Niinpä! Mutta hc.tps.fi sivuilla pelaajia listattuna jonkin verran enemmän joukkuekohdassa, en ny kännykällä tarkista mutta junnuja tais olla siellä mainittu, eli yli 23ki menis... Ny pitäs kehitellä se sopiva raja ketkä lasketaan ja luottaa siihen, ettei tj ny oikeesti heitä tarkkaa lukua vaan heittona, olis sit sanonu että yli 20 turkulaista...
Olet aivan oikeassa!
Pikaisella vilauksella HC TPS:n kotisivujen pelaajalistassa näyttäisivät olevan vielä seuraavat pelaajat:
Maalivahdit (1):
Karolus Kaarlehto
Puolustajat (1):
Tarmo Reunanen
Hyökkääjät (1):
Markus Nurmi
Uskoisin tämän seuran virallisilta sivuilta löytyvän listan olevan lähempänä totuutta kuin Eliteprospectsin. Toisin sanoen tällä listalla olevat nimet ovat juuri TPS:n SM-liigajoukkueen kesäharjoitusringissä - ja sieltä sitten voidaan poimia 23 turkulaislähtöistä pelaajaa.
Eliteprospectsin listan mukaan poimin 22 pelaajaa (+ Marko Virtala). Toisin sanoen näistä voidaan tipauttaa kaksi pois (esim. juuri Tero Koskiranta) - ja ottaa tilalle nuo kolme yllä luettelemaani nimeä - mikäli he kaikki ovat "turkulaislähtöisiä", jolloin päästäisiin tasan siihen lukuun 23.
Kyllä mä uskon siihen, että tuo luku 23 pitää hyvinkin paikkansa. Siellä on reilut 40 pelaajaa TPS:n SM-liigajoukkueen kesäharjoitteluringissä. Näistä pelaajista joku (EI toimitusjohtaja) on laskenut, että 23 pelaajalla on turkulaistaustaa tai ovat turkulaislähtöisiä. Tämä laskija on voinut olla fysiikkavalmentaja, huoltaja, joukkueenjohtaja tai melkein ketä tahansa. Nyt tämä luku 23 on hallilla ja toimistossa sellainen "yleisesti hyväksytty turkulaislähtöisten pelaajien lukumäärä" joukkueen kesäharjoitteluringissä.
Tämän "yleisesti hyväksytyn luvun" toimitusjohtaja on sitten heittänyt haastattelussa. Ei mulla ole mitään syytä epäillä, että toimitusjohtaja olisi suoranaisesti valehdellut tuossa tilanteessa. En myöskään usko siihen, että toimitusjohtaja olisi itse laskenut noita "turkulaislähtöisiä" pelaajia. Hän on vain heittänyt ilmoille fysiikkavalmentajan/huoltajan/joukkueenjohtajan ilmoittaman luvun, jota pidetään hallissa ja toimistolla "yleisesti hyväksyttynä".
Mä vain yritin avata sitä asiaa, että kuinka
mahdollisesti tuollaiseen lukuun ollaan päädytty.