TPS:n juniorit

  • 663 172
  • 2 204

Jay Low

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, SHL
Tässä nähtiin tämä kun ulkomaalaiset ja ulkomaalaistaustaiset kusevat Suomessa tämänkin homman. Sekä siis maahanmuuttajat, maahanmuuttajataustaiset, ulkomaalaiset työntekijät ja vaihto-opiskelijat.

Jotenkin näen listassa vielä tilaa vihervassareille ja juutalaisille..? Älä murehdi, ehdit vielä täydentää.

Hyvää pääsiäisen aikaa Persulaan!
 

Kanada-malja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NYR, COL
Jotenkin näen listassa vielä tilaa vihervassareille ja juutalaisille..? Älä murehdi, ehdit vielä täydentää.

Hyvää pääsiäisen aikaa Persulaan!
Ei ole tilaa. Voidaan miettiä, miltä tilastot näyttäisivät ilman niitä tartuntoja. Ja en muuten ole koskaan persuja äänestänyt.
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Jotenkin näen listassa vielä tilaa vihervassareille ja juutalaisille..? Älä murehdi, ehdit vielä täydentää.

Hyvää pääsiäisen aikaa Persulaan!
Oli siinä se totuuden siemen että ilman vaihtariopiskelijoiden bileitä raketoimaan lähtenyttä E-A:n muunnosta täällä pelattaisiin yhä. Lähes puolet tautiketjusta on jäljittämättä ja sairastuneita vino pino. Ilmankin tätä olisi jossain välissä tähän päädytty, mutta tuo oli kuolinisku.
 

Nati

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Eetu Liukas
Bogdanov tosiaan vieraana uudessa Hunajacastissa. Valmentaminen jatkuu ja haku on ns. päällä. Kokee, että on annettavaa valmentajana myös ylempänä kuin junnuissa. Sanoi itse vielä, että tällä erää päättyy aika TPS:ssa, mutta ehkä joskus vielä takaisin Seurassa.

Sanoiko miksi päättyy?
 

peekay

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Montreal Canadiens & #11
Onko se niin että Leevi Teissala siirtyy hifkiin? En ole A-nuorten pelejä nähnyt niin en tiedä minkälaisesta pelaajasta on kyse mutta olen ymmärtänyt että on potentiaalinen kaveri ihan ratkaisuketjuihin.
 

Kanada-malja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NYR, COL
Tällaisia huhuja on esiintynyt, muttei sopimusta ole tiettävästi tehty. En ymmärrä, miksi kaverille ei viitsitty antaa edes näytönpaikkaa. Mielestäni aika Maccellin tyyppinen peluri ja aika paskastihan hänkin on Ilveksessä vetänyt. Meillä kuitenkin ratkaisuihin pystyviä hyökkääjiä on niin paljon ja jonoksi asti, etteivät kaikki mahdu edes kokoonpanoon.
 

peekay

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Montreal Canadiens & #11
No aika näyttää minne vie Teissalan tie. Mutta juuri tuo Maccellin esimerkki oli minulla mielessä että toivottavasti ei käy samalla tavalla... aika näyttää
 

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Tällaisia huhuja on esiintynyt, muttei sopimusta ole tiettävästi tehty. En ymmärrä, miksi kaverille ei viitsitty antaa edes näytönpaikkaa. Mielestäni aika Maccellin tyyppinen peluri ja aika paskastihan hänkin on Ilveksessä vetänyt. Meillä kuitenkin ratkaisuihin pystyviä hyökkääjiä on niin paljon ja jonoksi asti, etteivät kaikki mahdu edes kokoonpanoon.

Teissala on viihdyttävä pelaaja. Nopeutta ja juonikkuutta löytyy, molemmissa helposti jo liigatasoo.
mutta katoaa helposti totaalisesti kuvasta, jos:
- vastustaja on kiekollisena parempi tai muuten hallitseva pelissä
- peli menee fyysiseksi. Teissala on helppo toisinaan jopa puhua keskittymään epäolennaisee.
- silti ei kaihda tilanteita, mutta on vielä niin kevyt, ett jos joutuu pysähtyy, väännöissä fysiikan lait tulee vastaan.
- ei löydy tutkaparia.

Pelejä on helpompi ratkoa A:ssa kuin Liigassa. Itse ihmettelen, ettei täl kaudelle löytynyt Mestis-seuraa, jossa ois helpompi totutella mietsten peleihin. Teissala ei todellakaan ole mikään 5 min/peli pelaaja ja sellaiseksi ei kannata hankkia.

Ja jos seuras Maccellia kaudell 17-18, sama juttu Kuin nyt Teissalan kanssa. Kaksi vuotta jenkkiläs teki ihmeitä, mut sit Artukaisissa ei oltukaan hereil.
 

Kanada-malja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NYR, COL
Teissala on viihdyttävä pelaaja. Nopeutta ja juonikkuutta löytyy, molemmissa helposti jo liigatasoo.
mutta katoaa helposti totaalisesti kuvasta, jos:
- vastustaja on kiekollisena parempi tai muuten hallitseva pelissä
- peli menee fyysiseksi. Teissala on helppo toisinaan jopa puhua keskittymään epäolennaisee.
- silti ei kaihda tilanteita, mutta on vielä niin kevyt, ett jos joutuu pysähtyy, väännöissä fysiikan lait tulee vastaan.
- ei löydy tutkaparia.

Pelejä on helpompi ratkoa A:ssa kuin Liigassa. Itse ihmettelen, ettei täl kaudelle löytynyt Mestis-seuraa, jossa ois helpompi totutella mietsten peleihin. Teissala ei todellakaan ole mikään 5 min/peli pelaaja ja sellaiseksi ei kannata hankkia.

Ja jos seuras Maccellia kaudell 17-18, sama juttu Kuin nyt Teissalan kanssa. Kaksi vuotta jenkkiläs teki ihmeitä, mut sit Artukaisissa ei oltukaan hereil.

Ei missään nimessä ole valmis pelaaja. Väitteesi pitävät hyvin paikkaansa. Näkisin hänessä kyllä potentiaalia Liigan ratkaisupelaajaksi jonkun ajan kuluttua. Eipä joku Teissalaa (180/75) fysiikaltaan muistuttava Panarinkaan (180/76) kovin lihaskimppu ole, mutta niin vaan tehoja syntyy.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Mielestäni aika Maccellin tyyppinen peluri ja aika paskastihan hänkin on Ilveksessä vetänyt.
Siis mitä?

TPS-matsien lisäksi multa on jäänyt Matias Maccellin otteet näkemättä. Alkukaudesta mä en niinkään muista, mutta viimeisimmässä sekä niissä helmikuun tuplamatseissa Maccelli oli mun mielestäni Ilveksen parhaimpia pelaajia. Ei ehkä (en tarkastanut) päässyt näissä matseissa pisteille, mutta ei kaikkea arvioidakaan pelkkien tehopisteiden perusteella. Ainakin jossain vaiheessa oli ihan ylivoiman moottorinakin Eemeli Suomen kanssa. En tiedä mitä sitten Maccellin pelistä sun mielestäsi puuttuu, mutta kyllä mä ottaisin koska tahansa TPS:n kakkoseen Ishakovin ja Kestnerin rinnalle. Katsotaanko me matseja näin eri silmin?
 

Kanada-malja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NYR, COL
Siis mitä?

TPS-matsien lisäksi multa on jäänyt Matias Maccellin otteet näkemättä. Alkukaudesta mä en niinkään muista, mutta viimeisimmässä sekä niissä helmikuun tuplamatseissa Maccelli oli mun mielestäni Ilveksen parhaimpia pelaajia. Ei ehkä (en tarkastanut) päässyt näissä matseissa pisteille, mutta ei kaikkea arvioidakaan pelkkien tehopisteiden perusteella. Ainakin jossain vaiheessa oli ihan ylivoiman moottorinakin Eemeli Suomen kanssa. En tiedä mitä sitten Maccellin pelistä sun mielestäsi puuttuu, mutta kyllä mä ottaisin koska tahansa TPS:n kakkoseen Ishakovin ja Kestnerin rinnalle. Katsotaanko me matseja näin eri silmin?
Sarcasmradar 200 proof...
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Nopeasti tuulet kääntyvät. Miettikää miten hyvin Matias olisi pelannut, jos olisi Ilveksen sijasta TPS:n tasoisessa organisaatiossa.
 

Hantta#23

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Muistanko väärin mutta pelasiko Maccelli Kaskisen alaisuudessa A-junnuissa ja oliko heillä jotain vääntöä ja näin ei suostunut palaamaan Kaskisen alaisuuteen vaan mieluummin siirtyi Ilvekseen.
Saa korjata mikäli olin väärässä.
Mikäli näin oli niin melkosesti Kaskinen sai hallaa aikaseksi kaikin tavoin.
 

Nati

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Eetu Liukas
Muistanko väärin mutta pelasiko Maccelli Kaskisen alaisuudessa A-junnuissa ja oliko heillä jotain vääntöä ja näin ei suostunut palaamaan Kaskisen alaisuuteen vaan mieluummin siirtyi Ilvekseen.
Saa korjata mikäli olin väärässä.
Mikäli näin oli niin melkosesti Kaskinen sai hallaa aikaseksi kaikin tavoin.

Totuutta ei ole ikinä kerrottu, mutta palstatotuutena on TPS:n kiinnostuksen puute/TPS ei ollut hereillä. Ehkä isompi kysymys on miksi Maccelli lähti yllättäen pois TPS:stä.
 

jelnausen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vaikea uskoa, että Kaskisesta johtuu Maccellin Ilves nuttu. Lähteny kuitenkin Pohjois-Amerikkaan kesken 2017-2018 kauden. Siellä sitten 1,5kautta ja paluu Ilvekseen. Kaskinen tosiaan valmensi 2018-2019 jo edustusta. Joten Kaskista ei voine syyttää, että lähti kesken kauden pois tepsistä, eikä sen koommin ole palannut. Siihen on varmaan muut syyt. Kaskisen alla pelannut vain 16 ottelua kaudella 16-17. Veikkaanpa, että Matias itse pystyy ainoana kertomana todellisen syyn, miksei TPS paidassa pelaa.
 

Tuuletin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps, änäri suomalaiset
Oma veikkaukseni ilman faktapohjaa on se, että ilves oli vain sopimuksen teko hetkellä huomattavasti vetovoimaisempi seura kehittyä kuin TPS. Tällä hetkellä asia saattaa olla jo toisinpäin.
 

Sakoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Liekö näissä aina edes mitään suurempia syitä. Ei monet ei-lätkänpelaajatkaan jää kotipaikkakunnan sahalle töihin loppuelämäkseen vaikka siellä kaikki kesät on töissä ollutkin koko nuoruutensa. Eikä TPS:kään määräänsä enempää pysty junnuja edustuksessa peluuttamaan.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Maccelli poistui Tepsistä kesken kauden 2017-2018 Amerikkaan, kun TPS:n A-nuoret joutuivat alempaan loppusarjaan. Mikä lie olisi ollut Maccellin urapolku jos A-nuoret olisi selvinnyt tuolloin ylempään jatkosarjaan?

 

Jay Low

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, SHL
95 prosentissa ”Case Junnulupauksia” suurin vaikuttava tekijä taustalla on a) pelaaja-agentti tai b) pelaajan sukulainen, yleensä isä, joka vetelee naruista ja hämmentää kuviota omista vaikuttimistaan käsin.

Näihin liittyviä huhuja kannattaa siis lukea aina todella tiheällä filtterillä.
 

ILIMAVEIVI

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Maccelli poistui Tepsistä kesken kauden 2017-2018 Amerikkaan, kun TPS:n A-nuoret joutuivat alempaan loppusarjaan. Mikä lie olisi ollut Maccellin urapolku jos A-nuoret olisi selvinnyt tuolloin ylempään jatkosarjaan?

Minä luulen että tuo Maccellin Amerikan visiitti oli hänelle oikea ja parempi tie. Vaikka mielellään olisikin TPS:ssä hänet nähnyt niin pahaa pelkään että TPS:n sen aikaiset ongelmat ei olisi olleet hänen pelaajakehityksensä kannalta parasmahdollinen vaihtoehto. Hienoa että Maccelli kehittyi pelaajana pohjois-amerikassa siitäkin huolimatta että valitsi joukkueekseen Ilveksen joka oli houkuttelevampi vaihtoehto kuin TPS kun palasi takaisin suomeen rapakon takaa.
 

Juuriskapää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo, Leeds Rhinos, Lukko, TPS, TUTO, RNK
Kyllä mä arvelen, että Maccellin uralle oli lottovoitto lähteä pois TPS:stä. TPS:ssä on edelleen junnupuolella vallalla se, että jos on oikea sukunimi tai muita suhteita niin pelaaja saa mahdollisuuksia eikä häntä unohdeta akatemiatoimintaan tms. Maccellin nimi ei kuulosta entiseltä TPS-pelurilta.
 

The Priest

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS Turku
TPS:n juniorijoukkuiden päävalmentajat kaudella 2021-2022:

U20: Hermanni Vidman (Fredrik Norrena)
B: Riku-Petteri Lehtonen
C: Lauri Hyrsky
C Akatemia: Hannes Kymäläinen

Lisäksi jo aiemmin julkaistu (ei juniorijoukkue)
TPS naiset: Terhi Mertanen

Lähde: hc.tps.fi
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös