Talenttiryhmä kuulostaa ryhmältä, joka maksaa euroja. Taloudesta, kun ollaan oltu huolissaan. Toiseksi, mun mielestä on koomista palkata Helminen hommaan ku hommaan TPS:ään, jotta vain saadaan pidettyä tämä talentti seurassa. Erityisesti, kun Helmisellekkin tyyliin vaadittiin potkuja ennen kauden alkua ja sopparia ihmeteltiin. Kun kaverilla ei ole mitään näyttöjä ja edellisissä pestiessään on epäonnistunut. Tämä on kuitenkin vain yksi kausi. Kolmanneksi on hauska, että kauden alussa vielä puhuttiin suolapatsaista. Nyt kun homma on toiminut. Pakisto on erityisesti nostanut tasoaan, niin Saloa harvemmin kehutaan.
Toki Helminen yllättänyt itsenikin, mutten yhden kauden perusteella silti näe, että hänet pitää palkata rooliin kuin rooliin TPS:ään vain koska tämä kausi on mennyt hyvin. Hyvä kuitenkin muistaa, ettei viime kaudesta ole muuttunut ainoastaan päävalmentaja. Urheilujohto on täysin eri, eri kuntovalmentaja, eri maalivahtivalmentaja. En toki kiistä päävalmentajan osuutta kokonaisuuteen. Mutta painotan, että päävalmentaja on vain yksi osa-alue. Olen myös itse oppinut pitämään Helmisestä hyvin paljon, jos TPS olisi sarjan viimeinen, pitäisin todennäköisesti vähemmän.
Mitä tulee erityisesti Saloon. Sama kaveri se Salo on kuin viime kaudella ja kauden alussa. Toki jos salo on suolapatsas, niin ahdinko tai menestys ei liity häneen mitenkään. En myöskään jaksa uskoa, että Helminen toteaisin, että koko valmennustiimi toiminut erityisen hyvin paitsi Salo. Mutta Salon ilmeisesti vastaa kuitenkin puolustajista ja siellä on moni puolustaja mennyt kauden aikana paljon eteenpäin: Rafkin,Viro, Anttalainen omista. Annetaan tämä kunnia salolle, kunnes todistetaan, ettei se mitään siellä tee.
Mitä tulee ulkomaalaisiin niin mun mielestä joukkueen rakentaminen pitäisi mennä tässä jotakuinkin näin (karkea näkemys ja varmasti ajatusvirheitä): Runko koostuu omista kasvateista ja junnuista eli oman seuran juniorityö pitää olla laadukasta, jotta homma toimii pitkäjänteisesti, mahdollisimman taloudellisesti ja omaa aluetta kunnioittaen. Tähän sisältyy myös muiden seurojen junnujen ryöstäminen turkuun kehittymään. Tämän jälkeen pyritään saamaan muita suomalaisia hyvässä peli-iässä oleviat Turkuun runkopelaajiksi, jotka todennäköisesit pelaa seurassa enemmän kuin sen yhden kauden. Tämän lisäksi voidaan sitten hankkia täsmä vahvistuksia ulkomailta tai kotimaasta rooleihin, joihin ei vain löydy omista tai joukkueen rungosta pelaajia.