TPS kaudella 2013–2014

  • 941 812
  • 2 299

Magni

Jäsen
Suosikkijoukkue
KHL, NHL
Ilmeisesti itsekin kannatat, kun pelin olit nähnyt?

Eipä tuo tuon ottelukoosteen perusteella kovin kaksiselta näyttänyt. Aika helposti SKA maalejaan teki. Toisaalta ei koosteesta voi kovin kummosia päätelmiä tehdä.
TPS - SKA 1-8
En tiedä onko muualla tuosta videota, mutta SKA:n youtube-kanavalta löytyy kuvaa.

Pahoittelen, jos tämä löytyy jo jostain TPS:n ketjusta. Ei osunut ainakaan silmään.
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Kapteenistosta voi olla montaa mieltä, mutta pelaajat sen on äänestänyt ja he sen parhaiten tietää, kenellä niitä oikeita ominaisuuksia ko. pestiin löytyy. Toivotaan Tapsalle menestystä vaativassa pestissä.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Kalle Sahlstedt, Mika Alatalo, Mikko Eloranta, Kent McDonell, Aki Berg, Ville Vahalahti ja Tapio Laakso. Tapio Laakso. Oli toki Marko Virtalakin hetken, mutta hänet lasken korkeintaan sijaiskapteeniksi, joten onhan tuo Tapio Laakson valinta todellinen rimanalitus. TPS:n nykytasosta kertonee kaiken olennaisimman, että Jack Bauerin vastavoima, Tapio "-24" Laakso toimii kapteenina. Pelaajistolle kenkää, väärä valinta. Se oli Vittasmäen homma, ääliöt.

Menen itkemään itseni uneen.
 

liuzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManUtd
Ymmärrän että moni haluaisi Vittasmäen kapteeniksi hänen peliesitystensä ja pelityylinsä takia. Toisaalta kun miettii, niin kyllä TPS:n haastatteluissa Laakso on yleensä joka siellä reippaimmin esiintyy. Kapteenin tärkeimmät ominaisuudet lienee auktoriteetti, tunnollisuus, rohkeus olla äänessä. Monesti itse ihmetellyt vähän miksi kauhean nuoria pelaajia valitaan kapteeniksi. Perinteisesti se on ollut joku vähän kokeempi pelaaja joka on muutenkin paljon äänessä ja esiintyy harjoituksissa ja peleissä tunnollisesti töitä tehden ja itsensä likoon laittaen.

Haluan vielä sen sanoa, että ei tuo Laaksonkaan tilanne mikään ihan otollisin ole ollut kun puolustus on vähän vuotanua ja aika usein vierelle on istutettu varsin monen näköisiä laitureita, jotka ovat kaikenlisään vaihtuneet aika usein.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Minä nyt väitän että pelaajistolla on itsellään hiukan suurempi kompetenssi valita se kapteeni kuin meillä täällä jatkoajalla, ellei meistä joku nyt istu siellä TPS:n vaihtoaitiossa ja pukukopissa työkseen?
 

eCiuj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kapteenisto vähintäänkin kummastuttaa, koska koko triolla on yhteensä 170 runkosarjaottelua (plus kaksi play-off ottelua) TPS:n paidassa. Itse olisin odottanut Vittasmäkeä ja/tai Virtalaa kapteenistoon, mutta kuten täällä ollaan sanottu pelaajat sen päättävät joten luotan heihin tässä täysin. Että siis nämä kolme pelaajaa saavat sytytettyä joukkueen, kun heitä siihen tarvitaan. Yksikään he eivät jää, koska Suikkanen on penkin takana.

Kannattajana yhteenkään pelaajaan ei ole mitään tunnesidettä, mikä tekee tästä vähän tylsää. TPS:stä puuttuu kunnon ikonit, koska Vahalahti otti ja meni eikä Petu tullutkaan. Norrena olisi ollut täydellinen kapteeni, jos vain ei olisi maalivahti. Mutta loppujen lopuksi tunnesiteet ym. veks, itselle ei ole niin väliä kuka kantaa ja mitä kirjainta paidassaan. Kunhan homma toimii, ja siitä vastaa pelaajat.
 

MAKE #89

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ehkä tässä nyt realisoituu se tietty identiteetin puute, kun pitkäaikainen kapu lähti pois eikä omista junnuista ole saatu kasvatettua uusia vahalahtia tai alataloja. Laakso oli ainakin minulle ihan odotettu valinta. Toivottavasti Tapsa saisi tästä vähän lisäpotkua pelaamiseen ja nostaisi tasoaan niille KalPa-vuosien tasolle. Mitään valittamisen varaa ei ole, jos joukkue on hänet kapteeniksi äänestänyt. Kyllä se kertoo, että Laakso on peliesityksiään isompi pelaaja tuossa joukkueessa.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Minä nyt väitän että pelaajistolla on itsellään hiukan suurempi kompetenssi valita se kapteeni kuin meillä täällä jatkoajalla, ellei meistä joku nyt istu siellä TPS:n vaihtoaitiossa ja pukukopissa työkseen?

Näin juurikin. Turha perustella jollakin pelikokemuksella tms. jos omat seurakaverit ovat äänensä antaneet. Ne samat kiekkojargonit kykenee medialle antaa kuka tahansa pelaaja. Mikko Koivu parhaiten mutta ei pelaa nyt meillä.

Muutenkin reilu peli, että pelaajat saivat kapunsa valita. Outoa, että tästä sitten itketään.
 

xAnZax

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En oikein ymmärrä tätä "väärä kapteeni" valitusta. Onko sillä käytännössä merkitystä kenen rinnassa se kirjain on? Vai onko säännöissä joku pykälä, että kapteenin tekemät pisteet tuplataan tai tasapelin tullen joukkueiden kapteenit pelaavat jatkoajan 1vs1+maalivahdit äkkikuolema tyyliin?
 

Akuma82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, VG-62
En oikein ymmärrä tätä "väärä kapteeni" valitusta. Onko sillä käytännössä merkitystä kenen rinnassa se kirjain on? Vai onko säännöissä joku pykälä, että kapteenin tekemät pisteet tuplataan tai tasapelin tullen joukkueiden kapteenit pelaavat jatkoajan 1vs1+maalivahdit äkkikuolema tyyliin?

Nimenomaan. Nämä "väärä kapteeni" kommentit eivät voi tulla keneltäkään muulta, kuin ihmisiltä, jotka eivät kertaakaan elämässään ole oikeasti jääkiekkojoukkueessa pelanneet.

Sehän menee niin, että Kapteeniston valitsevat pelaajat ja heitä ei valita "tähtistatuksen" tai aiempien kausien pisteiden kautta, vaan hommaan äänestetään ne miehet, jotka ovat niitä porukan johtajia. Ne jätkät, joita muut hieman katsovat ylöspäin ja joiden mielipiteitä ja sanaa kunnioitetaan.

Kannattajilla varsinkaan ei ole koko kapteeniston kanssa mitään tekemistä.
 

Quagmire

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, SoJy
Jatkoajalta taas aika klikkaus-hakuinen otsikko etusivullaan: "Hyökkääjäkolmikolle lähtöpassit Turusta". Tietysti ensimmäinen ajatus oli, että yllättävän aikaisin palloseura päätyi laittamaan try-out miehensä, eli Suomisen, Famularen ja Kumeliauskaksen pihalle. Noh, kyse olikin vain joistain Tuton tusinajanareista.

Asiaan liittyen, oma veikkaukseni on, että joko Suominen tai Famulare saa sopimuksen ja Kummelille tarjotaan sopparia, mikäli miehen otteet harjoituspeleissä ovat selvästi Henri Tuomista parempia. Niinkai se on nähtävä, että Tadas ja Tuominen taistelevat tuosta kolmossentterin paikasta Laakson hoitaessa nelosen.
 

M.O.R.O

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Mielenkiintoista nähdä loppuviikolla kun kaksi kovaa sveitsiläisnippua tulee vastaan, missä mennään ja erikoisesti try-out ukkojen esitykset.
Toivottavasti Rantanen sekä muitakin junnuja nähdään jäällä.
Seigo nähdäkseni on vahvimmin sopparissa kiinni try-out ukoista.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Sehän menee niin, että Kapteeniston valitsevat pelaajat ja heitä ei valita "tähtistatuksen" tai aiempien kausien pisteiden kautta, vaan hommaan äänestetään ne miehet, jotka ovat niitä porukan johtajia. Ne jätkät, joita muut hieman katsovat ylöspäin ja joiden mielipiteitä ja sanaa kunnioitetaan.

Sääli, jos joku katsoo Tapio Laaksoa ylöspäin. Minusta niitä oikeasti hyviä pelaajia katsotaan ylöspäin.

Tähtipelaajan ei aina tarvitse olla kapteeni, mutta on se jonkinlainen identiteetin menetys, kun kaikkien aikojen menestynein SM-liigaseura valitsee kapteenikseen vähän toistasataa liigaottelua kyseisessä joukkueessa pelanneen pelaajan. Ulkomaalaisen kohdalla eri asia, kunhan se johtajuus on jossain todistettu (McDonell, Willsie...), eikä ole muissa liigaseuroissa pelannut, mutta minulle Tapio Laakso haiskahtaa silti enemmän TuTolta tai KalPalta kuin koskaan TPS:lta.

Jossain SaiPassa tai juuri KalPassa olisi ihan ok, että pelaajat valitsisivat joukostaan hyvän jätkän kapteeniksi, mutta ei TPS:ssa, IFK:ssa tai Tapparassa, vaan näissä joukkueissa kapteenin pitäisi olla oikeasti johtajuuden lisäksi seuran mies. Tapio Laakso on TuTon mies, ei Palloseuran.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Perinteet.

Kun alat selaamaan sitä TPS:n kapteenihistoriaa, niin onhan se kylmä tosiasia, ettei Tapio Laakso ihan sovi siihen listauksen jatkoksi. Isoja pelaajia, niin henkisesti kuin taidollisestikin. Minun mielestäni Tapio Laakso ei ole sitä. Varmaan hyvä kaveri pukuhuoneessa ja näin ollen kaverivalinta kapteeniksi, mutta ei iske allekirjoittaneeseen.

Tietysti voit olla eri mieltä ja se on ihan ok, siksihän keskustelupalsta on olemassa, mutta minun mielipiteeni on tämä.
 

Vaeltaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Ville Vahalahti
Perinteet.

Kun alat selaamaan sitä TPS:n kapteenihistoriaa, niin onhan se kylmä tosiasia, ettei Tapio Laakso ihan sovi siihen listauksen jatkoksi. Isoja pelaajia, niin henkisesti kuin taidollisestikin. Minun mielestäni Tapio Laakso ei ole sitä. Varmaan hyvä kaveri pukuhuoneessa ja näin ollen kaverivalinta kapteeniksi, mutta ei iske allekirjoittaneeseen.

Tietysti voit olla eri mieltä ja se on ihan ok, siksihän keskustelupalsta on olemassa, mutta minun mielipiteeni on tämä.

Kuka TPS:n tämänhetkisistä pelaajista olisi sitten ollut kyseiseen listaan sopiva?

Willsie varmasti, mutta voidaanko kapteeniksi valita pelaajaa, joka ei edes välttämättä seurassa pelaa?
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Sääli, jos joku katsoo Tapio Laaksoa ylöspäin. Minusta niitä oikeasti hyviä pelaajia katsotaan ylöspäin.

Jos kaveri vetää oman tonttinsa moitteettomasti, ottaa treenit aina hyvällä asenteella, pitää itsensä kunnossa ja tekee joukkueen eteen kaikkensa tasaisesti ja illasta toiseen niin kyllä sellaista kaveria monetkin katsoo ylöspäin. Tapio Laakso ON hyvä pelaaja omassa, eittämättä hyökkäyssuuntaan melko rajallisessa roolissaan.


Jossain SaiPassa tai juuri KalPassa olisi ihan ok, että pelaajat valitsisivat joukostaan hyvän jätkän kapteeniksi, mutta ei TPS:ssa, IFK:ssa tai Tapparassa, vaan näissä joukkueissa kapteenin pitäisi olla oikeasti johtajuuden lisäksi seuran mies. Tapio Laakso on TuTon mies, ei Palloseuran.

Tähän on sitten kaksi koulukuntaa, mua ei ainakaan haittaa Laakson TuTo-tausta tippaakaan, ja epäilen että joukkuettakaan ei kyseinen asia haittaa kun valitsivat hänet kapteenikseen.

Mun mielestä kapteenin valinta kuuluu ehdottomasti nimenomaan joukkueelle, koska tuo kapteenin saama kunnioitus on sellainen asia että sitä ei voi kukaan valmentaja tai seurajohto päättää, vaan sen täytyy kummuta joukkueesta itsestään. Tämän tietää jos on oikeastaan mitä tahanasa pallopeliä koskaan pelannut.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
No se Vittasmäki. Pelannut Tepsissä pienen ikuisuuden, ollut voittamassa Suomen mestaruutta ja toiminut jo joukkueen varakapteenina. Lisäksi on pelillisesti kapteenin prototyyppi, ei tee itsestään numeroa, vaan on henkeen ja vereen joukkuepelaaja. Toki sitä on varmasti Laaksokin, mutta nyt minua ahdistaakin tuo miehen olematon TPS-tausta verrattuna taustaan TuTossa ja KalPassa. Laakso on ikävä kyllä yhtä HMV kuin KalPakin, eikä siksi edusta sitä, minkä minä koen olevan tärkeää TPS-kapteenille.

Mun mielestä kapteenin valinta kuuluu ehdottomasti nimenomaan joukkueelle

Osittain, mutta kyllä siinä pitäisi ottaa huomioon muitakin seikkoja. Esimerkiksi rajata seura- ja valmennusjohdon kanssa vaihtoehdot, joista joukkue valitsee oikean miehen tehtävään.

Turhapa tätä on jauhaa, Tapio Laakso on Tepsin uusi kapteeni. Minä en sitä hyväksy, mutta toisaalta ei minun tarvitsekaan ja karavaani kulkee silti.
 

Fordél

Jäsen
Sääli, jos joku katsoo Tapio Laaksoa ylöspäin. Minusta niitä oikeasti hyviä pelaajia katsotaan ylöspäin.

Ne pelaajat, joita sinä säälit, äänestivät Laakson kapteeniksi. Ne pelaajat, jotka sinusta ovat ehkä "oikeasti hyviä pelaajia" ja ylöspäin katsomisen arvoisia, eivät nähtävästi ole pelaajien mielestä sopivia kapteeniksi. Pelaajat onneksi ymmärtävät, että hyviä pelaajia on moneen junaan.

Tähtipelaajan ei aina tarvitse olla kapteeni, mutta on se jonkinlainen identiteetin menetys, kun kaikkien aikojen menestynein SM-liigaseura valitsee kapteenikseen vähän toistasataa liigaottelua kyseisessä joukkueessa pelanneen pelaajan. Ulkomaalaisen kohdalla eri asia, kunhan se johtajuus on jossain todistettu (McDonell, Willsie...), eikä ole muissa liigaseuroissa pelannut, mutta minulle Tapio Laakso haiskahtaa silti enemmän TuTolta tai KalPalta kuin koskaan TPS:lta.

Jossain SaiPassa tai juuri KalPassa olisi ihan ok, että pelaajat valitsisivat joukostaan hyvän jätkän kapteeniksi, mutta ei TPS:ssa, IFK:ssa tai Tapparassa, vaan näissä joukkueissa kapteenin pitäisi olla oikeasti johtajuuden lisäksi seuran mies. Tapio Laakso on TuTon mies, ei Palloseuran.

Siinä missä esim. SaiPasta ja KalPasta löytyy seuraikoneita, nykyisestä TPS:sta ei yksinkertaisesti ole löydettävissä pelaajaa, joka olisi ylivertaisesti TPS:n mies ja vahvistaisi seuran identiteettiä. Ennen kuin siis lähtee yhtään aliarvioimaan muita seuroja, kannattaa katsoa omaa jengiään. Vaha lähti ja Numppa ei palannut. Kärkipelaajatkin ovat lähinnä ulkkareita tai muualta hankittuja. Ja se yksikin niistä ulkkareista totesi, että paluu Turkuun ei ole kirkossa kuulutettua. Tällainen on nykyinen TPS. Tapio Laakso on sen joukkueen kapteeni.
 

eCiuj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Turhapa tätä on jauhaa, Tapio Laakso on Tepsin uusi kapteeni. Minä en sitä hyväksy, mutta toisaalta ei minun tarvitsekaan ja karavaani kulkee silti.

Parashan on hyväksyä se fakta, että Laakson Tapio on Tepsin uusi kapteeni. Enkä ymmärrä yhtään, mikset pysty sitä hyväksymään. Näet yhä edelleen pelaajathan sen kapteenin äänesti, vaikka kopissa olisi ollut kaikki Vahalahdet ja Petut ja vaikka Koivut, niin heistä ei olisi tullut kapteenia ilman pelaajien hyväksyntää. Eikös ne pelaajat tiedä mitä ne tekee, tuskin he äänestivät Laaksoa kapteeniksi siksi, koska hän istui perse paljaana muurahaispesään (kun minä pelasin D-junioreissa, äänestimme moisen valopään kapteeniksi).
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Tällainen on nykyinen TPS.

Niin on ja siinä se ongelma juuri onkin. TPS on menettänyt identiteettinsä ja nämä valinnat vain vahvistavat sitä. Kaikki kunnia SaiPalle ja KalPalle, mutta TPS ei ole SaiPa tai KalPa. Pelillisesti nuo kaksi voivat nykyään olla jo Tepsin edellä, mutta seuroina eivät ihan lähivuosina. Niitä perinteitä ei hankita hetkessä, mutta näköjään Tepsillä on kova tavoite romuttaa ne hetkessä. Eihän tuo muukalaislegioona tunnu muutenkaan yhtään Palloseuralta, mutta se on taas jo ihan uusi juttu. Enkä muuten hyväksy sitäkään.

Nimim. eCiuj, kyllähän minä sen hyväksyn, että hän on kapteeni, koska ei ole vaihtoehtoja. En vain hyväksy hänen kapteeniuttaan, siinä on eroa.
 

LOFIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
1922
Niin on ja siinä se ongelma juuri onkin. TPS on menettänyt identiteettinsä ja nämä valinnat vain vahvistavat sitä. Kaikki kunnia SaiPalle ja KalPalle, mutta TPS ei ole SaiPa tai KalPa. Pelillisesti nuo kaksi voivat nykyään olla jo Tepsin edellä, mutta seuroina eivät ihan lähivuosina. Niitä perinteitä ei hankita hetkessä, mutta näköjään Tepsillä on kova tavoite romuttaa ne hetkessä. Eihän tuo muukalaislegioona tunnu muutenkaan yhtään Palloseuralta, mutta se on taas jo ihan uusi juttu. Enkä muuten hyväksy sitäkään.

Nimim. eCiuj, kyllähän minä sen hyväksyn, että hän on kapteeni, koska ei ole vaihtoehtoja. En vain hyväksy hänen kapteeniuttaan, siinä on eroa.

Tottahan tuo on mutta ihan oikeasti, kuinka monella liigaseuralla on edelleen se vanha identiteetti tai brändi? Helsingin seurathan ovat varsinaisia irvikuvia omista identiteeteistään, Jokereissa pelaa kovaa ja ehkä hieman sikamaisestikkin pelaavia vittupäitä kuten. Ben Amor, Ruutu ja Karalahti. HIFK:lla taas varsinaiset kovanaamat loistavat poissaolollaan, ja viime vuonna taisi olla aika hiljaista tuolla osastolla. Ässät on siirtynyt vittuimaisesta Länsirannikon "pikku-IFK:sta" menestyväksi joukkueeksi (viime vuosien runkosarjat". JYP ei ole enää pikkuseura, Ilves sen sijaan on jne.

Kyllä munkin mielestä olisi hienoa jos oltaisiin vielä SM-Liigan suurseura, joka pelaa kurinalaista taitokiekkoa napaten muiden joukkueiden huippulupaukset ja nimekkäät ulkomaalaiset. Valitettavasti se ei ole enää realismia 2010-luvulla, kuten ei moni muukaan asia maailmassa. Sen kanssa on vain elettävä.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Kyllä munkin mielestä olisi hienoa jos oltaisiin vielä SM-Liigan suurseura, joka pelaa kurinalaista taitokiekkoa napaten muiden joukkueiden huippulupaukset ja nimekkäät ulkomaalaiset. Valitettavasti se ei ole enää realismia 2010-luvulla, kuten ei moni muukaan asia maailmassa. Sen kanssa on vain elettävä.

En minä tuota aja takaa, vaan sitä, että tässä on nyt menty perse edellä puuhun aika rankasti alkaen Ville Vahalahden ja Petteri Nummelinin päästämisestä Lukkoon. Kyllä, Lukko maksaa varmasti ihan helvetisti liikaa, mutta tällaisten pelaajien kohdalla pitäisi Tepsinkin maksaa tai antaa vaikka periksi ja tehdä yhtä kautta pidempiä sopimuksia. Riskejä, kyllä, mutta myös sitä oman identiteetin säilyttämistä.

Tapio Laakson kapteenius on vain kirsikka kakun päällä. Tässä oli mahdollisuus siihenkin, että C:tä ja A:ta olisi lyöty Vahalahden ja Nummelinin rintoihin, mutta ei kelvannut. Ei tarvita edes joka vuosi mestaruutta, jos pidetään kiinni tepsiläisyydestä. Minusta tulevan kauden joukkue on todella kaukana tepsiläisyydestä. Eihän siinä ole muuta tepsiläistä kuin Norrena, Vittasmäki ja Ristolainen, varauksin myös valmennus.

Mutta annetaan tämän nyt jo olla, minä vain satun olemaan pettynyt TPS:n toimintaan ja siihen minulla lienee oikeus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös