En ole millään tavalla muuttanut ajattelutapaani. Olen avoimesti myöntänyt, että olin väärässä Raipen kohdalla. En ollut ollenkaan tässä suhteessa ainoa, mikä nyt näyttää sinulta unohtuneen. Kareevin kohdalla tilanne meni niin, että hän pystyi kauden aikana parantamaan otteitaan, joten siinä mielessä hän oli onnistunut haku, että pystyi kehittymään. Syksyllä hän oli kuitenkin sysipaska. Varmaan myönnät sen.
Kaikki TPS:n viime kauden ulkomaalaisvahvistukset eivät tätä pystyneet tekemään ja siksi edelleenkin scouttauksen merkitystä painotan. Rauman Lukko osaa scoutata. Ikävä myöntää, mutta näin vaan on. Toivottavasti myös TPS jo osaa.
Sen verran kyllä voi jo nähdyn perusteella sanoa, etteivät kesän aikana hankitut uudet pelaajat kaikki ole ollenkaan minua vakuuttaneet ja ilmeisesti muutamat löytävät jo ennen joulua uuden osoitteen. Jos menestystä halutaan, niin hyökkäyspäähän tarvitaan sellaisia pelaajia, jotka pystyvät ratkaisuihin eikä vain pörräämään maalin lähettyvillä saamatta mitään aikaiseksi. Jos Ahokas on sanojensa mittainen mies, niin hän ei näin aneemista hyökkäyspelaamista kauan katsele, sillä sillä tavoin ei todellakaan menestystä ole saavutettavissa. Ahokas haluaa omien sanojensa mukaan menestystä, joten pakko on reagoida, jos kausi alkaa tappioputkella.
Kausi on kuitenkin vielä nuori, joten ei vedetä kovin lopullisia johtopäätöksiä, mutta valitettavasti alkaa kyllä vahvasti näyttämään jo siltä, ettei viime kauden hopeamitaleihin ole mahdollista alkavalla kaudella päästä, koska monet muut liigajoukkueet ovat selkeästi vahvistuneet, mutta onko TPS siitä en ole ollenkaan varma.