17- vuotiaalle nuorelle miehelle ei liian suuria haasteita tästä maailmasta löydy. Rohkeesti vaan isoa vastuuta ja kuormaa, kyllä Kakko on valmis. Varmasti tulee jokunen heikompi peli ja lukuisia virheitä, mutta mitä sitten. Jos maailman huipulle mielii, niin ei silloin vastuuta väistellä.Enemmän mä pelkään sitä henkistä puolta. Kestääkö nuorukaisen pää pelata CHL-ottelut, 60 sarjaottelua sekä pudotuspelit tulosvastuu niskassaan? Mun mielestäni nuoren kaverin edellä pitää olla riittävästi henkisiä mentoreita, rutinoituneita vastuunkantajia. Onko 17-vuotiaasta Kaapo Kakosta jo kaudella 2018-19 esimerkiksi ykkösylivoiman kliiniseksi viimeistelijäksi - illasta toiseen? Lyhyet stuntit onnistuvat takuuvarmasti, ja kauden aikana voi tulla niin paljon henkistäkin kasvua (nuoren miehen ahaa-elämys: "mä pärjään näiden äijien joukossa, mä olen parempi kuin ne"), että paikka loppukaudesta tulosyksiköissä on itsestäänselvyys. Silloin liikutaan mielestäni vaarallisilla vesillä, jos jo kesällä lyödään 17-vuotiaan junnun niskaan paineet ylivoimapelistä ja maalintekovastuusta.
Jesperi Kotkaniemi pelasi viime kaudella 17-vuotiaana 93 peliä(!). Jokunen heikompi mahtui mukaan, mutta trendi oli nouseva ja kehitystä tuli koko ajan. Jepu pelasi muuten viime kaudella eniten ässähyökkääjistä 5vs5 minuutteja teki eniten pisteitä.