TPS kaudella 2020–2021

  • 714 995
  • 3 257

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Jep. Edelleen tulee mieleen TPS-HIFK sarja, jossa Elkins kauhoi aloituksia tepsin puolustuspäässä. Useampi maali oli noiden aloitusvoittojen lopputulemana.

Tätä taitoa meillä todellakin on ensi kaudella. Oman pään aloitukseen voi laittaa Jasun tai Wirtasen, parhaassa tapauksessa molemmat. Kaverit top 5 liigan aloittajia. Pärssinen ajaa asiansa kakkos sentterinä ensikaudella vallan mainiosti. Enää tarvitaan se oikea ykkössena niin keskiosasto näyttää hyvältä. Loukkaantumisia voi paikata Nättinen ja Kuru.
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Tätä taitoa meillä todellakin on ensi kaudella. Oman pään aloitukseen voi laittaa Jasun tai Wirtasen, parhaassa tapauksessa molemmat. Kaverit top 5 liigan aloittajia. Pärssinen ajaa asiansa kakkos sentterinä ensikaudella vallan mainiosti. Enää tarvitaan se oikea ykkössena niin keskiosasto näyttää hyvältä. Loukkaantumisia voi paikata Nättinen ja Kuru.

Niin ja tuskinpa ketään haittaa, jos ja kun joukkueesta löytyy hyvä R ja L puolen aloittaja loppuhetkillä kentältä.
 

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kun sopimus julkaistiin niin oli tiedossa Laten terveysongelmat. Silloin kun sopimusta väännettiin ei ollut tietoakaan näistä asioista.

Ei, vaan neuvotteluvaiheessa oli jo tiedossa Laten terveyshuolet.

Mutta en nyt jaksa jankata enää samaa uudelleen. Se päättyy aina tuohon samaan linkkiin ja Laten omaan haastatteluun.

Ja muuten olen samaa mieltä eli toivon että Korpparin noususuhdanne jatkuu vaikka sopimus olikin mallia hölmöläisten hommia.

Ihmetyttää vaan että nämä samat virheelliset väitteet ponnahtaa kerta toisen jälkeen uudelleen esiin. Tähän asiaan kun on ihan haastatteluiden myötä tietoakin tarjolla eikä tarvitse elää omissa harhapäätelmissään saati väitteissä.

Ehkäpä se on niin tärkeää pitää omista mielikuvitustaan kiinni että pitää väkisin perustella tuo diili jotenkin järkeväksi vaikka se ei tiedon valossa sitä olekaan.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
TPS
Ei, vaan jo neuvotteluvaiheessa oli jo tiedossa Laten terveyshuolet.

Mutta en nyt jaksa jankata enää samaa uudelleen. Se päättyy aina tuohon samaan linkkiin ja Laten omaan haastatteluun.

Ja muuten olen samaa mieltä eli toivon että Korpparin noususuhdanne jatkuu vaikka sopimus olikin mallia hölmöläisten hommia.

Ihmetyttää vaan että nämä samat virheelliset väitteet ponnahtaa kerta toisen jälkeen uudelleen esiin. Tähän asiaan kun on ihan haastatteluiden myötä tietoakin tarjolla eikä tarvitse elää omissa harhapäätelmissään saati väitteissä.

Ehkäpä se on niin tärkeää pitää omista mielikuvitustaan kiinni että pitää väkisin perustella tuo diili jotenkin järkeväksi vaikka se ei tiedon valossa sitä olekaan.
Näin juuri. Korpikosken sairaus todettiin kun hän pelasi Zürichissä. Tepsillä oli Laurin sairaus tiedossa kokoajan. Se on kyllä kumma että jotkut täällä suu vaahdossa keksii omia tarinoitaan. Faktat pitäisi ensin olla hallussa
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Näin juuri. Korpikosken sairaus todettiin kun hän pelasi Zürichissä. Tepsillä oli Laurin sairaus tiedossa kokoajan. Se on kyllä kumma että jotkut täällä suu vaahdossa keksii omia tarinoitaan. Faktat pitäisi ensin olla hallussa

Voi pojat teitä.


Alkutöikseen lukekaa vaikka tuo IL uutinen. Siinä Lauri kertoo seuraavaa: " Oireet alkoivat oikeastaan huhtikuussa Sveitsissä ja diagnoosin asiasta sain toukokuussa. ". Eli diagnoosi tuli siis toukokuussa, eikö?

21.5.2018 Turun Palloseura julkisti Lauri Korpikosken sopimuksen. Tässä vielä uutinen.


Faktat todellakin pitäisi olla ensin hallussa, ennenkuin lähtee suu vaahdossa keulimaan.
 

kiekko-ollie

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Voi pojat teitä.


Alkutöikseen lukekaa vaikka tuo IL uutinen. Siinä Lauri kertoo seuraavaa: " Oireet alkoivat oikeastaan huhtikuussa Sveitsissä ja diagnoosin asiasta sain toukokuussa. ". Eli diagnoosi tuli siis toukokuussa, eikö?

21.5.2018 Turun Palloseura julkisti Lauri Korpikosken sopimuksen. Tässä vielä uutinen.


Faktat todellakin pitäisi olla ensin hallussa, ennenkuin lähtee suu vaahdossa keulimaan.
Nämä nyt on jotain luottotoimittajien disinformaatiota. Kyllä mä palstatietäjiä uskon
 

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nämä nyt on jotain luottotoimittajien disinformaatiota. Kyllä mä palstatietäjiä uskon

Kerran vielä:

"Keväällä diagnoosin varmistumisen yhteydessä Korpikoski neuvotteli paluusta TPS:n kanssa. IBD ei ollut kuitenkaan määrittelevä tekijä siinä, että Korpikoski päätti tulla takaisin kotiin."

 

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Voi pojat teitä.

.....

Faktat todellakin pitäisi olla ensin hallussa, ennenkuin lähtee suu vaahdossa keulimaan.

Niinpä. Ihan hyvää päättelyä muuten mutta noissa jutuissa ei mainita milloin on neuvoteltu.

Toisin kuin tuossa Maikkarin haastattelussa jossa todellinen aikajana paljastuu.

Jos on parempaa faktaa tarjolla niin olen valmis harkitsemaan uudelleen. Nämä olivat vanhan kertausta ja lopputulos sama. Kuten jo aiemmin totesin.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Niinpä. Ihan hyvää päättelyä muuten mutta noissa jutuissa ei mainita milloin on neuvoteltu.

Toisin kuin tuossa Maikkarin haastattelussa jossa todellinen aikajana paljastuu.

Jos on parempaa faktaa tarjolla niin olen valmis harkitsemaan uudelleen. Nämä olivat vanhan kertausta ja lopputulos sama. Kuten jo aiemmin totesin.

Siis sä veikkaat oikeasti, että Korpikoskelle tuli diagnoosi alku toukokuusta, jonka jälkeen Tepsi otti yhteyttä ja teki muutamassa viikossa sopparin Korpedon kanssa? Eiköhän tuo sopimus ole tehty jo kauan aikaa sitten. Jos toukokuussa on tullut Korpikosken sanoin diagnoosi niin TPS ei ole voinut mitenkään tietää asiaa sopimusta sorvatessa. Jokatapauksessa ei kuulu tähän ketjun, joten jos haluat vielä vänkätä niin jatketaan Laten ketjussa.
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Kerran vielä:

"Keväällä diagnoosin varmistumisen yhteydessä Korpikoski neuvotteli paluusta TPS:n kanssa. IBD ei ollut kuitenkaan määrittelevä tekijä siinä, että Korpikoski päätti tulla takaisin kotiin."


Niin eli tuolloin, kun on tutkittu mikä oireiden taustalla on ollut niin ollaan neuvoteltu Tepsin kanssa.

Olisihan siellä taustalla voinut olla muutakin joko vakavampaa tai ei niin vakavaa kuin IBD. TPS olisi tietysti voinut asettaa ehtoja, ettei sopimusta tehdä ennen kuin varmuus kunnosta on tiedossa.

Edit. Siihen en ota nyt kantaa kuinka fiksua on tehdä noinkin pitkä sopimus.
 

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyseessähän on siis toimittajan heitto. Itsellä ainakin luottaminen enemmän tuohon Korpikosken sanomaan, että toukokuussa tuli diagnoosi, niinkuin Tepsin sopparikin. Jokatapauksessa ei ole tämän ketjun asia, niin jätetään asia tähän.

Ok. Näemmä tahto pitää kiinni omista "faktoista" on vahvempi kuin Korpikosken oma haastattelu.
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Ok. Näemmä tahto pitää kiinni omista "faktoista" on vahvempi kuin Korpikosken oma haastattelu.

Tuossa @Spine laittamassa IL:n linkissähän Korpikoski sanoo näin:"- Oireet alkoivat oikeastaan huhtikuussa Sveitsissä ja diagnoosin asiasta sain toukokuussa. Totta kai se oli alkuun vähän pysäyttävä uutinen ja kolaus. Olen aina ollut terve urheilija, nyt joutuu oikeasti sairastamaan jonkin verran. Kyseessä on krooninen tauti, se tulee sitten olemaan mukana loppuelämän jossain määrin, Korpikoski kertoo Iltalehdelle."
 

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Siis sä veikkaat oikeasti, että Korpikoskelle tuli diagnoosi alku toukokuusta, jonka jälkeen Tepsi otti yhteyttä ja teki muutamassa viikossa sopparin Korpedon kanssa? Eiköhän tuo sopimus ole tehty jo kauan aikaa sitten. Jos toukokuussa on tullut Korpikosken sanoin diagnoosi niin TPS ei ole voinut mitenkään tietää asiaa sopimusta sorvatessa. Jokatapauksessa ei kuulu tähän ketjun, joten jos haluat vielä vänkätä niin jatketaan Laten ketjussa.

En veikkaa kun luin tuosta haastattelusta.

Tää on ku Donald Trumpin kanssa juttelis. Kaiken voi kiistää fake newsinä ja oma harhakuvitelma on jostain syystä totuus.

Siis tuo sun tarina on ihan hatusta vedettyä arvailua.

Eikä tuossa Maikkarin uutisessa sanota millon neuvottelu alkoi mutta annetaan selvästi ymmärtää että terveyshuolet olivat Tepsin tiedossa ennen sopimuksen solmimista.

Minäpä en ihan vielä osta sinun tarinaasi. Todistapa tuo ensin vääräksi ja katsotaan.
 

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Niin eli tuolloin, kun on tutkittu mikä oireiden taustalla on ollut niin ollaan neuvoteltu Tepsin kanssa.

Olisihan siellä taustalla voinut olla muutakin joko vakavampaa tai ei niin vakavaa kuin IBD. TPS olisi tietysti voinut asettaa ehtoja, ettei sopimusta tehdä ennen kuin varmuus kunnosta on tiedossa.

Edit. Siihen en ota nyt kantaa kuinka fiksua on tehdä noinkin pitkä sopimus.

Niin siitä megadiilistähän minä juuri kirjoitin. 6v sopimus mysteerivaivoista kärsivän kanssa? Sä tekisit? Mä en.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
En veikkaa kun luin tuosta haastattelusta.

Tää on ku Donald Trumpin kanssa juttelis. Kaiken voi kiistää fake newsinä ja oma harhakuvitelma on jostain syystä totuus.

Siis tuo sun tarina on ihan hatusta vedettyä arvailua.

Eikä tuossa Maikkarin uutisessa sanota millon neuvottelu alkoi mutta annetaan selvästi ymmärtää että terveyshuolet olivat Tepsin tiedossa ennen sopimuksen solmimista.

Minäpä en ihan vielä osta sinun tarinaasi. Todistapa tuo ensin vääräksi ja katsotaan.

Siis astunko miinaan vai mitä? Korpikoski ITSE toteaa, että TOUKOKUUSSA tuli diagnoosi. Turun Palloseura julkaisi Korpikosken hankinnan TOUKOKUUSSA. Etkö todellakaan huomaa tätä? Maikkarin haastattelussa TOIMITTAJA kertoo, että sairaus oli tiedossa, joka on täysin sitä vastaan mitä itse Korpikoski sanoi. Joko ymmärrät?
 
Viimeksi muokattu:

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuossa @Spine laittamassa IL:n linkissähän Korpikoski sanoo näin:"- Oireet alkoivat oikeastaan huhtikuussa Sveitsissä ja diagnoosin asiasta sain toukokuussa. Totta kai se oli alkuun vähän pysäyttävä uutinen ja kolaus. Olen aina ollut terve urheilija, nyt joutuu oikeasti sairastamaan jonkin verran. Kyseessä on krooninen tauti, se tulee sitten olemaan mukana loppuelämän jossain määrin, Korpikoski kertoo Iltalehdelle."

Niin?

Tuohan sopii täydellisesti siihen Maikkarin uutisen aikajanaan.

Miten se nyt on puolustus teidän näkemykselle?

Sopimus julkaistiin toukokuussa
 

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Siis astunko miinaan vai mitä? Korpikoski ITSE toteaa, että TOUKOKUUSSA tuli diagnoosi. Turun Palloseura julkaisi Korpikosken diagnoosin TOUKOKUUSSA. Etkö todellakaan huomaa tätä? Maikkarin haastattelussa TOIMITTAJA kertoo, että sairaus oli tiedossa, joka on täysin sitä vastaan mitä itse Korpikoski sanoi. Joko ymmärrät?

Lue vielä kerran molemmat jutut.

Maikkari: diagnoosi varmistui neuovottelujen aikana

Aikajana kevät

IL: huhtikuussa oireet, toukokuussa diagnoosi

Sopimus julkaistiin toukokuun lopussa

Edelleen sopii molemmat jutut eikä tarvitse edes tulkita mitään.

Nyt lopetan ellei joku oikeasti keksi uutta.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Lue vielä kerran molemmat jutut.

Maikkari: diagnoosi varmistui neuovottelujen aikana

Aikajana kevät

IL: huhtikuussa oireet, toukokuussa diagnoosi

Sopimus julkaistiin toukokuun lopussa

Edelleen sopii molemmat jutut eikä tarvitse edes tulkita mitään.

Nyt lopetan ellei joku oikeasti keksi uutta.

Turkkarihan itseasiassa tiesi kertoa Korpikosken tulosta jo maaliskuussa. Tämä sotii vielä enemmän sinun teoriaa vastaan. Jos toukokuussa tuli diagnoosi, niin maaliskuussa Tepsin neuvotellessa eivät he voineet mitenkään tietää tätä. Tämä alkaa mennä jo ihan kuin kiville puhuisi, joten omalta osalta viimeinen viesti.

edit: Tässä vielä linkki Turkkarin juttuun maaliskuulta. Korpikoski palaamassa TPS:ään
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Nyt lopetan ellei joku oikeasti keksi uutta.
Mä voin keksiä.. Mun mielestä enemmän Korpparin peliesityksiin vaikutti tuo sydänlihastulehdus ja siitä ei ainakaan ollut tietoa kun sopimus tehtiin. En siis oo mikään lääkäri mutta helvetisti se vaikutti yleiseen kuntoon ja vaikeutti paluuseen vielä 19-20 kauteen.
Ja mitä tulee tuohon megadiiliin.. Joko siihen palkkaan on tullut muuta vahvistusta kuin IS:n juttu?
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Niin siitä megadiilistähän minä juuri kirjoitin. 6v sopimus mysteerivaivoista kärsivän kanssa? Sä tekisit? Mä en.

No en tekisi ja siitä olen kanssasi samaa mieltä. Otetaan siihen sitten kantaa.

"Keväällä diagnoosin varmistumisen yhteydessä Korpikoski neuvotteli paluusta TPS:n kanssa."

Tuon voi ymmärtää omasta mielestä kahdella tavalla eli joko niin kuten mainitsit eli diagnoosi oli jo tiedossa kun sopimus tehtiin

TAI sitten näin: Korpikoskella ollaan epäilty IBDtä tai esim. Crohnin tautia. Tehty tutkimuksia, joiden aikana tehnyt sopimuksen Tepsin kanssa eli Diagnoosin varmistumisen yhteydessä. Se iBD diagnoosi ei meinaan ihan noin vain tuosta tupsahda perus verikokeilla eli vaaditaan tähystys ja poissulku tutkimuksia mm. poissuljettu maknitsemani Crohnin tauti.

Anyway ollaan samalla linjalla siinä, että en itsekään olisi 6v pahvia tehnyt mikäli taustalla epäily jostain peliuraan vaikuttavasta taudista.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: kopo

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Anyway ollaan samalla linjalla siinä, että en itsekään olisi 6v pahvia tehnyt mikäli taustalla epäily jostain peliuraan vaikuttavasta taudista.

My point excactly.

Pienellä salapoliisityöllä sopimuksen julkistuksen jälkeen selvisi taviksellekin että Korpikoskella oli vaivoja ja loukkeja taustalla. Ainakin aivotärsky ja pitkä poissaolo.

Se että TPS oli täysin tietämätön näistä olisi jo uskomattomampaa kuin tämä sopimuksen pituus.

Mä voin keksiä.. Mun mielestä enemmän Korpparin peliesityksiin vaikutti tuo sydänlihastulehdus ja siitä ei ainakaan ollut tietoa kun sopimus tehtiin. En siis oo mikään lääkäri mutta helvetisti se vaikutti yleiseen kuntoon ja vaikeutti paluuseen vielä 19-20 kauteen.
Ja mitä tulee tuohon megadiiliin.. Joko siihen palkkaan on tullut muuta vahvistusta kuin IS:n juttu?

Olen samaa mieltä. Mutta se ei poista sitä että tuo 6v sopimus oli terveyshuolista kärsivän pelaajan kanssa vähintäänkin erikoinen. Rohkeasti sitä voisi kutsua virheeksi.

Nähtävästi sen myöntäminen on ylivoimaista.

Toki sen myönnän että sopimuksen ehdot saattaisivat muuttaa käsitystä JOS palkka on esim sidottu pelattuihin peleihin tms.

Turkkarihan itseasiassa tiesi kertoa Korpikosken tulosta jo maaliskuussa. Tämä sotii vielä enemmän sinun teoriaa vastaan. Jos toukokuussa tuli diagnoosi, niin maaliskuussa Tepsin neuvotellessa eivät he voineet mitenkään tietää tätä. Tämä alkaa mennä jo ihan kuin kiville puhuisi, joten omalta osalta viimeinen viesti.

edit: Tässä vielä linkki Turkkarin juttuun maaliskuulta. Korpikoski palaamassa TPS:ään

Ok.

Täytyypä palata tuohon aikajanaan ajan kanssa. Tämähän käy mielenkiintoiseksi.

Maikkarin jutussahan puhuttiin keväästä eli siihen sopii vieläkin.

"IBD:n toteaminen osui viime kevääseen, samaiseen yhteyteen, kun hänen viime kauden seuransa Zürich Lions oli aloittamassa pudotuspelejä.
– Oireita alkoi olla siinä vaiheessa, kun palasin aivotärähdyksen jälkeen takaisin kehiin. Se oli vähän ennen pudotuspelien alkua. Kaikki tapahtui aika lyhyessä ajassa, Korpikoski muistelee MTV Sportille."

Pudotuspelit alkoivat Sveitsissä 10.3. Ja Korpikosken mukaan oireet ennen tätä.

Ja huomio että terveyshuolena tuota ennen aivotärähdys.

IL jutussa Korpikoski puhuu myöhemmästä ajankohdasta.

Edelleen melko kyseenalaista väittää että TPS sinisilmäisesti teki pitkän sopimuksen täysin terveen pelaajan kanssa.

Edit: tuo kyllä häiritsee että Korpikoski itse kertoo aikajanan erilailla eri haastattelussa. Eli tästä ibd-keissistä voi tehdä sen perusteella erilaisia tulkintoja.
 
Viimeksi muokattu:

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Korpedon diili ei ole suora 6 vuotta vaan optiot on toki välissä. HTT tosin kuiskii, että optioiden määrittely ei olisi mennyt Seuralta ihan putkeen. Voik olla? Nooh, 17 maalii nyt kuitenkin viime kaudella hei!
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Periaatteessa pelaajat eivät hirveästi tietyistä syistä huutele lehdissä edes jälkikäteen neuvotelleensa tai tehneensä sopimuksen toisen seuran kanssa jo kun vielä pelasivat toisessa seurassa. Kaikki pelaajat ja seurathan noin tekevät, mutta kyse on tietystä kohteliaisuudesta
 

Wanhajalka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Isot Totovoitot, Gracefull Swamp
Onko Korpikosken sopimuksesta faktatietoa kenelläkään? Nythän tänne kirjoitellaan silloin kun joku on kuullut jonkun puhuvan joskus jostain.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös