TPS kaudella 2024–2025

  • 420 891
  • 2 631

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Toivottavasti Toman koulu repii Savoiesta potentiaalin irti.

En muuten olisi ko. lausetta sanonut aikanaan Ahokkaasta tai monesta muustakaan edeltäjästä. Ei ehkä ihan tämän ketjun kamaa, mutta Miettinen on kyllä mielestäni tuonut Tepsiin suoraselkäisyyttä, rehellisyyttä ja pelaajien mukaan myös kovaa treeniä. Hieno valmentaja.

Miten Miettisen kova koulu on näkynyt ulospäin? En vain auta olla näkemättä Miettisessä ja Lämsässä tiettyjä yhteneväis piirteitä. Kovat ja hienot ovat puheet molemmilla. Toivottavasti ei Miettinen jää puheiden kanssa samalle tasolle mitä Tomi.
 

Mikko K

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Toivottavasti Toman koulu repii Savoiesta potentiaalin irti.

En muuten olisi ko. lausetta sanonut aikanaan Ahokkaasta tai monesta muustakaan edeltäjästä. Ei ehkä ihan tämän ketjun kamaa, mutta Miettinen on kyllä mielestäni tuonut Tepsiin suoraselkäisyyttä, rehellisyyttä ja pelaajien mukaan myös kovaa treeniä. Hieno valmentaja.
Erittäin hyvin sanottu. Oma uskoni Miettiseen on kanssa todella vahva. Tulee mieleen Jursinovin ajat, tosin resurssit pienemmät.
 

alessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukas Wernblom, TPS
Miten Miettisen kova koulu on näkynyt ulospäin? En vain auta olla näkemättä Miettisessä ja Lämsässä tiettyjä yhteneväis piirteitä. Kovat ja hienot ovat puheet molemmilla. Toivottavasti ei Miettinen jää puheiden kanssa samalle tasolle mitä Tomi.

No esimerkiksi siinä, että viime puolivälieräsarjassa sekä säälisarjassa kaikki joukkueesta irti otettavissa oleva revittiin kyllä irti. Uskon, että tämä kausi tulee olemaan vielä parempi, kun pelaajisto sekä a) on oppinut Miettisen ideologiaan sekä b) on yleisesti ottaen toivon mukaan rakennettu enemmän Miettisen toiveiden pohjalta. En minä mistään lopulta oikeasti tiedä, vaan hyvin vahvasti olen sen varassa, mitä julkisesti pelaajilta kuulee sekä Miettiseltä itseltään kuulee. Aika näyttää, mutta fiilis on hyvä.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Miten Miettisen kova koulu on näkynyt ulospäin? En vain auta olla näkemättä Miettisessä ja Lämsässä tiettyjä yhteneväis piirteitä. Kovat ja hienot ovat puheet molemmilla. Toivottavasti ei Miettinen jää puheiden kanssa samalle tasolle mitä Tomi.
Kyllä viimeistään poffeissa näkyi ulospäin mitä koulu oli opettanut. Omituinen vertaus Lämsään. Miten ihmeessä saa jotain yhtäläisyyksiä heidän välillään?
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Kyllä viimeistään poffeissa näkyi ulospäin mitä koulu oli opettanut. Omituinen vertaus Lämsään. Miten ihmeessä saa jotain yhtäläisyyksiä heidän välillään?

Molemmat ovat erittäin hyviä suustaan, mutta todelliset meriitit ovat jääneet uupumaan. Poffeissa oltiin toki hyviä, mutta ei kaksi ottelusarjaa kyllä itsellä keikauta venettä vertaen koko runkosarjan taaperrus.
 

Temetsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Molemmat ovat erittäin hyviä suustaan, mutta todelliset meriitit ovat jääneet uupumaan. Poffeissa oltiin toki hyviä, mutta ei kaksi ottelusarjaa kyllä itsellä keikauta venettä vertaen koko runkosarjan taaperrus.
Koska runkosarja olikin sisäänajoa. Nyt on perusta valmiina ja eikun vaan rakentamaan
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En vain auta olla näkemättä Miettisessä ja Lämsässä tiettyjä yhteneväis piirteitä. Kovat ja hienot ovat puheet molemmilla.

Toinen on lähtökohtaisesti aina alusuoriutunut pelaajabudjettiin ja kokoonpanoon nähden ja toinen on lähtökohtaisesti suoriutunut kohtalaisesti tai hyvin ja sinulle tulee yhtäläisyyksiä näistä mieleen?
 

Temetsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itse ainakin uskon Miettiseen ja viimekauden "rämpiminen" oli vain tehottomuutta ja ajoittain järkyttävää maalivahtipeliä. Nyt pitäisi ainakin maalivahti puoli hoitua Wernerin myötä, mutta tuo tehottomuus saattaa taas olla ongelma läpikauden.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Molemmat ovat erittäin hyviä suustaan, mutta todelliset meriitit ovat jääneet uupumaan. Poffeissa oltiin toki hyviä, mutta ei kaksi ottelusarjaa kyllä itsellä keikauta venettä vertaen koko runkosarjan taaperrus.
Toinen taapersi ihan huolella, toinen suoritti lähes tasollaan. Kyllä runkosarjankin vei Toma. Toinen puhuu kuin vituttaisi kokoajan, toinen puhuu selkeästi, ymmärrettävästi ja viisaasti. Kumman tyylin sä ostaisit mieluummin?
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Mutulla sanoisin että tekee ja tehot nousee verrattuna AHLään, tietenkin on poikkeuksiakin. Monesti vaan petytään kun ei pelaajasta ollutkaan kärkirooliin. Nykyisin ne on pääosin AHLn kolmos/nelosketjun jätkiä joita tänne saadaan. Sitten isketään ykkösketjuun/ylivoimaan ja toivotaan parasta.
Hyvin lähellä näin. Voidaan sanoa, että pisteet siirtyy keskimäärin AHL:stä aika hyvin liigaan, niin että AHL:ssä on vähän enemmän otteluita alla.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Toinen on lähtökohtaisesti aina alusuoriutunut pelaajabudjettiin ja kokoonpanoon nähden ja toinen on lähtökohtaisesti suoriutunut kohtalaisesti tai hyvin ja sinulle tulee yhtäläisyyksiä näistä mieleen?

Onko Tommi Miettinen suoriutunut aina lähtökohtaisesti (mitä tuo lähtökohtaisesti edes tarkoittaa tässä kontekstissa?) kohtalaisesti tai hyvin? Kysyn paremmin suoriutuiko Tommi Miettinen mielestäsi viimekaudella kohtalaisesti? Painotan sanaa kaudella, en pudotuspeleissä.

Toinen taapersi ihan huolella, toinen suoritti lähes tasollaan. Kyllä runkosarjankin vei Toma. Toinen puhuu kuin vituttaisi kokoajan, toinen puhuu selkeästi, ymmärrettävästi ja viisaasti. Kumman tyylin sä ostaisit mieluummin?

Ahaa! Nyt ollaankin jo vähän lähempänä. Lähes tasollaan. Vaikea kyllä nähdä, että Miettisen runkosarja olisi vienyt oikein ketään, kun meinattiin tippua playoffeistakin pihalle. Siihen kylkeen neljänneksi vähiten maaleja sexyhockeysta huolimatta. Jumankauta Ahokkaan limapaskameidämpeliträppiviidakko teki 21-22 kaudella enemmän maaleja mitä Miettisen Tepsi viimekaudella! Mitä tulee ulosantiin, niin minulle on oikeastaan ihan sama mitä valmentaja puhuu. Teot ratkaisevat. Vielä en ole saanut Tommilta sellaisia tekoja, että hattua ilmaan nostaisin tai pitäisin häntä edes parempana valmentajana kuin esimerkiksi Ahokasta. Pudotuspelit olivat kipinä tunnelissa, mutta kauaahan tätä ei tarvitse enää odottaa!
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Ahaa! Nyt ollaankin jo vähän lähempänä. Lähes tasollaan. Vaikea kyllä nähdä, että Miettisen runkosarja olisi vienyt oikein ketään, kun meinattiin tippua playoffeistakin pihalle. Siihen kylkeen neljänneksi vähiten maaleja sexyhockeysta huolimatta. Jumankauta Ahokkaan limapaskameidämpeliträppiviidakko teki 21-22 kaudella enemmän maaleja mitä Miettisen Tepsi viimekaudella! Mitä tulee ulosantiin, niin minulle on oikeastaan ihan sama mitä valmentaja puhuu. Teot ratkaisevat. Vielä en ole saanut Tommilta sellaisia tekoja, että hattua ilmaan nostaisin tai pitäisin häntä edes parempana valmentajana kuin esimerkiksi Ahokasta. Pudotuspelit olivat kipinä tunnelissa, mutta kauaahan tätä ei tarvitse enää odottaa!
Jos verrataan viime kauden Lukkoa ja Tepsiä niin kyllä siellä Tepsi oli lähempänä tasoaan kuin Lukko. Lukko alisuoritti rajusti, Tepsi ei. Tiedostan tuon maalimäärän mutta en mä sitä kokonaan kaataisi Toman niskaan, kyllä se ero suurelta osin johtui myös karseasta ylivoimasta. Ja ykkösheppojen (Nurmi&Palmu) alisuorittamisesta.
Mitä tulee puhetapaan, otit itse sen puheeksi kun kerroit yhtäläisyyksiä ja nyt sillä ei olekaan merkitystä kun Lämsää ja Tomaa verrataan?
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Jos verrataan viime kauden Lukkoa ja Tepsiä niin kyllä siellä Tepsi oli lähempänä tasoaan kuin Lukko. Lukko alisuoritti rajusti, Tepsi ei. Tiedostan tuon maalimäärän mutta en mä sitä kokonaan kaataisi Toman niskaan, kyllä se ero suurelta osin johtui myös karseasta ylivoimasta. Ja ykkösheppojen (Nurmi&Palmu) alisuorittamisesta.
Mitä tulee puhetapaan, otit itse sen puheeksi kun kerroit yhtäläisyyksiä ja nyt sillä ei olekaan merkitystä kun Lämsää ja Tomaa verrataan?

En mä kyllä Tommia ihan synnittä päästäis tosta ylivoimastakaan. Kaltohan toki siitä vastasi, mutta luulisi Miettisenkin näkeneen että ei hommasta tullut hevonhelvettiä. Miksi ei ottanut ohjia vai ottiko jopa?

Puhetavalla ei ole minulle mitään väliä niinkuin sanoin. Vertasin Lämsään Miettistä siinä miten heillä molemmilla on hienot puheet. Osataan puhua tavalla, joka vakuuttaa faneja ja seurajohtoa.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Jos jotain yksittäistä tekijää haluaa viime kaudelta hakea, niin me kaaduttiin maalivahteihin. Loukkaantumiskierteestä johtuen maalivahtipeli oli heikkoa. Jos prosentit olisi ollut samaa luokaa edellisten kausien kanssa, niin oltaisiin oltu heittämällä kuuden joukossa.
 
Hauskaa, miten täällä kuorossa vaadittiin vielä lopputalvella Miettiselle kenkää, mutta kevään rutistuksen jälkeen hän on nyt helevetin hieno äijä. Vähän vastaavassa hengessä suoritettu jakomielitauti, millä Pärssistä ja Nurmea vaadittiin mestikseen ennen kevään liitoa.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
En mä kyllä Tommia ihan synnittä päästäis tosta ylivoimastakaan. Kaltohan toki siitä vastasi, mutta luulisi Miettisenkin näkeneen että ei hommasta tullut hevonhelvettiä. Miksi ei ottanut ohjia vai ottiko jopa?

Puhetavalla ei ole minulle mitään väliä niinkuin sanoin. Vertasin Lämsään Miettistä siinä miten heillä molemmilla on hienot puheet. Osataan puhua tavalla, joka vakuuttaa faneja ja seurajohtoa.
En minäkään synnittä päästä ja tästä voidaan muutenkin vetää johtopäätöksen että syyt yleensäkin on aika turha kaataa yhden niskaan, vaikka Toma tietysti kantaa vastuun, kuten kantoi Ahokas edelliskaudella tunnetuin seurauksin.
Tuo puhetyyli on mun mielestä aika ratkaisevaksi siinä miten joukkue ostaa sun tavat ja vaatimukset. En usko että Suikkanen olisi saavuttanut sitä mitä saavutti jos puhuisi kuin Lämsä.

Jos jotain yksittäistä tekijää haluaa viime kaudelta hakea, niin me kaaduttiin maalivahteihin. Loukkaantumiskierteestä johtuen maalivahtipeli oli heikkoa. Jos prosentit olisi ollut samaa luokaa edellisten kausien kanssa, niin oltaisiin oltu heittämällä kuuden joukossa.
Moisanen muistaakseni oli se joka sanoikin loppukaudesta että tuo maalivahtiruletti vaikutti isosti kokonaisuuteen myös, pakkien varsinkin on vaikea pelata kun veskari takana vaihtuu kokoajan eikä siellä ollut sellaista veskaria maalilla johon voi luottaa täysin. Vasta poffeissa alkoi Fillellä tarttua ja se näkyi myös muussa suorittamisessa.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Jos jotain yksittäistä tekijää haluaa viime kaudelta hakea, niin me kaaduttiin maalivahteihin. Loukkaantumiskierteestä johtuen maalivahtipeli oli heikkoa. Jos prosentit olisi ollut samaa luokaa edellisten kausien kanssa, niin oltaisiin oltu heittämällä kuuden joukossa.

Maalivahtipeli on aika paljon muutakin kuin torjuntaprosentit.

Onnistuiko maalivahtipeli viimekaudella? Ei. Oliko se syy siihen, että hädin tuskin päästiin pudotuspeleihin? Aika iso kärjistys. Harva tuntuu muistavan, että alkukauden voittoputki huumassa herra Lindberg piti meitä pystyssä ja pelasi aika monta pistettä meille. Hävisi myöhemmin kaudella niitä toki takaisin myös jonkin verran. On kuitenkin aika itsensä kusettamista sanoa, että kaaduttiin täysin maalivahtipeliin.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Hauskaa, miten täällä kuorossa vaadittiin vielä lopputalvella Miettiselle kenkää, mutta kevään rutistuksen jälkeen hän on nyt helevetin hieno äijä. Vähän vastaavassa hengessä suoritettu jakomielitauti, millä Pärssistä ja Nurmea vaadittiin mestikseen ennen kevään liitoa.
Itse en ainakaan ole ollut vaatimassa potkuja ja siksi on nyt helppo puolustella miestä. Mutta kai täällä sit joku takin kääntäjä on kun noin tulit kertomaan..
 

alessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukas Wernblom, TPS
Itse en ainakaan ole ollut vaatimassa potkuja ja siksi on nyt helppo puolustella miestä. Mutta kai täällä sit joku takin kääntäjä on kun noin tulit kertomaan..

Sama juttu, ennen kaikkea jarrua olin itse vetämässä täällä palstalla tuon potkufantasian osalta.
 

Mikko K

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Muistan Raimo Summasen sanoneen 90-luvulla, että kropalla kestää vuosi sopeutua siihen armottomaan treeniin. Ja uskon nyt treenattavan yhtä lujaa kuin Jursin aikaan. Toki kaikki joukkueet treenaa kovaa. Eli nyt joukkue on vuoden tottunut kovaan treeniin kaudenkin aikana, niin tulos pitäisi olla hyvä.
Ja täysin uuteen pelisysteemin on saatu nyt vuosi harjoittelua ja peli alkaa tulla selkäytimestä.
Itse luotan täysin Miettiseen.
 

jelnausen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mun mielestä viime kaudesta ei voi hirveän isoja johtopäätöksiä vetää Tomasta. Ainakaan alkukauden osalta, niin myöhään tuli TPS:ään sisään, että joukkue oli jo käytännössä koottu ja oma sisäänajo sillä uudella valmentajallakin on. Tulevalla kaudella Toma mitataan, että onko sanojensa mittainen mies. Mutta toki Runkosarjassa täytyy saada enemmän irti ja viime pleijareissakin niin vaikka hyvin meni niin olisi siitä joukkueesta vielä hieman enemmänkin voinut ottaa irti ja laittaa Tappara vieläkin tiukemmalle. Mutta tuleva kausi täytyy mennä paremmin kuin viimekausi vaikka budjettia on leikattukkin.
 

Viheltää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turku + länsirannikko
En mä kyllä Tommia ihan synnittä päästäis tosta ylivoimastakaan. Kaltohan toki siitä vastasi, mutta luulisi Miettisenkin näkeneen että ei hommasta tullut hevonhelvettiä. Miksi ei ottanut ohjia vai ottiko jopa?

Puhetavalla ei ole minulle mitään väliä niinkuin sanoin. Vertasin Lämsään Miettistä siinä miten heillä molemmilla on hienot puheet. Osataan puhua tavalla, joka vakuuttaa faneja ja seurajohtoa.
TPS:ltä puuttui alkukaudesta yv-pakki. Rafkin siellä harjoitteli kiekollista peliä ja lähes joka yv:llä järjesti ylivoimahyökkäyksen omiin.
Toivotaan että Super-Max ja Salin hoitaa roolinsa.
 
Suosikkijoukkue
TPS, Winnipeg Jets
TPS:ltä puuttui alkukaudesta yv-pakki. Rafkin siellä harjoitteli kiekollista peliä ja lähes joka yv:llä järjesti ylivoimahyökkäyksen omiin.
Toivotaan että Super-Max ja Salin hoitaa roolinsa.
Maalivahdit ja kiekollinen pakki ne asiat mitkä kyllä viime kaudella jättivät Tepsin tason jotenkin pimentoon. Vali oli ykkösvahti, se nyt sanoo jo kaiken siitä osastosta. Ja yv-pakki ja kiekollinen liideri oli tosiaan Rafkin (ei riittänyt ollenkaan) ja Johansson (poissa melkein koko ajan). Ja alkukautta miettien myös Wernblomin puuttuminen merkittävä ero mihin nyt ollaan
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös