Vahvojen huhujen mukaan usealle Tuton kärkipelaajalle on ilmoittu, että joku toinen työnantaja varmistaa palkan tulon tilille.
Tämä asia voi olla hyvinkin mahdollista. Ite kuullu, että Ika saattaa olla se suurin syypää yhteistyön loppuun. Ei lupaa hyvää jatkossa.Ika ei päästänyt ja sammutti valot?
Eikö Tutolla ole jo valmiiksi vähän tuolla finanssi puolella hätää..? En tiedä, mutta näin olen ymmärtänyt.Hälyttävää lähinnä TUTO:n kannalta oli se että parista yhteistyökumppanin edustajasta oli kyse.
tunsbe kirjoitti:Tämä asia voi olla hyvinkin mahdollista. Ite kuullu, että Ika saattaa olla se suurin syypää yhteistyön loppuun. Ei lupaa hyvää jatkossa.
tunsbe kirjoitti:Eikö Tutolla ole jo valmiiksi vähän tuolla finanssi puolella hätää..? En tiedä, mutta näin olen ymmärtänyt.
Siitä vielä pari yhteistyökumppania veks ni alkaa yhtäkkiä ne ilmaset Tepsin junnupelaajat kiinnostaa..
Itselläni on hieman sellainen olo, että TPS:n puolella on usein alempien kenttien pelureita pidetty hyvin pienellä liksalla mukana, esim. case Famulare ja Suominen. Tästä voisi jo päätellä, että rahasta ja ajasta kaiketi on lopulta kysymys, kun TPS:llä ei pelaajien kanssa ole sopimusta.
Toverit pelaa jokaisen pelin voitosta ja Mestiksen mestaruudesta. Noita pelejä on tälläkin kaudella ollut katsomassa keskimäärin 1300 katsojaa. Aika monen palloilulajin ylimmällä sarjatasolla on vähemmän katsojia.Mistä Tuto pelaa?
Starbuck kirjoitti:Niin näistä pelaajista Famulare pelasi nelosketjun laidassa. Suominen taas oli yhden kauden kokonaan pelaamatta, pelasi try-outin, jonka jälkeen sai haluamansa sopimuksen. Miksi nelosketjun rottapelaajalle tai try-outin kautta tulevalle leveyshyökkääjälle tulisi maksaa isoja summia? Tämän lisäksi noista case Famusta ja Tuomaksesta on jo pari kautta aikaa. Paljon on muuttunut Tepsin sikariportaassa ja oikeastaan joka puolella. Eikä TPS:n kausi 2013-14 todellakaan kaatunut Famularen tai Suomisen pelaamiseen/heidän palkkaansa.
Joka kausi TPS on pelannut Suomen mestaruudesta. Toki siitä pelaaminen on loppunut viimeisen 4 kauden aikana marraskuussa.Mistä muuten TPS on pelannut, kun sillä on viime vuosina ollut tapana myydä joukkueen tähdet usein jo ennen vuoden vaihdetta tai viimeistään pian sen jälkeen?
Kun Ikalle annetaan kenkää ni katotaan jos homma muuttuu. Tällä hetkellä ei Tepsin junnupelaajille löydy peliaikaa tarpeeksi.Kaikista surkeinta kuitenkin on, että näitä lähiyhteistyön etuja ei saada hyödynnettyä.
Tästä olen samaa mieltä. Jos Tepsi lainaa Tutosta esim. Taavitsaisen niin ihan ymmärrettävästi voisi maksaa korvauksen. Tätä sanoin jo aiemmin.Yhteistyösopimus ei mielestäni kuitenkaan ole sama kuin farmisopimus ja pientä korvausta voisi ainakin odottaa
.
Kun Ikalle annetaan kenkää ni katotaan jos homma muuttuu. Tällä hetkellä ei Tepsin junnupelaajille löydy peliaikaa tarpeeksi.
Kuten sanoin aiemmin, TUTO ei ole TPS:n farmi. Silloin pelaajia ei voi ottaa, mutta silloinkin voi tietysti tehdä tarjouksen. Lainaatteko meille Lindstenin, jos me maksamme xx euroa korvauksena. Mutta ei pidä yllättyä, jos TUTO ei moisesta innostu, kun joukkue haluaa menestyä omassa sarjassaan. Eikä se ole vain Ikasta kiinni, ei todellakaan.
Sinä päivänä mä lopetan ku TPS alkaa maksamaan TuTo:lle rahaa pelaajista. Kyllä markkinoilla ja omissa junnuissa on Lindstenin kaltaisia arpoja ihan tarpeeksi. Ehkä TPS halusi antaa Lindstenille elämänsä tilaisuuden kokeilla Liigaa hyvässä ketjussa, mutta jos ei nappaa niin jollekkin muulle kyllä nappaa. Sitten ihmetellään kun kaveri käy kolmikymppisenä K-kaupan lihatiskillä kolme päivää viikossa ja lopuilla Mestishiluilla maksaa vuokraansa. Eikö näitä ole aika paljon?
Sinä päivänä mä lopetan ku TPS alkaa maksamaan TuTo:lle rahaa pelaajista. Kyllä markkinoilla ja omissa junnuissa on Lindstenin kaltaisia arpoja ihan tarpeeksi. Ehkä TPS halusi antaa Lindstenille elämänsä tilaisuuden kokeilla Liigaa hyvässä ketjussa, mutta jos ei nappaa niin jollekkin muulle kyllä nappaa. Sitten ihmetellään kun kaveri käy kolmikymppisenä K-kaupan lihatiskillä kolme päivää viikossa ja lopuilla Mestishiluilla maksaa vuokraansa. Eikö näitä ole aika paljon?
Aika varmana pidät jo Lindsteniä pistepörssin voittajana. On kuitenkin vain 4 pisteen ero toiseen ja 7 pinnan sisällä TOP5.Luuletko ihan tosissasi, ettei Mestiksen pistepörssin voittaja, ikää 20v, saisi mahdollisuutta kokeilla liigassa? Aivan varmasti saa.
Tänään on hyvä scoutata yhden jos toisen ku pelaa Tutoa vastaan. Katotaan jos vaikka Kojo teilais Lindstenin ja Taavitsaisen.onnea ja menestystä omien arpojenne kanssa. Muistakaa laittaa joku skouttaamaan heitä Savonlinnaan, etteivät vain unohdu sinne K-kaupan lihatiskille.
Kukas tämä 20v Mestiksen pistepörssin voittaja on? Ja millä kaudella hän pistepörssin voitti?Tämän kirjoituksen asenne kertoo ehkä enemmänkin siitä miksi yhteistyö ei toimi. Luuletko ihan tosissasi, ettei Mestiksen pistepörssin voittaja, ikää 20v, saisi mahdollisuutta kokeilla liigassa? Aivan varmasti saa. Mutta alkuosasta voi olla samaa mieltä, onnea ja menestystä omien arpojenne kanssa. Muistakaa laittaa joku skouttaamaan heitä Savonlinnaan, etteivät vain unohdu sinne K-kaupan lihatiskille.
Tänään on hyvä scoutata yhden jos toisen ku pelaa Tutoa vastaan. Katotaan jos vaikka Kojo teilais Lindstenin ja Taavitsaisen.
Olettaako porukat oikeasti, että ns. kilpailevasta seurasta, joka nyt kuitenkin yrittänee itsekin omassa sarjassaan pärjätä, TPS:llä tulisi olla oikeus ottaa kolme kärkiketjun pelaajaa ilman minkäänlaista korvausta? Eri asia tämä on kun TPS:n pelaajien myymiset aikaisemmilta kausilta. Itse vertaisin tätä vähän sellaiseen tilanteeseen, jossa TPS antaisi vaikkapa Perrinin, Kallion ja vaikka Spinan ilmaiseksi try-outille Jokereihin vähän loukkaantumisia paikkaamaan (okei, Jokerit ei ole yhteistyöseura, mutta ei TuTokaan mikään farmiseura ollut).
Itse olen koko ajan sanonut, että TPS voisi antaa ko. pelaajista rahallisen korvauksen.Olettaako porukat oikeasti, että ns. kilpailevasta seurasta, joka nyt kuitenkin yrittänee itsekin omassa sarjassaan pärjätä, TPS:llä tulisi olla oikeus ottaa kolme kärkiketjun pelaajaa ilman minkäänlaista korvausta?
Kyllä pelaajia varmasti nappaa, mutta jos kielto try outille/lainalle tuleekin korkeammalta taholta(valmentajalta).kun jotkut alkaa jo syyttelemään pelaajia, että ei nappaa pelata ylempänä, menköön sinne kaupan tiskille.
DiibaDaabaLiibaLaaba... Kukkahattutätien toimintaa. Eikö taklaaminen ole sallittua mestiksessä? En puhunut mistään tappamisesta tai tarkoituksellisesta loukkaannuttamisesta. Kunhan sanoin, että aina se mahdollisuus teilaamiseen on. Voihan Moisiokin teilata vaikka Setäsen.Tähän jäätävään, surulliseen näkemykseen on allekirjoittaneen aika lopettaa omalta osaltani tämä keskustelu.
TuTon ei tarvitse, eikä kuulu antaa omia sopimuspelaajiaan minnekään, paitsi jos korvaus on reilu ja siirto sopii kaikille osapuolille.
Jos Forssa voisi nousta, niin sinne voisi saada hyvinkin toimivan yhteistyön. Kunhan sovitaan miten toimitaan. Näköjään edelleenkään ei osata toimia..
Kilpailevat ainakin saman talousalueen katsojista sekä sponsoreista.Ei TUTO kilpaile millään mittarilla TPS:n kanssa.
Oletko nähnyt tuon sopimuksen, mitä siinä lukee? Ei, TuTo ei ole TPS:n farmiseura niin kauan, kun molemmat kilpailevat toistensa kanssa sponsoreista ja katsojista, joukkueilla on eri omistajat ja eri päämäärät, eikä TPS anna merkittävää tukea TuTon toiminnalle mm. valmennuksellisesti taikka rahallisesti. Itse olen nähnyt puhuttavan yhteistyösopimuksesta.Ja kyllä, TUTO on TPS:n farmiseura. Siitä on ihan sopimuskin.
Ilmeisesti yhteistyö ei ole toiminut, syystä ei ole varmaa tietoa. Peliaikatilastoja ei tunnu Mestiksestä löytyvän, mutta on Lämsä ja Kojo pelanneet 14 ottelussa TuTon yhteensä 16:sta. On ainakin yritetty antaa peliaikaa, mutta kyllä heidänkin tulee itse peliaikansa ansaita, vaikka palkka muualta tuleekin.Valitettavasti Ika Lehkonen ei noudattanut sopimusta eikä entanut Tepsin maksamille pelaajille peliaikaa. Siispä yhteistyö ei tällä erää toiminut.
Ei ole minulla lisää tietoa tästä, otin vain kantaa siihen, että jotkut TPS:n kannattajat tuntuvat olettavan että TuTo olisi velvoitettu antamaan parhaat pelaajansa ilman korvausta. Kaikki spekulaatiot tässä ketjussa, miksi yhteistyö ei toiminut, ovat tosiaan spekulaatiota, kun ei mitään todisteita kukaan ole esittänyt.Lisää tietoa tästä kolmen kärkipelaajan kaappaamisesta ilmaiseksi?
Erittäin hyvin kirjoitettu. Jotain tällaista hain itsekin omalla viestilläni tuossa aiemmin.Onpa kivasti karannut keskustelu hallusta.
Ei yhteistyötä ole TuTon kanssa purettu. Homma jatkuu varmaankin ensi kaudella normaalisti jos ja kun tulee Kupittaalla henkilövaihdoksia. Ts. näin puhuu teenlehdet, hevosmiehet ja mersukauppiaat unisonossa juuri nyt.