TPS kaudella 2020–2021

  • 713 125
  • 3 257

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Albijon Muzaci
Raumalta taas kajahti legendaa. Ja miksei kajahtaisi, kun omista junioreista löytyy vain sellaisia mitkä eivät naapurikylän hitsareille kelvanneet. Lukkohan on aina lähtökohtaisesti ostojoukkue, joten ei mikään ihme, että siellä kieli pitkällä tsekkaillaan meininkiä vähän isommalla kirkolla.
 

Suurmestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos vähän miettii Tepsin ensi kautta. niin lähtisin radikaalisti nuorentamaan ja uudistamaan joukkuetta.

Maalivahdit ovat todennäköisesti Pohjanoksa ja Tirronen. Ihan hyvä parivaljakko. Peluutus voisi tosin olla tasaisempaa, jotta Pohjanoksalla pysyisi pelituntuma ja tapahtuisi kehitystä. Tirrosen esitykset ailahtelevat jonkin verran, mutta on hyvä. Tiedän, että tämä on täysin epärealistinen ajatus, mutta pienen pieni toive minulla on siitä, että saisi Källgrenin ensi kaudeksi Tepsiin. On Tepsillä aikojen saatossa ollut kovempiakin 1.maalivahteja kuin Tirronen, mutta ei hän nyt suurin huolenaihe ole. Loukkaantumisia tuntuu miehellä riittävän, mikä vähän herättää kysymysmerkkejä.

Puolustus:

Sund - Larsson
xxx- Viro
Anttalanen -

Rotaatiossa Reini, Pulli, Kaskinen ja Isiguzo. Mielellään joku näistä voisi ottaa ensi kaudella jopa 6.puolustajan paikan. Osaako joku kertoa, miten nämä pelaajat ovat pelanneet ja voisiko heistä joku pelata liigaa säännöllisesti ensi kaudella? Kaskisen kohtelu kyllä ihmetyttää. Hän on kuitenkin pelannut kokonaisen kauden liigaa, niin ei kyllä A-junnut ole oikea paikka kehittymisen kannalta. Olisi edes lainattu johonkin mestiseuraan, jossa pääsee pelaamaan aikuisten pelejä ja voisi paremmin kehittyä.

Puolustuksesta ulos Piskula, Salonen (poistuu varmasti), Windlert, Olsson ja Forrström. Sund ei ole yhtään parantanut peliesityksiään ja esitykset ovat luokattoman huonoja. Tuntuu, ettei miestä edes kiinnosta pelata joukkueelle ja yrittää täysillä. Yrittäisin päästä hänestä eroon. En sitten tiedä oliko yhden kauden ihme vai missä mättää, mutta ovat esitykset olleet ala-arvoisia. Piskula on ihan ok, mutta ihan ok ei riitä. Ennemmän kaipaan isännän otteita omalla puolustusalueella. Hän ei ole pystynyt ottamaan johtavan puolustavan puolustajan roolia. Forsström pelaa aina hyvällä asenteella ja tekee kaikkensa joukkueen eteen, mutta kun pelkkä hyvä asenne ei riitä. Ei vain ole tarpeeksi hyvä liigatasolle ja antaisin mieluummin hänen paikkansa jollekin nuorelle kehittyvälle puolustajalle varsinkin, kun jonkinlainen välikausi on tulossa ja ollaan rakentamassa uutta tulemista, osa xxx.

Minun ajatukseni olisi, että Sund pihalle ja Larssonin pakkipariksi ykköspariin, joku fyysinen puolustava puolustaja, joka olisi roolissaan liigan parhaimmistoa. Tietenkin olisi toivottavaa, että hänkin osaa pelata kiekolla ainakin kohtuullisen hyvin ja liikekin riittäisi hyvin liigaan. Kun olisi vahva puolustuksen isäntä Larssonin kaverina, niin Larssonin voisi keskittyä kiekollisen puolustajan hommiinsa. Pakkipari täydentäisi toisiaan. Virolle kaveriksi, joku kokenut kehäkettu mentoriksi. Hänen olisi hyvä olla laadukas yleispuolustaja, joka pystyy pelaamaan hyvin hyökkäyssuuntaan ja pärjää hyvin puolustuspäässä ja erityisesti kaksinkamppailuissa. Anttalaisella kaveriksi vahva ja isokokoinen puolustaja, joka voisi olla ylivoiman siniviivapelote. Kyllä Tepsillä pitäisi olla vähintään yksi puolustaja, jolla olisi katu uskottava laukaus ja joka toisi ylivoimalle siniviivapelotteen. Nyt sellaista ei ole, kun Heikkinen ei ole enää rivissä. Anttalaisen kohdalla on pieni kysymysmerkki se, että pystyykö hän ottamaan ensi kaudella vakiokokoonpanon paikan ja kehittymään taas paremmaksi. Laittaisin aikalailla uusiksi puolustuksen. Puolustukseen tarvitaan erityisesti kamppailuvoimaa, kiekollista osaamista ja hyvän liikkeen omaavia pelaajia. Tarvitaan lisää sellaisia puolustajia, jotka pystyvät avaamaan peliä paineen alla ja tekemään paineen alla järkeviä ratkaisuja. Nyt turhan monella Tepsin pakilla on paskat housussa, kun vastustajan pelaaja tulee parin metrin päähän ja katsoo vähän vihaisesti.
Vähintään yksi vahva kiekollinen puolustaja Larssonin kaveriksi tarvittaisiin. Aikamoinen vaatimuslista tästä tuli, mutta ehkä se jotain kertoo. Puolustukseen tarvitaan myös oman pään isäntää, joka ei anna vastustajien hyppiä silmille. Nyt Tepsin maalille on aivan liian mukava tulla. Kamppailuvoimaisia puolustajia tarvitaan myös.
 

Suurmestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hyökkäys aiheuttaa myös aika paljon harmaita hiuksia ja kyllä minä senkin laittaisin melkein kokonaan uusiksi. Jos minä olisin Tepsin joukkueen kokoaja ja päävalmentaja, niin hyökkäysosasto aiheuttaisi aika paljon hampaiden kiristelyä ja miettimistä.

1.ketju xxx - xxx - xxx
2.ketju Nurmi - Nättinen - Pajuniemi
3.ketju xxx - Pärssinen - Korpikoski
4.ketju XXX - Wirtanen - Budish

Ykköskenttään tarvitaan uusi johtava sentteri. Vaikka Filppula on viime aikoina parantanut, niin kyllä hänen kohdallaan parasta ennen päivämäärä on jo mennyt. Hän on myös sellainen pelaaja, joka vajoaa muun joukkueen mukana, eikä ole joukkueen suuntaa kääntävä pelaaja. Hän ei ota joukkuetta reppuselkään ja kokonaisvaltainen pelaaminen on vajavaista. Filppulan syötöt ja oivallukset ovat parhaimmillaan maagisia ja pelikäsitys on edelleenkin loistava, mutta ehkä nyt on oikea hetki sanoa kiitos ja näkemiin. 1.ketjuun tarvitaan myös kliininen maalintekijä, joka pystyisi takuuvarmasti tekemään sellaiset 30 maalia. Malte Strömwallin kaltainen löytö olisi oikein hyvä. Toki siinä on huonona puolena se, että nämä liian hyvät pelaajat häipyvät ensimmäisen vuoden jälkeen muualle eli ilo on lyhytaikainen. Hyvän tai kovan kaliiberin maalintekijöitä Tepsiltä on jo jonkin aikaa puuttunut. Lähden siitä oletuksesta nyt, että Pajuniemi pelaa täällä myös ensi kaudella, mutta kyllä hänelle tarvitaan kaveriksi, joku maalintekoon pystyvä pelaaja.

2.kejuna kokeilisin kolmikkoa Nurmi, Nättinen ja Pajuniemi. Tämä ketju pelasi yhdessä ollessaan oikein hyvin ja jonkinlainen kemia heillä tuntui olevan. Nättinen on kyllä ollut pettymys, eikä ole viime aikoina saanut juuri mitään aikaiseksi. Voi tosin johtua osittain ketjukavereistakin. Ei hän ole pystynyt toistamaan näitä Saipa kauden esityksiään ja pienoinen floppi on ollut. Hänellä on kuitenkin sopimus ensi kaudesta, niin antaisin hänelle 2.senterin tontin.

Korpikosken tilanne ja taso on jonkin verran kysymysmerkki. Hänestä on jopa mahdotonta sanoa millä tasolla hän pystyy ensi kaudella pelaamaan. Viime aikoina on pelannut mainiosti eli hänet voi laittaa ylempiinkin ketjuihin, mutta ajattelin hänet istuttaa 3.ketjuun. 3.ketjun vasemmalle laidalle tarvittaisiin joku hyvä ja laadukas kahden suunnan hyökkääjä, jolta löytyy kamppailu- ja luisteluvoimaa. Osaako joku sanoa, että olisiko Tepsin junuissa, joku pelaaja, joka olisi kykeneväinen läpimurtoon kolmosen vasemmalla laidalla? Tunnustan, etten kovin hyvin tunne junnujen tilannetta. Pystyykö Intonen pelaamaan vasemmalla laidalla, kun hänellekin olisi hyvä antaa vastuuta liigassa?

Väyryselle, Lehtiselle, Kurulle ja Karvoselle sanoisin kiitos ja näkemiin. Väyryselle on vaikea löytää sopivaa roolia. Hän ei ole oikein kärkiketjujen tuloksentekijä, vaikka jossain yksitäisessä ottelussa voikin sen pari maalia iskeä. Sitten hän ei kuitenkaan ole alempien ketjujen roolipelaajakaan. Jos näistä neljästä pitäisi valita joku ensi kauden rotaatiopelaajaksi, niin valitsisin Väyrysen. Lehtisellä ei ole mitään annettavaa liigatasolla ja uskallan sanoa, että sama koskee myös Kurua. Hän on viime peleissä ollut hyvä, mutta hyvät esitykset ovat lähinnä koskeneet yksittäisiä pelejä. Kaipaisin alempiin ketjuihin eri tyyppistä pelaajaa, joten siks en taisi jatkoa. Karvosta koskee minusta sama asia. Ei ole tarpeksi hyvä ylempiin ketjuihin, mutta alemmat ketjut kaipaavat toisen tyyppistä pelaajaa. Luistelu on myös selkeä heikkous.

4.ketju on iso ongelma. Laitoin sinne nyt Budishin ja Wirtasen. Wirtanen on ollut tällä kaudella yksi suurimmista pettymyksistä. Hän ei missään tapauksessa voi ensi kaudella pelata kahdessa kärkiketjussa. Hän on kolmosen tai nelosen pelaaja ja laitoin nyt hänet neloseen, koska minusta 3.sentterin tontti kuuluu Pärssiselle. Wirtanen on kyllä turhan kallis pelaaja, joten jos joku seura hänet haluaisi ottaa, niin päästäisin kyllä menemään. Budishin palkasta minulla ei ole tietoa, mutta voi olla, että hänkin on pidemmän päälle turhan kallis pelaaja neloseen. Pelannut viime aikoina paremmin ja nyt hänestä on jotain hyötyä joukkueelle ollut, mutta kyllä minä hänetkin voisin päästää menemään, jos joku haluaa hänet ottaa. 4.ketju pitäisi laittaa kokonaan uusiksi ja ajatella uudella tavalla.

Hyökkäysosastoa on vaikea muodostaa ja junnuillekin pitäisi antaa mahdollisuuksia.
Tepsiltä puuttuu oikeastaan kokonaan hyvä nelosketju tällä hetkellä. Tuntuu, että siellä pelaavat tällä hetkellä ylijäämäpelaajat ja pelaajia, jotka eivät sovellu nelosketjuun. Kyllä nelosketjussakin pitää olla sopivat ko. rooliin hyvä pelaajat. Ei se voi niin olla, että neloseen nyt vain laitetaan ne, jotka jäivät jäljelle, kun ylempiä ketjuja täytettiin. Ensi kaudeksi nelosketju pitää laittaa kokonaan uusiksi. Sinne tarvitaan fyysisiä pelaajia, jotka pärjäävät kaksinkamppailuissa ja jotka osaavat puolustaa. Nelosesta pitää löytyä sopivan ilkeitä pelaajia. Leo Komarov voisi olla hyvä esimerkki ja on minusta esim. Kärpillä hyvä nelosketju.

Niittymäki joskus haasttelussa sanoi, että joukkue on hyvin roolitettu ja kaikenlaisia pelaajatyyppejä löytyy. No minä olen eri mieltä. Minusta Tepsin yhtenä ongelmana on ollut se, että roolitus on ollut huonossa jamassa. Tepsiltä on puuttunut ja puuttuu edelleen alempien ketjujen työmyyrät, jotka osaavat hyökätä ja puolustaa. Nelosketjussa painopiste on tietenkin puolustavassa pelaamisessa. Kamppailuvoimaa ja fyysiyyttä sekä sopivaa ilkeyttä on puuttunut. Näitä ominaisuuksia tarvitaan lisää. Lisää tarvitaan myös luisteluvoimaa ja taklauspelaamista. Minulle on tosin vähän epäselvää, että saako kohta liigassa enää taklata ollenkaan. Joukkueeseen tarvitaan näitä pelaajia, jotka sytyttävät joukkueen taistelemaan ja jotka itse taistelevat viimeiseen asti. Hyökkäysosastolle tarvitaan myös lisää nopeutta ja jalkoja. Tältä osastolta tosin puuttuu minusta vähän kaikkea.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
TPS
Sund ei ole yhtään parantanut peliesityksiään ja esitykset ovat luokattoman huonoja. Tuntuu, ettei miestä edes kiinnosta pelata joukkueelle ja yrittää täysillä. Yrittäisin päästä hänestä eroon.
Sundin sopimus purkaantui kun teki NHL-sopimuksen ja nyt siis on lainassa tämän kauden. Eli, ensi kaudelle ei ole sopimusta ellei kaikessa hiljaisuudessa ole uutta värkätty jostain omituisesta syystä.
 

Suurmestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sundin sopimus purkaantui kun teki NHL-sopimuksen ja nyt siis on lainassa tämän kauden. Eli, ensi kaudelle ei ole sopimusta ellei kaikessa hiljaisuudessa ole uutta värkätty jostain omituisesta syystä.

Tepsin nettisivuilla lukee, että Sundin sopimus loppuu vuonna 2021. Kun tätä juttuani kirjoitin, niin Tepsin sivuilta tarkistin sopimustilanteen. Asiaa kyllä ihmettelin ja mietin, että miten tämä Sundin tapaus menikään sopimuskuvioiden osalta. Ei kyllä sekään mikään uutinen ole, jos Tepsin sivuilla on väärää tietoa. Joka tapauksessa, niin Sundin esitykset ovat olleet sen verran huonoja, etten näe hänelle mitään käyttöä ensi kaudella. Asennepuolikaan ei näytä olevan kunnossa.
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Olisihan se todella hieno tilanne, jos Sundilla ei olisikaan sopimusta enää ensi kaudeksi voimassa TPS:ään. Miehestä kun ei mitään iloa joukkueelle ole ollut, ja jos tätä hänen surffailuaan vielä pitää katsoa toinen kausi perään, niin suorastaan järkyttävä tilanne se olisi. Toivotaan siis kaikki, että miehen tie veisi mitä pikimiten muihin maisemiin. Ihan sama minne, mutta pois Turusta.
Muutoinkin olen paljolti samaa mieltä @Suurmestari n kanssa siitä, että mitä suurempi muutos ensi kauden joukkueeseen saadaan, sitä parempi lähtökohta se Raipelle olisi, koska nykyinen joukkue on niin päin honkia rakennettu, etteivät ihan pienet muutokset menestysmahdollisuuksiin mitään muutosta tuo. Nyt tarvitaan todella radikaaleja otteita joukkueen rakentamisessa. Tomi Kalliolla onkin näytön paikka sen suhteen, kumpaan hänessä on enemmän ainesta UTJ:ksi vai koti-isäksi.
 

mikkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pakiston kokoaminen on tosiaan isoin haaste ensi kaudeksi. Hyökkäys sen sijaan näyttää nyt jo aika täydeltä ja varsinkin jos siihen lisätään huhuttu Kantola sekä Janatuinen jolla on optio.

Nurmi-X-Pajuniemi
Korpikoski-Pärssinen-Kantola
Janatuinen-Nättinen-Budish
Kuru-Wirtanen-Nevasaari
Pyyhtiä-Intonen-Teissala
 

Viheltää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turku + länsirannikko
Hyökkäys ok mallilla pienellä muutoksella suurmestarin joukkue näyttää jo hyvältä.


1.ketju Nurmi - x1 /Nättinen - Pajuniemi
2.ketju x1 / Nättinen- Pärssinen - Korpikoski
3.ketju Janatuinen - Wirtanen - Budish
4.ketju Kuru - x3 - Intonen

X1=ykkössentteri yv pelintekijä esim Palve
X3= Karvosen jatkosopimus

En lähtisi kauden alusta täyttämään ulkopuolelta kaikkia paikkoja. Tämän kauden parhaat pelaajat olleet omia kasvatteja. Pärssinen, Pajuniemi ja Nurmi. Olisi hienoa että tulisi jatkumoa ja esim Intonen nousisi vakio kokoonpanoon.

X1- Larsson
X2-Viro
Antalainen-Sund
Kaskinen
Pakistoon tarvitaan 2 vahvistusta ennen kauden alkua Piskulan ja Salosen korvaavat, ja mahdollisesti Sund:n korvaaja.
 

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Niittymäki joskus haasttelussa sanoi, että joukkue on hyvin roolitettu ja kaikenlaisia pelaajatyyppejä löytyy. No minä olen eri mieltä. Minusta Tepsin yhtenä ongelmana on ollut se, että roolitus on ollut huonossa jamassa. Tepsiltä on puuttunut ja puuttuu edelleen alempien ketjujen työmyyrät, jotka osaavat hyökätä ja puolustaa. Nelosketjussa painopiste on tietenkin puolustavassa pelaamisessa. Kamppailuvoimaa ja fyysiyyttä sekä sopivaa ilkeyttä on puuttunut. Näitä ominaisuuksia tarvitaan lisää. Lisää tarvitaan myös luisteluvoimaa ja taklauspelaamista. Minulle on tosin vähän epäselvää, että saako kohta liigassa enää taklata ollenkaan. Joukkueeseen tarvitaan näitä pelaajia, jotka sytyttävät joukkueen taistelemaan ja jotka itse taistelevat viimeiseen asti. Hyökkäysosastolle tarvitaan myös lisää nopeutta ja jalkoja. Tältä osastolta tosin puuttuu minusta vähän kaikkea.

Kallion mukaan painopiste on nopeudessa ja kiekollisessa taitavuudessa.

En tiedä istuuko ajatus fyysisyydestä ja taklaamisesta tähän, roolituksesta ei sanonut mitään.

Varmastikin haasteita sen verran joukkueen kasaamisessa että ihan täydellisiä roolituksia ei pystytä rakentamaan vaan lähinnä pitää lennosta soveltaa kun houkuttelevia pelaajia on saatavilla.

Jos ja kun rakentamisessa ollaan jälkijunassa ja Suomessa sopimukset neuvotellaan pahimmillaan jo lokakuussa, niin on luonnollisesti riski että svennssoneita joudutaan hankkimaan. Jännä nähdä.
 

Suurmestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kallion mukaan painopiste on nopeudessa ja kiekollisessa taitavuudessa.

En tiedä istuuko ajatus fyysisyydestä ja taklaamisesta tähän, roolituksesta ei sanonut mitään.

Varmastikin haasteita sen verran joukkueen kasaamisessa että ihan täydellisiä roolituksia ei pystytä rakentamaan vaan lähinnä pitää lennosta soveltaa kun houkuttelevia pelaajia on saatavilla.

Jos ja kun rakentamisessa ollaan jälkijunassa ja Suomessa sopimukset neuvotellaan pahimmillaan jo lokakuussa, niin on luonnollisesti riski että svennssoneita joudutaan hankkimaan. Jännä nähdä.

Kuuntelin hetki sitten hunajacastin ja Kallio tosiaan sanoi, että jatkossa joukkueen rakentamisessa on painopiste nopeudessa ja kiekollisessa osaamisessa. Hyvä, että tähän asiaan nyt kiinnitetään huomiota ja parannusta saadaan aikaiseksi. Kieltämättä tämä on hankala yhtälö, kun pitäisi panostaa nopeuteen ja taitoon ja sitten pitäisi kuitenkin panostaa myös fyysisyyteen ja kamppailuvoimaan sillä tavalla, että kaksinkamppailuissa pärjätään paremmin. Taklauspelaamiselle en antaisi liian suurta painoarvoa, mutta olisihan hyvä joukkuesta löytyä joku pelaaja, joka siihenkin kykenee. Roolituksista Kallio ei mitään sanonut. Joukkueen kokoaminen on kyllä aikamoinen palapeli, eikä se ole helppoa rakentaa tasapainoista joukkuetta. Kompromisseja on pakko tehdä ja kaikkia pelaajia ei saada, joita haluttaisiin. On aika mahdotonta rakentaa täydellisesti roolitettua joukkuetta ja jokaisessa joukkueessa on omat heikkoutensa ja vahvuutensa. En tiedä, miten Kallion ja urheilujohdon filosodiaan ja ajatteluun fyysisyys ja taklauspeli istuu, enkä niillekään nyt liian suurta roolia todellakaan antaisi. Pitää löytää tasapaino taidon ja nopeuden sekä fyysisyyden välillä. Soveltaa täytyy ja kompromisseja on pakko tehdä, koska saatavilla olevat pelaajatkin vaikuttavat asiaan.

Täytyy Kallion kommenttiin siitä, että uusia pelaajasopimuksia seuraavaa kautta koskien ruvetaan jo lokakuussa tekemään. Olen samaa mieltä Kallion kanssa, että tämä on jonkin verran absurdia ja hullua meininkiä, kun edes meneillään oleva kausi ei ole kunnolla päässyt vauhtiin, niin jo suunnitellaan seuraavaa kautta.
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Rahat tiskiin ja Mingoia ja Caito tänne ens kaudeksi kiitos
Miksei TPS löydä itse laadukkaita ulkomaalaispelaajia? Aina täytyy fanien mielestä ottaa jonkun toisen liigajoukkueen löytämä pelaaja. Kyllä itse pitää löytää tarvittavat pelaajat. Ei voi olla niin kädetön, ettei itse pysty mihinkään muuhun kuin toisten peesaamiseen.
 

apsi71

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kaapo Kakko
Miksei TPS löydä itse laadukkaita ulkomaalaispelaajia? Aina täytyy fanien mielestä ottaa jonkun toisen liigajoukkueen löytämä pelaaja. Kyllä itse pitää löytää tarvittavat pelaajat. Ei voi olla niin kädetön, ettei itse pysty mihinkään muuhun kuin toisten peesaamiseen.
Tähän vahva sama. Myöskin se, että kun niitä löytäisi itse, saattaisi rahat riittää johonkin taitonsa jo osoittaneeseen kaveriin. Ja nytkun joku tulee sanomaan, että tepsin tasku on pohjaton, ei ole.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Miksei TPS löydä itse laadukkaita ulkomaalaispelaajia? Aina täytyy fanien mielestä ottaa jonkun toisen liigajoukkueen löytämä pelaaja. Kyllä itse pitää löytää tarvittavat pelaajat. Ei voi olla niin kädetön, ettei itse pysty mihinkään muuhun kuin toisten peesaamiseen.

Källgren ja Larsson ihan paskoja? Thorell myös oli ihan paska? Ekeståhl kanssa? Vaikka et Tepsistä pidäkkään, niin joskus nekin on osunut hankinnoissaan.
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Koska Kallio sanoo jotta nopeutta ja taitoa tulossa, niin totta kai sitä tulee?

Yrittäs nyt tehdä asioita eikä ulkoiluttaa äänihuuliaan.

Tarkoituksellako ne on tälle kaudelle hitautta ja puukäsiä hankkineet?
 

Starbuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Miksei TPS löydä itse laadukkaita ulkomaalaispelaajia?
Yksinkertainen vastaus: Ei ole ammattilaisia hommissa.

Olisi muuten kiva, jos ensi kaudella täälläkin pelaisi monta hyvää ulkomaalaista pelaajaa, kuten esimerkiksi Lukossa ja KooKoossa. Ja se ei valitettavasti riitä, että viidestä arvasta kaksi osuu. Viittaan tällä tämän kauden ruotsalaisiin. Parempi osumatarkkuus näistä on pakko saada, jos mielitään ensi kaudella menestyä.
 

T. Blade

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Näiden ulkomaalaisten perään huutelussa on hyvä sekin muistaa, että valmennuksella on myös suuri rooli siinä, miten pelaaja onnistuu. En sano tätä siis siten, että esim. Holm olisi täällä paremman koutsin kanssa välttämättä onnistunut, vaan lähinnä tarkoitan sitä, että näinköhän olisivat Mingoia tai Caito Turussa Kaskisen koulussa onnistuneet? KooKoossa kuitenkin vaikuttaa hieman tasokkaampi koutsi.
 

RajatOn

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Yksinkertainen vastaus: Ei ole ammattilaisia hommissa.

Olisi muuten kiva, jos ensi kaudella täälläkin pelaisi monta hyvää ulkomaalaista pelaajaa, kuten esimerkiksi Lukossa ja KooKoossa. Ja se ei valitettavasti riitä, että viidestä arvasta kaksi osuu. Viittaan tällä tämän kauden ruotsalaisiin. Parempi osumatarkkuus näistä on pakko saada, jos mielitään ensi kaudella menestyä.

Onhan noita nyt melko kovia ulkomaalaisia hankittu vaikka viimeisen noin 5 vuoden aikana, se että ovatko kaikki onnistunut onkin toinen asian.

sieltä kuitenkin löytyy nimiä: sexton, pare, mojzis, nakladal, georgiev, thorell, haukeland, ekeståhl, gormley, larsson, källgren... varmaan muitakin, mutta enpä nyt äkkiseltään jaksa muistella.

mutulla heittäisin, että epäonnistuneiden lista muista liigoista bongattujen pelaajien osalta on lyhyempi..

toki kyse paljon siitäkin, että mitä odotuksia pelaajan harteille on laitettu...
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Miksei TPS löydä itse laadukkaita ulkomaalaispelaajia? Aina täytyy fanien mielestä ottaa jonkun toisen liigajoukkueen löytämä pelaaja. Kyllä itse pitää löytää tarvittavat pelaajat. Ei voi olla niin kädetön, ettei itse pysty mihinkään muuhun kuin toisten peesaamiseen.
Sulla on kyllä päällä taas tuo kyseenalaistamisvänkäys ja omien totuuksien heitto mitkä sijaitsee rivien välissä, rasittavaa. Vastaisit joskus kun sulta kysytään äläkä sinkoa sieltä poterosta niitä samoja juttuja eri ketjuihin.. Tai nykyään jo vähän lipsuu kun Veltsukin on joskus hyvä ja toisinaan paska..
Mutta lainaukseen.. Miksi ei saa ottaa Liigan seurasta ulkkaria? Onko se jotenkin nössöä? Löytäjä saa pitää tyyppinen systeemi?
 

Saksipotku

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mutta lainaukseen.. Miksi ei saa ottaa Liigan seurasta ulkkaria? Onko se jotenkin nössöä? Löytäjä saa pitää tyyppinen systeemi?

Ei kai siinä muuten mitään, mutta esim. Erik Thorell taisi pelata Tepsissä yli puolet pienemmällä palkalla ennen kuin siirtyi HIFKiin. Eli ts. tasonsa osoittaneet toisten liigajoukkueiden pelaajat eivät ole niin arpoja, joten niistä joutuu maksamaan enemmän. Hyvällä scouttauksella löydetään ulkomailta itse halvempia vaihtoehtoja, jotka toimivassa systeemissä onnistuvat yhtäläisesti jonkun Mingoian ja Caiton lailla.
 

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Miksi ei saa ottaa Liigan seurasta ulkkaria? Onko se jotenkin nössöä? Löytäjä saa pitää tyyppinen systeemi?

Tätähän esim. IFK tekee huomattavasti Tepsiä suuremmalla budjetilla, eikä se menestys ole kovin kaksista ollut resursseihin nähden vaikka kovia yksilöitä ovatkin saaneet.

Ahokas on tehnyt aivan huikeaa duunia ja tuossa jengissä jokainen pelaaja pelaa taitotasojensa ylärajoilla. Jatkuisiko sama liito jos nämä pelaajat nyt palkattaisiin mottipäisillä liksoilla Tepsiin ja Raipen valmennukseen, edes vaikka Raipe osoittautuisi päteväksi valmentajaksi.

Sund on hyvä varoittava esimerkki mitä voi seurata kun yhden nappikauden pienemmän budjetin jengissä pelannut pelaaja hankitaan PAPERILLA parempaan joukkueeseen ja lyödään isot odotukset päälle.

Tässä olen aurajoen kanssa ihan samaa mieltä, olisi hirmuinen riski palkata esim. Mingoia Tepsiin. Voisin melkeinpä edes pelaajaa suuremmin tuntematta lyödä ison vedon sen puolesta että täällä mies olisi suuri pettymys.

Tie menestykseen aukeaa jos nämä Pajut, Nurmet, Pärssiset, Virot, Intoset, Anttalaiset, Kaskiset jne saadaan täällä pysymään Liiga-taipaleensa JA kehittymään hyvissä olosuhteissa, sekä houkuteltua muita potentiaalisia nuoria pelaajia täydennettynä korkeintaan muutamalla täsmähaulla tasonsa todistaneiden pelaajien joukosta.

Ostoseurana TPS ei tule ikinä menestymään. Toivon että Urama pystyy TPS organisaatiota kehittämään järkevään suuntaan. Tällaiset toimarin "me pelaamme ensi kaudella mestaruudesta" -heitot näistä lähtökohdista (mm. Kallion puheet sopimustilanteesta ja tämä kausi) saavat pahan olon aikaiseksi.

Täytyy taas lainata aurajokea, mutta puheet on kuultu jo moneen kertaan ja välillä toivoisi ihan konkreettisesti saavan jotain näkyvää sille että TPS on menossa oikeaan suuntaan. Nurmen ja Larssonin kaltaisten nuorten lupausten jatkosopimukset ovat tästä ensimmäinen positiivinen signaali. Toivottavasti jatkoa seuraa
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Nyt ei saa lainattua mutta @septi, tarkoitin lähinnä yleistettynä tuota ettei muualta saa ulkkareita ottaa kun se on nössöä tai muuta. Sund vaikuttaa kyllä ulkomaalaiselta, totta.
Mutta jos nyt ulkoa oikein muistan niin esim. paljon kehutussa Tapparassa olis kolme ulkkaria jotka on muualta liigasta löydetty. Eli ei se aina voi huono juttukaan olla, toki se ei aina onnistu eikä todellakaan ole takeita että KooKoon ulkkarit sopis meille tai edes sinne Tapparaan.
 

Saksipotku

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mutta jos nyt ulkoa oikein muistan niin esim. paljon kehutussa Tapparassa olis kolme ulkkaria jotka on muualta liigasta löydetty. Eli ei se aina voi huono juttukaan olla, toki se ei aina onnistu eikä todellakaan ole takeita että KooKoon ulkkarit sopis meille tai edes sinne Tapparaan.

Toki näinkin, mutta Tappara on viime vuosikymmenen jälkeen niin eri asemassa Tepsin kanssa, että se pystyy houkuttelemaan Bertrandin ja Morleyn kaltaisia pelaajia muillakin keinoin kuin pelkällä rahalla. Veikkaisin, että Tapparaan verrattuna Tepsi olisi joutunut kummastakin näistä pulittamaan kymmeniä tuhansia enemmän. Turussa kun ei ole toistaiseksi ollut tarjota kuin rahaa ja sama linja jatkunee, kun koutsina on Raipe.

Tepsin pitää kyetä siihen oman projektin rakentamiseen, jotta tänne voidaan houkutella jotain muitakin kuin valtavan setelitukon ulkkareita, jotka ovat jo liigassa pelanneet. Tappara ja Kärpät, nyt myös Lukko, Ilves ja KooKoo tuntuvat onnistuneen tuon oman juttunsa rakentamisessa, vaikka kaikilla budjettikaan ei ole mikään älytön edes ollut. TPS ja HIFK painivat siellä jatkuvien alisuorittajien sarjassa, joilla resurssit on kunnossa, mutta urheilujohto jostain syystä käsittämättömän heikolla tasolla vuodesta toiseen.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Tepsin pitää kyetä siihen oman projektin rakentamiseen, jotta tänne voidaan houkutella jotain muitakin kuin valtavan setelitukon ulkkareita, jotka ovat jo liigassa pelanneet. Tappara ja Kärpät, nyt myös Lukko, Ilves ja KooKoo tuntuvat onnistuneen tuon oman juttunsa rakentamisessa, vaikka kaikilla budjettikaan ei ole mikään älytön edes ollut. TPS ja HIFK painivat siellä jatkuvien alisuorittajien sarjassa, joilla resurssit on kunnossa, mutta urheilujohto jostain syystä käsittämättömän heikolla tasolla vuodesta toiseen.
Täysin samaa mieltä.
Edelleen, en todellakaan kaipaa niitä rahastavia ulkkareita Tepsiin, ihmettelin vaan miksi niitä ei voi Liigasta scoutata jos niitä täytyy hankkia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös