TPS:n junnut voittivat mestaruuden, mutta olen kovasti huolissani heidän jalkauttamisesta edustukseen. Esim Vähätalolle, Lämsälle, Karvoselle, Niemiselle ja Siikille on löydettävä miestenpelejä ensi kaudeksi. Joko 20+ peliä TPS:ssä tai koko kausi Tutossa. Jos nuo taas neppailevat jotain a:n liigaa missä puolet peleistä on ohi pelejä kun vastustaja on niin huono ettei tarvitse edes olla kuin paikalla, niin TPS hukkaa tässä valtavan voimavaran. Itse jättäisin Siikin ja Vähätalon TPS:n rinkiin ja muut suoraan Tutoon. Puolustuksesta en osaa vielä oiken spekuloida kun yhtää tiedä monta junnua mahtuu rosteriin.
Tästä samaa mieltä ja tätä on tuotu monen kirjoittajan toimesta esille. Saa nähdä miten tämä kehittyy. Tutonkin pitää menestyä, joten sen pitää olla Tutollekin diili.
Juttujen perusteella Tepsiin jäisi Virta ja Rantanen. Jos ja kun Rantanen lähtee, niin kuka jäisi tilalle? Minä ottaisin Karvosen, koska oli tasapainoisin kokonaisuus. Siiki on hyvä, mutta jotain puuttuu ja se on kokemus miesten peleistä. Siikissä Tuto tai jokin muu Mestis-seura saisi kyllä vauhdikkaan ja suht suoraviivaisen maalintekijän. Ihme ettei ole jo jonnekin lainattu koko kaudeksi? Lämsä on kauimpana senttereistä mun mielestä Liigasta, joten Mestikseen. Tulevaisuus on kuitenkin Liigassa hyvinkin mahdollinen, hän vain tarvitsee kovia pelejä alle.
Vähätalo on erittäin lupaava, parempi kuin Karvonen ja Lämsä. Tepsissä kuitenkin sentteripaikat ovat nyt hyvin täytetty, joten Vähätalon laittaisin isoon rooliin Mestikseen. Niemisen pelaamista en seurannut, mutta ei ole kyllä jakoa raivata laiturinpaikkaa Liigasta. Honkasen meno Tapparaan oli hyvä veto.
Pakeissa tilanne on myös sama. Jatkaako Nemecek ja missä roolissa? Eronen pelasi hyvin, mutta Tepsin joukkue oli paska ja vastustajien ei tarvinnut pelata "liian kovaa" Tepsiä vastaan. Kuitenkin vain pelaaminen kasvattaa ja siksi raivaisin Eroselle paikan 6.pakin joukosta. Pulli menikin jo Tutoon ja samaan seuraan laittaisin myös Keskitalon. On erittäin lupaava ja täysin väärässä paikassa jossain Tepsin A-nuorissa. Samanlainen kuin Bluesin Rantakari ja minkälaista jälkeä hän tekikään viime kaudella? Nemecekissä olisi käsissä lupaava Stay-at-home-pakki. Nemecek myös Mestikseen kasvamaan.
Berger pärjäsi myös hyvin Liigassa ja koska on enemmän peruspakki, niin jättäisin Liiga-rinkiin ylimääräiseksi paikkaajaksi.
Lopputulema nuorista:
Liigassa: Virta, Rantanen, Karvonen, Eronen, Berger
Mestiksessä: Nemecek, Keskitalo, Lämsä, Vähätalo, (Pulli, OK), Siiki, Nieminen