TPS kaudella 2020–2021

  • 714 482
  • 3 257

Nati

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Eetu Liukas
Itse olen sitä mieltä, että Janatuisen kortti kannattaa katsoa. Kyseessä on pelaaja joka saa maalit tehtyä hyvällä prosentilla. Täydellä kaudella Janatuinen olisi ollut 20 maalin vauhdissa TPS:n kaltaisessa mätisäkki joukkueessa. Eikä varmasti ole kallis.

Loukkaantumisherkkyydestä en osaa sanoa, mutta eikö TUTO - TPS välillä ollut vain pari viikkoa, jonka ajan Janatuinen oli loukkaantunut. Jos tähän mahtuu 4-5 eri loukkaantumista niin sitten on harjoiteltu loukkaantuneena.
 

Tuuletin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps, änäri suomalaiset
Tuosta Väyrysen rajallisesta pelinäkemyksestä ja kiekollisesta luovuuden puutteesta hyvänä osoituksena käynee se, että Väyrynen on uransa 239 Liigaottelussa (runkosarja + pleijarit) saanut yhteensä 16 syöttöpistettä. Luulisi että tuolla pelimäärällä pystyisi tuon määrän saamaan täyteen vaikka pelkästään huutamalla. Siis lajissa, jossa jaetaan piste jopa kakkossyötöstä, on Väyrynen tarvinnut keskimäärin 15 ottelua saadakseen yhden syöttöpisteen.

Vertailun vuoksi otettakoon toiseksi esimerkiksi meille kaikille tuttu Forsströmin Jani. Hän on uransa 532 Liigaottelussa saalistanut 93 syöttöpistettä. Eli siis yhteen syöttöpisteeseen Forsström on tarvinnut keskimäärin alle kuusi ottelua. Mitä helvettiä Väyrynen?
Kiitos mielenkiintoisesta tilasto faktasta. Itse olen kuulunut porukkaan joka on toivonut Väykälle onnistumisia ja läpilyöntiä, mutta kyllä tuo tilasto aika paljon kertoo. Yhtään Forströmiltä mitään pois ottamatta niin kyllä Väyrysen tehotilastot on surullista luettavaa jos häviää tässä selvästi Janille.
 

Kanada-malja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NYR, COL
Jos harjoitusringin pelaajista miettisi kokoonpanoa:

Nurmi-Pärssinen-Pajuniemi
Korpikoski-Nättinen-Intonen
Budish-Jasu-Pyyhtiä
Teissala-Wirtanen-Haapanen
Nevasaari-Kuru-Liukas/Janatuinen

Tulee tästä kyllä mieleen vanha viisu: No kukas hasardi, Pensselisetä..
 

Saksipotku

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos harjoitusringin pelaajista miettisi kokoonpanoa:

Nurmi-Pärssinen-Pajuniemi
Korpikoski-Nättinen-Intonen
Budish-Jasu-Pyyhtiä
Teissala-Wirtanen-Haapanen
Nevasaari-Kuru-Liukas/Janatuinen

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että onko Intosen, Pyyhtiän ja Teissalan paikoille Janatuista ylempänä olemassa jotain muuta konkreettisempaa syytä kuin, että ovat omia junnuja?
 
Suosikkijoukkue
TPS
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että onko Intosen, Pyyhtiän ja Teissalan paikoille Janatuista ylempänä olemassa jotain muuta konkreettisempaa syytä kuin, että ovat omia junnuja?
Mä näkisin asian niin että nyt kannattais rohkeasti vaan peluuttaa omia junnuja ylemmissä kentissä jos rahkeet vähänkään riittää. Niinku sanottu, ens kaudella ei vielä pelata mestaruudesta ja nyt sais hyvin ajettua junnuja sisään ja tarjota muutakin ku jämäminuutteja nelosessa. Sit juhlavuonna maljannostoon!
 

jelnausen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eiköhän ne junnut kannata laittaa siihen rooliin, jota lähtökohtaisesti pelaa esim a-junnuissa. Toki liiga on eri, mutta esimerkkinä A-junnujen selkeä maalintekijä, ni hölmöä se on pitkässä juoksussa laittaa neloseen pelaamaan jämäminuutteja. Parempi sit laittaa mestikseen tuloksenteko rooliin, jos ei liigassa riitä.

Sitten taas jos on junnuissa katujyrä, ni ei oo mitää järkee laittaa ykköseen tekee tulosta jos ei oo sitä junnuissakaa tehny. Kyllä ne omatkin junnut pitää "skoutata" ja etsiä niille oikea rooli joukkueessa ja peluuttaa siinä roolissa. Jos ei riitä, niin koittaa löytää mestiksestä joukkue, jossa voi siinä roolissa pelata.

Yksittäisissä peleissä voi tietenkin kokeilla eri rooleissa, jos sieltä kuoriutuukin ihan erilainen pelaaja. Mutta pitkässä juoksussa pitäisi peluuttaa pelaajia oikeassa roolissa. Ei sitä maalivahtiakaan laiteta kentälle vaan peliajan ilosta. Tai pakkia hyökkääjäksi, ellei ole pakko.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Otetaan vaikka esimerkki Juuso Pärssinen. Virtanen anto kaverille rohkeasti peliaikaa ja luottoa. Sitä kautta itseluottamus tappiin ja kaikki näki mitä siitä seurasi. Ne lahjakkuudet pitää myös hyvän valmentajan tunnistaa. Olisiko Kalle toiminut samoin Pärssisen kanssa? No ei varmana olis kun ei ymmärtänyt Pajuniemenkään kanssa toimia oikein!
 

Rote Sau

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS + länsirannikko
Jopa minä joka en ole kiekkoammattilainen, ymmärrän sen tilaisuuden, joka meillä nyt on käsillä. Koskaan ei ole ollut varmaan parempaa saumaa ajaa nuoria sisälle, kuin nyt.
Turha muistella 90-lukua. Kuten on sitä aikaa jo muisteltukin, niin silloin oli pitkällä ajalla kasvatettu ja ajettu sisään monta joukkueellista pelaajia. Nyt se sama pitää aloittaa käytännössä nollasta, jos halutaan pitkäjänteisesti menestyä.
Nämä Haapaset jne. ovat hyviä hakuja tuohon rinkiin kasvamaan.
Ainoa ongelma tässä on vain se kunnon yhteistyöjoukkueen/Farmin puute. Vesikielellä odottelen miten Forssassa käy ja onko kiinnostusta tehdä yhteistyötä Tepsin kanssa tai kiinnostaako Tepsiä tämä mahdollisuus. Tuton kanssa jos on kerran hommat ristissä, niin eteenpäin ja Forssa edelleen olisi luontevan lähellä. Saa ottaa talteen.

Huhuja ei ole, mutta se on tässä koronallis-taloudellisessa tilanteessa itse asiassa hyvä juttu. Noita junnuja lisää vaan framille. Jos ei meiltä, niin muualta saa tulla kilpailemaan myös.
 

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuosta Väyrysen rajallisesta pelinäkemyksestä ja kiekollisesta luovuuden puutteesta hyvänä osoituksena käynee se, että Väyrynen on uransa 239 Liigaottelussa (runkosarja + pleijarit) saanut yhteensä 16 syöttöpistettä. Luulisi että tuolla pelimäärällä pystyisi tuon määrän saamaan täyteen vaikka pelkästään huutamalla. Siis lajissa, jossa jaetaan piste jopa kakkossyötöstä, on Väyrynen tarvinnut keskimäärin 15 ottelua saadakseen yhden syöttöpisteen.

Vertailun vuoksi otettakoon toiseksi esimerkiksi meille kaikille tuttu Forsströmin Jani. Hän on uransa 532 Liigaottelussa saalistanut 93 syöttöpistettä. Eli siis yhteen syöttöpisteeseen Forsström on tarvinnut keskimäärin alle kuusi ottelua. Mitä helvettiä Väyrynen?

Mulla ei sinänsä ole vahvaa mielipidettä siitä tarvitaanko Väyrystä vai ei. Eli ei suuresti harmita vaikka lähtikin. Hiukan kuitenkin haluan haastaa näitä näkemyksiä, joissa ollaan vilpittömän iloisia että lähti.

Tuo tilasto on ihan faktaa ja eipä tuossa hurraamista ole. Väyrysen yksi maalirikas kausi taisi vähän johtaa porukkaa harhaan. Silloin taisi mennä joka toisella vedolla sisään.

Mutta ei kai oletusarvo ole että Väyrynen on pistenikkari? Itse olen pitänyt alakenttien monipuolisena puurtajana, jolta pisteet on lähinnä bonus. Arvo on jossain muualla kuin pisteissä (työnteko, alivoimat, hapenanto kärkikentille jne).

Mieluummin mä kattelisin Väyrystä kolmos-nelosketjussa kuin Budishia jolla ei ole mitään käyttöä moisessa roolissa. Ja harhakuvitelmissani myös hinta on jotain muuta.

Eli en koe että Väyrynen on ollut Tepsin suurimpia ongelmia missään nimessä vaan ennemminkin viime kaudella sakkasi koko kärkiosasto ja valmennus. Totta on että alaketjujenkin osalta oli toivomisen varaa, mutta todellisuudessa ongelmat olivat Wirtasen, Filppulan, Budishin, Salosen, Lukan, Sundin ja Nättisen kaltaisissa ohivedoissa.

Väyrysen kaltaisia edullisia ja monikäyttöisiä jätkiä näkisin mielelläni 1-2 tuomassa jatkuvuutta ja leveyttä Tepsin rosteriin. Selvä toki on, ettei näitä voi olla tälläistä määrää kuin aiemmin eli Karvosia, Kuruja, Väyrysiä jne ei saa olla liikaa. Itse olisin tästä porukasta pitänyt juurikin Väyrysen.

Mutta nähtävästi Väyrynen ja Karvonen ym lähti, Kuru jäi? Kuru 26, Väyrynen 22. Edelleen olisin pitänyt ennemmin Väyrysen mutta jos noista piti valita niin sopimustilanne oli mikä oli.
 

Suurmestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mulla ei sinänsä ole vahvaa mielipidettä siitä tarvitaanko Väyrystä vai ei. Eli ei suuresti harmita vaikka lähtikin. Hiukan kuitenkin haluan haastaa näitä näkemyksiä, joissa ollaan vilpittömän iloisia että lähti.

Tuo tilasto on ihan faktaa ja eipä tuossa hurraamista ole. Väyrysen yksi maalirikas kausi taisi vähän johtaa porukkaa harhaan. Silloin taisi mennä joka toisella vedolla sisään.

Mutta ei kai oletusarvo ole että Väyrynen on pistenikkari? Itse olen pitänyt alakenttien monipuolisena puurtajana, jolta pisteet on lähinnä bonus. Arvo on jossain muualla kuin pisteissä (työnteko, alivoimat, hapenanto kärkikentille jne).

Mieluummin mä kattelisin Väyrystä kolmos-nelosketjussa kuin Budishia jolla ei ole mitään käyttöä moisessa roolissa. Ja harhakuvitelmissani myös hinta on jotain muuta.

Eli en koe että Väyrynen on ollut Tepsin suurimpia ongelmia missään nimessä vaan ennemminkin viime kaudella sakkasi koko kärkiosasto ja valmennus. Totta on että alaketjujenkin osalta oli toivomisen varaa, mutta todellisuudessa ongelmat olivat Wirtasen, Filppulan, Budishin, Salosen, Lukan, Sundin ja Nättisen kaltaisissa ohivedoissa.

Mutta nähtävästi Väyrynen ja Karvonen ym lähti, Kuru jäi? Kuru 26, Väyrynen 22. Edelleen olisin pitänyt ennemmin Väyrysen mutta jos noista piti valita niin sopimustilanne oli mikä oli.

En nyt sanoisi, että olisin iloinen hänen lähdöstään, vaikka hän ei minun mielestäni ansainnut uutta sopimusta. En myöskään pidä Väyrystä menetyksenä ja sellaisena pelaajana, josta täytyisi pitää kiinni. Ainahan se ikävä juttu, kun nuori pelaaja ei pysty lunastamaan paikkaansa joukkueessa, mutta sellaista se elämä on. Väyrynen on niitä pelaajia, jotka eivät ole tarpeeksi hyviä lähteäkseen ulkomaille eli olisivat niitä potentiaalisia useamman vuoden runkopelaajia, jotka toisivat joukkueeseen sitä pysyvyyttä, jota myös tarvitaan. Väyrynen on vielä nuori pelaaja ja kehittyvässä iässä, mutta ei kehitystä ole viime vuosina hirveästi tapahtunut. Kaikkien pelaajien ei tarvitse olla pistelinkoja tai sellaisia, joiden maagisia lättysyöttöjä tai hienoja maaleja näytetään Urheiluruudussa uusintana moneen kertaan ja joita katsotaan Youtubesta vielä vuosien päästä. 1.ketu ja 2.ketju samoin ylivoima ovat Väyryselle ihan vääriä paikkoja. Näihin rooleihin Väyrysen osaaminen ja ominaisuudet eivät riitä.

Minusta Väyrysen suurimmat ongelmat ovat pieni koko ja se, että hän on fyysisesti aika pehmeä ja keskinkertainen. Hän ei pärjää kaksinkamppailuissa ja on vaikeuksissa tilaneissa, joissa joutuu vääntämään. Väyrysen pelaamiseen olisin kaivannut terävyyttä ja jämäkkyyttä. Kallio on nyt painottanut, että tulevaisuudessa Tepsin joukkueesta täytyy löytyä luistelu- ja kamppailuvoimaa, fyysisyyttä, taitoa ja sellaista tekemisen meininkiä. Väyrynen on kyllä nopea pelaaja, mutta kaikki nämä muut ominaisuudet häneltä puuttuvat. Kallio myös totesi yhdessä haastattelussa, että Tepsin joukkueesta on puuttunut halua mennä eteenpäin, halua voittaa ja menestyksen nälkää. Joukkueessa on Kallion mukaan ollut liikaa pelaajia, joille on riittänyt se, että osallistutaan. Minulle tuli näiden kommenttien yhteydessä mieleen yhtenä pelaajana Väyrynen. Minusta häneltä puuttuu sellaista positiivista raivoa ja tekemisen meininkiä. Sellaista asennetta, kuin Forsströmillä on, niin kaipaisin Väyryseltä ja monelta muultakin Tepsin pelaajalta. Väyrynen vaikuttaa vähän liian kiltiltä ja pehmeältä. Minusta Väyrynen ei oikein ole pystynyt tekemään jäällä sellaisia asioita, jotka auttavat joukkuetta.

Näistä edellä mainitsemistani asioista johtuen en näe häntä 4.ketjun pelaajana missään tapauksessa, koska sinne tarvitaan fyysisiä ja kamppailuvoimaisia pelaajia, jotka pysyvät vääntämään. 4.ketjun pelaajalla pitäisi olla sellainen sopivan ilkeä ja kiukkuinen. Sinne tarvitaan sellaisia moderneja telaketjuosaston miehiä. Leo Komarov ja Jari Sailio voisivat olla hyviä esimerkkejä ja he osaavat myös pelata. Juhani Jasukin käy hyvästä esimerkistä. 3.ketjuun Väyrynen voisi soveltua, mutta jos ajatellaan näitä asioita, joita Kallio on painottanut, että täytyy löytyä tulevasta Tepsin joukkueesta, niin Väyrynen on niiden ensimmäisten putoajien joukossa minun mielestäni. Väyrysen ongelmana on myös sellainen tasapaksuus ja se, ettei hänellä ole oikein selkeitä vahvuuksia luistelun lisäksi. Hän on vähän sellainen väliinputoaja, jolla on hankala löytää paikkaa joukkueessa.

Ei Väyrynen ollut Tepsin suurimpia epäonnistujia mennellä kaudella, eikä hän ollut joukkueen suurimpia ongelmia. Olen Black Starin kanssa samaa mieltä, että pelaajien osalta suurimmat pettymykset ja jopa flopit olivat Budish, Salonen, Lukka, Sund ja Nättinen. Ruotsalaiset + Squires pois lukien Larsson ovat sitten ihan oma luku sinänsä ja nimenomaan negatiivisessa mielessä. Hyökkääjiä, jos ajatellaan, niin Väyrystä pahemmin epäonnistuivat ainakin Wirtanen, Filppula (kokonaisvaltainen pelaaminen ja joukkueen suunnan näyttäjän rooli), Suoranta ja Karvonen. Ei siis Väyrynen ollut pahimpia alisuorittajia tai epäonnistujia, mutta kyllä hänenkin peliesityksensä jättivät paljon toivomisen varaa. Jos minä saisin päättää, niin kyllä minä mieluummin heivaisin Budishin mäkeen ja pitäisin Väyrysen, mutta Budishilla on valitettavasi vielä sopimus ensi kaudesta.

Nyt on sopiva hetki radikaaleihin uudistuksiin ja muutoksiin. Aika näyttää pitävätkö Kallion puheet paikkansa, mutta ainakin vaikuttaisi siltä, että vihdoinkin joukkueen rakentamiseen tulossa jokin punainen lanka ja järki. Kallion kuvailemassa joukkueessa ei minusta ole tilaa Väyryselle. Valitettavasi asia on näin, mutta sellaista se elämä ja erityisesti ammattilaisurheilu on. Olen sitä mieltä, että kun vuoden päästä päättyvät Budishin, Wirtasen ja Kurun sopimukset, niin heille on aika sanoa kiitos ja näkemiin. Olisin valmis jo nyt näyttämään ovea näille kolmelle, mutta tuskin sopimuksen alaisista pelaajista pääsee eroon. Ei heitä kukaan osta. Vielä lopuksi sanon, että en vain näe Väyryselle käyttöä ja sopivaa roolia joukkueessa ja on saanut aika monta vuotta antaa näyttöjä ja vähän on tasapaksuksi jäänyt. Nyt on muutoksia tulossa muutenkin, niin nyt on sopiva hetki kiittää Väyrystä menneistä vuosista ja toivottaa onnea ja menestystä jossain muualla.
 

Saksipotku

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei. Se on juurikin se syy. Mennään nyt sitten omillä nälkäisillä junnuilla. Ei me ainakaan Mestikseen pudota. Oli Janatuisen kevät luvattoman heikko.

Oletko nähnyt näiden junnujen pelaamista minkä verran? Itse en nimittäin ole kuin parin A-junnumatsin verran ja mitä nyt sitten ovat Liigassa päässeet vetämään. Olen kiinnostunut tietämään, että näetkö näissä kavereissa oikeasti potentiaalia vrt. Nurmi, Pärssinen, Viro jne.

Omien havaintojeni perusteella on aika rohkea veto heittää Intonen lähtökohtaisesti kakkosketjuun Korpparin kanssa. Kaveri ei ollut edes Karvosen tasoinen pelimies vielä tänä keväänä, joten onko hänessä oikeasti niin paljon potentiaalia, että olisi yhdessä kesässä valmis tuollaiseen rooliin?

Liian usein tälläkin palstalla näkee vaatimuksia siitä, että ”junnuille näyttöpaikkoja vaan niin hyvä tulee”. Näidenkin junnujen potentiaali on arvioitava tarkasti, sillä ei siitä paljoa hyötyä ole, että koittaa väkisin tarjota vastuuta pelaajille joiden potentiaali on luokkaa Karvonen ja Siiki.

Siitä pitää lähteä, että parhaat ja potentiaalisimmat pelaavat. En mitenkään ymmärrä, että miten Janatuinen viime kauden tehoillaan olisi noiden kaikkien junnujen takana tai edes samalla viivalla. Kevät meni heikommin häneltä, mutta oli tosi paljon loukkaantuneena sivussa. Se on toki huolestuttavaa, että oli noin paljon loukkeja, mutta ehdottomasti hän on näyttöpaikkansa ensi kaudelle vielä ansainnut. Toivotaan, että pääsee loukeista ja onnistuu ottamaan paikan kakkos- kolmosketjuista joihin häntä lähtökohtasesti asettelisin.

All in all, on aika kevyt perustelu puhua aina näistä nuorista ja nälkäisistä pelaajista. Kaikki nuoret ovat aina nälkäisiä. Miksi 25v Janatuinen olisi yhtään sen kylläisempi kun on juuri pelannut ensimmäisen kautensa miesten tasolla ja antanut vasta väläytyksiä osaamisestaan? Jos olet näiden nuorten pelejä paljon nähnyt ja näet siellä sitä potentiaalia niin mielelläni kuulisin analyysia tarkemmin.
 

Kanada-malja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NYR, COL
Aika monta A-junnujen matsia näin viime kaudella ja Intonen, Pyyhtiä ja Teissala sieltä ihan kyllä nousivat esiin. Ei sieltä vääriä miehiä ole liigarinkiin valittu. Nyt vaan rohkeasti koittamaan heitä, jos parempiakaan ei löydy. Pärssinen jo nousikin esiin aiemmin.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Oletko nähnyt näiden junnujen pelaamista minkä verran? Itse en nimittäin ole kuin parin A-junnumatsin verran ja mitä nyt sitten ovat Liigassa päässeet vetämään. Olen kiinnostunut tietämään, että näetkö näissä kavereissa oikeasti potentiaalia vrt. Nurmi, Pärssinen, Viro jne.

Omien havaintojeni perusteella on aika rohkea veto heittää Intonen lähtökohtaisesti kakkosketjuun Korpparin kanssa. Kaveri ei ollut edes Karvosen tasoinen pelimies vielä tänä keväänä, joten onko hänessä oikeasti niin paljon potentiaalia, että olisi yhdessä kesässä valmis tuollaiseen rooliin?

Liian usein tälläkin palstalla näkee vaatimuksia siitä, että ”junnuille näyttöpaikkoja vaan niin hyvä tulee”. Näidenkin junnujen potentiaali on arvioitava tarkasti, sillä ei siitä paljoa hyötyä ole, että koittaa väkisin tarjota vastuuta pelaajille joiden potentiaali on luokkaa Karvonen ja Siiki.

Siitä pitää lähteä, että parhaat ja potentiaalisimmat pelaavat. En mitenkään ymmärrä, että miten Janatuinen viime kauden tehoillaan olisi noiden kaikkien junnujen takana tai edes samalla viivalla. Kevät meni heikommin häneltä, mutta oli tosi paljon loukkaantuneena sivussa. Se on toki huolestuttavaa, että oli noin paljon loukkeja, mutta ehdottomasti hän on näyttöpaikkansa ensi kaudelle vielä ansainnut. Toivotaan, että pääsee loukeista ja onnistuu ottamaan paikan kakkos- kolmosketjuista joihin häntä lähtökohtasesti asettelisin.

All in all, on aika kevyt perustelu puhua aina näistä nuorista ja nälkäisistä pelaajista. Kaikki nuoret ovat aina nälkäisiä. Miksi 25v Janatuinen olisi yhtään sen kylläisempi kun on juuri pelannut ensimmäisen kautensa miesten tasolla ja antanut vasta väläytyksiä osaamisestaan? Jos olet näiden nuorten pelejä paljon nähnyt ja näet siellä sitä potentiaalia niin mielelläni kuulisin analyysia tarkemmin.

Se on tämä "Ilveksen linja", mihin selvästi nyt kannattajat ympäri suomea haluavat mennä mukaan. Ollaan jotenkin automaattisesti paremmalla tiellä, kun joukkueen keski-ikää lasketaan. Hienoa toki, että junioripolkua pidetään yllä ym, mutta eiköhän eka pitäisi rakentaa edustuskelpoinen liigajoukkue ihan miehistä. Ipan suoritus oli jotain ainutlaatuista, jos otetaan huomioon, että puolustuksen keski-ikä oli jotain 19-20v (näin hatusta heitettynä). Kyllä tälläkin palstalla oltaisiin suoraan sanottuna kusi sukassa, jos tepsi esittäisi pokkana, että näillä 20vuotiaille junnuilla lähetään kauteen. Jouluna sitten ollaan ihmeissään, että miksi joku kuvitteli tämän olevan valmis puolustus.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Tepsi on nyt niin monta vuotta hakannut päätä seinään että olisiko jo aika kokeilla jotain uutta polkua. Jotain samanlaista toivoisin mitä Detroit NHL:n puolella. Mä tykkään ainakin Kallion puheista että mihin suuntaan haluaa joukkuetta viedä. Tosin ihmettelen suuresti tätä Jasun hankintaa. Ei oikein sovi muottiin. Kattelin tossa Jasun Lukko vuosien historiaa niin kuinkas ollakkaan, Siellähän on Urama ollut joka vuosi päävalmentajana ku Jasu vetäny liigaa Lukossa.
 

Nati

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Eetu Liukas
Se on tämä "Ilveksen linja", mihin selvästi nyt kannattajat ympäri suomea haluavat mennä mukaan. Ollaan jotenkin automaattisesti paremmalla tiellä, kun joukkueen keski-ikää lasketaan. Hienoa toki, että junioripolkua pidetään yllä ym, mutta eiköhän eka pitäisi rakentaa edustuskelpoinen liigajoukkue ihan miehistä. Ipan suoritus oli jotain ainutlaatuista, jos otetaan huomioon, että puolustuksen keski-ikä oli jotain 19-20v (näin hatusta heitettynä). Kyllä tälläkin palstalla oltaisiin suoraan sanottuna kusi sukassa, jos tepsi esittäisi pokkana, että näillä 20vuotiaille junnuilla lähetään kauteen. Jouluna sitten ollaan ihmeissään, että miksi joku kuvitteli tämän olevan valmis puolustus.

Puhumattakaan siitä miten ne alisuorittavat ja virheitä tekevät junnut tullaan tämänkin osion otteluseurannassa tylyttämään pystyyn.
 

Enjoy

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tepsi on nyt niin monta vuotta hakannut päätä seinään että olisiko jo aika kokeilla jotain uutta polkua. Jotain samanlaista toivoisin mitä Detroit NHL:n puolella.
Haluatko tarkentaa, millä tavalla toivoisit Tepsin menevän samaa polkua kuin Detroit? Vaikea nähdä tuon organisaation nousevan tuolta pohjamudista ihan hetkeen. Tällä kaudella ovat yli 20 pistettä perässä sarjan toiseksi huonointa joukkuetta, ja muitakin todella huonoja joukkueita useita. Tosissasiko toivot Tepsille samankaltaista "jälleenrakennusta", josta nousemista takaisin edes playoff-joukkueeksi saa odottaa useita vuosia? Detroitin viime vuosien draft-pickitkään eivät Larkinin jälkeen ole ainakaan tämän hetkisen tiedon mukaan ihan mitään täysosumia olleet (mikä ei toki Tepsiin liity mitenkään).
 
Suosikkijoukkue
TPS
Haluatko tarkentaa, millä tavalla toivoisit Tepsin menevän samaa polkua kuin Detroit? Vaikea nähdä tuon organisaation nousevan tuolta pohjamudista ihan hetkeen. Tällä kaudella ovat yli 20 pistettä perässä sarjan toiseksi huonointa joukkuetta, ja muitakin todella huonoja joukkueita useita. Tosissasiko toivot Tepsille samankaltaista "jälleenrakennusta", josta nousemista takaisin edes playoff-joukkueeksi saa odottaa useita vuosia? Detroitin viime vuosien draft-pickitkään eivät Larkinin jälkeen ole ainakaan tämän hetkisen tiedon mukaan ihan mitään täysosumia olleet (mikä ei toki Tepsiin liity mitenkään).
Joo myönnetään että oli vähän huono vertaus. Ei ehkä ihan niin radikaalisti mitä Detroit mutta jotain sen suuntaista. Ajatus oli, että tiedostettaisiin että ollaan tehty virheitä ja lähdettäisiin puhtaalta pöydältä liikkeelle. Nyt trendinä on ollut että hankitaan isolla rahalla kalliita, ylipalkattuja pelaajia. Tähän"jälleenrakentamisvaiheeseen" olisi ehkä jouduttu pakostakin ilman K@P:n rahoja. Jotenkin vetää sanattomaksi kun miettii minkälaista farssia tämä on ollut melkein 20 vuotta. Suuria puheita ja rahaa on poltettu miljoonia. Avainpaikoille palkattu "kavereita" eikä ammattilaisia.

Toivottavasti nyt mennään parempaan suuntaan. Sitä tunnetta on jo ikävä kun pelataan mestaruudesta kevätauringon lämmittäessä. Ehkäpä tässä 5 vuoden sisällä olisi realistista jos asioita aletaan vihdoin tekemään oikein ja ammattimaisesti.
 

Smirnoff

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS #26
Joo myönnetään että oli vähän huono vertaus. Ei ehkä ihan niin radikaalisti mitä Detroit mutta jotain sen suuntaista. Ajatus oli, että tiedostettaisiin että ollaan tehty virheitä ja lähdettäisiin puhtaalta pöydältä liikkeelle. Nyt trendinä on ollut että hankitaan isolla rahalla kalliita, ylipalkattuja pelaajia. Tähän"jälleenrakentamisvaiheeseen" olisi ehkä jouduttu pakostakin ilman K@P:n rahoja. Jotenkin vetää sanattomaksi kun miettii minkälaista farssia tämä on ollut melkein 20 vuotta. Suuria puheita ja rahaa on poltettu miljoonia. Avainpaikoille palkattu "kavereita" eikä ammattilaisia.

Toivottavasti nyt mennään parempaan suuntaan. Sitä tunnetta on jo ikävä kun pelataan mestaruudesta kevätauringon lämmittäessä. Ehkäpä tässä 5 vuoden sisällä olisi realistista jos asioita aletaan vihdoin tekemään oikein ja ammattimaisesti.
Missään ei minun mielestäni ole vain viitteitä siitä, että asioita alettaisiin tehdä oikein ja ammattimaisesti. Helvetisti erilaisia johtajien johtajia ja ties mitä seppiä joilla nimi puhuu toisin kuin teot. Toimitusjohtaja, valmennustroikka, urheilutoimen johto, kaikki ihan toivotaan osastoa. Hallituksesta en ole millään tavalla vakuuttunut. Tässä remmissä on niin helvetisti mielestäni ylimääräistä sakkia, että taloudellisen tuloksen tekeminen lienee mahdotonta.. S.Koivu palkattiin jotain kehitystä viemään eteenpäin missä roolissa hän oli jo aikaisemmin kunnes siirtyi pois ja nyt palasi.. hänellä on kova nimi, mutta onko annettavaa? Pelkkä vaatimustaso puheena ei ole mitään..
Ihan sairas munkki käy tepsillä mikäli M.Koivu tulee ensi kaudeksi.. luulen kuitenkin edelleen, että menevät korpparin kanssa vuodeksi vetelemään jonnekin muualle
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Muusta tekstistä en ota kantaa, mutta urheilutoimen johto toivotaan osastoa? Urama, Koivu, Kallio ja Erkka... Nimien puolesta ainakin koko suomen kovin urheilutoimen johto. Tiedä sitten millä kriteereillä arvostelet?
 
Suosikkijoukkue
TPS
Osaako joku kertoa mikä tekee Uramasta niin kovan luokan kaverin? Valmentajana ei koskaan mitään merkittäviä saavutuksia ja liiton hommissa ollut pitkään. Jatkoajan haastattelussa sanonut että tulee Tepsiin oppimaan ja kehittymään? Onko niin että Erkka on vaan halunnut kaverinsa mukaan? Ja miten tällä tavalla saadaan talous tasapainoon kun johtoporras vetää kovempaa tiliä kuin suurin osa pelaajista
 

jelnausen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mitä Urama tienaa tepsissä?

mitä uraman valmennushistorialla on tekemistä urheilujohtaja pestin kanssa?

Uramahan oli liitossa huippu-urheilujohtaja. Tuli sinä aikana mestaruus. En tiedä mitä kaikkea Urama siellä oikeasti on tehny mutta outoa on että jos huippu-urheilujohtaja liitosta ei ole paperilla tarpeeksi pätevä TPS:n urheilujohtajaksi. Ketä sinne ois pitäny sit palkata.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tosin ihmettelen suuresti tätä Jasun hankintaa. Ei oikein sovi muottiin. Kattelin tossa Jasun Lukko vuosien historiaa niin kuinkas ollakkaan, Siellähän on Urama ollut joka vuosi päävalmentajana ku Jasu vetäny liigaa Lukossa.

Jos TPS haluaa ensi kaudella menestyä, niin Jasu on varmaan paras mahdollinen vaihtoehto nelosketjun ratsuksi. Varmaan Liigan varmin pelaaja, jonka voi heittää viimeisellä minuutilla kentälle, kun pelataan maalin pelejä. Pelillisten asioiden lisäksi Jasu tuo Turkuun tärkeää ammattilaisuutta, sekä ennenkaikkea voitonkulttuuria Tapparasta. Nuorille pelaajille erinomainen esimerkki, mitä huipulle pääseminen vaatii jokapäiväisellä tekemisellä.

Wirtanen varmaan menisi vielä ihan hyvin esimerkiksi kakkossentterinä joukkueessa, vaikka viime kausi oli mitä oli. Koivukin jos vielä liittyy remmiin, niin hupskeikkaa, kun Tepsilläkin onkin jo kivikova keskikaista, vaikka neljäntenä lenkkinä olisi Juhani Tamminen.

TPS tuskin on vielä ensi kaudella siellä kärjessä, mutta isot muutokset vaatii myös isoja johtavia pelaajia joukkueeseen. Ihan mielenkiinnolla odotan Tepsin tulevaa kautta. Ennusmerkit eivät nyt ole sentään yhtä surkeat mitä ne oli viime kaudella.

Loput hankinnat olisi syytä olla niitä nuoria eteenpäin pyrkiviä pelaajia, joilla on matka johonkin eivätkä vai tule jostain. Tietenkin niiden kovien kärkipelaajien lisäksi.

Katsotaan miten Tepsin muutosprosessi lähtee liikenteeseen. Maltti on valttia ja sitä organisaation kokeilta, joita muuten on omaan makuun helvetisti liikaa, nyt odotetaan. Lopputulos voi olla jotain kaunista, taikka täydellinen farssi, mutta jotenkin jaksan uskoa parempaan huomiseen siellä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös