En oikein tiedä ketkä ovat tuon Jasun haastattelun takana, millä tavalla haastattelu on tehty ja minkälainen julkaisu on kyseessä, mutta minusta saa olla aikamoinen velho, että tuosta haastattelusta saa aihetta kritisoida Tepsiä. Tosin Tepsin mollaaminen on viimeisintä muotia ja vallitseva trendi. Tepsi varmaan saisi haukut siitäkin, kun hoitaisi Turun alueen kaikkien yli 70-vuotiaiden kaupassakäynnit yms. ilmaiseksi tämän korona hässäkän ajan.
En tiedä onko Jasulla omaa agenttia vai hoitaako hän itse nämä asiat esim. sopimusneuvottelut. Joka tapauksessa on varmasti aika yleistä, että agentti tai sitten pelaaja itse tarjoaa palveluksiaan jollekin seuralle. Minusta on pelkästään positiivinen ja hyvä asia, että Jasu itse halusi tulla tänne Turkuun pelaamaan. Pitäisi ainakin olla motivaation kohdillaan, kun hän itse oli nimenomaan se aktiivinen ja aloitteellinen osapuoli.
Sitä pitäisin kummallisena ja huonona toimintana, jos seura olisi vain todennut, että tule nyt sitten tänne, kun kerran haluat. Jos joku pelaaja haluaa tänne tulle oma-aloitteisesti, niin tietenkin seuran pitää ensin miettiä, että onko tarvetta kyseisen kaltaiselle pelaajalle. Ei tietenkään pelaajaa pidä ottaa joukkueeseen, jos ei ole tarvetta kyseisen pelaajan kaltaiselle pelaajalle, vaikka kuinka pelaaja haluaisi tänne tulla. Haastattelusta selviää, että Tepsillä on tarvetta Jasun tyyppiselle pelaajalle ja tämän saman asian voi todeta jokainen, joka seuraa vähän enemmän jääkiekkoa ja Tepsiä. Kun pelaaja otetaan joukkueeseen, niin roolin pitää olla selvillä, mutta eiköhän se tässäkin tapauksessa nyt ole selvillä, vaikka siitä ei ole varsinaisesti puhuttu.