En nyt ihan ymmärrä miksi Ishakov ei olisi pelannut hyvin sentterinä? Ok, hävinnyt aloituksia, mutta eipä se ole ollut mitenkään tavatonta lähivuosien Palloseurassa, että kovemman kaliiperinkin senttereiden laiturit ovat kahmineet aloitukset.
Ishakov on kuitenkin sentterinä painanut neljään peliin 1+2 tasakentällisin pelatessa, yhden maalin 3vs3 ja yhden syötön ylivoimalla. Kaikki syötöt olleet ykkössyöttöjä. Ollut aina osallisena kun tasalukuisena hänen kentällisensä on maalin tehnyt. Omiin mennyt 2 maalia, tehty 4. Ihan pelkästään tilastoiden valossa homma on toiminut niin 'keleen hyvin, että aika kummaa puhua miehen siirrosta laituriksi tässä vaiheessa. Etenkin, kun tilastojen kylkeen on lyödä sellaista mutuilua, että Isakhov on ollut ylivoimaisesti vaarallisin tepsin pelaaja, pari pistettä olisi helpostikin voinut tulla hiukan paremmalla viimeistelyllä.
Itse siis lähinnä sanoisin, että mitä ikinä Ruslan olet tehnytkään siellä jäällä, niin jatka nyt vaan hyvä mies samaa rataa. Tulkoot vaikka Alen Bibic ottamaan aloitukset, jollei prosentti ala nousemaan, mutta näillä statistiikoilla mies on ollut ihan prikuulleen oikeassa roolissa tähän asti, eikä ole mitään syytä korjata jotain mikä ei ole sen pahemmin rikki. Jos aloitusprosenttien takia lähtee nyt hätäisesti sutta karkuun, niin kulman takaa voi tulla vastaan karhu.
Pärssisen kohdalla voisin olla huolestuneempi, mikäli Ruslan olisi toistaiseksi näyttänyt liian heppoiselta liigaan, tai jos Jasu ei olisi yllättänyt, tai jos liigaa ei olisi pelattu neljää kierrosta, joissa Pärssinen on joka toisessa pelissä saanut syöttöpisteen. En nyt hirveästi stressailisi Pärssisen suhteen.
Näillä näkymin en itse koohota uuden sentterin perään, etenkään kun koronatilanteen takia olen hiukan skeptinen kauden läpiviemisen osalta. Jos sentteri kuitenkin hankitaan, tulisi katseet jo olla 100v juhlakaudessa. Näillä näkymin Ishakov ja Pärssinen eivät silloin enää näitä kyläliigoja pelaile, ja Wirtanen on kiikkustuolissa. Jasu voi sillon vielä rosterissa ollakin. Tällöin meillä on varsin uusi sentterikalusto tuolla kaudella, joten olisi kiva lukita juhlakauden ykkössentteri viimeistään ensi kaudella.