasellekin kuinka he hoitavat hommansa kovalla ammttitaidolla niin hän voi vain pitää laivaa kurssissa.

Tämä on muuten vähän unohtunut tällä palstalla. Muutaman Kaskisen saunakaverin mielestähän Kaskisen paskuus johtui apuvalmentajista. Hassusti ne apuvalmentajat ovat saaneet olla tällä kaudella rauhassa, kun päävalmentajaksi valittiin täyspäinen ammattivalmentaja.
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Taas ovat puurot ja vellit menneet muutamalla koohottajalla totaalisesti sekaisin. En ole missään ehdottanut, että Raipe olisi ensi kauden TPS:ssä Ahokkaan tiimin apuvalmentaja.
Raipe on itse haastattelussaan sanonut, että hän voi ottaa ensi kaudeksi myös apuvalmentajan tëhtävän vastaan, muttei hänkään sanonut sitä, että se tapahtuisi TPS:ssä.

Olen vain ja ainoastaan todennut, että menestysorganisaatioissa pitkäjänteisyys on suuri arvo. Ei niissä joka kausi aloiteta hommia pisteestä 0.

Olen aikaisemmin jo ehdottanut, että TPS-johdon kannattaisi palkata Raipe ns. talenttiryhmän vetäjäksi. Tämä talenttiryhmän vetovastuu ei missään nimessä sotkisi Ahokkaan edustusjoukkueen valmennustiimin ryhmädynamiikkaa vaan olisi olisi satsaus tulevaisuuteen ja pitkäjänteisyyteen. Mutta jos tämä ajatus ei kelpaa, niin eipä sitten voi mitään. Mennään sitten vaan taas uuden alun kautta ensi kauteen.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
On sulla selityksiä voi helvetti. Mutta joo, antaa tuon olla.

Mun mielestä Raipe ei oo sen tyylinen että olisi missään tekaistussa talenttiryhmässä mukana. Taitaa Raipen filosofia olla enemmän tuo ajokoirakiekko, kaverille pelaaminen ja hyvä joukkuehenki. Sitäpaitsi jos tuolla nimilistalla mitä on käytettävissä..Rintanen ja Koivu näin alkuun nimettyä ja toinen Koivu tyrkyllä taustalla niin vaikea on Raipelle tuota roolia sovittaa.
Mielummin mä päästän Raipen tekee hyvää duunia muualle kuin tehdä Tepsissä puoliväkisin jokin rooli mikä tyypillisesti hiipuu pois kun pari vuotta ollaan tehty.
 

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maximus Lindroth
Meillä on muutenkin ihan perkeleesti kaiken maailman pukkumiestä organisaatiossa niin vielä pitäisi Raipe palkata johonkin suojatyöpaikkaan. Se on Raipelle valitettavasti tack och adjö tämän kauden jälkeen Tepsistä.
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Ihan asiallisesti sulta on kysytty eikä koohotettu. Joten pysy nyt vaan asialinjalla, vaikka se vaikeaa tuntuu olevan.

Mikä siis tällainen talenttiryhmä on? Onko sellainen jo olemassa? Kerro, kun en tiedä.
Toiseksi, tiedätkö sinä haluaako Raipe valmentaa joukkueessa vai vetää jotain ryhmiä?

Kolmanneksi, en näe millekään talenttiryhmälle erikseen tarvetta, kun TPS on kovasti mainostanut omaa polkuaan junioreista edustukseen ja kuinka siihen halutaan panostaa. Onko tarvetta jollekin talenttiryhmälle?
En osaa sanoa, onko talenttiryhmälle ehdotonta tarvetta vai ei, mutta ajattelen asian niin, että, jos TPS haluaa panostaa juniorituotantonsa laatuun ja määrään, niin tällaisen talenttiryhmän perustamiselle voisi olla tilausta. Uusia ajatuksia ja ideoita ei kannattaisi heti teilata. En myöskään tiedä, olisiko Raipe tällaiseen tehtävään suostuvainen, mutta niin tai näin, niin tällainen ryhmä saattaisi houkutella nuoria pelaajia tulemaan entistä hanakammin TPS-organisaatioon kuten viimeiksi kultaisella 1990-luvulla tapahtui. Olen sitä mieltä, että rahaa kannattaa sijoittaa ennemmin oman juniorituotantoon ja sen mahdollistamaan pelaajatuotantoon kuin ulkomaalaispelaajien hankkimiseen. Osumatarkkuus on aivan eri luokkaa.
 

WestCoast110

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, I Giallorossi
Aurajoen kanssa jälleen samoilla linjoilla, henkilökohtaisesti näkisin, että vaikka tämän kauden pidettävissä oleville tekijämiehille olisi tärkeä olla sopimukset siellä kuuluisassa Uraman pöydän vetolaatikossa, lämmittäisi aivan yhtä paljon (jollein enemmän) jos Raipen saisi keinolla millä hyvänsä pidettyä jossain roolissa valmennuksessa. Voisin ihan mutuiluna heittää, että jos Raipe muualle lähtee, tuskin enää tarvitsee yhden vuoden pahveja kirjoittaa, jollei itse sitä halua, vaan saattaa olla ihan pidemmän ajan projektia jo tarjolla. Jos Raipe kuitenkin häipyy, eikä toimisto tähän laita tämän eteen "all in", niin itse voisin Poriin mielellään ottaa, ei tosin sopinut muille ässä-palstalla, ei kuulemma tuo mitään lisäarvoa valmennukseen ja mielummin Selinillä hommaa eteenpäin tai potkut, mutta Raipen sijaan mielummin viime vuosikymmenellä kertaalleen potkuja saaneita mestis- ja suomi-sarjan tason valmentajia.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
P.W mukana tänään, huhhuh. Intonen Janatuisen paikalla kakkosessa. Bibic ykkösparissa!!?? Rämö maalissa.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Larsson taitaa olla saikulla kun mennään kuudella pakilla.
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Minä en ainakaan osaa sanoa, mitä Saku Koivu todellisuudessa nyky TPS:ssä tekee tai ei tee junioreiden hyväksi.

Otin tuon ulkomaalaispelaajakysymyksen siksi esille, että, jos ja kun oma juniorituotanto olisi riittävän laadukasta, niin silloinhan syntyisi sellainen tilanne, ettei ulkomaalaispelaajia tarvitsisi hankkia ainakaan rosterin täytteeksi vaan heidät hankittaisiin vain ja ainoastaan vahvistuksiksi. Ulkomaalaispelaajan pitäisi aina ja ehdottomasti olla vahvistus.

Ymmärrän, että satsaukset omaan juniorituotantoon ovat sellaisia, että tulokset eivät näy yhdessä eikä kahdessa vuodessa. Ulkomaalaispelaajat eivät rosterin täytteinä ollessa paljoa suomalaista kiekkoa eikä edes TPS:ää auta. Siksi ainakin nuo heihin uhratut rahat menevät melkoisen hukkaan. En näe, että tällä polulla ainakaan kannattaisi tulevaisuudessa jatkaa yhtään pitempään, mitä ehdoton tarve on. Olen vakaasti sitä mieltä, että TPS pystyis uudistamaan aikaisemman temppunsa eli sen, että joukkue voittaa Suomen Mestaruuden pelkästään kotimaisin voimin. Se, jos mikä ilahduttaisi tällaista suomalaisen jääkiekon ystävää mitä suuremmassa määrin.
 

jelnausen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Talenttiryhmä kuulostaa ryhmältä, joka maksaa euroja. Taloudesta, kun ollaan oltu huolissaan. Toiseksi, mun mielestä on koomista palkata Helminen hommaan ku hommaan TPS:ään, jotta vain saadaan pidettyä tämä talentti seurassa. Erityisesti, kun Helmisellekkin tyyliin vaadittiin potkuja ennen kauden alkua ja sopparia ihmeteltiin. Kun kaverilla ei ole mitään näyttöjä ja edellisissä pestiessään on epäonnistunut. Tämä on kuitenkin vain yksi kausi. Kolmanneksi on hauska, että kauden alussa vielä puhuttiin suolapatsaista. Nyt kun homma on toiminut. Pakisto on erityisesti nostanut tasoaan, niin Saloa harvemmin kehutaan.

Toki Helminen yllättänyt itsenikin, mutten yhden kauden perusteella silti näe, että hänet pitää palkata rooliin kuin rooliin TPS:ään vain koska tämä kausi on mennyt hyvin. Hyvä kuitenkin muistaa, ettei viime kaudesta ole muuttunut ainoastaan päävalmentaja. Urheilujohto on täysin eri, eri kuntovalmentaja, eri maalivahtivalmentaja. En toki kiistä päävalmentajan osuutta kokonaisuuteen. Mutta painotan, että päävalmentaja on vain yksi osa-alue. Olen myös itse oppinut pitämään Helmisestä hyvin paljon, jos TPS olisi sarjan viimeinen, pitäisin todennäköisesti vähemmän.

Mitä tulee erityisesti Saloon. Sama kaveri se Salo on kuin viime kaudella ja kauden alussa. Toki jos salo on suolapatsas, niin ahdinko tai menestys ei liity häneen mitenkään. En myöskään jaksa uskoa, että Helminen toteaisin, että koko valmennustiimi toiminut erityisen hyvin paitsi Salo. Mutta Salon ilmeisesti vastaa kuitenkin puolustajista ja siellä on moni puolustaja mennyt kauden aikana paljon eteenpäin: Rafkin,Viro, Anttalainen omista. Annetaan tämä kunnia salolle, kunnes todistetaan, ettei se mitään siellä tee.

Mitä tulee ulkomaalaisiin niin mun mielestä joukkueen rakentaminen pitäisi mennä tässä jotakuinkin näin (karkea näkemys ja varmasti ajatusvirheitä): Runko koostuu omista kasvateista ja junnuista eli oman seuran juniorityö pitää olla laadukasta, jotta homma toimii pitkäjänteisesti, mahdollisimman taloudellisesti ja omaa aluetta kunnioittaen. Tähän sisältyy myös muiden seurojen junnujen ryöstäminen turkuun kehittymään. Tämän jälkeen pyritään saamaan muita suomalaisia hyvässä peli-iässä oleviat Turkuun runkopelaajiksi, jotka todennäköisesit pelaa seurassa enemmän kuin sen yhden kauden. Tämän lisäksi voidaan sitten hankkia täsmä vahvistuksia ulkomailta tai kotimaasta rooleihin, joihin ei vain löydy omista tai joukkueen rungosta pelaajia.
 

Jay Low

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, SHL
Muutaman Kaskisen saunakaverin mielestähän Kaskisen paskuus johtui apuvalmentajista. Hassusti ne apuvalmentajat ovat saaneet olla tällä kaudella rauhassa, kun päävalmentajaksi valittiin täyspäinen ammattivalmentaja.

Itsekin olen kritisoinut kyllä ex-pelaajien nostamista valmentajiksi, mutta eiköhän täällä ollut viime kausina keskustelua pitkälti siitä, ovatko apuvalmentajat samalla sivulla Kaskisen kanssa ja jakavatko/täydentävätkö näkemyksiä pelistä. Roolitusta epäiltiin eniten.

Nyt tämä ”analysoivan ja haastavan kakkoskoutsin” rooli on selkeästi Moisasella ja Salo/Rintsi keskittyvät pelitilannedetaljeijin ja erikoistilanteisiin. Tällaisessa ”skills coaching” -puolessa ovat varmasti parhaalla tavalla avuksi entisinä huippupelaajina vailla suurempaa valmennuskokemusta.
 

The Priest

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS Turku
Eka kymppi hyvällä liikkeellä. Sitten jotain tapahtui ja ei olla hyökätty viiteen minuuttiin
 

LUHGUNITED

Jäsen
Suosikkijoukkue
Konkkakypsän kriisiseuran munattomat kendojanarit
Tepsi ollut niin alakynnessä koko pelin että hiljalleen ois hyvä herätä. Toivottavasti se tapahtuu nyt takaiskumaalin jälkeen.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: kopo

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Kärpät ollu kyllä nälkäisempi tänään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös