Minä olen ainakin käsittänyt, että punainen luokitellaan tummaksi paidaksi, jolloin Tepsin pitäisi pelata valkoisella. Taisi olla tuolla Liigan yleisessä pelipaita-ketjussa enemmänkin juttua tästä.Aika harvalla joukkueella on mustat kotipaidat. Kärpät ja JYP lienee ainoat. Vai onko joku säädös olemassa, että esim punaista kotipaitaa vastaan ei saa pelata mustilla vieraspaidoilla?
Minä olen ainakin käsittänyt, että punainen luokitellaan tummaksi paidaksi, jolloin Tepsin pitäisi pelata valkoisella. Taisi olla tuolla Liigan yleisessä pelipaita-ketjussa enemmänkin juttua tästä.
Kyllä sama käytäntö on jotakuinkin maailmanlaajuinen.Mitä järkeä tässä säännössä on? En siis suoraan pelkästään sinulta kysy vaan yleisesti mietin. Mahdollista vain Suomessa(?)
No ei kai siitä yksiselitteistä sääntöä ole, mutta jos kotijoukkueella on tummanpunainen paita ja vierasjoukkueella on olemassa musta ja valkoinen paita niin totta kai vierasjoukkue pukee tällöin valkoisen paidan päälle - varsinkin jos se olisi vielä joukkueen ykkös- eli kotipelipaita, eihän tällöin olisi mitään syytä edes harkita mustaa paitaa. Useimmat joukkueet tuntuvat tosin haluavan pelata vieraspelit eri paidoissa kuin kotipelit ja siksi Tepsikin vaihtoi paitojen värit päittäin 1990-luvun lopulla, kun muutkin joukkueet vaihtoivat. Ajattele noita paitoja ennemmin ykkös- ja kakkospaitoina kuin koti- ja vieraspaitoina. Nykyäänhän Tepsi "joutuu" laittamaan vieraissa valkoiset "kakkospaidat" päälle, kun "ykköspaita" on musta, mutta jos "ykköspaita" olisi valkoinen, ei Tepsin tarvitsisi pukea mustaa "kakkospaitaa" kuin Lappeenrannassa, koska muualla voisi pelata vieraissakin sillä valkoisella paidalla.Aika harvalla joukkueella on mustat kotipaidat. Kärpät ja JYP lienee ainoat. Vai onko joku säädös olemassa, että esim punaista kotipaitaa vastaan ei saa pelata mustilla vieraspaidoilla?
Mitä järkeä tässä säännössä on?
Kuulin huhun, että HK:n hanat vaihdettaisiin Auraan jolloin myös pelipaitaan voisi tulla Auran mainos. Sopisi ainakin omasta mielestäni hyvin tuohon logon alle.
aika suolainen hinta on kyllä paidalla tällä hetkellä!