Vitutusketju täyttyy hyvin ahkeraan tämän takia, joten otin tehtäväkseni tehdä ihan oman ketjun tätä varten. Täällä voimme ehdotella omia kuvioita, auttaa arvon valmennusjohtoa ja joukkuetta, jottei sitten keväällä tiputa liian aikaisin. Muistatteko vielä viime vuoden Kärpät -sarjan? Muistaakseni heidän ylivoima oli tappavan tehokasta ja isoin yksittäinen tekijä tuon sarjan ratkaisulle.
Katsotaas lukuja tämän kauden osalta:
TPS YV 15,83% (10. sija) - vrt. Tappara (29,17%) ja KalPa (20,00%)
TPS AV 82,91% (5. sija) - vrt. Tappara (82,30%) ja KalPa (81,60%)
TPS:n sarjasijoitus on tällä hetkellä 3, joten nuo luvut ovat ihan järkyttävät. Alivoima on vielä siedettävällä tasolla, ja oikeastaan tämän hetken suurimpia kilpailijoita edellä. Ylivoima sen sijaan on Akilleen kantapää. Toimivalla ylivoimalla TPS voisi ihan hyvin hätyytellä Tapparan asemaa sarjakärjessä.
Itse olen jo pitkään ihmetellyt TPS:n tapaa asettaa kolme (3) pelaajaa siniviivalle. Siis mahdollisimman kauaksi vastustajan maalista. Mieluiten kaksi pelaajaa maalin lähelle ja yksi pelaaja viivassa. Miksei tähän voisi kokeilla Umbrella -asetelmaa? Tyyliin:
(Maalin edusta)
Forsström
Kallio - Virta - Lindsten
Heikkinen
Ahtola
Spina - Thorell - Pikkarainen
Tallinder
Tässä YouTubesta malliesimerkki toimivasta Umbrellasta: LA Kings' Awesome Power Play HD - YouTube
Tässä vielä Liigan sivulta Kärppien ylivoimapeliä ensimmäisessä Turun ottelussa: Otteluseuranta | TPS - Kärpät 19.3.2016 | Liiga
Toivottavasti saadaan herätettyä keskustelua. Mitään oikeaa vastausta kysymykseen: "Miten myö saadaan Tepsin ylivoima rullaamaan?" tuskin on, mutta hyviä ehdotuksia voi tänne ladella.
P.s. Jos vastaava ketju on jo täällä TPS -osiossa, voi modet sen yhdistää.
Katsotaas lukuja tämän kauden osalta:
TPS YV 15,83% (10. sija) - vrt. Tappara (29,17%) ja KalPa (20,00%)
TPS AV 82,91% (5. sija) - vrt. Tappara (82,30%) ja KalPa (81,60%)
TPS:n sarjasijoitus on tällä hetkellä 3, joten nuo luvut ovat ihan järkyttävät. Alivoima on vielä siedettävällä tasolla, ja oikeastaan tämän hetken suurimpia kilpailijoita edellä. Ylivoima sen sijaan on Akilleen kantapää. Toimivalla ylivoimalla TPS voisi ihan hyvin hätyytellä Tapparan asemaa sarjakärjessä.
Itse olen jo pitkään ihmetellyt TPS:n tapaa asettaa kolme (3) pelaajaa siniviivalle. Siis mahdollisimman kauaksi vastustajan maalista. Mieluiten kaksi pelaajaa maalin lähelle ja yksi pelaaja viivassa. Miksei tähän voisi kokeilla Umbrella -asetelmaa? Tyyliin:
(Maalin edusta)
Forsström
Kallio - Virta - Lindsten
Heikkinen
Ahtola
Spina - Thorell - Pikkarainen
Tallinder
Tässä YouTubesta malliesimerkki toimivasta Umbrellasta: LA Kings' Awesome Power Play HD - YouTube
Tässä vielä Liigan sivulta Kärppien ylivoimapeliä ensimmäisessä Turun ottelussa: Otteluseuranta | TPS - Kärpät 19.3.2016 | Liiga
Toivottavasti saadaan herätettyä keskustelua. Mitään oikeaa vastausta kysymykseen: "Miten myö saadaan Tepsin ylivoima rullaamaan?" tuskin on, mutta hyviä ehdotuksia voi tänne ladella.
P.s. Jos vastaava ketju on jo täällä TPS -osiossa, voi modet sen yhdistää.