TPS, media ja julkisuus

  • 2 992 809
  • 11 997
Suosikkijoukkue
TPS
Eiköhän sieltä uusi heputar/heppu kohta työnsä aloita, mutta jos valittava hlö tulee organisaation ulkoa, niin onhan ammattilaisilla yleensä irtisanomisaikaa ja muuta säätöä nyt vähintään kuukauden verran.

Siis malttia - nyt kesäkaudella ja työntekijöiden siirtymävaiheessa tulee ihan luonnollisesti vähän taukoa someaktiivisuudessa, ja jos sitä joskus on tultava, kesäaikaa parempaa aikaa siihen ei ole. :)
 

-TMA-

Jäsen
Jos en ihan väärin ymmärtänyt, niin alkukesästä haettiin uutta markkinointikoordinaattoria ihan VMP:n toimesta. Tästä ei ole sen jälkeen kuulunut mitään ennen kuin TPS ilmoitti hakevansa Community Manageria. Ja jos en toistamiseen ihan väärin ymmärtänyt, niin molempien työtehtävät kuulostivat aika pitkälti samantyyppisiltä. Joko tässä on niin, että haetaan kahta henkilöä, jotka ilmoitetaan sitten yhtäaikaa, tai sitten ensimmäinen haku pistettiin jostain syystä jäihin, ja nyt samasta pestistä on järjestetty uusi haku uudella tittelillä. Jälkimmäinen kuulostaa omaan korvaan todennäköisemmältä, vaikka syitä en uskalla edes arvailla.

Joka tapauksessa olisi erittäin toivottavaa, että uusi tyyppi (on niitä sitten yksi tai kaksi) valittaisiin mahdollisimman pian.

TPS:lle haettiin ensin suoraan mun korvaajaa samoilla tehtävänkuvilla yms. Sen jälkeen ilmeisesti linjausta (ihan fiksusti) muokattiin ja tiettyjä toimenkuvia karsittiin ja painotusta siirrettiin viestinnän suuntaan.

Yhtä tehtävää ollaan täyttämässä. Sen enempää en tiedä mitä on viestitty hakijoille, ketä on haastateltu tai muutakaan. Tuo Community Manager ei nyt kovin pitkään ole vielä haussa ollut, mutta eiköhän siihen kohta joku valita.
 

hokielmeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
TPS:lle haettiin ensin suoraan mun korvaajaa samoilla tehtävänkuvilla yms. Sen jälkeen ilmeisesti linjausta (ihan fiksusti) muokattiin ja tiettyjä toimenkuvia karsittiin ja painotusta siirrettiin viestinnän suuntaan.

Yhtä tehtävää ollaan täyttämässä. Sen enempää en tiedä mitä on viestitty hakijoille, ketä on haastateltu tai muutakaan. Tuo Community Manager ei nyt kovin pitkään ole vielä haussa ollut, mutta eiköhän siihen kohta joku valita.

Asia selvä, jotain tämän suuntaista vähän arvelinkin. Ihmetytti vain, kun markkinointikoordinaattori-hausta ei ole hakemuksen ilmestymisen jälkeen kuulunut mitään. Kuulostaa kyllä ihan fiksulta, jos uusi tehtävä painottuu enemmän viestintään ja sosiaaliseen mediaan. Ja mitä tulee valintaan, niin itse ainakin olen luottavaisin mielin sen suhteen, että tehtävään saadaan oikeasti pätevä henkilö.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
TPS:lle haettiin ensin suoraan mun korvaajaa samoilla tehtävänkuvilla yms. Sen jälkeen ilmeisesti linjausta (ihan fiksusti) muokattiin ja tiettyjä toimenkuvia karsittiin ja painotusta siirrettiin viestinnän suuntaan.
Tämähän kuulostaa enemmän kuin järkevältä!

Kyllä mä päätäni pyörittelinkin jo aiemmin - ja erityisesti viime kaudella (2013-14) - kun sun työnkuvaasi ja työmäärääsi ajattelin. Tuntui siltä, että käytännössä koko media-puoli kaadettiin sun niskaasi eikä nykypäivänä oikein nuo 24 tuntia vuorokaudessa tunnu siihen riittävän. Mä olen sitä itsekin sanonut, että niin pätevä mä en vielä ole omassakaan työssäni, että pystyisin olemaan kahdessa paikassa yhtä aikaa. Mun mielestäni se on ylempien herrojen velvollisuus järjestää riittävästi työntekijöitä - ja vielä ylempien herrojen velvollisuus järjestää riittävä rahoitus kyseisille työntekijöille. Yhden yksittäisen työntekijän niskaan ei kaikkea voida kaataa!

Paras esimerkkihän tästä on edelleen viime elokuulta (23.08.2013). TPS ja SC Bern pelaavat European Trophy -ottelunsa. Kyseisenä perjantaina TPS:n markkinointikoordinaattori Toni Autio oli kuitenkin järjestämässä TPS Hockey Roastia (tai jotain muuta - poissa toimistolta kuitenkin koko päivän).

Lopputulos: TPS-SCB -matsissa ei ollut esimerkiksi joukkueiden kokoonpanolistoja yleisölle

Voiko yksi mies olla näin korvaamaton?
 

-TMA-

Jäsen
Ja mitä tulee valintaan, niin itse ainakin olen luottavaisin mielin sen suhteen, että tehtävään saadaan oikeasti pätevä henkilö.

Joo, toivotaan, että saadaan vihdoin pätevä tyyppi tuohonkin hommaan, kun tuota puuhastelua on jo lähes viisi vuotta jouduttu kestämään. On jo aikakin! Kettuherralle terveisiä, että olin tuolloin kaverin polttareissa ja muistaakseni olin jonkinnäköiset kokoonpanotkin tehnyt etukäteen eli kyllä tuohonkin voi hyvin varautua, mutta taisivat kokoonpanot jäädä joltain jakamatta.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Kettuherralle terveisiä, että olin tuolloin kaverin polttareissa ja muistaakseni olin jonkinnäköiset kokoonpanotkin tehnyt etukäteen eli kyllä tuohonkin voi hyvin varautua, mutta taisivat kokoonpanot jäädä joltain jakamatta.
Kaikkeenhan voi aina varautua etukäteen - mutta tällä (-kin) kertaa tulos oli: yksi mies on poissa vahvuudesta => "se legendaarinen" JOKU jätti taas kerran hommansa hoitamatta. Puuhastelua varmasti on, mutta se istui kyllä jossain aivan muualla kuin markkinointikoordinaattorin pallilla vuosina 2009-14.

Tulevalla kaudella seurataan jännityksellä yleisöpalvelujen kehittymistä:
2013 - markkinointikoordinaattori oli kaverinsa polttareissa => JOKU jätti kokoonpanolistat jakamatta
2014 - uusi Community Manager liukastuu lounastunnilla venäyttäen nilkkansa => JOKU jättää kokoonpanolistat jakamatta?
2015 - uusi Community Manager jää lukkojen taakse vessaan pari tuntia ennen matsia => JOKU jättää kokoonpanolistat jakamatta?

No joo, asiaan: tossa SCB-matsissahan oli pari kourallista (10+) todellisia HC-faneja. He kiertävät SCB:n perässä vaikka kuuhun ja pitävät Bern Arenalla todellista "arkistoa" tai "museota" SCB:n eri vastustajista. Ainakin pari jätkää heistä olivat erittäin pettyneitä, kun eivät saaneet hallilta minkäänlaista muistoa mukaan juuri kyseisestä matsista (paitsi krapulan). Vähemmän yllättäen he eivät olleet järin kiinnostuneita edellisillan TPS-Gottéron -matsin rosterista, joka löytyi vielä mun repustani.

Mutta... jos sä nyt olet sitä mieltä, että olet tuollaiset rosterilistaukset tehnyt, niin... luuletko, että tuollaisia löytyisi vieläkin? Vaikka sitten tiedostona koneelta? Löytyisikö niitä jostain arkistojen kätköistä? Tai voisiko niitä printata ulos - sanotaan nyt 10-15kpl? Mähän laittaisin ehdottomasti nivaskan menemään postissa keski-Eurooppaan!
 

-TMA-

Jäsen
Mutta... jos sä nyt olet sitä mieltä, että olet tuollaiset rosterilistaukset tehnyt, niin... luuletko, että tuollaisia löytyisi vieläkin? Vaikka sitten tiedostona koneelta? Löytyisikö niitä jostain arkistojen kätköistä? Tai voisiko niitä printata ulos - sanotaan nyt 10-15kpl? Mähän laittaisin ehdottomasti nivaskan menemään postissa keski-Eurooppaan!

Uskoisin, että Tepsin duunikoneen kätköistä vielä voi löytyä. Mikäli tuolla puolen käyn, niin tsekkaan arkistot ja otan printit ulos.
 

Jay Low

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, SHL
Nyt täytyy kyllä antaa täydet pisteet Hanni Hopsun HC TPS -kotisivuille tekemästä Radek Smolenak -haastattelusta. Upeaa työtä, tuo hienosti pelaajan persoonaa ja taustoja esille, unohtamatta näkökulmia joukkueeseen ja TPS-yhteisöllisyyteen.

Linkki juttuun: Radek Smolenak: "Jokaisen on soudettava" - TPS
 

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nyt täytyy kyllä antaa täydet pisteet Hanni Hopsun HC TPS -kotisivuille tekemästä Radek Smolenak -haastattelusta.

Allekirjoituskamaa.

Yleensä en jaksa noita pelaajahaastatteluja kuin korkeintaan silmäillä kun ovat sitä perusjargonia (siis yleisesti, ei viitaten Tepsin toimitukseen), mutta nyt oli todella mielenkiintoinen ja keskivertaista syvällisemmin kirjoitettu juttu! Iso peukku tästä ja lisää samanlaisia!
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Todella mahtava haastattelu ja teksti! Pisteet toimiston puolelle tästä! Myöskin minä en jaksa noita yleensä pahemmin lukea, koska "yleinen hokijargoni". Tässä oltiin oikeasti otettu haastateltavasta selvää ja oli todella mielekästä lukea tekstiä. Toivottavasti samanlaisia haastatteluita tulee useampia, etenkin näistä uusista jätkistä.
 

Hopshan

Jäsen
Tiistain TPS-Jokerit-ottelu on katsottavissa myös suorana nettilähetyksenä.
Linkki vie kotisivuille, missä lisää tietoa asiasta:

TPS-Jokerit myös suorana nettilähetyksenä - TPS


Samalla tässä voisi heittää kiitokset palautteesta!

Tarkoitus olisi saada mahdollisimman paljon näitä pelaajajuttuja kirjoitettua, mutta ne luonnollisesti vievät pitkän tovin, kun taustatietojen tonkiminen, haastattelun suunnittelu ja toteutus, purkaminen ja lopullinen kirjoitusvaihe vievät kaikki oman aikansa, joten ihan niin usein niitä ei ehdi tekemään kuin toivoisi ja tykkäisi tehdä!

Seuraavana vuorossa Ryan Lasch.
 

MAKE #89

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olisiko aika laittaa tulevan kauden otteluohjelma nettisivuille? Pitäisi vähän aikatauluja suunnitella harjoituspelien suhteen.

edit: Löytyihän ne sieltä pienen kaivamisen jälkeen uutisarkistosta, mutta pitäisi tuo ottelut-osio päivittää tämän kauden muotoon.
 

-TMA-

Jäsen
Olisiko aika laittaa tulevan kauden otteluohjelma nettisivuille? Pitäisi vähän aikatauluja suunnitella harjoituspelien suhteen.

edit: Löytyihän ne sieltä pienen kaivamisen jälkeen uutisarkistosta, mutta pitäisi tuo ottelut-osio päivittää tämän kauden muotoon.

Tietoa ei ole, mutta veikkaisin niin, että ei välttämättä edes päivitetä tuolle sivupohjalle. Mun aikana oli ainakin suunnitelmissa, että uudet responsiiviset sivut avattaisiin kauden alkuun mennessä.

Kaikki matsit voi tietty lisätä omaan sähköiseen kalenteriin vaikka HK Areenan sivuilta.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Tietoa ei ole, mutta veikkaisin niin, että ei välttämättä edes päivitetä tuolle sivupohjalle. Mun aikana oli ainakin suunnitelmissa, että uudet responsiiviset sivut avattaisiin kauden alkuun mennessä.
Saatan tietysti olla mielipiteineni yksin, mutta...

Mielestäni on aivan se ja sama minkälaisella pohjalla kotisivut ovat, kunhan siellä on riittävästi ja tarpeellista materiaalia. Mitä iloa on jostain vilkkuvasta, välkkyvästä ja responsiivisesta paskasta, JOS siellä ei ole mitään tarpeellista materiaalia? Mielestäni vaikka wanha kunnon Notepadilla väännetty HTML-pohjainen sivustokin olisi parempi kunnon tietoaittana ja asiallisesti päivitettynä.

Nyt kaikki jännityksellä seuraamaan kuinka paljon (mahdollisen) sivu-uudistuksen aikana noilta sivuilta häipyy materiaalia! Jotenkin musta tuntuu, että esim. aiempien vuosien otteluraportteja on turha enää etsiä kuukauden päästä. Noiden matsien matsiennakothan hävisivät aikoinaan kuin pieru Saharaan saman tien kun otteluraportti päivitettiin "päälle".
 
Mielestäni on aivan se ja sama minkälaisella pohjalla kotisivut ovat, kunhan siellä on riittävästi ja tarpeellista materiaalia. Mitä iloa on jostain vilkkuvasta, välkkyvästä ja responsiivisesta paskasta, JOS siellä ei ole mitään tarpeellista materiaalia?

Nettisivujen teossa sisältö on kaiken A ja O. Tästä ollaan ketun kanssa samaa mieltä. Tämä ei kuitenkaan poista tosiasiaa, että responsiivisuus on nykyään kotisivulle miltei välttämättömyys. Tämä takaa sen että sivusto taipuu tyylikkäästi eri kokoisille näytöille. Itse selailen nettisivuja mobiililaitteilta vähintään yhtä paljon kuin tietokoneellani. Täältä iso peukku uudistukselle. Toivotaan tosiaan, että myös kaikki vanha matsku seuraa mukana uusille sivuille.
 
Viimeksi muokattu:

salama#8

Jäsen
Tiistain TPS-Jokerit-ottelu on katsottavissa myös suorana nettilähetyksenä.
Linkki vie kotisivuille, missä lisää tietoa asiasta:

TPS-Jokerit myös suorana nettilähetyksenä - TPS

Onko kenelläkään kokemusta streamin toimivuudesta? Kiinnostaisi nähdä illan matsi, mutta ei huvittaisi maksaa 10 euroa pätkivästä pikselimössöstä. Hienoa kuitenkin se, että yleensäkin on olemassa joku streami, josta pystyy peliä seuraamaan. Iso peukku tästä taholle joka streamia tarjoaa!
 
Suosikkijoukkue
TPS, LA Kings
Onko kenelläkään kokemusta streamin toimivuudesta? Kiinnostaisi nähdä illan matsi, mutta ei huvittaisi maksaa 10 euroa pätkivästä pikselimössöstä. Hienoa kuitenkin se, että yleensäkin on olemassa joku streami, josta pystyy peliä seuraamaan. Iso peukku tästä taholle joka streamia tarjoaa!

Itse katsoin tuolta viime viikkoisen Sport pelin ja toimi kyllä loistavasti. Ei minkäänlaista pätkimistä missään kohtaa ja kuvanlaatukin oli todella hyvä. Voin siis lämpimästi suositella.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Itse katsoin tuolta viime viikkoisen Sport pelin ja toimi kyllä loistavasti. Ei minkäänlaista pätkimistä missään kohtaa ja kuvanlaatukin oli todella hyvä. Voin siis lämpimästi suositella.

Tosin voisi olettaa, että TPS-Jokerit kuormittaa palvelimia ihan eri tavalla kuin TPS-Sport... Eli todellinen testi tulee varmaan vasta vähän ennen kuin pelin pitäisi alkaa.
 

Daenboudian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Kepit.tv on näyttänyt pääsääntöisesti jalkapallon Veikkausliigaa. Ymmärtääkseni kuvanlaatu on HD-tasoa ja harvoin lähettäjän puolesta on häiriöitä ollut, ts. jos oma netti ja kone vain kestää, niin pitäisi olla ongelmatonta.

Erityisesti Turussa on on laadukas tiiimi tuottamassa striimiä, joten en murehtisi. Toki tekniikan parissa voi aina tapahtua inhimillisiä ongelma.

Ei ole ilmaista pyörittää tiimiä ja lähettää striimiä, joten 10 € on näin pienillä katselijamäärillä kohtuullinen hinta. Kääntäen, ei kukaan kehtaisi pyytää 10 € mistään itänaapurista tutusta postimerkkistriimistä parilla toimivalla ja yhdellä kuolleella pikselillä.
 

snake

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS Saku Koivu, Mikko Koivu, Aatos Koivu
Kiinnostaisi kovasti tämä peli nähdä, mut olen tällä hetkellä Rodoksella wifin armoilla. Onko jollain kokemusta toimiiko miten?

terveisin Kepittääkö vai eikö Kepitä?
 

Daenboudian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Kiinnostaisi kovasti tämä peli nähdä, mut olen tällä hetkellä Rodoksella wifin armoilla. Onko jollain kokemusta toimiiko miten?

terveisin Kepittääkö vai eikö Kepitä?

Pitäisi toimia ulkomaillakin. Mene osoitteeseen kepit.tv ja löydät kohdan "kokeile". Myös laitteisto- ja nettivaatimukset on kerrottu. Sillähän se selviää...
 

snake

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS Saku Koivu, Mikko Koivu, Aatos Koivu
Kiitos, pitää kokeilla. Muutama bisooshoffeni alle, hunajapurkki kainaloon ja luistimet jalkaan, eiköhän sillä tunnelmaan pääse. Tuleeko ihan väärään ketjuun jos kysäisen, ketkä kantavat C, A ja A rinnassaan?
 

Daenboudian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Kiitos, pitää kokeilla. Muutama bisooshoffeni alle, hunajapurkki kainaloon ja luistimet jalkaan, eiköhän sillä tunnelmaan pääse. Tuleeko ihan väärään ketjuun jos kysäisen, ketkä kantavat C, A ja A rinnassaan?

HC TPS:n Twitter:

C - Petteri Nummelin
A - Lauri Tukonen
A - Marko Virtala
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös