mustavalkosydän
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- TPS
Oikeinko kokonaisen 1kplEn tiedä tilastoista, mutta Sport teki 100 % maaleistaan Iskhakovin 100-0 aloitustappion jälkeen.
Oikeinko kokonaisen 1kplEn tiedä tilastoista, mutta Sport teki 100 % maaleistaan Iskhakovin 100-0 aloitustappion jälkeen.
Valitettavasti Kestnerin vahvuudet jää täysin hyödyntämättä Iskhakovin vierellä. Kestner tykkää usein vähän "varastaa" mutta se vaatii sen että joku sitä kiekkoa hänelle myös vauhtiin pelaa. Sport-pelissä oli juurikin tilanne kun Iskhakovilla oli mahdollisuus pistää Kestner laidalta vauhtiin mutta päätti jäädä riplailemaan kiekolla joka johti menetykseen ja vastustajan maalipaikkaan.
Yksinkertaiselta kuulostanut tehtävä ei nyt aivan onnistunut, kun kloonautunut Haapanen korvasi Nurmen eikä Kestner tehtävänannosta huolimatta suostunutkaan paikkaansa kakkoskentän oikeasta laidasta luovuttamaan.Tän päivän kentistä vaihtaisin Kestnerin Ja Haapasen paikkaa. Eli:
Haapanen - Ishkakov - Kestner
Ibragimov - Jasu - Haapanen
Yksinkertaiselta kuulostanut tehtävä ei nyt aivan onnistunut, kun kloonautunut Haapanen korvasi Nurmen eikä Kestner tehtävänannosta huolimatta suostunutkaan paikkaansa kakkoskentän oikeasta laidasta luovuttamaan.
Ei kannata voittavaa kokoonpanoa muuttaa on mun mielipide. Pientä kierrätystä akselilla Ibra, Haapanen, Vainionpää, Kuru, Janatuinen.Mitä mieltä olette nykyisistä ketjukoostumuksista? Itselläni on jotenkin kaksijakoiset ajatukset, voittoja napsuu ja kaikki näyttää hyvältä, mutta en oikein osaa siltikään sanoa toimiiko jokin koostumuksista jotenkin erityisen hyvin.
Toisaalta ehkä se on juuri Raipen vahvuus, että ei tarvitse mitään näyttäviä kärkiketjuja, vaan saa jokaisen ketju tekemään kovaa työtä ja iskemään maaleja paikoista.
Toinen asia, joka mietityttää on Haapasen tilanne. Periaatteessa on ihan hyvä pelaaja, mutta ei ole oikein saanut mitään aikaiseksi. 20 ottelua ja 0+3. Miksiköhän oli niin kova kiire käyttää optio ja solmia jatkot? Kai siellä on kovaa potentiaalia taustalla. Jäädään seuraamaan.
Toisaalta tuntuu helvetin hyvältä että molemmilla puolilla on oikeesti pelote johon vastustajan on pakko reagoida mutta Janatuinen on "ongelma".
Siksi nuo heittomerkit tuossa olikin että kun se on ja ei ole ongelma. Tekee maaleja mutta selkeä rakentelija sieltä puuttuu. Jasu siellä enemmän maskissa on ja Janatuinen lähinnä päätyviivalla ja nousee sieltä iskemään karat sisään. Ja tuon Larssonin nimenomaan olin heivaamassa helvettiin sieltä, ei todellakaan käyttöä.Tuntuu hyvältä, näyttää huonolta. Niin siis 1.ylivoiman ollessa nyt viimeiset pelit tuossa koostumuksessa on Janatuinen tehnyt sen ainoat maalit. Ei kuulosta ongelmalta. Janatuinen hoitaa tuon maskipelaamisen hienosti jonka ansiosta on ainakin muutama maali tällä kaudella syntynyt. Pärssisellä on parempaa käyttöä kuin seistä maskissa. Alueelle vienti tuossa on iso ongelma. Larsson antaa syötöt jalkoihin ja Pajuniemi/Kestner yrittää yksin kuljettaa kiekon alueelle.
Toistan nyt itseäni mutta edelleen pistäisin ylivoimat muotoon Lajunen, Kestner, Pärssinen, Nurmi, Janatuinen. 2 yv. Pajuniemi, Iskhakov, Jasu, Pyyhtiä ja joku pakki.
Ja tuon Larssonin nimenomaan olin heivaamassa helvettiin sieltä, ei todellakaan käyttöä.
Hyvin pitkälti samaa mieltä. Toki Larsson voitaisiin siirtää kokonaan pois kokoonpanosta ja seiskaksi Serbi ilman etuliitettä.Ainakin viime viikolla seiskapakiksi merkitty pelasi joka pelissä yli 12 minuuttia ja olen aivan varma, että Bohm pelaa tänään, jos ei ole jotain muuta, miksi on seiskapakkina. Ei tuosta kokoonpanosta kannata sen suurempia johtopäätöksiä vetää.
Ibragimov saa nyt ainakin ison näyttöpaikan ja vaikka Pyyhtiä pelasi hyvin, niin ilman erikoistilannepelaamista hänet on ns. helppo vaihtaa Ibragimovin kanssa. Pyyhtiä tulee varmasti vielä saamaan vastuuta.
Eikai nyt sentään Ivarssonia ylivoimalle? Eikö se kauden alussa jo nähty ettei siitä mitään tullu?Mahtaakohan ovi käydä ulospäin TPS kaipaisi kiekollista pakkia mielestäni sentteriä enemmän. Siellä Larsson ja Bibic sellaisia kenelle vaikea löytää käyttöä puolustuspäässä. Kiekollinen yv pakki olisi hyvä. Näillä jatkettaessa ottaisin Lajusen ja Larssonin pois ylivoimalla. Tilalle esim Viro ja Ivarsson.
Larsson pilaa koko ylivoiman syötöt aivan liian hitaita ja minne sattuu. Ei osaa vetää ja syötötkin liian lepsuja niin hankala keksiä mitä tekee ylivoimassa.Eikai nyt sentään Ivarssonia ylivoimalle? Eikö se kauden alussa jo nähty ettei siitä mitään tullu?
Lajunen saa mun puolesta olla ja Larsson niin kauan jollei uutta saada tilalle? Tietty Kessu viivalle Larssonin tilalle, saa toimitettua kiekkoa maalille! Wirtasen Pera oli kanssa muistaakseni viime visiitillä hyvä maskimies?
-stouni
Voittavaa kokoonpanoa ei vaihdeta. Samoilla jatketaan kuin viimepelissä. Kosmeettinen muutos tosin, kun Bohm nousee kakkospariin Larssonin paikalle.
Mutta jos jotain voisin toivoa, niin jotain pitäisi keksiä, että Larsson ja Iskhakov eivät ole yhtäaikaa kentällä. Vaikka Kareyev onkin liekeissä, niin kolmella pelaajalla puolustusalueen puolustuspelaaminen on pidemmän päälle melko hazardia.
Mä en oo valmentaja, mut mun mielestä tä ois ollut se matsi millo Piiroinen sää koittaa, ku sarjajumbo vastas. Tai toisaalt ku miettii, se ois voinu syödä Karejevin itsetuntoa, koska vaihdettu viime matsis pois. Hmm, vaikeeta, onneks en oo päättämäs