Pelaajat jotka Virran alaissudessa ovat pelanneet eivät todellakaan suosittele kenellekkään pelikaverilleen Virran joukkuueeseen tulemista. Kuulema.
Ketkä pelaajat?
Olen itsekin vastaavaa kuullut, mutta olen kuullut/lukenut vastaavaa myös esim Ken Hitchcockista, Peter Laviolettesta, Jortikasta, Dufvasta, Summasesta, J.Koivusta, Rautakorvesta, Unski Leimestä, Lauri Marjamäestä ja Jyrki Ahosta. Ylipäätään noita juttuja liikkuu varmaan jokaisesta valmentajasta, poislukien Suikkanen (ehkä jopa siitäkin). Aina kaikkea tällaista kuulee tai lukee, ja jotkut pelaajat eivät diggaa tietyistä tilanteista joita syntyy valmentajan ja itsensä välille, mutta mikä on se oikea totuus?
Esim. parin pelin koirankoppi ja joku saattaa itkeä äitilleen että onpas se paska jätkä se koutsi, tämä sitten kunnan ompeluseuran kokouksissa kertoo eteenpäin kyseistä viestiä. Tai tyttöystävälleen, joka taatusti levittää tuota läppää parhaansa mukaan tutuilleen ja puolitutuilleen. Tai faijalleen, joka sitten äänekkäästi uhoaa työpaikkansa kahvihuoneessa että poikansa on hitosti parempi pelaaja kuin mitä tuo jengi ansaitsee, ja sen jälkeen vannoo soittavansa joukkueen johtoportaaseen kertomaan tätä "huono johtaja"- juttua. Vähän paradoksaalista että jääkiekkoilijat ovat näin pehmeäpäisiä, mutta kai tuokin jokseenkin on inhimillistä.
"Johtamistyyli"- mitä Pekka tässä voisi parantaa? Tätä sietää kyllä miettiä, mutta loppupeleissä sen tietää vain äijä itse. Minä en edes tiedä millainen äijän johtamistyyli on, kuulemma on joskus mulkero jos joku on perseillyt. Kuulemma myös kehuu pelaajia kun menee hyvin. Silti, rahaa ne pelaajatkin saavat ihan vitusti siitä pelaamisesta ja jotain ammattiylpeyttä saisi mun mielestä olla. Nuo ylläolevat valmentajatkin ovat "kohtalaisen" menestyneitä, tai ainakin suuri osa heistä, joten tuo argumentti on vähän sellainen riippuu mistä vinkkelistä katsoo- tyyppinen. Omasta mielestäni siis.
Lähinnä epäurheilijamaista tuollainen pelaajan itkeminen valmentajasta tämän selän takana, eikä kyllä anna kyseisestä pelaajasta hyvää kuvaa tulevia työpaikkoja ajatellen.