TPS:n loukkaantuneet kaudella 2014–2015

  • 116 011
  • 310

Hantta#23

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sportin pelityyli ei yllätä kun katsoo ketä joukkueen penkin takana seisoo. Kyseinen touhu nähtiin jo Jokereissakin hänen aikanaan niin pelaajana kuin valmentajanakin. Toivottavasti eivät Liigassa tule saamaan anteeksi siinä että selviä jäähyjä jää viheltämättä kun ovat nousijajoukkue.
Uskon että alkavalla Liigakaudella Sportin peleissä tulee useasti sattumaan ja tapahtumaan ja harvemmin mitään positiivistä.
 

Kanada-malja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NYR, COL
Seigon sormista lisätietoa? Fleuryn halonhakkuun jälkeen poistui koppiin ilman hanskaa toisessa kädessä ennen loppusummeria kolmannessa erässä.

Tukosen vammasta ei tietoa, missä tilanteessa kävi? Hyvä jollei mitään pahempaa ole.

Saisi nämä turhat harjoitteluhöntsät tuollaisia vastustajia vastaan jättää pelaamatta. Niin kovaa mailankäyttöä pelin alusta saakka että olin liki varma että ringistä tippuu jätkää kesken ottelun. Vittu sentään.

Olen jokaisessa harkkapelissä aina peräsuoli tuuman verran jännityksestä ulkona, että kuka loukkaantuu. CHL-pelit on ihan ok, mutta mitä vittua tällaisia perjantai-illan höntsiä on ihan pakko pelata. Sama juttu ensi viikon Blues-peli. Miksi? Varmaan eilenkin Virtalan Marko olisi jo halunnut päästä baariin, nyt piti höntsää pelata. Ei kai kukaan vaan kuvitellut, että harjoituskauden jälkeen joukkue olisi täysin ehjä? Meillä ei ole varaa YHTEENKÄÄN kärkiäijän loukkaantumiseen, kun ei muutenkaan ole yhtään takuuta siitä, miten kaksi ekaa ketjua liigassa pelaavat.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olen jokaisessa harkkapelissä aina peräsuoli tuuman verran jännityksestä ulkona, että kuka loukkaantuu. CHL-pelit on ihan ok, mutta mitä vittua tällaisia perjantai-illan höntsiä on ihan pakko pelata. Sama juttu ensi viikon Blues-peli. Miksi? Varmaan eilenkin Virtalan Marko olisi jo halunnut päästä baariin, nyt piti höntsää pelata. Ei kai kukaan vaan kuvitellut, että harjoituskauden jälkeen joukkue olisi täysin ehjä? Meillä ei ole varaa YHTEENKÄÄN kärkiäijän loukkaantumiseen, kun ei muutenkaan ole yhtään takuuta siitä, miten kaksi ekaa ketjua liigassa pelaavat.

Kyllä minä ymmärrän että kuvioita pitää hioa eikä tuota ammattia voi kukaan pelaaja tai valmentaja harjoittaa jos ainoa asia mitä miettivät on mahdolliset loukkaantumiset. Ei se vain ole oikea tapa lähestyä tätä leipätyötä. Silti olen samaa mieltä näiden tarpeellisuudesta siltä osin että jotain Sportia vastaan pelattiin jo. Ja kaikki muutkin ovat nähneet että mailaa tulee ihan vitusti. Ei mitään järkeä sitten ainakaan parhaita (lue: Tukonen, Lasch, Seigo) kuormittaa näissä eilisenkaltaisesti. Olisin itse ensimmäisen erän mailaviidakon toteamisen jälkeen vienyt pelin loppuun pelkillä junnuilla.
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Seigon sormista lisätietoa? Fleuryn halonhakkuun jälkeen poistui koppiin ilman hanskaa toisessa kädessä ennen loppusummeria kolmannessa erässä.

Poistuiko siis useammankin kerran? Ainoa kerta kun mä näin Seigon poistuvan oli kolmannessa erässä kun luisteli päätyyn ja jotenkin kompuroi polvilleen ja liukui päätyä päin kädet edessään. Sillon piteli sormiaan ja meni koppii, eikä siinä kukaan mun nähdäkseni hakannut ketään sormille tai muuallekkaan.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Poistuiko siis useammankin kerran? Ainoa kerta kun mä näin Seigon poistuvan oli kolmannessa erässä kun luisteli päätyyn ja jotenkin kompuroi polvilleen ja liukui päätyä päin kädet edessään. Sillon piteli sormiaan ja meni koppii, eikä siinä kukaan mun nähdäkseni hakannut ketään sormille tai muuallekkaan.

Sai mielestäni tuon vaihdon aikana Fleuryltä käsille. Tuon tilanteen jälkeen nimenomaan poistui eli samasta tilanteesta puhutaan. En tiedä mitä siinä päätyyntörmäyksessä tapahtui.
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sai mielestäni tuon vaihdon aikana Fleuryltä käsille. Tuon tilanteen jälkeen nimenomaan poistui eli samasta tilanteesta puhutaan. En tiedä mitä siinä päätyyntörmäyksessä tapahtui.

No voin olla toki pihalla kuin tamppoonin naru, ja sekaisin näistä mutta tuon päätytörmäyksen jälkeen alko kättään pitelemään ja poistui kentältä, en muuten huomannu poistuiko sillon koppiin asti.
 

C Waddle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
No voin olla toki pihalla kuin tamppoonin naru, ja sekaisin näistä mutta tuon päätytörmäyksen jälkeen alko kättään pitelemään ja poistui kentältä, en muuten huomannu poistuiko sillon koppiin asti.

Tätä samaa ihmettelin jo aikaisemmin toisessa viestiketjussa. Aika kovaa tekstiä on ainakin kolmessa eri ketjussa käyty kirjoittelemassa joten olisi toivottavaa että nimimerkki Scissors olisi suhteellisen varma asiasta. Nythän kuulostaa siltä että kaveri ei ole nähnyt koko tilannetta ja on vetänyt johtopäätökset pelkän loukkaatumisen johdosta. Jos siellä joku Seigoon kohdistunut halonhakkaminen oli niin meni meikäläiseltä ohi mikä on täysin mahdollista kun striimin kautta tiirailee. Jos tilanne taas oli tämä kolmannen erän tilanne jossa Seigo piteli kättään niin se johtui kyllä laitaan törmäilystä johon Fleurylla ei ollut osaa eikä arpaa.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hankalaksi menee nyt kun tuo toinenkin tilanne on tuotu ilmi. Tapahtuivat nähdäkseni saman vaihdon aikana ja voisin vaikka vannoa sen olleen Fleury joka antoi ihan kunnolla keppiä juuri Seigon käsille. Olen aika varma ettei tuo ole unta, mutta en osaa tarkemmin eritellä mistä tilanteesta johtuen alkoi lopulta kättään heiluttamaan ja hanskojaan irroittelemaan saatika koppiin lähtemään.

Voin jo valmiiksi pyytää anteeksi Fleuryn ajojahtiani jos kyseessä on a) väärä mies tai b) tilanne jossa ei Seigolle mitään tapahtunut ja vammansa on perua tuosta laitaan menosta.

Kovaa keppiä pelissä kuitenkin annettiin ja muutaman nimimerkin toimesta jo aikaisemminkin samasta on keskusteltu tällä foorumilla. Mutta jatketaan siitä sitten kaudella jos aihetta on. Ylipäätään vitutti nähdä tuota käsille lyömistä (Tessierkin istui muuten ainakin yhden jäähyn täysin typerästä, pelitilanteen ulkopuolisesta vastaavasta) ottelussa jossa ei juurikaan panosta ole ollut ja toisen jengin muutamat pelaajat yksinkertaisesti ovat silmin nähden turhautuneita ja harjoittavat moista. En tykännyt. Enkä pelkää moisesta mielipidettäni kertoa, olkoon sitten miten kovaa tekstiä tahansa tai miten monessa ketjussa tahansa.
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Miten on ollut tapana uutisoida näistä loukkaantumisista kauden alla?
Olisihan se helpotus kuulla miten pahasti Seigo nyt on loukkaantunut. Pelannut tähän saakka upeasti yli odotusten.
 

liuzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManUtd
Miten on ollut tapana uutisoida näistä loukkaantumisista kauden alla?
Olisihan se helpotus kuulla miten pahasti Seigo nyt on loukkaantunut. Pelannut tähän saakka upeasti yli odotusten.

On ollut tapana olla uutisoimatta. Poikkeuksena ehkä jos todella pitkä huili tiedossa.
 

C Waddle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Enkä pelkää moisesta mielipidettäni kertoa, olkoon sitten miten kovaa tekstiä tahansa tai miten monessa ketjussa tahansa.

Eikä ole tarvettakaan. Reagoin vain ja ainoastaan tapaasi syyllistää yksittäistä pelajaa aika hepposin perustein. Jos siellä nyt olisi Fleury lyönyt jonkun sormet paskaksi niin luulisi että joku olisi tästä käynyt muistuttamassa sekä itse pelaaja että tuomareita. Mitään tähänviittaavaa en kuitenkaan nähnyt sen vaihdon aikana kun Seigo kättään piteli.

En ole lainkaan kanssasi eri mieltä siitä että Sportilta tullaan näkemään aika paljon repimistä ja roikkumista johon kuuluu myös voimakas mailanhäirintä. Tämä "pelitapa" nyt varmaan johtuu sekä pelaajamateriaalista että valmentajasta. Ja eikä se minua häiritse vaikka käyt eri ketjuissa tästä kertomassa oman mielipiteesi.

Tessieria kohtaan olisin sen kriitiikin paremmin ymmärtänytkin, mies on tainnut viimeiseen kahteen peliin ottaa 5 enemmän tai vähemmän tyhmää jäähyä joko huitomalla tai koukkaamalla.
 

Hantta#23

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eilisessä Tepsin kauden avaustilaisuudessa ihmetytti miksei loukkaantuneina olevat olleet paikalla poislukien Seigo. Luulisi että haluaisivat olla osa joukkuetta vaikka tällä hetkellä ei pelaamaan pystykään saatika että seura vaatisi heitä osallistumaan eri tilaisuuksiin.
Tuli muutamalta pelaajalta kyseltyä Seikolan tilanteesta ja ei kuulemma treenaa joukkueen mukana tällä hetkellä mutta vaitiolovelvollisuuden takia olivat tietysti hyvin salamyhkäisiä hänen jatkon suhteen. Tuskinpa paluu kaukaloihin ihan lähiaikoina tapahtuu tai kävikö tässä niin kuin Bergillä aikanaan että lätkäura oli tässä.
 

Silencie

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vähätalon tilanteesta liikkuu lähinnä sellaista puolihuhua. Aivotärähdys nyt ainakin, muutama viikko täytyy ottaa rauhallisesti.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Tätä tässä nyt on vähän koko ajan pelätty eli toki hyvin treenimatsien mukana tuleva jokavuotinen lieveilmiö riesa eli turhaakin turhemmat loukkaantumiset. Toivottavasti Seigo todella palaa parin viikon päästä ruotuun siinä missä Vähätalokin. Seikolan case ei hyvältä kuulostaa, tulee tosiaan Böögin Akin viimeiset pelikaudet tästä nyt mieleen, ainakin samantapaisia viitteitä on ilmassa. Vittasmäkikin telakalla pitkälle syksyyn asti, hänenkin palveluksiaan TPS kaipaa yhä edelleen, vaikka sen viime kaudella kyseenalaisti moneen kertaan.

Näissä on vielä se v-mäinen puoli, että pelituntuma katoaa melko helpostikin ja toipilaana pelaaminen on aina tavallaan riskialtista, vaikka pelilupa olisikin tullut. Nyt porukkaa ei saa tippua enää yhtää enempää lasarettiin tai parin kauden takaiset painajaiset kauden avauksesta "melko vajaalla" rosterilla ovat tosiasia.
 

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maximus Lindroth
Päivän TS:ssa tietoa Seigosta, sairaslomaa tulee noin kuukausi.
 

The Priest

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS Turku
Päivän TS:ssa tietoa Seigosta, sairaslomaa tulee noin kuukausi.

Ja jos oikein tarkkoja ollaan, niin artikkelissa sanotaa Seigon olevan poissa ainakin kuukauden.

Tämä oikeasti vaatii jo seuralta tiedotetta, koska pelaaja sanoo toista ja media toista. Ja olisi myös ihan kiva saada tietää mikä se Seikolan tilanne on.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Helvetin helvetti. Seigo ollut preseasonin paras pelaaja melko kirkkaasti. Tuo vaatii nyt yhden junnun peluuttamista suurissa saappaissa. Toivon ettei se ole Friman vain siksi että on aiemminkin pelannut isoissa ympyröissä, miehen tämän hetken taso on lähempänä A-junnujen Suomi-sarjaa.
 

Daenboudian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Helvetin helvetti. Seigo ollut preseasonin paras pelaaja melko kirkkaasti. Tuo vaatii nyt yhden junnun peluuttamista suurissa saappaissa. Toivon ettei se ole Friman vain siksi että on aiemminkin pelannut isoissa ympyröissä, miehen tämän hetken taso on lähempänä A-junnujen Suomi-sarjaa.

Tästäkö se alkaa? Seikola voi olla pahimmassa tapauksessa kokonaan ulkona ja Seigo siis poissa jopa yli kuukauden. Nummelinille vielä paikkojen kolotusta, niin ei se puolustuksen kiekollisuus enää niin murskaavaa ole.

Ottaako Pullin poika roolia vai mitäs sitten?
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ja jos oikein tarkkoja ollaan, niin artikkelissa sanotaa Seigon olevan poissa ainakin kuukauden.

Parasta oli, että artikkelissa ainakin mun tulkintani mukaan tehtiin Vellu Vittasmäestä kärkipuolustaja, nauroin makeasti. No, ehkä Vittasmäki tosiaan kuuluu niihin kärkipakkeihin, mutta sieltä on parikin junnua kovasti tulossa ohi.

Seigon loukkaantuminen on mustaa paskaa, kaikki näyttikin jo hyvältä. Turkulaisella pessimismillä ennustan, että seuraavissa CHL-matseissa Petu ja vaikka vielä Gysbers ottavat hittiä, siitä sitten liigastarttiin Karhut ja muut tulosyksiköissä.

Ottaako Pullin poika roolia vai mitäs sitten?

Tämä olisi hieno asia. Ainakin eilen Pulli pelasi nähdäkseni ihan hyvän pelin, joskin koko kauden rasitukset huomioon ottaen en usko Pullista vielä löytyvän sitä tasaisuutta, jota liigapakilta vaaditaan. Tai no niin no, pitäisi vaatia.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
TPS
Parasta oli, että artikkelissa ainakin mun tulkintani mukaan tehtiin Vellu Vittasmäestä kärkipuolustaja nauroin makeasti. No, ehkä Vittasmäki tosiaan kuuluu kolmen kärkipakkimme joukoon.

Taitaa olla jopa suora lainaus Suikkasen suulla "Kuudesta kärkipuolustajastamme kolme on loukkaantuneina" . Linkki TS:n juttuun: http://kiekko.ts.fi/yleinen/13101

Melko kryptisiä nämä tiedot loukkaantuneista. Olisi ihan hyvää viestintää kertoa missä mennään suurinpiirtein paluuaikataulujen suhteen kunkin pelaajan kanssa. Seigon poissaolo on tosiaan selkeästi pahin juttu. Olisiko paikallaan heittää M.Kauppiselle kahden kk:n määräaikaisdiiliä (toki jos onnistuu myymään hyvin mainoksia omaan paitaan, voidaan jopa jatkaa).
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Melko kryptisiä nämä tiedot loukkaantuneista. Olisi ihan hyvää viestintää kertoa missä mennään suurinpiirtein paluuaikataulujen suhteen kunkin pelaajan kanssa.

Mä tykkään tästä tyylistä, että loukkaantumisista ei juuri huudella. Mulle kannattajana riittää tuo toivottavasti faktoihin perustuva heitto, että kuukausi on saikkua nyt näin alkuun. Ymmärrän kyllä senkin että toiset toivovat laillasi avoimempaa linjaa loukkaantumisista tiedottamiseen, ei siinä mitään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös