Tässä kohtaa täytyy sanoa, että Bertrand on ollut pettymys, ei selittelyjä. Sen lisäksi vielä suurempi pettymys on ollut Sointu, joka eittämättä tuli Turkuun ottamaan ne viimeiset askeleet Liigan huipulle ja pelaamaan kärkikentässä. Alkukaudella on koitettu jos jossakin ketjussa, mutta paikkaa ei tunnu löytyvän eikä tulosta tulevan, siis suuri pettymys!
Bertrandin, Soinnun, Sextonin ja Paren olisi hyvä kerrata omista jääkiekko-opuksistaan - omalla äidinkielellään, totta kai! - vanha perustotuus: KIEKOLLA EI OLE KEUHKOJA!
Kyllä jalalla voi viedä, mutta ei koko ajan ja joka kerta! Kiekkoa välillä muille lainaamalla ja itse taas kiekottomana pelattavaan paikkaan siirtymällä saadaan varmaan muutama maali enemmän tehtyä kuin nykysysteemillä. Pelikirjoista en mitään ymmärrä, mutta olen antanut itselleni kertoa, että suikkasmaiseen kiekkoon kuuluu vahvasti kiekollinen ja kiekkoa kontrolloiva pelityyli. Nyt kaikilla ei ole lamppu syttynyt.
Ennen kuin lampun saa syttymään korvien välissä, täytyy jätkien sisäistää se, että kaukalossa hommia painetaan sen paidan rintamukseen painetun logon eteen. Kukin kykyjensä mukaan, mutta täydestä sydämestä. Lampun sytyttäminen itse kunkin korvien välissä on niin pelaajan kuin myös valmennuksen vastuulla. Jos lamppu ei yrityksistä huolimatta syty, niin sitten voidaan pistää äijiä menemään.
Meidän fanien olisi myös syytä tarttua hetkeen ja kannustaa joukkuetta vaikeuksista huolimatta tässä ja nyt. Ei me tästä sillä lailla selvitä, että kaivamme eliteprospect.comista pelureita, joilla sopparit päättyy sopivasti ensi kautta ajatellen. Pistetään HC TPS kaudella 2014–2015 – joko nyt? -ketju lukkoon tai boikottiin ja eletään nykyhetkessä seuraamme kannustaen.
Ei tää niin helppoo oo, mutta aika yksinkertaisista asioista kuitenkin on kyse.
t. Dino