TPS kaudella 2013–2014

  • 942 060
  • 2 299

ElManazer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, Málaga Club de Fútbol, New York Islanders
ps. En halua tästä tappelua, lähinnä toin oman näkökantani asiaan.

Jos et kerta tappelua halua, niin lähinnä olisi kannatanut pitää turpa kiinni :) No jokaisella on omat mielipiteensä... Miten vain, hyvillä mielin huomiseen. Paree olla seksikäs tiedote, hikeä pukkaa jo.

Sabres hankki TPS paidastakin tutun Henrik Tallinderin, joten siellä päin näyttäisi olevan puolustus valmis. Jos Rasse lähtee jo nyt, kuten varmasti kannattaisi niin taistelee suurin piirtein kuutospakin roolista Mike Weberin kanssa. Ei oikeastaan enää TPS:n puolen asioita, mutta Tallinder-Ristolainen pakkipari näyttää melko herkulliselta. Toisaalta haluaisin RR:n jatkavan täällä, mutta samalla haluaisin Sweattin palaavan Turkuun ja RR:n lähtemään Pohjois-Amerikkaan harjoittelemaan "talon tavoille".
 

knuutinpoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mä haluaisin Ristolaisen jäävän ja Sweattin tulevan palloseuraan. Buffalon puolustuksen kilpailukyky ei kiinnosta mua pätkääkään. Vain tepsin pakistolla on merkitystä. Ristolainen siis kausi täällä ja sitten paikka rapakon takaa...tarvii liigapelaajat täällä heitellä kevyesti laitoihin, jotta kannattaa änärissä yrittää.
 

ElManazer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, Málaga Club de Fútbol, New York Islanders
Mä haluaisin Ristolaisen jäävän ja Sweattin tulevan palloseuraan. Buffalon puolustuksen kilpailukyky ei kiinnosta mua pätkääkään. Vain tepsin pakistolla on merkitystä. Ristolainen siis kausi täällä ja sitten paikka rapakon takaa...tarvii liigapelaajat täällä heitellä kevyesti laitoihin, jotta kannattaa änärissä yrittää.

Mä haluaisin oman kartanon... Toki jos meillä, tai siis TPS:llä riittää rahat vielä "ylimääräiseen" pelaajaan, niin ei mulla sitä mitään vastaan tietenkään ole. En kyllä usko, että tiedotetaan joukkueeseen haettavan kahta hyökkäjää, niin kyseisten kalliiden hyökkääjien jälkeen tulisi vielä todella kova puolustaja. Toki jos ruokapalkalla. Mä olen ainakin ymmärtänyt, että Sweatt hankittaisiin Ristolaisesta saaduilla "kipurahoilla". Mutta eiköhän viisaammat miehet tiedä asiasta paremmin. Olisihan tuo puolustus höystettynä Sweattilla sekä Ristolaisella rehellisesti SM-liigan paras.
 

knuutinpoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Koska TPS:llä on ollut liigan paras puolustus paperilla (vielä siis ei ole koska sopimuksia ei ole) näin ennakkoarvioissa? Siitä on liian kauan. Ehkä 03-04? Tosin silloin hyökkäys oli kyllä vahvuus.
 

Akuma82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, VG-62
Onko kenelläkään tietoa mihin aikaan tiedote julkaistaan?

Odottavan aika on pitkä...

En nyt ihan varma asiasta ole, mutta muistelisin useimmiten tiedotteiden tipahtaneen maailmalle puolen päivän aikoihin.
Edit. Tosin muistan tiedotteita tulleen usein paljon myöhemminkin ja joskus tullut muistaakseni hyvin aikaisinkin, joten tuskinpa siihen mitään tarkkaa aikaa on, koska tiedotteet julkaistaan,

On kyllä mukava kutkutus vatsan pohjassa! Ensin kaudesta on ennakkoarvioissa tulossa vähintään mielenkiintoinen!
 

liuzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManUtd
Niitä pelaajia vertaillessa kannattaa muistaa, että kentällä voi tehdä hyökkääjänäkin muutakin kuin pisteitä. Esim Bertrant on parempi omiin päin pelattaessa kuin Hattunen.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Niitä pelaajia vertaillessa kannattaa muistaa, että kentällä voi tehdä hyökkääjänäkin muutakin kuin pisteitä. Esim Bertrant on parempi omiin päin pelattaessa kuin Hattunen.

Sitten Hattusen on oltava todella huono omiin päin pelattaessa. Bertrandilta karkaa oma mies valitettavan usein selän takaa, kun se kiekko kiinnostaa omassa päässä ihan liikaa.

Bertrand voi tehdä ihan mitä tahansa 5-30 pisteen välillä, jos pääsee pelaamaan ylivoimaa. Pelaaminen oli ainakin viime kaudella kamalaa yksin yrittämistä ja syöttöä Bertrand ei antanut edes kahden merin päähän vapaalle kaverille. Lisäksi valitettavan usein kiekot päätyvät vastustajalle jo oman sinisen päällä ja toinen pravuuri oli kuljettaa kiekko kulmaan ja laukoa sieltä maalille.
 

Rote Sau

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS + länsirannikko
Pelaaminen oli ainakin viime kaudella kamalaa yksin yrittämistä ja syöttöä Bertrand ei antanut edes kahden merin päähän vapaalle kaverille. Lisäksi valitettavan usein kiekot päätyvät vastustajalle jo oman sinisen päällä ja toinen pravuuri oli kuljettaa kiekko kulmaan ja laukoa sieltä maalille.

Hehe, mites tämä eroaa Anttilan esityksistä? :D

Bertrand - Hattunen vertailu suht turhaa. Kyllä se tässä nähdään, mihin jätkä pystyy. Jostain syystä mulla on monta vuotta ollut hyvä fiilis ranskiksen suhteen. Onneks tuli tänne, niin voidaan sitten todeta, onko siitä mihinkään. Väittäisin roolia olevan luvassa. Jos laukaus on parempi kuin Hattusen, ollaan jo plussalla.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos laukaus on parempi kuin Hattusen, ollaan jo plussalla.

"No kun ei se ol" kuuluu kohta vastaus. Whatever, Hattunen oli jo todella nähty kortti ja tämä korvaaja kelpaa paremmin kuin hyvin. Bertrand on pelannut mukiinmenevän kauden kaudella 11-12, ja viime kausi tosiaan oli heikompi. Tämä varmasti tuo mukanaan näytönhaluja ja Suikkanen jos joku on kova mies kaivamaan sitä piilossa olevaa potentiaalia esiin. Kyllä Bertrandissa ainesta on.

Tänään tiedotetta, hieno päivä. Kovat nimet julki ja sitten kokoonpano onkin Sweattia vaille valmis. Sweattin saapumisessa on vielä monen monta muuttujaa, mutta lapsenomaisesti uskon että tämäkin kaveri tänne ensi kaudeksi rantautuu.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
"No kun ei se ol" kuuluu kohta vastaus. Whatever, Hattunen oli jo todella nähty kortti ja tämä korvaaja kelpaa paremmin kuin hyvin. Bertrand on pelannut mukiinmenevän kauden kaudella 11-12, ja viime kausi tosiaan oli heikompi. Tämä varmasti tuo mukanaan näytönhaluja ja Suikkanen jos joku on kova mies kaivamaan sitä piilossa olevaa potentiaalia esiin. Kyllä Bertrandissa ainesta on.

Kuten sanoin, tulos voi olla mitä tahansa 5-30 pisteen väliltä. Jos homma lähtee heti kulkemaan hyvin, niin saumat todellakin tuonne 30 pisteeseen on. Viime kausihan meni heti alussa piloille, kun tehoja ei paikoista huolimatta tullut millään ja homma meni väkinäiseksi ja normaaliakin CB:tä enemmän yksityis yritteliäisyydeksi. Bertrandin eka maali ja piste taisi tulla vasta joskus 20 pelin paikkeilla.

Bertrandin ranne lähtee kyllä äkäisesti.
 
Atte Engren --> Fredrik Norrena +/-
Ville Vahalahti --> (Dan Sexton) +/-
Jarkko Hattunen --> Charles Bertrand +

Atte Engren --> Fredrik Norrena -
Maajoukkue maalivahti vs. Ruotsissa pelannut jäähdyttelijä

Ville Vahalahti --> (Dan Sexton) -
Joukkueen kapteeni ja Seuraikoni vs. Kuka?

Jarkko Hattunen --> Charles Bertrand -
JH ja kevät 2010 ;; Saa CB olla aika hyvä keväällä 2014.
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Jarkko Hattunen --> Charles Bertrand -
JH ja kevät 2010 ;; Saa CB olla aika hyvä keväällä 2014.

Kolmannen kerran; Tarkoitus oli vertailla nykyisiä pelaajia viime kauden pelaajiin ennen viime kauden alkua, ts. mikä oli odotusarvo silloin.

2010 oli ja meni. Minä odotan Bertrandilta nyt paljon enemmän kuin odotin Hattuselta syksyllä 2012.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Atte Engren --> Fredrik Norrena -
Maajoukkue maalivahti vs. Ruotsissa pelannut jäähdyttelijä

Ville Vahalahti --> (Dan Sexton) -
Joukkueen kapteeni ja Seuraikoni vs. Kuka?

Jarkko Hattunen --> Charles Bertrand -
JH ja kevät 2010 ;; Saa CB olla aika hyvä keväällä 2014.

Hyvin sä vedät.. Ihan nimimerkkisi tasolla näköjään olet. Unohdit vielä mainita Hattusen scouttaustaidot, ihan ilmiömäinen siinäkin.. 2010 kevät, nevö foget! Miinaan astuin, tiedän mutta oli ihan pakko!
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Willsie alkukauden KHL:ssä, en tykkää. NCAA- yliopistohaku Steven Seigo, tykkään! Sexton ja Paré, TYKKÄÄN!!!

Pitsiin pakkipariksi Seigo - Seiko?

Edit: Tykkään myös siitä että Parén soppari on kaksivuotinen ja siitä että kaikki pelaajat ampuvat oikealta, ovat siis rightin miehiä.
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Willsie alkukauden KHL:ssä, en tykkää. NCAA- yliopistohaku Steven Seigo, tykkään! Sexton ja Paré, TYKKÄÄN!!!

Pitsiin pakkipariksi Seigo - Seiko?

Ärsyttää ihan saatanasti tuo Willsie juttu, jotenkin mulla on vähän semmonen kutina, ettei se tuukkaan takas jos vähänkin nauttii peleistä siellä tai olostaan siellä.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Willsie alkukauden KHL:ssä, en tykkää.

Mutta mikä tärkeintä, pelaa kuitenkin meillä. Ei kuitenkaan ole pitkään poissa.

Nyt taitaa olla sellainen jengi kasassa, että suora poffipaikkakin voisi tulla kyseeseen. Olen erittäin tyytyväinen.
 

ceeceeäm

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulainen jääkiekko
Loistavia uutisia!

Tämä Seigo tuli ainakin itselleni täysin puskista...

Eipä tuo Willsie nyt montaa peliä missaa. Kausi on pitkä ja Willsie saapuu Turkuun kuitenkin "jo" 7.10.2013. Tietoa Willsien KHL-joukkueesta?

Edit. Willsie missaa 10 ensimmäistä ottelua SM-liigasta, mukana varmasti jo 10.10.2013 pelattavassa ottelussa HIFK -TPS.
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Ärsyttää ihan saatanasti tuo Willsie juttu, jotenkin mulla on vähän semmonen kutina, ettei se tuukkaan takas jos vähänkin nauttii peleistä siellä tai olostaan siellä.

Ei ole pelkoa että Venäjän visiitti jäisi pitkäksi. Jo Eurooppaan tullessaan korosti että perhe on urheilun sijaan etusijalla ja että pelaa siellä missä perhe viihtyy. KHL:n pelimatkat ei paljolti eroa NHL:n vastaavista. Luulen että perhe on jo syyskuussa asettunut Turkuun.
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Milloin viimeksi?

TPS:n liigajoukkue on valmis tulevaan kauteen 8.7! Nyt kaivataan kommentteja myös TPS- osion negatiivisemmalta siiveltä.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Alkaahan tämä näyttää ihan hyvältä, vaikka aika liki puolet joukkueesta ulkomaalaisia:

Willsie - Paré - Sexton
Sointu - Koskiranta - Miettinen
Bertrand - Kumeliauskas - Virtala
Tuomainen - Laakso - Famulare
+ junnut ym.

Seikola - Morrisonn
Seigo - Sweatt
Palmroth - Ristolainen
+ Pulli, Vittasmäki, junnut ym.

Norrena & Hostikka

Optimitilanteessa rosteri näyttää tuolta. Jos pidetään kuitenkin jalat maassa, niin Willsie pelaa todella hyvin kauden alun KHL:ssä ja jää sinne, Kumeliauskas, Famulare ja Seigo eivät saa sopimuksia heikkojen tryout-näyttöjen takia ja Ristolainen lähtee NHL:ään, puolella jengistä paikat eivät kestä ja maalia tilkitsee joulun tienoilla Runola. Lisäksi Sweatt ei pidäkään välivuotta bisneksistään ja lisää hankintoja ei tule. Paré osoittautuu Locke vol. 2:ksi ja lopuilla terveistä pelaajista apina selässä koko runkosarjan.

Koskaan ei voi tietää, mutta toistaiseksi on ainakin todella hyvä fiilis tästä joukkueesta. Vaikka jinxasin vähän.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös