TPS kaudella 2021–2022

  • 532 648
  • 2 686

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Minä kirjoitan niiden tietojen pohjalta, mitä minulle on tihkunut. Ei ole tarkoitus ylistää ketään eikä myöskään panetella ketään vaan kirjoittaa juuri niin, mitä olen kuullut. Jos se ottaa jotakuta ”pattiin” niin sillehän minä en voi mitään. Ei kannata olla ”virran vietävänä” vaan harrastaa omaa aivotoimintaa eikä uskoa mitä tahansa skeidaa.
 

LOFIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
1922
Minä kirjoitan niiden tietojen pohjalta, mitä minulle on tihkunut. Ei ole tarkoitus ylistää ketään eikä myöskään panetella ketään vaan kirjoittaa juuri niin, mitä olen kuullut. Jos se ottaa jotakuta ”pattiin” niin sillehän minä en voi mitään. Ei kannata olla ”virran vietävänä” vaan harrastaa omaa aivotoimintaa eikä uskoa mitä tahansa skeidaa.
Suosittelen lukemaan tummennetut kohdat viestistäsi uudestaan ajatuksella, ja miettiä sitten miten nämä sinun heittosi vaihteeksi taas kerran muille näyttäytyvät.

Se on myös edelleen jokseenkin ihan vitun sama minkälaisen tuloksen Tepsi tällä kaudella tekee. DELin kärkijoukkueiden pelaajabudjetit ovat 10 miljoonan paremmalla puolella.
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Kyllä TPS:llä olisi ihan hyvä mahdollisuus normaaliaikoina toimia taloudellisesti terveellä pohjalla. Joka muuta väittää, niin olisi kiva nähdä perustelut.
Organisaatio voisi myös kerrakin tehdä päätöksen, ettei kannattajille ja sidosryhmille puhuta muuta kuin vain ja ainoastaan totuutta, olkoon se sitten miten vastenmielistä tahansa, kun asiat kerrotaan niin kuin ne ovat. Tämä olisi hieno askel oikeaan suuntaan ja kertoisi, että ollaan ”samaa porukkaa”.
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Odotellaan nyt keskiviikolle ja katsotaan mitä silloin infotaan. Luultavasti jotain hankintoja, ja myöhemmin julkaistaan lisää.

Ei tässä nyt lähivuosina hirveästi ole julkisuuteen vuotanut tulevia pelaajia, joten mikä tekisi poikkeuksen nyt?

Joo, lähtijöitä on paljon, mutta turha vetää snorkkelia kokonaan veden alle paniikissa, katsotaan mitä tulee. Ja etenkin, katsotaan miten pelit syksyllä lähtee pyörimään. Ei se nimi selässä, vaan ne teot kentällä.
 

SirBallWax

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Turha henkilökohtaisuus on palkittu rikepisteellä.
Minä kirjoitan niiden tietojen pohjalta, mitä minulle on tihkunut. Ei ole tarkoitus ylistää ketään eikä myöskään panetella ketään vaan kirjoittaa juuri niin, mitä olen kuullut. Jos se ottaa jotakuta ”pattiin” niin sillehän minä en voi mitään. Ei kannata olla ”virran vietävänä” vaan harrastaa omaa aivotoimintaa eikä uskoa mitä tahansa skeidaa.
Moikka auris! Olit tuossa tovin poissa!
Ei tullut ikävä.
Heippa!
 

Kanada-malja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NYR, COL
Yksi palanen, joka on unohdettu, on Korpikoski. Oliko hänen harjoittelustaan enää mitään tietoja playoffin aikana? Ilmeisesti aiemmin hän kävi jäällä, mutta tuliko takapakkia? Minun on vaikea uskoa, että hän pystyisi enää pelaamaan täysiä kausia. Toki hän veti piste per peli-tehoilla 19 peliä viime kaudella, mikä on hieno saavutus. Jos kunnossa on, olisi näillä lähtijöillä merkittävä lisä hyökkäykseen.
 

Lehmussaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche, Rangers, TPS
DEL - liigan kärkiseurojen kanssa ei rahalla kilpaile yksikään SM - liigaseura jos tämä nyt jollekin yllätyksenä tuli. Ja mitään muutahan syytä Iskhakovin siirtoon ei voi olla.
Ei se yllätyksenä tullut, mutta herätti taas karusti miettimään, että aiotaanko Liigassa tehdä asialle jotain vai annetaanko vaan olla ja katsellaan, mitä tulee. Vähän pistää harmittamaan Liigan nykytila.
 

Ludek

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Bohmin lähtö on meidän alakertaan riipaiseva takaisku. Hän oli koko kauden mittapuulla yksi joukkueen tasaisimmista suorittajista. Kun puolustukseen piti edellisen kauden jälkeen saada myös yksinkertaista kiekollista peliä pelaavia ja kamppailuvoimaisia puolustajia, Bohm oli siinä erinomaisen hyvin osunut haku Ruotsin markkinoilta. Sama päti osin myös Ivarssoniin, vaikka hän ei päässytkään suoritusvarmuudessa aivan Bohmin tasolle.

Puolustusta ei voi rakentaa pelkästään hyvin liikkuvien ja kiekollisten Viron, Rafkinin ja Erosen varaan. Kamppailupeliin pitää löytyä myös isokokoisia ja vahvoja vääntäjiä. Pulli ja Laitamäki ovat vielä liian kevyitä miehiä. Tässä on meidän rakennusporukalle haastetta kerrakseen.
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Jep, Bohm on isompi menetys kuin moni tilastoniilo arvaa. Juuri sellainen yksilö jonka arvon huomaa kunnolla vasta sitten kun pelit taas jatkuvat ja hän ei enää pelaa meillä. Sama koskee Ivarssonia.

No mutta, pidetään edelleen sormet kainaloita myöten ristissä ja luotetaan joukkueen rakentajiin, jotka viime kesänä onnistuivat lähes täydellisesti. Silti pelottaa hiukkasen.. :|
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
HIFK lyö nyt todella kovaa nippua kasaan ja ennen kaikkea hankinnat on järkevän oloisia urallaan hyvässä vaiheessa olevia eikä mitään eilispäivän tähtiä. Sillä on Salmelaisen touhuissa ollut ihan tolkkuakin silloin tällöin ja nämä uudet julkaisut alkaa näyttää jo tasokkaan toiminnan jatkumoa. Kärpät ja Lukko uusien koutsien kanssa on vielä yllätys. Tappara on varmasti siirtymässä uuteen halliin kovat piipussa.

Mitäkö tämä tepsiin liittyy. Se liittyy siten että itselleni ainakin ensi viikon tilaisuus on signaali. Meille on tulossa suomen kuumin koutsi. Raipe on tehnyt hyvät pohjat. Rungossa on todella kovia nimiä. Jotta se hyvä jatkumo turvataan niin ensi viikolla tulevat nimet on myös oltava kovia. Sieltä on tultava Repoa, , Erosta, Oksasta ym. Sellaisia tähän pakettiin sopivia potentiaalisia uusia majun vakiokasvoja. Nyt on vastattava kilpaan, ei millään miljoonan arvoilla, vaan hyvillä täsmäiskuilla nuoria nälkäisiä kavereita nykyisen rosterin tueksi.
 

RajatOn

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kuulinpa todella mielenkiintoisen jutun Karejevista. Eli Karejev laitettiin finaaleissa maaliin sen takia, että Omsk oli miehestä kiinnostunut ja vaativat saada nähdä missä kunnossa mies on ja halusivat nähdä miten koppi tarttuu.

Jos Omsk olisi ollut tyytyväinen näkemäänsä, niin olisivat ostaneet Karejevin sopimuksen ulos. Epäselväksi jäi, oliko kyseessä tämän kauden lopun soppari vai oliko kyseessä ensi kauden soppari. Itse luulen, että Karejevilla oli jo soppari ensi kaudesta ja Omsk olisi ostanut sen ulos ja ilmeisesti hyvällä korvauksella.

Nyt kuitenkin taisi käydä niin, että Omsk ei ollut sitten tyytyväinen näkemäänsä. Pelihän päättyi Lukolle 4-0. Helminen/Moisanen ei olisi halunnut maalivahtia vaihtaa, mutta mahdollinen raha puhui ja Karejev pelasi.
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
HIFK lyö nyt todella kovaa nippua kasaan ja ennen kaikkea hankinnat on järkevän oloisia urallaan hyvässä vaiheessa olevia eikä mitään eilispäivän tähtiä. Sillä on Salmelaisen touhuissa ollut ihan tolkkuakin silloin tällöin ja nämä uudet julkaisut alkaa näyttää jo tasokkaan toiminnan jatkumoa. Kärpät ja Lukko uusien koutsien kanssa on vielä yllätys. Tappara on varmasti siirtymässä uuteen halliin kovat piipussa.

Mitäkö tämä tepsiin liittyy. Se liittyy siten että itselleni ainakin ensi viikon tilaisuus on signaali. Meille on tulossa suomen kuumin koutsi. Raipe on tehnyt hyvät pohjat. Rungossa on todella kovia nimiä. Jotta se hyvä jatkumo turvataan niin ensi viikolla tulevat nimet on myös oltava kovia. Sieltä on tultava Repoa, , Erosta, Oksasta ym. Sellaisia tähän pakettiin sopivia potentiaalisia uusia majun vakiokasvoja. Nyt on vastattava kilpaan, ei millään miljoonan arvoilla, vaan hyvillä täsmäiskuilla nuoria nälkäisiä kavereita nykyisen rosterin tueksi.

Olipa hieno kirjoitus tämä, sanasta sanaan samaa mieltä! Finaalijengin ylpeys on pidettävä vaikka luonnollisesti talouspuolen haasteet huomioitava. Fakta on joka tapauksessa se että em. tason miehiä pystytään kyllä hankkimaan, rahasta ei jää kiinni. Tässä oletuksena toki se että Saks... Siis Venäjän, Ruotsin tai Sveitsin liigoista ei tyrkytetä mitään mottipäisiä näille karpaaseille.

Eri asia tietenkin on, ollaanko oltu ajoissa liikkeellä ja tarjottu kiinnostavaa pakettia. Esim. Repo ja Oksanen korvaisivat lähtökohtaisesti Kessun ja Pajun aikalailla yksi yhteen, joten roolia on varmasti tarjolla (jos peliesitys vastaa odotuksia edes sinne päin).

Edit. Tässä muuten huomaa hyvin miten tykin kauden esimerkiksi mainitut Kestner ja Pajuniemi pelasivat. Mutulla tuntuisi että Repo ja Oksanen ovat jopa kovemman kaliiberin duo mutta eipä sekään ole kirkossa kuulutettua. Molemmilta odotettaisiin +20 maalin runkosarjaa, unohtamatta kuitenkaan sitä että SR ja AO ovat käsittääkseni monipuolisempia pelaajia kuin JK ja LP.
 
Viimeksi muokattu:

Meiken

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kuulinpa todella mielenkiintoisen jutun Karejevista. Eli Karejev laitettiin finaaleissa maaliin sen takia, että Omsk oli miehestä kiinnostunut ja vaativat saada nähdä missä kunnossa mies on ja halusivat nähdä miten koppi tarttuu.

Jos Omsk olisi ollut tyytyväinen näkemäänsä, niin olisivat ostaneet Karejevin sopimuksen ulos. Epäselväksi jäi, oliko kyseessä tämän kauden lopun soppari vai oliko kyseessä ensi kauden soppari. Itse luulen, että Karejevilla oli jo soppari ensi kaudesta ja Omsk olisi ostanut sen ulos ja ilmeisesti hyvällä korvauksella.

Nyt kuitenkin taisi käydä niin, että Omsk ei ollut sitten tyytyväinen näkemäänsä. Pelihän päättyi Lukolle 4-0. Helminen/Moisanen ei olisi halunnut maalivahtia vaihtaa, mutta mahdollinen raha puhui ja Karejev pelasi.

Nää palstahuhut on aina parhaita. Kohta varmaan ollaan kivittämässä koko seura sen takia, että luovuttiin mahdollisesta Suomen mestaruudesta sen takia, että joku venäläinen joukkue halusi nähdä, tarttuuko koppi.
Eiköhän Karejev jo kauden aikana näyttönsä antanut. Sen takia herraa ei ole tolppien väliin tarvinnut laittaa finaaleissa.
 

RajatOn

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nää palstahuhut on aina parhaita. Kohta varmaan ollaan kivittämässä koko seura sen takia, että luovuttiin mahdollisesta Suomen mestaruudesta sen takia, että joku venäläinen joukkue halusi nähdä, tarttuuko koppi.
Eiköhän Karejev jo kauden aikana näyttönsä antanut. Sen takia herraa ei ole tolppien väliin tarvinnut laittaa finaaleissa.

Juu, siihen voi jokainen uskoa tai olla uskomatta. Ei se lopputulosta mun mielestä olis muuttanut, olisko maalissa Rämö tai Karejev ollut. Eli vaikka tuo totta olisi, niin enpä itse siitä kiviä mihinkään suuntaan heittäis. Karejev on ihan huippumaalivahti, kuten itsekin tiedät, niin ei se mikään riski olisi ollut, vaikka Karejev olisi ”jouduttu” tolppien väliin laittamaan.
 

Batisland

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kuulinpa todella mielenkiintoisen jutun Karejevista. Eli Karejev laitettiin finaaleissa maaliin sen takia, että Omsk oli miehestä kiinnostunut ja vaativat saada nähdä missä kunnossa mies on ja halusivat nähdä miten koppi tarttuu.

Jos Omsk olisi ollut tyytyväinen näkemäänsä, niin olisivat ostaneet Karejevin sopimuksen ulos. Epäselväksi jäi, oliko kyseessä tämän kauden lopun soppari vai oliko kyseessä ensi kauden soppari. Itse luulen, että Karejevilla oli jo soppari ensi kaudesta ja Omsk olisi ostanut sen ulos ja ilmeisesti hyvällä korvauksella.

Nyt kuitenkin taisi käydä niin, että Omsk ei ollut sitten tyytyväinen näkemäänsä. Pelihän päättyi Lukolle 4-0. Helminen/Moisanen ei olisi halunnut maalivahtia vaihtaa, mutta mahdollinen raha puhui ja Karejev pelasi.

Hahaha, mitä helvetin sieniä sinä ja huhunkertojasi olette syöneet? Samaa tänne!

Edit. En jaksa edes tarkistaa onko khl:ssä ollut pelejä, mut meinaatko et omski olis kesken tepsin finaalin ostanu molarin sieltä vittuun? Varmaan olis helvetin hyvät rahat saanu ku muutama peli jäljellä sopparia.
 

RajatOn

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hahaha, mitä helvetin sieniä sinä ja huhunkertojasi olette syöneet? Samaa tänne!

Edit. En jaksa edes tarkistaa onko khl:ssä ollut pelejä, mut meinaatko et omski olis kesken tepsin finaalin ostanu molarin sieltä vittuun? Varmaan olis helvetin hyvät rahat saanu ku muutama peli jäljellä sopparia.

Eiköhän kyseessä ollut ensi kausi ja Karejevilla oli jo sopimus ensi kaudesta. Tällä kaudella kun siirtorajat on loppunut aika päiviä sitten. Asiat täällä näköjään halutaan ymmärtää mahdollisimman väärin, mikä ei sinänsä mikään ihme ole.
 

A - P

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nyt on kovaa settiä jumalauta! Että joku kohelo seura päättää meidän maalivahdin finaaleissa. Nyt valot päälle siellä.
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Nyt on kovaa settiä jumalauta! Että joku kohelo seura päättää meidän maalivahdin finaaleissa. Nyt valot päälle siellä.

No eipä tuo vaikuta edes kovin ihmeelliseltä kun ottaa huomioon että kyseessä on äiti Venäjä.. Mistään en mitään tiedä voi hyvin olla tositarina ainakin osittain.
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Juu ei Omsk kyllä päätä TPS:n maalivahtien peluutuksesta kuten TPS:kään ei päätä Omskin vastaavasta. Ihmeellisiä juttuja täällä kirjoitellaan vailla minkäänlaista järjellistä ajatusta.
Mielenkiintoista on kuulla keskiviikkona, ketkä ovat TPS:n ensi kauden maalivahdit, sillä kumpikaan tämän kauden maalivahdeista Kareev /Rämö eivät ensi kaudella TPS-maalilla pelanne.
Vuorio lienee kakkosvahti ja joku ”nimetön” ulkomaalaisvahti toimii ykkösvahtina. Näin ovat pikkulinnut laulaneet, mutta toivottavasti eivät kuitenkaan olisi oikeassa.
 
Aika mielipuolista, jos joukkueen viime kauden kymmenestä ulkomaalaisesta kymmenen on muualla ensi kaudella, ja näistä yhdeksän tuli sisään viime kaudella. Hiukan jää sellainen tunne, että joku on nyt mennyt pieleen.

Välikausi, muukalaislegioona jne, mutta onhan se selvä että tästä vaihtuvuudesta on nyt pakko päästä eroon, jotta touhu on kestävällä pohjalla. Nurmi, Pärssinen, Viro ja Rafkin tuskin näkevät juhlakautta Turussa. Nyt on pakko saada runko kasaan, joka on vetovastuussa myös juhlakaudella.

Jottai tarttis tehrä.
 

kiekko-ollie

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mielenkiintoista on kuulla keskiviikkona, ketkä ovat TPS:n ensi kauden maalivahdit, sillä kumpikaan tämän kauden maalivahdeista Kareev /Rämö eivät ensi kaudella TPS-maalilla pelanne.
Vuorio lienee kakkosvahti ja joku ”nimetön” ulkomaalaisvahti toimii ykkösvahtina. Näin ovat pikkulinnut laulaneet, mutta toivottavasti eivät kuitenkaan olisi oikeassa.
Miten musta tuntuu et sulla on taas menossa vaihe kun haluat viljellä disinformaatiota? Pikkulintusi tai lähteesi ei ole ikinä osunut vai olenko ihan muistanut väärin? Epäilen jopa että niitä ei edes oikeasti ole.
Mutta spekuloidaan keskiviikkona lisää. Nyt ei muuta kuin vointeja ja muista ottaa vitamiinit.
 

LOFIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
1922
Aika mielipuolista, jos joukkueen viime kauden kymmenestä ulkomaalaisesta kymmenen on muualla ensi kaudella, ja näistä yhdeksän tuli sisään viime kaudella. Hiukan jää sellainen tunne, että joku on nyt mennyt pieleen.

Välikausi, muukalaislegioona jne, mutta onhan se selvä että tästä vaihtuvuudesta on nyt pakko päästä eroon, jotta touhu on kestävällä pohjalla. Nurmi, Pärssinen, Viro ja Rafkin tuskin näkevät juhlakautta Turussa. Nyt on pakko saada runko kasaan, joka on vetovastuussa myös juhlakaudella.

Jottai tarttis tehrä.
Miksi ihmeessä?

Se nyt vaan on faktaa että kasvattajaliiga ja kasvattajaseura kun ollaan niin vaihtuvuutta tulee. Parhaat pelaajat eivät tänne tule jäädäkseen, elleivät sitten ole luokkaa omia paluumuuttajia uransa loppuvaiheilla a la Kallio, Tallinder, Korpikoski.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös