TPS, media ja julkisuus

  • 3 095 959
  • 12 338

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Piti tulla kommentoimaan ihan samaa. Miksi noihin ylipäätänsä pitää laittaa joku taustamusiikki?
Täytyy myöntää että itse en edes huomannut mitään musiikkia. Kuuntelin sen auton kaiuttimista ja aika kovaa.. silti kuulin oikein hyvin haastattelun ja mukava oli huomata että tämä haastattelija on ilmeisesti vähän opiskellut englantia kesän aikana, oli parempaa kuin talvella, jolloin haastattelut oli aika järkyttävän isoa myötähäpeää aiheuttavia. Hyvä hyvä.
Ja itse haastateltava vaikuttaa hyvältä jätkältä, auttaa muiden kanukkien kotiutumisessa.
 

-TMA-

Jäsen
Okei, hieno juttu, kiitos. Vielä kysyisin tohon aikaisempaan viestin edit2 kohtaan vastauksen, että ei kai Early Bird -hinnoittelu (normaali asiakasryhmä, ei siis opiskelija tmv) vaikuta tuohon lainaukseen?

Ei pitäisi vaikuttaa. Ja sain nyt Digian tuesta vastauksen. Oli joku bugi, joka nyt saatu korjattua.

Jos ei vielä näy, kannattaa sulkea sovellus (tarvittaessa pakottaa sulku asetuksista) ja yrittää uudelleen avata sovellus.
 

Temetsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nyt on tullut jossain virhe nimittäin Solidsportin lähetys näyttää alkavan 18.20 vaikka peli 17.00. Toivottavasti vaan laskuri väärin ettei sitten vasta kolmos erän aikaan ala näkymään
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura

Temetsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jahas, TUTO pisti ilmasen sisäänpääsyn tämän päivän matsiin Ruotsalaisia vastaan. Tänään on myös Futis Tepsin tärkeä kotipeli. Saa nähdä mikä vetää eniten yleisöä
 

La vague

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura, Jukka Vilander, Canadiens, DIF
Jahas, TUTO pisti ilmasen sisäänpääsyn tämän päivän matsiin Ruotsalaisia vastaan. Tänään on myös Futis Tepsin tärkeä kotipeli. Saa nähdä mikä vetää eniten yleisöä
Toivottavasti futis! Siellä kuitenkin pelataan peli, jolla on oikeasti suurta merkitystä. Ja Toverit nyt saavat touhuta mitä halajavat, ei pitäisi vaikuttaa mitenkään. Olen ensisijaisesti ehdottomasti lätkämiehiä, mutta silti kyllä suuntaan Kupittaalle kun sinnekin kausikortti on. Suosittelen kaikille mustavalkoisen sydämen omaaville samansuuntaisia ratkaisuja.
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tepsin kotisivuilla ei halaistua sanaa eilisestä pelistä (tulos ja tilastot sentään löytyvät). Tämän illan pelin osalta otteluinfossa geneerinen copy-paste kommentti mutta ei mitään muuta.
Instagramissa ei mitään mainintaa pelin jälkeen (viimeisin postaus eiliseltä kun julkaistu kentälliset).
Facebookissa eilisen pelin osalta kentällisten julkaisu, seuraava postaus tapahtuman julkaisu (4h sitten) TPS-Ilves pelistä.
X:ssä mainittu eilisen pelin lopputulos osana otteluseurantaa ja samassa viestissä maininta tämän päivän pelistä.

Kysymykset:

1. Koko eilisen pelin osalta jonkunlaista raporttia löytyy vain Ässien järjestämänä (miksi)?
2. Eri some -alustoilla sisältö eroaa toisistaan radikaalisti (miksi ei tehdä keskitettyä viestintää alustalla X johon muilla alustoilla voidaan laittaa linkit, nyt selkeästi kaikkia alustoja päivitetään alusta kerrallaan eriävällä sisällöllä)
3. Joukkueen kärkiäijä (ja erittäin tärkeä /tärkein palanen koko hyökkäyspelaamista ajatellen) jätti pelin kesken eilen, ja tästä ainoa kommentti on Ässien julkaisemassa lehdistötilaisuudessa jossa Miettiseltä kysyttiin tapauksesta.
 

Hantta#23

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Marjala on lähtökohtaisesti Tepsin tärkein hyökkääjä joten jos seurassa ollaan yhtään hereillä, siellä on ammattitaitoista porukkaa töissä, arvostavat edes hieman kannattajia sekä yhteistyökumppaneita niin ei pitäisi olla niin vaikeaa laittaa jotain tiedotetta jossa kerrottaisiin missä mennään Marjalan loukkaantumisen suhteen.
Riittäisi että ilmoittaisivat edes että mennäänkö day to day vai puhutaanko viikoista tai pahimmassa tapauksessa kuukausista.
Tämä tuntuu näyttävän olevan Tepsin johdolle, media vastaaville jne melkoisen vaikeaa käsittää miten maksavaa yleisöä sekä yhteistyökumppaneita pitäisi kohdella.
Onko sitten ylimielisyyttä, ammattitaidottomuutta, kenties molempia mutta asialle kannattaisi tehdä pian jotain.
Toivottavasti pahin pelko ei toteutunut että juuri Liigan alkamisen kynnyksellä yksi Tepsin avain pelaajista loukkaantuu niin pahoin että puhutaan jo kuukausista toipumisen suhteen vaan selvittäisiin säikähdyksellä eikä Anttalainen olisi onnistunut tehtävässään.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
En juuri koskaan lue matsirappareita enää nykyään. Melkein jos luen, niin aamulla lehdestä tai täältä jatkoajasta. Kuitenkin olen matsin nähnyt, niin harvemmin jaksan referaattia asiasta jonka jo tiedän. Ehkä tältä pohjalta harkkamatsista raportti voisi olla tärkeämpi kuin liigasta, josta voi erilaisia rappareita lukea 6 erilaista, jos napostelee. Maalit ja kiinnostavat tilanteet saisi tulla puhelimeen mielellään reaaliajassa ja sopivana koosteena heti pelin jälkeen.

Loukit ja noin lehdistötilaisuudet voisi laittaa kuntoon jo senkin takia, että niistä vinguttu aiheesta internetin keksimisestä asti, niin vaikuttaisi, että Seuraa kiinnostaa, mitä kannattajat ajattelee.

Onhan ulosannissa se ongelma, että pakko koittaa miellyttää 9-vuotiasta junnua, 25-vuotiasta satunnaiskävijää sekä 52-vuotiasta lajiniiloa.
 

Vode

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Instagramissa ei mitään mainintaa pelin jälkeen (viimeisin postaus eiliseltä kun julkaistu kentälliset).
Facebookissa eilisen pelin osalta kentällisten julkaisu, seuraava postaus tapahtuman julkaisu (4h sitten) TPS-Ilves pelistä.
Kyllä mulle ainakin tuli pelin jälkeen niin Faceen kuin Instaangin mm molemmista Tepsin maaleista videot ja jotain muuta infoa pelistä. Siis tuonne tarinoihin mitkä häviää 24 tunnissa.
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllä mulle ainakin tuli pelin jälkeen niin Faceen kuin Instaangin mm molemmista Tepsin maaleista videot ja jotain muuta infoa pelistä. Siis tuonne tarinoihin mitkä häviää 24 tunnissa.

No hyvä että edes jotain, mutta miksi ihmeessä tarinoina? Siis miksi nuo halutaan säilyttää vain 24h..
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: kopo

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onhan ulosannissa se ongelma, että pakko koittaa miellyttää 9-vuotiasta junnua, 25-vuotiasta satunnaiskävijää sekä 52-vuotiasta lajiniiloa.

Miten se voi muilla seuroilla toimia? Vaihtoehtoja on, joko tunnista kohdeyleisö profiloimalla ja tuota profilointipohjalta erilaista sisältöä tai sitten toimita ns. neutraalia sisältöä joka toimii kaikille.

Villi idea; selvittää mitä se 9-vuotiaiden junnuryhmä haluaa nähdä, mitä se 25v satunnaiskävijä haluaa nähdä ja mitä se 52 vuotias kiekkoniilo haluaa nähdä. Sen jälkeen esim. kotisivuille omat osiot joissa toimitetaan sisältöä näille ryhmille tai vaihtoehtoisesti tagauksin maininta mikä artikkeli on millekkin ryhmälle. Ja tämä kaikki kuorrutetaan sillä että instagramiin, x:ään, facebookkiin jamitänäitänyton postaus jossa linkitetään tuohon kotisivun sisältöön. Tällöin sisältö eri some -alustoilla on samaa ja ei tarvitse miettiä erikseen sisältöä jokaiselle alustalle. Automatiikka huolehtii viestien lähettämisestä alustoille senjälkeen kun se viestin pohja on kirjoitettu yhden kerran lähdemateriaalina.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Miten se voi muilla seuroilla toimia? Vaihtoehtoja on, joko tunnista kohdeyleisö profiloimalla ja tuota profilointipohjalta erilaista sisältöä tai sitten toimita ns. neutraalia sisältöä joka toimii kaikille.
Toimiiko? Ei sillä etteikö tuolla paljon parannettavaa, mutta kyllä aika kärjessä TPS on tuossa sektorissa monellakin osa-alueella. Toki olisi hyvä olla absoluuttisesti paras joka osa-alueella, mutta ei se kovin helppoa ole. Onhan esim. TPS:n videot ihan huippulaatua tässä sarjassa.

On suhteelisen helppo hakea jokaiselta jotain onnistumisia. Ässillä on ihan hyvää asiasisältöä, mutta niiden visuaalinen ilme ei ole edes samasta sarjasta TPS:n kanssa.

Tepsillä kaipaisin mediatiimii lisäyksi yhtä lajiniilloa, joka huolehtii siitä, että asia sisältö on viimeisen päällä näiden media-alan ammattilaisten lisäksi.
 
Viimeksi muokattu:

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Toimiiko? Ei sillä etteikö tuolla paljon parannettavaa, mutta kyllä aika kärjessä TPS on tuossa sektorissa monellakin osa-alueella. Toki olisi hyvä olla absoluuttisesti paras joka osa-alueella, mutta ei se kovin helppoa ole. Onhan esim. TPS:n videot ihan huippulaatua tässä sarjassa.

On suhteelisen helppo hakea jokaiselta jotain onnistumisia. Ässillä on ihan hyvää asiasisältöä, mutta niiden visuaalinen ilme ei ole edes samasta sarjasta TPS:n kanssa.

Tepsillä kaipaisin mediatiimii lisäyksi yhtä lajiniilloa, joka huolehtii siitä, että asia sisältö on viimeisen päällä näiden media-alan ammattilaisten lisäksi.
Lajitietämyksen lisäksi kun olisi median eri alustat (tai ajatus niiden käytöstä) hallussa, niin myös suunnittelu (lue: ettei kaikki tulis aina pyytämättä ja yllättäen) helpottuis. Ei tarttis myöskään räiskiä haulikolla jo tyhjälle taivaalle. Itselleni tulee heti parikin tyyppiä mieleen, mutta eivät lähde tekee hyväntekeväisyyttä tai erkkapalkalla.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
On suhteelisen helppo hakea jokaiselta jotain onnistumisia. Ässillä on ihan hyvää asiasisältöä, mutta niiden visuaalinen ilme ei ole edes samasta sarjasta TPS:n kanssa.
Vaihtaisin koska tahansa visuaalisen ilmeen hyvään asiasisältöön.
 

Kanada-malja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NYR, COL
Minusta on huvittavaa, että Marjalan ranteen tilannetta spekuloidaan Tampereen Ilveksen sosiaalisen median perusteella saadusta tiedosta, eikä TPS:n. Jopa toinen liigaseura on parempi tietolähde meidän loukkaantumistilanteeseen kuin TPS.
Samaa mieltä. Jos toinen rannetälli vähän ajan sisään ylitti TPS:n ilmoitussietokyvyn?
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Toimiiko? Ei sillä etteikö tuolla paljon parannettavaa, mutta kyllä aika kärjessä TPS on tuossa sektorissa monellakin osa-alueella. Toki olisi hyvä olla absoluuttisesti paras joka osa-alueella, mutta ei se kovin helppoa ole. Onhan esim. TPS:n videot ihan huippulaatua tässä sarjassa.

On suhteelisen helppo hakea jokaiselta jotain onnistumisia. Ässillä on ihan hyvää asiasisältöä, mutta niiden visuaalinen ilme ei ole edes samasta sarjasta TPS:n kanssa.

Visuaalisella ilmeellä viittaat varmaankin esim. pelaajavideoihin (uudet sopimukset, sopimuksen jatkot jne.)?

Itselleni visuaalinen ulkonäkö on toissijainen, onhan niitä kiva katsoa mutta se itse asiasisältö on minulle tärkeämpi. Tepsin lehdistötilaisuudet ovat luokattoman huonoja, "Tervetuloa Maskun tarjoamaan lehdistötilaisuuteen, TPS-xx peli päättyi lukemin x-y, vierasjoukkueen päävalmentajan herra X:n kommentit. Ja sitten kotijoukkueen päävalmentaja Tommi Miettisen kommentit. Onko lehdistöllä kysymyksiä, ei ole, kiitokset ja hei". Samoin tiedottaminen esim. rosterin tilanteesta on huonoa, Odenin tilanteesta ei kellään ollut käryä (oliko kipeä, loukkia, ei vaan mahtunut rosteriin, jotain muuta.. Marjalan tilanteesta ei vieläkään ole tullut yhtään mitään ulostuloa. Yleisesti rosterin pelikuntoisten pelaajien päivitys kestää ja on huonoa. Loukkaantumisen kestoista ei meinaa saada millään mitään irti.
 
Suosikkijoukkue
TPS, Winnipeg Jets
Olen samoilla linjoilla asiasisältöön panostamista toivovien kanssa. Eihän se yllätä koska jääkiekkoaiheisella keskustelufoorumilla on meitä kovan luokan kuluttajia keitä ei edes tarvitse enää sitouttaa. Minä olen niitä jotka toivoisivat asiallista mutta kritiikkiin kykenevää Hunajacastia, kerran viikossa julkaistavaa katsausta loukkaantumistilanteeseen ja muutamaa syventävää Youtube-videosisältöä kuukaudessa. Maalikoosteet ja lehdistötilaisuudet nopeasti jakoon peli-iltoina. Mutta ymmärrän täysin myös sen että seura tavoittelee selvästi jotain muuta koska ei tässä varmaan oikeasti olla yrittämässä parasta ja tekemässä näin huonoa. Vaan prioriteetit on jossain muualla. Aika näyttää hoitaako tämän homman paremmin TPS vai Tappara mutta oma tilannearvioni on tällä hetkellä 0-4 Tampereelle

Lyhyesti Tepsi on ihan hyvä markkinointiviestimisessä mutta huono mediaviestimisessä ja faniviestimisessä. Minulle sinänsä on ihan sama että kuinka monta kertaa mustavalkovideossa siirrytään puolen sekunnin välein hidastetusta otoksesta toiseen ja pelaaja katselee vakavalla ilmeellä tyhjyyteen mutta Tepsille ne ovat nykyisellään kaiken keskipiste. Tämä yksi videofirma minkä nimeä en muista mutta jäähänkin on mainos nyt laitettu on kai syönyt enemmistön viestintään suunnitellusta budjetista
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös