kausi kirjoitti:
Do diin, väitätkö sinä nyt ettei nimimerkki Ohmi ole ollut ihan kärkipäässä, siinä missä nimimerkki kausikin, nalkuttamassa perseeseenpäin menosta.
Totta helvetissä minä olen ollut ja tulen olemaan täällä ensimmäisten joukossa, jotka natkuttavat natkuttamasta päästyään. Mutta, jonkinlainen ero on siinä natkuttaako tällä hetkellä tapahtuvista vaiko menneistä asioista.
Minä olen ollut ensimmäisten joukossa monottamassa Kojoa, Pappa Koivua, Narvanmaata, Sutelaa, Paukkusta, Erosta, Ansasta jne. mutta minun mielestäni vanhojen asioiden jossittelu on turhaaa. Tepsi olisi voinut pitää parempaa huolta taloudestaan mestaruusvuosinaan, Tepsi olisi voinut hankkia miljonäärin kummisedäksi, Tepsi olisi voinut varautua NHL-peikkoon, Tepsi olisi voinut olla tekemättä pitkiä sopimuksia pelaajien kanssa, Tepsi olisi voinut olla ottamatta Bergia ja Hurmetta(tästä olisi kyllä noussut sellainen poru, että Turku olisi vajonnut mereen) jne.
Tällä jos/olisi-logiikalla minäkin voisin vetää itseni jojoon, kun en ostanut 80-luvulla viikkorahoillani Nokian osakkeita, vaan laitoin ne karkkiin ja limppariin.
kausi kirjoitti:
Haistan tässä tepsiläistä muiden syyllistämisen kylttyyriä, vaikka täytyy myöntää että mennään vaimon kanssa nyt kolmannen punkkupullon loppuolta....
En syyllistä ketään. Jokainen saa hakea minun puolestani Tepsin nykyiseen tilaan syitä vaikka 20-luvulta ja syyttää seuran perustajia. Minua ei loppujen lopuksi kiinnosta paskan vertaa millaista taloudellista tulosta Tepsi teki 1989-2001 vuosien aikana - hienointa aikaa mitä jääkiekko voi koskaan kannattajalle tarjota. Minua kiinnostaa tällä hetkellä ainostaan se, millä me saadaan Tepsi takaisin SM-liigan huippuseuraksi. Entiset ajat eivät palaa koskaan, mutta kärkiryhmään on palattava mahdollisiman pian.
kausi kirjoitti:
Ja juu, kyllä minä myönnän nalkuttavani siitä että TPS, ainutkertainen joukkue ikinä, kyntää pitkin paskaojia sekä urheilullisesti että taloudellisesti joista jälkimäisessä tilanne on sellainen että konkurssi vaanii oven takana.
Siinä olemme samaa mieltä, ettei tämä Tepsin nykyinen tilanne mieltä ylennä, mutta mielestäni sinä edelleen nyt hieman liioittelet tämän konkurssin kanssa. Niin kuin jo päivällä sanoin, konkurssikypsät seurat eivät puhu 1,5 miljoonan euron budjeteista.
kausi kirjoitti:
TPSllä on kaikki edellytykset takoa helvetinmoista tulosta sekä kaukalossa että taseessa, nyt niissä molemmissa otetaan huolella todella raikkaasti turpaan. Se ei vittu käy. Mä en ala nöyristelemään millään kiva kun ollaan tänä vuonna sääleissä jutuilla ja että ollaan nyt kuus vuotta paskaporukalla liikkeessä -läpillä. TPSn tulee tapella mestaruudesta, TPSn talouden tulee olla siinä kunnossa että edelliselle luodaan puitteet ja jumalauta jokaisen loppuunajetun pösökuskinkin tulee vetää Turussa palloseuran tolkuttoman hintainen suhinatakki päälle ja nostaa kuuppa pystyyn sen vuoksi että kannattaa Turun Palloseuraa. Pateettista juu, mutta periksi nyt ei jumalauta saa antaa.
Ei tässä ole kukaan periksi antamassakaan. Vaan nyt pitää nimenomaan saada Tepsi nousuun uusin voimin ja mitä vähemmän vanhasta on jäljellä sitä parempi. Osakeanti meni harvoille ja valituille, mutta kyllä minäkin sen verran tyhmä/hullu olen, että jos julkinen osakeanti kierros toteutetaan, niin mukana ollaan.
Tepsillä on täydet mahdollisuudet nousta takaisin yhdeksi SM-liigan parhaista seuroista, mutta se vaatii yhteen hiileen puhaltamista kaikilta TPS-henkisiltä. Lähtökohta uudelle nousulle on perseellään jo heti alusta alkaen, jos Tepsi on vain haaska, jota ikuiset vihamiehet tulevat kilpaa jakamaan. Siinä kohtaa Turku voi sanoa hyvästit huipputason jääkiekolle.
Ystävällisin terveisin,
Ohmi