TPS, media ja julkisuus

  • 2 981 672
  • 11 993

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Totta helvetissä pelaajalla pitää olla omaa intohimoa ja halua kehittyä. Ei maailmassa ole yhtäkään valmentajaa, joka kehittää pelaajia, jos pelaajalla ei itsellään ole halua siihen. Tuntuu, että kaikki seurassa tapahtuvat positiiviset asiat saadaan kyllä kaikkien muiden ansioksi, mutta ne negatiiviset sitten ovatkin seuran vika.
Minä kritisoin vain ja ainoastaan valmennusryhmää/pelitapaa varsinkin tällä kaudella, joka ainakin omasta mielestäni ollut ihan luokaton. Kenen vika se sitten on ellei valmennuksen, ni en osaa sanoa enkä edes arvata.
 
R

Rightin Maila

Ja nimenomaan nykyvalmennushan tässä on ollut todella isossa roolissa. Jepjep. Sitten vaan listaa tulemaan, ketkä esim. kuluneella kaudella ottivat niitä steppejä, joilla pelit voitetaan?

En tiedä mitä tarkoittaa, että pelejä voitetaan, mutta kyllä mun mielestäni Pulli, Tuomisto, Kiviharju, Lehtonen, Munkki, Marjala ja vaikka Haapanen ottivat askelia eteenpäin tällä kaudella. Tämän valmennuksen alaisuudessa. Oletko eri mieltä?
 

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
En tiedä mitä tarkoittaa, että pelejä voitetaan, mutta kyllä mun mielestäni Pulli, Tuomisto, Kiviharju, Lehtonen, Munkki, Marjala ja vaikka Haapanen ottivat askelia eteenpäin tällä kaudella. Tämän valmennuksen alaisuudessa. Oletko eri mieltä?

Pulli kolmatta kautta Liigassa, pitääkin kehittyä, Tuomistoa en osaa verrata, mutta pelasi odotusarvojen mukaisesti mitä näin Ässien A:ssa, Kiviharju odotusten mukaan, pelannut A:ssa kokonaisvaltaisemmin, Lehtonen täyttänyt vähät minuutit ihan ok, mutta mihin kehitys verrataan, Munkki eka kausi, mihin verrataan, Marjala odotusarvojeni mukaisesti, Haapanen 18-19 samanoloinen kausi Ipassa. Eli jos se on kehitystä, että nousee A:sta edustukseen, ok. Mutta menee niin ot:ksi, että mulle käy kaikki.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: kopo
R

Rightin Maila

Pulli kolmatta kautta Liigassa, pitääkin kehittyä, Tuomistoa en osaa verrata, mutta pelasi odotusarvojen mukaisesti mitä näin Ässien A:ssa, Kiviharju odotusten mukaan, pelannut A:ssa kokonaisvaltaisemmin, Lehtonen täyttänyt vähät minuutit ihan ok, mutta mihin kehitys verrataan, Munkki eka kausi, mihin verrataan, Marjala odotusarvojeni mukaisesti, Haapanen 18-19 samanoloinen kausi Ipassa. Eli jos se on kehitystä, että nousee A:sta edustukseen, ok. Mutta menee niin ot:ksi, että mulle käy kaikki.

Joo, näillä spekseillä kannattaa tosiaan todeta, että ei kannata kenenkään tulla Turkuun pelaamaan. Täällä on kaikki huonosti. Vaikka SaiPaan mieluummin.
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Tämän päivän Turun Sanomissa Jussi Leppäsyrjä suomii TPS:n mahalaskuun päättynyttä juhlakautta harvinaisen kovin sanoin. Kannattaa lukea. Kerrankin on päiden silittely jätetty pois ja kirjoitetaan asiat niin kuin ne ovat.

Samassa artikkelissa Jussi Leppäsyrjä myös kertoo tutustuneensa Lukon rekrytointi- ja skouttaussysteemiin, jonka hän toteaa olevan sanalla sanoen vakuuttavaa. Lupaa kirjoittaa tästä eri jutun myöhemmin.

Toivottavasti TPS:n omistajat ovat Turun Sanomien tilaajia jotta voivat lukea artikkelin. Voi heidänkin silmänsä avautua ihan eri tavalla ja huomaavat, ettei kaikki olekaan niin hyvin, mitä heille ilmeisesti on vakuuteltu.
 
R

Rightin Maila

Tämän päivän Turun Sanomissa Jussi Leppäsyrjä suomii TPS:n mahalaskuun päättynyttä juhlakautta harvinaisen kovin sanoin. Kannattaa lukea. Kerrankin on päiden silittely jätetty pois ja kirjoitetaan asiat niin kuin ne ovat.

Samassa artikkelissa Jussi Leppäsyrjä myös kertoo tutustuneensa Lukon rekrytointi- ja skouttaussysteemiin, jonka hän toteaa olevan sanalla sanoen vakuuttavaa. Lupaa kirjoittaa tästä eri jutun myöhemmin.

Toivottavasti TPS:n omistajat ovat Turun Sanomien tilaajia jotta voivat lukea artikkelin. Voi heidänkin silmänsä avautua ihan eri tavalla ja huomaavat, ettei kaikki olekaan niin hyvin, mitä heille ilmeisesti on vakuuteltu.

Kuka on vakuutellut omistajille, että kaikki asiat ovat niin hyvin?

En kiistä, että Lukon rekrytointi- ja scouttausprosessi on varmasti hyvä, mutta miten se onnistui viime kaudella? Joukkue runkosarjassa kymmenes ja puolivälieristä tappio pystyyn Tapparalle. Annettiinko siellä mahalaskun jälkeen kaikille kenkää?
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
En kiistä, että Lukon rekrytointi- ja scouttausprosessi on varmasti hyvä, mutta miten se onnistui viime kaudella? Joukkue runkosarjassa kymmenes ja puolivälieristä tappio pystyyn Tapparalle. Annettiinko siellä mahalaskun jälkeen kaikille kenkää?
Odotellaan nyt vaan rauhassa Jussi Leppäsyrjän artikkelia, niin asiat todennäköisesti selviävät siitä sinulle.
 

kopo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tämän päivän Turun Sanomissa Jussi Leppäsyrjä suomii TPS:n mahalaskuun päättynyttä juhlakautta harvinaisen kovin sanoin. Kannattaa lukea. Kerrankin on päiden silittely jätetty pois ja kirjoitetaan asiat niin kuin ne ovat.

Samassa artikkelissa Jussi Leppäsyrjä myös kertoo tutustuneensa Lukon rekrytointi- ja skouttaussysteemiin, jonka hän toteaa olevan sanalla sanoen vakuuttavaa. Lupaa kirjoittaa tästä eri jutun myöhemmin.

Toivottavasti TPS:n omistajat ovat Turun Sanomien tilaajia jotta voivat lukea artikkelin. Voi heidänkin silmänsä avautua ihan eri tavalla ja huomaavat, ettei kaikki olekaan niin hyvin, mitä heille ilmeisesti on vakuuteltu.
Siteeraatko muutamaa olennaista kohtaa kun juuri nyt ei ole tilaus voimassa? Äidin luona käydessäni tulee TS luettua ja samantien useita vanhojakin.
 
R

Rightin Maila

Odotellaan nyt vaan rauhassa Jussi Leppäsyrjän artikkelia, niin asiat todennäköisesti selviävät siitä sinulle.

Siis Leppäsyrjän artikkelissa on sinun näkemyksesi Lukon viime kaudesta? Ei tosin yllätä, että sinulta ei saa vastausta, kun ajat itsesi pussiin ja järkeviä argumentteja ei enää löydykään.

Tässä pointtina oli se, että hyvätkin tekijät epäonnistuvat välillä. Ja eivät he saa välittömästi lähteä, vaan annetaan mahdollisuus parantaa. Kuten esimerkiksi Lukko antoi Virtaselle ja tällä kaudella tulos oli runkosarjassa kolmas. Seuraavina viikkoina selviää, mikä tilanne on pudotuspeleissä. Pointtina se, että Lukon rekryprosessikin tekee virheitä ja tulee huteja. Ja kokonaisuutena Lukon osumaprosentti on varmasti parempi kuin esimerkiksi TPS:n, sitä en kiistä.
 

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Joo, näillä spekseillä kannattaa tosiaan todeta, että ei kannata kenenkään tulla Turkuun pelaamaan. Täällä on kaikki huonosti. Vaikka SaiPaan mieluummin.
Vielä sen verran aiheeseen, että ihan mielenkiinnosta, miten ja mihin itse vertailet eri pelaajien kehittymistä? Onko se mielipide vai johonkin tilastolliseen faktaan perustuva? Ihan siis vilpittömästi kysyn, koska sitten voi laajentaa omaa ajatteluani.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: kopo

Kanada-malja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NYR, COL
Kyllä mielestäni nämä Leppäsyrjän numeroarviot osuivat aika lailla oikeaan. Lehtinen ja Haapanen 10. Ei voi enempää vaatia heiltä. Haapasen yli 20 pistettä nelosketjun äijänä vievät muistot yli 20 vuotta taaksepäin vuosituhannen vaihteeseen, jolloin vaikkapa muuan Jani Kiviharju teki nelosketjulaisena ilman ylivoimavastuuta 50 ottelussa yli 20 pistettä. Samaan ylsi myös Marco Tuokko. Tuolloin ne isot pistemäärärohmut löytyivät muuten ylemmistä ketjuista, ei nelosesta...
 
R

Rightin Maila

Vielä sen verran aiheeseen, että ihan mielenkiinnosta, miten ja mihin itse vertailet eri pelaajien kehittymistä? Onko se mielipide vai johonkin tilastolliseen faktaan perustuva? Ihan siis vilpittömästi kysyn, koska sitten voi laajentaa omaa ajatteluani.

En todellakaan ole mikään analyytikko, vaan jääkiekon intohimoinen seuraaja.

Jos pelaaja kauden alussa lähtökohtaisesti pelaa U20-joukkueessa ja kauden aikana nostaa itsensä edustusrinkiin ja pelaavaan kokoonpanoon, niin kyllä se mulle on kehittymistä ja askeleiden ottamista eteenpäin. Tai en tiedä millä muulla sanoilla sitä kuvailisin. Tottakai, kaikki vaikuttaa kaikkeen ja esimerkiksi loukkaantumiset voivat avata paikan, mutta silloinkin se pitää ottaa. Ja kun TPS:n kohdalla kyseessä ei ole ollut mikään tyhjennysmyynnit.

Jos mietitään esimerkiksi Pullia, niin kyllähän Pulli on kehitysaskelia ottanut viime ja tämän kauden aikana, kun nyt puhutaan, että kaveri on tehnyt NHL-sopimuksen.

Haapanen on aikoinaan Ilves-paidassa tehnyt vastaavia tehoja, mutta TPS-paidassa pelaamina kausina mielestäni ottanut askelia eteenpäin kokonaisvaltaisesti ja tällä kaudella se näkyi myös tehoissa. Kuitenkin samanlaisella roolilla aiempiin kausiin nähden.

Ja saat ehdottomasti olla eri mieltä. Meillä on näköjään näkemysero ja se on fine mulle.
 

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
En todellakaan ole mikään analyytikko, vaan jääkiekon intohimoinen seuraaja.

Jos pelaaja kauden alussa lähtökohtaisesti pelaa U20-joukkueessa ja kauden aikana nostaa itsensä edustusrinkiin ja pelaavaan kokoonpanoon, niin kyllä se mulle on kehittymistä ja askeleiden ottamista eteenpäin. Tai en tiedä millä muulla sanoilla sitä kuvailisin. Tottakai, kaikki vaikuttaa kaikkeen ja esimerkiksi loukkaantumiset voivat avata paikan, mutta silloinkin se pitää ottaa. Ja kun TPS:n kohdalla kyseessä ei ole ollut mikään tyhjennysmyynnit.

Jos mietitään esimerkiksi Pullia, niin kyllähän Pulli on kehitysaskelia ottanut viime ja tämän kauden aikana, kun nyt puhutaan, että kaveri on tehnyt NHL-sopimuksen.

Haapanen on aikoinaan Ilves-paidassa tehnyt vastaavia tehoja, mutta TPS-paidassa pelaamina kausina mielestäni ottanut askelia eteenpäin kokonaisvaltaisesti ja tällä kaudella se näkyi myös tehoissa. Kuitenkin samanlaisella roolilla aiempiin kausiin nähden.

Ja saat ehdottomasti olla eri mieltä. Meillä on näköjään näkemysero ja se on fine mulle.
Näkemysero on eri kuin fakta, mutta se on fine myös mulle. Ja itse tiedän, että Pulli on ollut ”merkattu” mies jo ennen tämän kauden alkua.
 

Enjoy

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Näkemysero on eri kuin fakta, mutta se on fine myös mulle. Ja itse tiedän, että Pulli on ollut ”merkattu” mies jo ennen tämän kauden alkua.
Alkuperäinen kysymyksesi kuului siten, että ketkä ovat ottaneet kehityksessään niitä steppejä, joilla pelejä voitetaan. Sait listauksen, jossa Pullin kohdalla sivuutit sen sillä, että hän pelasi Liigaa kolmatta kautta joten pitikin kehittyä. Muiden osalta kehittyminen oli kuulemma odotusten mukaista.

Minun kysymykseni sinulle on, että eikö sellainen kehittyminen juurikin ole sellaista, joka johtaa pelien voittamiseen? Jos jokainen Tepsin pelaaja olisi omassa kehityksessään ottanut odotusten mukaisia steppejä, niin tämä kausi olisi joukkueeltamme vielä kesken. Se, että niitä yksilöitä ei välttämättä ole enempää kuin @Rightin Maila listasi, on toki osasyynä voittamattomuuteen. Kysymykseesi tuon porukan kuitenkin luulisi oikein hyvin käyvän vastaukseksi, vaikka niitä voittoja ei tämän enempää nähtykään.

Ja mitä Pulliin tulee, niin joo kyllä hänen pitikin kehittyä, mutta tuo kehitysloikka, jonka hän viime kauteen verrattuna otti, oli aivan jäätävän iso. Onneksemme hyvin todennäköisesti saamme vielä yhden ajan kauden Pullin osaamisesta nauttia, kun hän kuitenkin NHL:n harjoitusleirien päätyttyä Tepsiin palannee.
 
R

Rightin Maila

Näkemysero on eri kuin fakta, mutta se on fine myös mulle. Ja itse tiedän, että Pulli on ollut ”merkattu” mies jo ennen tämän kauden alkua.

Olet oikeassa, näkemysero on eri asia kuin fakta. Itse listasin pelaajat, jotka mielestäni ovat kehittyneet ja ottaneet askelia eteenpäin ja perustelin listauksen. En tiedä ovatko ne faktoja, mutta kerro nyt toki ne sinun faktasi asiaan, jos sinulla sellaisia on. Mielestäni sinun perustelusi ovat myös sinun mielipiteitäsi, eivätkä välttämättä faktoja.

Mitä tulee esimerkiksi Liigalähetyksissä oleviin asiantuntijoihin, niin aika moni on kauden aikana nostanut esiin TPS-joukkueesta Pullia, Lehtosta, Kiviharjua, Marjalaa, Munkkia ja Haapasta. Eli ilmeisesti joku muukin on heidän kehittymistään ja eteenpäin menoa havainnut. En tiedä onko se faktaa, mutta en ainakaan ole yksin mielipiteeni kanssa.

Vähemmän olen kuitenkin nähnyt TPS:sta ja organisaatiosta sellaisia kuvauksia, että nuorten kannattaa mennä mihin tahansa muualle kuin Turkuun, jos haluaa kehittyä. Tämä oli siis sinun alkuperäinen väitteesi.
 

lasone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvät
En kiistä, että Lukon rekrytointi- ja scouttausprosessi on varmasti hyvä, mutta miten se onnistui viime kaudella? Joukkue runkosarjassa kymmenes ja puolivälieristä tappio pystyyn Tapparalle. Annettiinko siellä mahalaskun jälkeen kaikille kenkää?
Tähän olisi kieltämättä mukava saada kommenttia @aurajoki .

Ei nyt ennusteta tulevaa vaan mennään ennusmerkeillä joilla Lukko lähtee HIFK-sarjaan paremmin runkosarjassa sijoittuneena, eli kärkibudjetilla toista kertaa putkeen puolivälieristä tukkaan karmivan runkosarjan lopun (10 ottelua, 7 pistettä) perään - eikö viimeistään tässä vaiheessa Sahlstedtin näytöt ole annettu?

Onko Raumalla alettu toivomaan, eivätkö joukkueen rakentanut poppoo ja Virtanen puhu enää samaa kieltä, henkiikö tämmöinen kauden lopetus johtajuusvajeesta pelaajistosta ja kuka tästä on vastuussa? Ja ennen kaikkea: Ei kai vaan Kalle & scouting department ole mennyt hankkimaan virkamieskiekkoilijoita jotka eivät pelaa logolle?
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Samassa artikkelissa Jussi Leppäsyrjä myös kertoo tutustuneensa Lukon rekrytointi- ja skouttaussysteemiin, jonka hän toteaa olevan sanalla sanoen vakuuttavaa. Lupaa kirjoittaa tästä eri jutun myöhemmin.

Ei siitä Lukon yhdestä mestaruudesta kannattaisi nyt ihan kauheasti innostua. Vaikka tällä palstalla keulittiin muidenkin taholta, kun Lukko pyöri vielä muutama kuukausi sitten ”syksyn mestarina”.

Ei siellä taideta tehdä sittenkään kaikkea niin hyvin 3 meuron pelaajabudjetilla mitä täällä on saanut lukea. Käytännössä Lukon rekryt ovat olleet jo vuosikymmenen samalla tasolla kuin Hifkillä. Sokea kanakin löytää joskus sen jyvän…
 

lasone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvät
Ei siitä Lukon yhdestä mestaruudesta kannattaisi nyt ihan kauheasti innostua. Vaikka tällä palstalla keulittiin muidenkin taholta, kun Lukko pyöri vielä muutama kuukausi sitten ”syksyn mestarina”.

Ei siellä taideta tehdä sittenkään kaikkea niin hyvin 3 meuron pelaajabudjetilla mitä täällä on saanut lukea. Käytännössä Lukon rekryt ovat olleet jo vuosikymmenen samalla tasolla kuin Hifkillä. Sokea kanakin löytää joskus sen jyvän…
Lieneekö jotain tekemistä ollut Pekka Virralla tuohon mestaruuteen? Rohkenen jopa arvella Virran tehneen Jortikan tyylistä kenttätason työtä joukkueen kokoamisen hyväksi.
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Mielenkiintoista nähdä, uskaltaako Turun Sanomat kirjoittaa mitään TPS:n nykytilanteesta vai ollaanko siellä hipi hiljaa ja annetaan turkulaisten etsiä tietoa muista medioista. Lienee myös täysin turhaa odottaa mitään ulostuloa TPS:n johdolta.
 

Hantta#23

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mielenkiintoista nähdä, uskaltaako Turun Sanomat kirjoittaa mitään TPS:n nykytilanteesta vai ollaanko siellä hipi hiljaa ja annetaan turkulaisten etsiä tietoa muista medioista. Lienee myös täysin turhaa odottaa mitään ulostuloa TPS:n johdolta.
Eivät varmasti tule ulos tämän eikä myöskään tämän kauden heikkojen esitysten muodossa.
Siellä on toimiston uumeniin kaivettu entistä syvempi potero johon piiloutua.
Loppukesästä sitten selitellään taas ja luvataan mitenlaadukas, kova ja taisteleva joukkue TPS tulevalla kaudella on.

Miten kauas tälläistä p...aa täytyy jaksaa katsoa vai onko parempi luovuttaa ja myöntää että itselle rakas ja tärkeä seura ei enää ole sellainen jota se on ollut ja johon kannattaisi jatkossa sijoittaa euroja ja kuluttaa vapaa aikaansa.
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Aika masokisti pitää olla, jos nauttii siitä, että omalla suosikkijoukkueella menee huonosti. Minä en ainakaan tuollaisesta pystyisi nauttimaan. Haluaisin, että TPS:llä menisi jääkiekossa, jalkapallossa ym. mahdollisimman hyvin ja että organisaation resurssit pystyttäisiin suuntaamaan urheilullisen menestyksen rakentamiseen eikä muutamien henkilöiden oman egon asiaankuulumattomaan pönkittämiseen. Seura kun on aina tärkeämpi kuin yksikään henkilö. Valitettavasti tämä tuntuu nyt taas kerran unohtuneen.
 

lusmumuumi00

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Juhani Jasu vieraana Lukon radioselostajan podcastissa Jäägone

Juhani Jasu perkaa TPS- juhlakauden ja pohtii mitä on TPS ja kertoo miten saa ajan kulumaan kun ei pelaakkaan poikkeuksellisesti mitaleista tänä vuonna?
 

Leipuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Posipetterit
Aika masokisti pitää olla, jos nauttii siitä, että omalla suosikkijoukkueella menee huonosti. Minä en ainakaan tuollaisesta pystyisi nauttimaan. Haluaisin, että TPS:llä menisi jääkiekossa, jalkapallossa ym. mahdollisimman hyvin ja että organisaation resurssit pystyttäisiin suuntaamaan urheilullisen menestyksen rakentamiseen eikä muutamien henkilöiden oman egon asiaankuulumattomaan pönkittämiseen. Seura kun on aina tärkeämpi kuin yksikään henkilö. Valitettavasti tämä tuntuu nyt taas kerran unohtuneen.
Ei oo taas hetkeen naurattanut näin paljon. Kiitos siitä, suhun voi kyllä luottaa!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös