Katselin Juutuubista 2/3 jakson.
Kyllä mua edeleen häiritsee tämä mainosmaisuus ja Tempurin paketit ruudussa.
Tepsin sarja on tyypillinen branded content -tuote. TV-kanavat ottavat ohjelmistoonsa mielellään tällaisia ohjelmia, kun heidän ei tarvitse maksaa tuotantokuluja ja ohjelman tarjoaja maksaa vielä päälle ohjelman näyttämisestä.
Tässä hieman infoa siitä, mitä banded content on: Sanoma lisää brändättyä sisältöä – Lasse Nikkari nimitettiin Nelosen branded content -ohjelmien tuottajaksi
Tepsin kohdalla on ilmeisesti tarvittu vielä sponssia päälle, jotta kuluja saadaan pois. Siksi dokumentaarisuus kärsii mainostamisen muodossa. Tempurin lisäksi ohjelma markkinoi seuran tytäryhtiötä Turku Liveä. Mainostajien mukaan otto on toki luonnollista - ihan halpaa telkkariin pääsy ei ole.
Kun mukana on piilomainontaa, näiden ohjelmien alussa pitäisi olla aina ”sisältää kaupallista yhteistyötä” -merkintä – myös Youtubessa. Siitä voi tulla pienet rapsut, jos joku valittaa. Tepsin kannattaisi äkkiä laittaa tuo merkintä.