TPS kaudella 2014–2015 – joko nyt?

  • 671 403
  • 1 669

Strongbow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko Rauma
Twitterissä tiedettiin kerrottavan Nummelinin palkka viimekaudelta olevan 316K €. Maksaako TPS saman Petulle? Tietoa kenelläkään?
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Twitterissä tiedettiin kerrottavan Nummelinin palkka viimekaudelta olevan 316K €. Maksaako TPS saman Petulle? Tietoa kenelläkään?
Ei varmastikaan maksa. Lukko maksanee edelleen suurimman osan palkasta. Tienistit varmaan kuitenkin samat, muuten tuskinpa olisi suostunut irtisanomaan sopparia muussa tilanteessa.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Ei varmastikaan maksa. Lukko maksanee edelleen suurimman osan palkasta. Tienistit varmaan kuitenkin samat, muuten tuskinpa olisi suostunut irtisanomaan sopparia muussa tilanteessa.

Miksi Lukko maksaisi mitään Nummelinin palkasta kun pelaaja itse halusi irtisanoa sopimuksensa?
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Miksi Lukko maksaisi mitään Nummelinin palkasta kun pelaaja itse halusi irtisanoa sopimuksensa?

Jaakko haluaa elää siinä uskossa, että rahalla ei ollut mitään tekemistä Nummelinin TPS:ään siirtymiseen kanssa.

Mielestäni voisimme kaikki olla tyytyväisiä, että Suomessa pelaajat eivät ole pelkkää kauppatavaraa. Nummelin kysyi Lukolta suostumusta purkaa sopimuksensa siirtyäkseen kasvattajaseuraansa. Lukko ei halunnut olla Nummelinin unelman tiellä ja suostui purkuun. Jaakolle ja muille tiedoksi, kun pelaaja irtisanoo sopimuksensa, ei toinen osapuoli ole enää velvollinen palkanmaksuun.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Jaakolle ja muille tiedoksi, kun pelaaja irtisanoo sopimuksensa, ei toinen osapuoli ole enää velvollinen palkanmaksuun.

Juuri näin. Lukon palkanmaksuvelvoitteet ovat päättyneet ja se mitä TPS maksaa Nummelinille on heidän välisensä asia. Lukko ei maksa euroakaan Nummelinille.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Onko raumalaisilla jotain faktaa asiasta vai mistä tiedätte sopimuksen purun yksityiskohdista?


Eikös täällä turkulaiset sanoneet, että Lukko maksaa valtaosan palkasta? Ihan normaalilla järjellä ajateltuna Lukolle ei jää mitään palkanmaksuvelvotteita kun aloite lähtee pelaajalta.

Sopimus puretaan ja pelaaja on vapaa tekemään TPS:n kanssa sopparin. On eri asia jos Lukko olisi halunnut purkaa sopimuksen. Siinä vaiheessa mahdollisen erotuksen maksaminen olisi voinut tulla kyseeseen.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Juuri näin. Lukon palkanmaksuvelvoitteet ovat päättyneet ja se mitä TPS maksaa Nummelinille on heidän välisensä asia. Lukko ei maksa euroakaan Nummelinille.

Tällaisissa tilanteissa yleensä sopimuksesta luopuva seura maksaa, joko kokonaan tai osittain jäljellä olevan palkan kertakorvauksena. Sillä kumpi lehdistötiedotteen jälkeen ilmoitetaan sopimuksen purkajaksi ei tässä tilanteessa ole relevantti. Kumpikaan ei ollut kovin tyytyväinen vallitsevaan tilanteeseen.

Keväällä viimekauden aikana oli jo tiedossa, että TPS ja Lukko neuvottelivat siirrosta. Käytännössä siitä miten suuren osan kumpikin maksaa loppusopparin palkasta., toki tässä tilanteessa Nummelin on voinut suostua palkan alennukseen, vaikka lähihistoria ei moista väitettä aukottomasti tukisikaan.
 
Suosikkijoukkue
HC TPS, Lauri Tukonen
Eikös täällä turkulaiset sanoneet, että Lukko maksaa valtaosan palkasta? Ihan normaalilla järjellä ajateltuna Lukolle ei jää mitään palkanmaksuvelvotteita kun aloite lähtee pelaajalta.

Sopimus puretaan ja pelaaja on vapaa tekemään TPS:n kanssa sopparin. On eri asia jos Lukko olisi halunnut purkaa sopimuksen. Siinä vaiheessa mahdollisen erotuksen maksaminen olisi voinut tulla kyseeseen.

Itse luulen, että pointtina oli se, että miten se purku on ihan oikeasti mennyt. Menikö juuri niin kuin mediassa sanottiin vai olisiko siinä voinut olla jotain muutakin mukana? Esim. Lukko maininnut Niskalan paluusta ja että tilaa/varaa molemmille/molempiin ei ole, jonka jälkeen sovittu yhdessä, että kerrotaan siirron johtuneen Petun "koti-ikävästä". En väitä, että näin olisi, mutta mielestäni asiat eivät ole niin mustavalkoisia(höhö) miltä näyttävät.

Jatkettakoon kuitenkin, että en itsekään usko, että Lukko Petulle enää mitään maksaa tulevasta kaudesta, mikäli homma on lähtenyt pelkästään Petun aloitteesta. Tietty jos jollain on faktoja, niin en niitä rupea alas ampumaan.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Tällaisissa tilanteissa yleensä sopimuksesta luopuva seura maksaa, joko kokonaan tai osittain jäljellä olevan palkan kertakorvauksena.

Ei maksa mikäli pelaaja itse haluaa sen purkaa tehdäkseen toiseen seuraan sopimuksen. Siinä tapauksessa jos seura haluaa purkaa sopimuksen niin tilanne on eri.

Keväällä viimekauden aikana oli jo tiedossa, että TPS ja Lukko neuvottelivat siirrosta. Käytännössä siitä miten suuren osan kumpikin maksaa loppusopparin palkasta., toki tässä tilanteessa Nummelin on voinut suostua palkan alennukseen, vaikka lähihistoria ei moista väitettä aukottomasti tukisikaan.

Kirjoitit, että Lukko maksaa valtaosan Nummelinin palkasta. Aikamoista höpöä.
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Yleensä aina tiedotteessa on sama värssy. "Sopimus purettu yhteisymmärryksessä". Petu halusi pois lukosta ja lukko pois petusta, on hyvin mahdollista että sopimus on purettu ilman että mitään korvausta olisi maksettu. Yhtä mahdollista on kuitenkin että lukko on viimeisestä kaudesta hieman erorahaa pulittanut.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Eihän julkisuuteen päästetyt kommentit aina täysin totuudenmukaisia tietenkään ole, mutta ei Nummelin päättyneellä kaudella niin huono ollut, että Lukon olisi kannattanut luopua hänestä oma-aloitteisesti ja jatkaa siten myös palkanmaksua.

Yleensä aina tiedotteessa on sama värssy. "Sopimus purettu yhteisymmärryksessä". Petu halusi pois lukosta ja lukko pois petusta, on hyvin mahdollista että sopimus on purettu ilman että mitään korvausta olisi maksettu. Yhtä mahdollista on kuitenkin että lukko on viimeisestä kaudesta hieman erorahaa pulittanut.

Eroraha ei ole palkkaa. On toki mahdollista, että Lukko maksaa tai on maksanut jotain pientä erorahaa, mutta se ei vaikuta millään tavalla siihen, minkälaista palkkaa Nummelin TPS:ltä saa. Vai suostuisitteko itse uuden työnantajan maksavan pienempää palkkaa, koska saitte entiseltä työnantajalta erorahaa.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Pointtini oli lähinnä se, että ei kannata huudella täällä faktoja, jos sellaisia ei ole, varsinkaan, kun kukaan meistä ei todennäköisesti ole sopimuksen purkukeskusteluissa ollut mukana..

OK. Olisi pitänyt lisätä kohta "En usko, että..". Lähinnä oma pointtini oli, että Lukolla ei ole mitään syytä osallistua Nummelinin palkanmaksuun. Saatikaan valtaosaan siitä.
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eihän julkisuuteen päästetyt kommentit aina täysin totuudenmukaisia tietenkään ole, mutta ei Nummelin päättyneellä kaudella niin huono ollut, että Lukon olisi kannattanut luopua hänestä oma-aloitteisesti ja jatkaa siten myös palkanmaksua.

No eikö pomminvarmasti tuleva Niskala ole mahdollisesti vaikuttanut siihen, että Lukko haluaisi ihan oma-alotteisestikkin eroon Nummelinista? Vai tuliko Niskala suunnitelmiin vasta kun Nummelin kyseli, että pääsiskö menee?

Hölmöä kun täällä spekuloidaan, että maksaakohan Lukko jotain Nummelinille niin Lukkofanit tulevat sanomaan ettei varmasti maksa, vaikka mitään varmuutta ei tosiaan ole.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
No eikö pomminvarmasti tuleva Niskala ole mahdollisesti vaikuttanut siihen, että Lukko haluaisi ihan oma-alotteisestikkin eroon Nummelinista? Vai tuliko Niskala suunnitelmiin vasta kun Nummelin kyseli, että pääsiskö menee?

Tai mitä jos Nummelin halusi purkaa sopimuksensa, kun kuuli Niskalasta? Ehkä laski silloin, että peliaika vähenee entisestään, joten on parempi vaihtaa maisemaa.

Sitä paitsi, mikäli Lukko olisi irtisanonut sopimuksen, loppuu palkanmaksu siihen, kun pelaaja tekee uuden sopimuksen. Lukolla ja TPS:llä tuskin mitään solidaarisuussopimusta on, vaikka rikkaat köyhempiään joskus auttavatkin.
 

-TMA-

Jäsen
Niklas Österlund kommentoi Yle Turulle HK Areenan uudesta joustokaukalosta kertovassa jutussa myös seuraavaa joukkueesta.

– Joukkue on valmis ja siinä on tällä hetkellä 23 turkulaislähtöistä pelaajaa. Totta kai pidetään silmät ja korvat auki, jos jotain palasia löytyy, mutta lähtökohtaisesti joukkue on tällä hetkellä valmis, Österlund sanoo.

– Omiin junioreihin tullaan panostamaan entistä enemmän ja myös heitä tullaan näkemään ensi kaudella kaukalossa.
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Niklas Österlund kommentoi Yle Turulle HK Areenan uudesta joustokaukalosta kertovassa jutussa myös seuraavaa joukkueesta.

Miten nuo turkulaislähtöiset pelaajat lasketaan? Kun mä koitin hc.tps.fi:stä katsoa listan pelaajista ja EP:stä katsoa syntymäpaikan niin turkulaisia ois joku 15. Vai lasketaanko lähikunnistakin TPS-kasvatit? Ja kuinka läheltä? Koitin vaan laskea, että tulisko niin maaginen luku kuin 22 niin sitten yks turkulainen sopimus olis tehty muttei julkaistu...
 

liuzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManUtd
Tarkoittaneeko tuo sitten että se +1 on turkulainen on tulossa ja myös Jalasvaaran huhuilema pakki. Elämme jänniä aikoja.
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tarkoittaneeko tuo sitten että se +1 on turkulainen on tulossa ja myös Jalasvaaran huhuilema pakki. Elämme jänniä aikoja.

Niin siis koitin laskeskella saisinko tulokseksi jotenkin 22, en ainakaan suoraan turkulaisia laskemalla päässyt siihen tulokseen...
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Minä puolestaan luulen ettei Osteriossi oli sen enempää mitään laskenut. 23 on ollut kiva luku, niin on päättänyt julkaista moisen.
 

sajuki

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Praha laitto sit KHL.n osalta pillit pussiin ja kapteeni jo purki sopparinkin..

Kelpais kyllä Aze, Birner ja muutama muukin tänne..
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Niin siis koitin laskeskella saisinko tulokseksi jotenkin 22, en ainakaan suoraan turkulaisia laskemalla päässyt siihen tulokseen...
Itse asiassa mä sain tasan 22! (Eliteprospectsin listauksesta)
Minä puolestaan luulen ettei Osteriossi oli sen enempää mitään laskenut. 23 on ollut kiva luku, niin on päättänyt julkaista moisen.
Epäilen samaa! Tuskin Osteriossi (hah!) on mitään itse laskenut. Eiköhän tuo "tieto" ole jonkinlainen lukema, joka vaan liikkuu tuolla hallilla ja toimistossa. Siitä ketä tämän on laskenut ei mitään tietoa. Voihan se olla vaikka Aki Berg, joka on ottanut joukkuelistan eteensä ja ynnäillyt noita kavereita...

Maalivahdit (3):
- Kalle Hokkanen
- Kristian Järvinen
- Teemu Lassila

Puolustajat (9):
- Elmeri Eronen
- Niklas Friman
- Niko Karhu
- Mikko Lehtonen
- Petteri Nummelin
- Matias Pulli
- Markus Seikola
- Tony Vidgren
- Veli-Matti Vittasmäki

Hyökkääjät (10):
- Tero Koskiranta
- Rasmus Kulmala
- Jasper Lindsten
- Niclas Lucenius
- Teemu Lämsä
- Otto Nieminen
- Mikko Rantanen
- Niklas Salo
- Oskari Siiki
- Julius Vähätalo

Tästä listasta mä uskoisin, että tuo luku "23" on lähtenyt elämään. Toisin sanoen 22 nimeä listassa, joten yksi turkulaislähtöinen sopimus saattaa hyvinkin olla julkistamatta. Siitä voidaan toki aina keskustella, että kuinka "turkulaislähtöisiä" nuo pelaajat oikeasti ovat, mutta kyllä mä tuollaisella... laajalla skaalalla ottaen voisin nuo 22 nimeä mainita "turkulaislähtöisiksi".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös