Montako peliä olet nähnyt kyseseltä kassarilta? Viestistäsi päätellen et kovinkaan montaa. Kyllä, pelasi A-nuorten SM-sarjasta pudonneessa joukkueessa. Kyllä, tuo joukkue hävisi karsintapelit TUTOlle. JOUKKUE hävisi, Ei Ignatjew. Ignatjew oli sarjan 10. paras veskari torjuntaprosentissa mitattuna (yli 10 ottelua pelanneista), vaikka pelasi joukkueessa, joka tippui ASM:stä ja jossa kahdeksallatoista (18!!!) kenttäpelaajalla oli tehotilastossa lukema -10 tai vielä enemmän pakkasella. Lisäksi Ignatjew kyllä aika hyvin erottui muista joukkueensa veskareista, joten en nyt tiedä oliko joukkueen vaisu menestyminen nyt sitten kuitenkaan ihan hänen syytänsä?
Koodi:
Valtteri Ignatjew 18 GP GAA 2.97 SVS% .913
Heikki Jalo 8 GP GAA 3.91 SVS% .872
Markus Leinonen 19 GP GAA 4.02 SVS% .861
Eetu-Petteri Pokkinen 5 GP GAA 4.61 SVS% .862
Maalivahti on puoli joukkuetta, mutta ihmisiä nekin vain on. Ja tässä kohtaa sopinee muistuttaa, että Ignatjew on tosiaan vasta 17-vuotias. Samanikäisistä neljällä oli parempi torjuntaprosentti kuluneella kaudella ja he kuitenkin pelasivat "ihan vähän" paremmassa joukkueessa. Kovinkaan montaa peliä en ole itse nähnyt Ignatjewilta, mutta ne mitä olen nähnyt, niin kyllähän hänessä potentiaalia on.
Lisäksi; Voisiko olla mahdollista, että haetaan sitä laajuutta ja varmuuttakin sinne maalivahtirintamalle? Noista ensi kauden maalivahdeista Ketonen ei millään muotoa säväyttänyt kuluneella kaudella, Anttila ja Toivomäki puolestaan ovat pelanneet käytännössä ainoastaan B-nuorissa eivätkä omaa pientä kourallista enempää kokemusta A-nuorista.
Muutenkin ainakin itse tervehdin ilolla näitä muualtakin tulleita herroja. Esimerkiksi noista junnusopparin saaneista Holtinkoski on pienimuotoinen ryöstö Oululta ja erittäin lupaava puolustaja. Pylkkänen samoilla sanoilla lupaava ja omaa kokemusta junnumaajoukkueista, joka aina kielii, että ihan tusinatavarasta ei ole kyse. Lisäksi pelannut jo päälle kaksi kautta A-nuorissa ihan hyvillä tuloksilla, nyt vain tarvitaan taas se steppi eteenpäin. Häkkinen puolestaan oli SaiPan A-nuorten kolmanneksi paras pistemies ja sisäisen maalipörssin jaetulla kärkisijalla - B-junnuna. Peittosi kuitenkin esimerkiksi U18-pistepörssissä (A-nuorissa) mm. Pajuniemen, jota pidetään kuitenkin aikalailla yhtensä parhaista TPS-lupauksista.