TPS kaudella 2020–2021

  • 714 296
  • 3 257

foligno

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kaksi ns. roolipelaajaa, joita olen kuolannut Tepsiin viimeisinä vuosina ovat Juhani Jasu ja Robert Leino. Molemmat voittaneet varmaan 90% kriittisten hetkien aloituksista joukkueilleen, ainakin Tepsiä vastaan. Mulle on oikeastaan ihan sama mikä on rooli noin muuten, mutta jos edesauttaa omalla erikoisosaamisellaan kymmenisen sarjapistettä kaudessa himaan niin tervetuloa.
 

alessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Markus Nurmi, Leevi Teissala, Lukas Wernblom
Anteeksi offtopic, mutta näyttää siltä että meidän palstan ihan oman koukkupolven voi suoraan heittää mustalle listalle!
 

apsi71

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kaapo Kakko
Sitä vaan meinasin että neloskentän puukäsillekkin on maksettu Tepsissä melkeen 100K egee kaudessa. Filppulalle myös ihan järjetöntä palkkaa siihen nähden millainen koukkupolvi oli kyseessä. Korpikosken kanssa aivan järkyttävä soppari. Eiköhän riitä nää nyt alkuun
Vaikka korpikosken sopparista on muodikasta kettuilla, mutta haluaisin nähdä sen paskamyrskyn kun olisi tarjottu ämpärillistä perunoita ja meidän kapteeni pelaisi rauman lukossa. En sano, että sopimus missään nimessä hyvä olisi, mutta kyllähä seura on tuossa tilanteessa aika voimaton. Korpikoski, koivu pakko kotiuttaa, jos mahdollista. Tai kannattajat haukkuu koko paskan. Toki haukkuvat vaikka hankitaankin.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Et sä miinaan astu. Palveen kanssa oli sopimus tehtynä hänen tykkikautensa syksynä.
Haukeland tuli naapurin divarista.
Edit: ja ”ruotsalaisiin” kirjoitetaan pienellä
Haukeland oli pelannut huippukauden Allsvenskanissa melkein 93 torjuntaprosentilla. Sitä ennen pelannut Ruotsin pääsarjaa ja ollut mm-kisoissa Norjan maalivahtina. Jos haluat laskea tämän ”löydöksi” ja kovan scouttaustyön tulokseksi, ja samalla leikkiä kielipoliisia niin siitä vaan. Ainakin ”fanipojat” näyttää tykkäävän!
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: PJPT

M.O.R.O

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Vaikka korpikosken sopparista on muodikasta kettuilla, mutta haluaisin nähdä sen paskamyrskyn kun olisi tarjottu ämpärillistä perunoita ja meidän kapteeni pelaisi rauman lukossa. En sano, että sopimus missään nimessä hyvä olisi, mutta kyllähä seura on tuossa tilanteessa aika voimaton.

Korpikosken kotiutus oli hyvä asia, mutta sopimuksen järkevyyden voi kyseenalaistaa.
6 vuoden sopimus, n.300k/kausi. 31 vuotiaalle änärissä pääosin nelosketjussa pelanneelle hyökkääjälle.
3 vuoden soppari/200k, olisi pitänyt olla maksimi jota Latelle olisi pitänyt tarjota ja jos ei olisi kelvannut herralle niin olisi saanut olla tulematta.
 

kiekko-ollie

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Haukeland oli pelannut huippukauden Allsvenskanissa melkein 93 torjuntaprosentilla. Sitä ennen pelannut Ruotsin pääsarjaa ja ollut mm-kisoissa Norjan maalivahtina. Jos haluat laskea tämän ”löydöksi” ja kovan scouttaustyön tulokseksi, ja samalla leikkiä kielipoliisia niin siitä vaan. Ainakin ”fanipojat” näyttää tykkäävän!
Minä ainakin puhuin sopimusten arvoista enkä mistään scouttaustyöstä. En mä usko että noista divarijampoista mottipäistä maksetaan. Ja se että oot pelannut mm-kisoissa nyt kerro mitään..
Vai oliko Jesse Dudaskin näitä kalliita kaappauksia?
 
Suosikkijoukkue
TPS
Minä ainakin puhuin sopimusten arvoista enkä mistään scouttaustyöstä. En mä usko että noista divarijampoista mottipäistä maksetaan. Ja se että oot pelannut mm-kisoissa nyt kerro mitään..
Vai oliko Jesse Dudaskin näitä kalliita kaappauksia?
Mikä oli Haukelandin palkka tepsissä? Vertaat Norjan maajoukkuepaajaa vielä maalivahtia johonkin Jesse Dudakseen joka on käynyt jonkun treenipelin vetämässä Unkarin paidassa. Hyvää trollausta.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Korpikosken kotiutus oli hyvä asia, mutta sopimuksen järkevyyden voi kyseenalaistaa.
6 vuoden sopimus, n.300k/kausi. 31 vuotiaalle änärissä pääosin nelosketjussa pelanneelle hyökkääjälle.
3 vuoden soppari/200k, olisi pitänyt olla maksimi jota Latelle olisi pitänyt tarjota ja jos ei olisi kelvannut herralle niin olisi saanut olla tulematta.
Näin juuri. Nyt on viisaita sanoja. Korpikoski ei profiililtaan ole mikään 1-2 kentän pelaaja. Palkka ja sopimuksen pituus on aivan posketon. Joillekin riittää että kotiutetaan omia poikia hinnalla millä hyvänsä. Silläkin uhalla että seura menisi konkurssiin, pääasia että saadaan oma poika kotiin eikä vaan mene ”johonkin” Lukkoon
 

kiekko-ollie

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mikä oli Haukelandin palkka tepsissä? Vertaat Norjan maajoukkuepaajaa vielä maalivahtia johonkin Jesse Dudakseen joka on käynyt jonkun treenipelin vetämässä Unkarin paidassa. Hyvää trollausta.
Kyllä se Dudas ihan MM-kisoissa veti. Nyt nappaat faktat haltuun. Jookos?
 

VapaahetoisGM

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, K-Vantaa, Minnesota Blue Jays, Kapa, VG-62
Minä ainakin puhuin sopimusten arvoista enkä mistään scouttaustyöstä. En mä usko että noista divarijampoista mottipäistä maksetaan. Ja se että oot pelannut mm-kisoissa nyt kerro mitään..
Vai oliko Jesse Dudaskin näitä kalliita kaappauksia?

Dudaksen sotkeminen scouttausjuttuihin on muutenkin ääliömäistä. Häntä kun ei scouttailtu, vaan tuli Try-outille suoraan Teemu Elomon kautta.
 

Smirnoff

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS #26
Korpikosken sopimuksesta on helppo nyt jälkikäteen sanoa mitä vain. Siinä kohtaa, kun liigaan päätti palata niin olisin itsekin sorvannut tämän sarjan kovapalkkaisimman sopimuksen tai vuosiliksaltaan yhtä ison mitä tapana on huippupelaajille maksaa.
Työsulun aikana näytti helvetin hyvältä ja edelleen hyvässä iässä oli. Rooli oli NHL:ssä mitä oli, mutta rahkeita riitti liigatasolle mielestäni mihin vain.
Sopimuksen pituuden olisin pistänyt 35 ikävuoteen ns. senioritasolle asti. Sitä en jaksa tarkistaa olisiko sopimus ollut 4,5 vai 6 vuotinen.
En olettaisi hetkeäkään, että kokenut paluumuuttaja pelaisi alehinnoin vaan jonkun ”kunniavelan” takia. Kyllä se vaan pistää vituttamaan, jos jotkut juhanijasut vetää isompaa likua, vaikka kuin makaisi miljoonia tilillä.
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Korpikosken käyrä on ollut lisäksi hienosti nouseva. Kannattaa muistaa että voisi olla ettei enää edes pelaisi jääkiekkoa. Paransi koko viime kauden joten uskon että ensi kaudella on vielä vahvempi Korpedo kaukalossa. +40 pistettä nähdään. Tää on mein uus Altsi!
 

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Korpikosken sopimuksesta on helppo nyt jälkikäteen sanoa mitä vain. Siinä kohtaa, kun liigaan päätti palata niin olisin itsekin sorvannut tämän sarjan kovapalkkaisimman sopimuksen tai vuosiliksaltaan yhtä ison mitä tapana on huippupelaajille maksaa.
Työsulun aikana näytti helvetin hyvältä ja edelleen hyvässä iässä oli. Rooli oli NHL:ssä mitä oli, mutta rahkeita riitti liigatasolle mielestäni mihin vain.
Sopimuksen pituuden olisin pistänyt 35 ikävuoteen ns. senioritasolle asti. Sitä en jaksa tarkistaa olisiko sopimus ollut 4,5 vai 6 vuotinen.
En olettaisi hetkeäkään, että kokenut paluumuuttaja pelaisi alehinnoin vaan jonkun ”kunniavelan” takia. Kyllä se vaan pistää vituttamaan, jos jotkut juhanijasut vetää isompaa likua, vaikka kuin makaisi miljoonia tilillä.

Lyhyt on ihmisten muisti kun aina vaan palataan samoihin tyhjiin argumentteihin.

Sadannen kerran: Korpikosken terveysongelmat olivat Tepsin tiedossa sopimusta sorvatessa ja näin ollen tämän muotoinen sopimus oli silkkaa hölmöyttä.

Näiden seikkojen tultua julki moni arvosteli sopimusta jo alkuvaiheessa. Eikä jälkikäteen kuten toteat.

Noita linkkejä Korpikosken omaan haastatteluun en enää jaksa kaivaa mutta löytyvät moneen otteeseen tältä palstalta.

Tässä muodossa sopimus oli virhe. Toivotaan että viimeiset pari vuotta saadaan vastinetta tuolle 2 miljoonan satsaukselle.

Tämän vastakohta ei ole se että Korppari pelaisi jossain Lukossa vaan se että hänelle olisi varmasti tuossa tilanteessa pystynyt neuvottelemaan seuralle edullisemmat ehdot.

Enkä muista tiedä mutta itse olisin ainakin sopimuksen teon jälkeen tulleiden tietojen valossa hyväksynyt myös sen että sopimusta tänne ei olisi tehty. Se alun ulina olisi loppunut kun asioiden todellinen laita olisi tullut ilmi.

Seuran etu on kuitenkin tärkeämpi kuin yhden seuraikonin paluu. Tuolla oletetulla palkalla olisi saatu pari hyvää liigapelaajaa ja tiedä vaikka olisivat vaikuttaneet kausien lopputuloksiin.

Kyllä virhe pitää pystyä myös kannattajan myöntämään ja sitähän tämä Korpikoskelle sorvattu JÄTTISOPIMUS oli.

Silti olen vankkumaton Korpikosken kannattaja ja toivon todellakin että äijä saa itsensä poskettomaan lyöntiin sopimuksen loppukausille. Terveysongelmat ja Tepsin järjetön sopimus eivät ole Laten vika!
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Lyhyt on ihmisten muisti kun aina vaan palataan samoihin tyhjiin argumentteihin.

Sadannen kerran: Korpikosken terveysongelmat olivat Tepsin tiedossa sopimusta sorvatessa ja näin ollen tämän muotoinen sopimus oli silkkaa hölmöyttä.

Näiden seikkojen tultua julki moni arvosteli sopimusta jo alkuvaiheessa. Eikä jälkikäteen kuten toteat.

Kun sopimus julkaistiin niin oli tiedossa Laten terveysongelmat. Silloin kun sopimusta väännettiin ei ollut tietoakaan näistä asioista. Mutta jotta ei mene taas jälleen off topiciksi, niin viimekausi osoitti Laten olevan edelleen parhaimmillaan erittäin hyvä kaveri Liigaan. Tämä kausi oli ensimmäinen "oikea" kausi Latelle, sitten kun terveysongelmat tulivat ilmi. Ensikaudella uskaltaisin sanoa, että kaveri on kovemmassa vireessä kuin kukaan uskaltaa edes ajatella.
 

RajatOn

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Erinomaiset liigassa!? Esimerkiksi Jonne Virtanen on plussan puolella reilusti, ja hän joutunut pimentämään vastustajien parhaita pelaajia koko liigauran. Herätys nyt. Toi on karsea lukema!

Joopa joo, Virtanen ei todellakaan oo ollut kyseisessä roolissa samassa mittasuhteessa mitä Jasu. Ja Jasu on ottanut urallaan noin 900 alotusta kaudessa reilun 55% varmuudella, kun Virtanen ottaa sen 600 45% varmuudella. Jasun peliaika on noin 2-3min suurempi ottelua kohden ja jäähyjä ottaa Virtanen huomattavasti enemmän.
Pisteissä menevät aika tasatahtia, Jasu hiukan siinäkin edellä. Virtasen +\- on sitten taas hiukan parempi. Mutta noilla statseilla hieman vähemmänkin kiekkoa seuraava osaa varmaan tehdä johtopäätöksen siitä kumman ottaisi 3 tai 4. sentteriks. Tai ilmeisesti ihan kaikki ei osaa, mutta suurinosa kuitenkin.
Ens kaudellahan se sitten nähdään, että kumpi on ollut joukkueelleen kannattavampi hankinta
 
Suosikkijoukkue
TPS
Joopa joo, Virtanen ei todellakaan oo ollut kyseisessä roolissa samassa mittasuhteessa mitä Jasu. Ja Jasu on ottanut urallaan noin 900 alotusta kaudessa reilun 55% varmuudella, kun Virtanen ottaa sen 600 45% varmuudella. Jasun peliaika on noin 2-3min suurempi ottelua kohden ja jäähyjä ottaa Virtanen huomattavasti enemmän.
Pisteissä menevät aika tasatahtia, Jasu hiukan siinäkin edellä. Virtasen +\- on sitten taas hiukan parempi. Mutta noilla statseilla hieman vähemmänkin kiekkoa seuraava osaa varmaan tehdä johtopäätöksen siitä kumman ottaisi 3 tai 4. sentteriks. Tai ilmeisesti ihan kaikki ei osaa, mutta suurinosa kuitenkin.
Ens kaudellahan se sitten nähdään, että kumpi on ollut joukkueelleen kannattavampi hankinta
Joo no mä en ottais kumpaakaan noista ens kauden joukkueeseen kun meillä on Petteri Wirtanen jo. Mun mielestä tepsi kaipaa alempiin kenttiin vähän ilkeämpää pelaajaa joka j..lauta luistelee raastaa, riistää ja taklaa!! Ainakin viime kaudella oli silmiinpistävää että taklaukset puuttu kokonaan ja haettiin jotain Fair play palkintoa. Mä haluaisin nähdä ens kaudella vähän fyysisemmän tepsin mutta se tuskin tulee toteutumaan.
 

kiekko-ollie

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Joo no mä en ottais kumpaakaan noista ens kauden joukkueeseen kun meillä on Petteri Wirtanen jo. Mun mielestä tepsi kaipaa alempiin kenttiin vähän ilkeämpää pelaajaa joka j..lauta luistelee raastaa, riistää ja taklaa!! Ainakin viime kaudella oli silmiinpistävää että taklaukset puuttu kokonaan ja haettiin jotain Fair play palkintoa. Mä haluaisin nähdä ens kaudella vähän fyysisemmän tepsin mutta se tuskin tulee toteutumaan.
Se on just näin. Lisäisin vielä että pitää olla nuori, eteenpäin pyrkivä, jalkava, fyysinen sekä mustavalkosydämen omaava. Nyt vaan Tomppa faksi laulamaan!
 

mikkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mun mielestä tepsi kaipaa alempiin kenttiin vähän ilkeämpää pelaajaa joka j..lauta luistelee raastaa, riistää ja taklaa!!

Se on just näin. Lisäisin vielä että pitää olla nuori, eteenpäin pyrkivä, jalkava, fyysinen sekä mustavalkosydämen omaava. Nyt vaan Tomppa faksi laulamaan!

Eetu Liukas täyttää nämä kriteerit aika hyvin. Ei ole silti mikään tyypillinen nelosketjun pelaaja vaan osaa myös tehdä pisteitä. On kuitenkin tosi nuori vielä.
 

RajatOn

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Joo no mä en ottais kumpaakaan noista ens kauden joukkueeseen kun meillä on Petteri Wirtanen jo. Mun mielestä tepsi kaipaa alempiin kenttiin vähän ilkeämpää pelaajaa joka j..lauta luistelee raastaa, riistää ja taklaa!! Ainakin viime kaudella oli silmiinpistävää että taklaukset puuttu kokonaan ja haettiin jotain Fair play palkintoa. Mä haluaisin nähdä ens kaudella vähän fyysisemmän tepsin mutta se tuskin tulee toteutumaan.

Markus Nurmen kaltaisella pelaajalla olis kyllä käyttöä myös alemmissa kentissä, mutta sellainen voisi ihan hyvin olla laituri, eikä sentteri. Alotusvoitot on ihan tolkuttoman suuri asia kiekossa, sen avulla saadaan kuitenkin hyökkäyspäässä heti mahdollisuus maalintekoon ja puolustuspäässä mahdollisuus purkaa maalinteko tilanne. Edelleen sitä mieltä, että jos Jasu on 3. tai 4. sentteri, niin meillä on erinomainen tilanne ja jos Wirtanen on maksimissaan 2. sentteri. Toivottavasti vaikka @mikkelson mainitsema Liukas täyttää fyysisen ja aggressiivisen pelin määritelmän, olisi toki tilausta
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Markus Nurmen kaltaisella pelaajalla olis kyllä käyttöä myös alemmissa kentissä, mutta sellainen voisi ihan hyvin olla laituri, eikä sentteri. Alotusvoitot on ihan tolkuttoman suuri asia kiekossa, sen avulla saadaan kuitenkin hyökkäyspäässä heti mahdollisuus maalintekoon ja puolustuspäässä mahdollisuus purkaa maalinteko tilanne. Edelleen sitä mieltä, että jos Jasu on 3. tai 4. sentteri, niin meillä on erinomainen tilanne ja jos Wirtanen on maksimissaan 2. sentteri. Toivottavasti vaikka @mikkelson mainitsema Liukas täyttää fyysisen ja aggressiivisen pelin määritelmän, olisi toki tilausta

Jep. Edelleen tulee mieleen TPS-HIFK sarja, jossa Elkins kauhoi aloituksia tepsin puolustuspäässä. Useampi maali oli noiden aloitusvoittojen lopputulemana.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: kopo
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös