En oikein tiedä mitä jengi täällä odottaa peliltä. Joukkue on muuttunut käytännössä täysin viime kaudesta. Jos peli olisi nyt valmista tai uomissaan olisi se todella erikoista. Edelleen kannattaa mielestäni odottaa vaikka marraskuulle ja tehdä siinä vaiheessa jotain päätelmiä.
Eilen tps oli kyllä todella heikko ja 5vs5 pelissä oli joukkuepeli olematonta omissa ja hyökkäysalueella. Tappara oli kyllä aika tasapainoisen oloinen jengi verrattuna tepsiin.
Otan tuohon kiinni, kun muut eivät tarttuneet.
Itse en välitä harjoituspelien lopputuloksista, saati yksilöiden suorituksista niissä. Mutta se pelitapa ja joukkuepeli. Niiltä odotan harjoituskaudella merkkejä (1.) olemassaolosta ja (2.) eteenpäin menosta.
Se on vähemmän kuin hiukan arveluttavaa, kun lukee raportteja että harjoituskaudella on käytännössä menty taaksepäin näissä alun jälkeen. Ei päätä, ei häntää oli lyhyt yhteenveto viimeisistä peleistä.
Tuota ei voi selitellä treenijumilla (Asenteen puutosta ehkä jotenkin voisi = väsy).
Pelitavan ja yhteispelin puutteeseen voi olla joku syy, mutta aika erikoiselta vaikuttaa, jos pelitapa lanseerataan vasta Liigassa ja harjoituspeleissä sitä tietoisesti peitellään. Siinä vedettäisiin mestaruusluokan pokeria. Tässä tapauksessa Raipe on nero.
Valmista ei missään nimessä voi olla ja raakiletta odotinkin. Mutta niitä viitteitä siitä yhteispelistä pitäisi jo löytyä.
En tiedä olenko erikoinen, olen varmaan, mutta mulle on ihan yks hailee mitä pelejä pelataan ennen varsinaista kauden alkua ja ketä vastaan ja mitkä on tulokset. Vuodet ovat osoittaneet, että mitään vahvaa korrelaatio ei näistä treeniläpsyistä saa varsinaiseen runkosarjan alkuun oikein mitenkään ja ihmisiä ne pelaajatkin on, ovatko kaikki hampaat irvessä jo vääntämässä jossain treeniotteluissa kun niitä samoja tapparoita ja kalajoen junkkareita pelataan nykymuotoisessa liigassa jo aivan liikaa otteluita ajatellen runkosarjan pituutta. Jos se fokus karkaa runkosarjassakin, niin miksei jossain preseasonilla.
Olen ehkä mieleltäni ainakin konservatiivinen käyrä näiden treenipelien suhteen, mutta mulle kausi ja varsinainen arviointi alkaa vasta, kun ihan oikeasti on pisteitä jaossa. Sitä ennen kaikki on saman tekevää ja luo vain turhaa ähkyä.
Sä keskityt nyt tulokseen. Se on varmasti monelle aivan yhdentekevää, kuten sinullekin.
Mutta sitä pelitapaa ja joukkuepeliä ei pieraista tyhjästä kun kausi alkaa. Eikö siitä nyt pitäisi jotain merkkejä olla nähtävillä?
Korostan että itse en ole harjoituspelejä, joten olen täysin kanssapalstalaisten raporttien varassa. Toivon hartaasti, että raportit ovat virheellisiä ja raportoineet katsoneet peliä vahvasti humaltuneena.