TPS kaudella 2010-2011

  • 346 185
  • 876
Tila
Viestiketju on suljettu.
Bergmanille parin vuoden sopimus kouraan ja samantien lainalle vaikka takaisin Vaasaan kaudeksi. Antaa Bergmanille vielä toinen kausi aikaa todistaa tasonsa Mestiksessä ja siitä sitten ylöspäin. Näin minä päättäisin.

Tapiolle en sopimusta tarjoaisi. Syynä yksinkertaisesti se, että hänen edellään on ihan liian monta laituria eikä peliaikaa tule riittämään kuitenkaan riittävästi.
 
Viimeksi muokattu:

el_mariachi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Suomalaiset huippuyksilöt
Kovat on odotukset tulevalle kaudelle.

Kun oikein miettii, niin aika vähällä palloseura pääsi poistuman suhteen.
Kun lähtijöitä oli "rungosta" Filppula, Halonen,Uusikartano ja Leggio.
Niin tappiot on mestarijoukkueelle aika minimaaliset.

Ja mielestäni on saatu vähintäänkin kohtalaisia vahvistuksia, niin väkisinkin yrittää ajatella kaudesta tulevan hyvä.

Yhden pelin paikanpäällä nähneenä ja tilastoja lukemalla olen hyvillä mielillä.
Varsinkin tuo Husckowski vaimikäsenytoli näytti yhden pelin perusteella, selkeältä vahvistukselta, jopa kiekolliseen rooliin. Lisäksi ykkösketju on näyttänyt toimivan tehokkaasti.

Sitten tämä Venezuelassa syntynyt kanukki, Valery-Trabucco. Selvää on, että tehot ovat olleet hyvät. Ja sen yhden peliin nähneenä, kyllä kaveri mielestäni ihan pelimieheltä näytti.
Filppulan korvaajana YLIVOIMALLA Mave täyttä varmasti paikkansa. Kunhan pitää pään kylmänä.
Ja henkilökohtaisesti odotan Plihalilta todella kovaa kautta. Kyllä se jätkä on tässä sarjassa ykkosketjun miehiä. Terveenä.
Raboin on sitten aivan pimeä kortti. Sen näkee sitten loppusyksystä.

Yksi asia mikä "hirvittää", on hyvin sujunut harjoituskausi. Että käykö perinteiset ja hyvä kenraali tietää katastrofialkua.

Mutta kaiken kaikkiaan, varovaisen optimistinen olen alkavan kauden suhteen. Nyt vaan kausi käyntiin.
 

Tintti_vaan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heki, Pelicans
Pelattujen harkkapelien jälkeen näyttäisi vahvasti siltä, että Virtanen on ottamassa itselleen kakkosmoken paikkaa...vai mitä mieltä olette ?
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Pelattujen harkkapelien jälkeen näyttäisi vahvasti siltä, että Virtanen on ottamassa itselleen kakkosmoken paikkaa...vai mitä mieltä olette ?
Olin samaa mieltä jo Pitsiturnauksen jälkeen: lähdetään Engren-Virtanen -kaksikolla kauteen. Virtanen näytti jo Pitsin perusteella Ortiota varmaotteisemmalta. Uskoisin tähän olevan syynä viime kauden, jolloin Virtanen pelasi miesten pelejä TuTo:n paidassa ja Ortio pelasi pääasiassa A-junioreissa.

Mä olen edelleen sitä mieltä, että Ortiolle pitää löytää ykkösvahdin paikka jostain Mestis-joukkueesta ja Virtanen pidetään Engrenin kakkosena. Näin ollen Ortio saisi kypsyä rauhassa liigavahdiksi. Pelkällä lahjakkuudella ei kiekkoja oteta kiinni kuin tiettyyn rajaan saakka. Saatan olla väärässäkin, mutta mun mielestä juniori-ikäistä maalivahtia kehittää enemmän 30-40 peliä Mestiksessä ykkösmaalivahtina kuin kakkosvahtina luukun availu SM-liigassa ja satunnaiset 10-15 peliä.

Mun visio: kaudella 2010-11 TPS:n maalia vartioi Engren-Virtanen ja Ortio torjuu isoja minuutteja Mestiksessä. Kaudeksi 2011-12 Engren lähtee (?) rapakon taakse, jolloin TPS:n maalivahtikaksikkona voisi toimia Ortio-Virtanen. Samalla kaksikolla voitaisiin jatkaa jopa kausi 2012-13 ennen kuin Ortio lähtee maailmanvalloitukseen. Kuulostaako huonolta?
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Pelattujen harkkapelien jälkeen näyttäisi vahvasti siltä, että Virtanen on ottamassa itselleen kakkosmoken paikkaa...vai mitä mieltä olette ?

Ortsa on ollut kiinni Suomen taistelevassa armeijassa, mm. siksi Virtanen on saanut peliaikaa. Upia myöten vapaita on säädetty mutta STA pysyy lujana.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Kyllä Virtasellekin voisi peliaikaa hyvin antaa rohkeasti runkosarjassa. Pitää muistaa, että kyseessä on myös nuori kaveri ja hiomaton sellainen, josta Upi voisi jälleen kouluttaa yhden uuden turkulaisen huippumaalivahdin sitten aikanaan. Itse näen Virtasessa hyvää ja varmaan Mestikseen pääsee tulevalla kaudella jälleen kiertämään, mutta myös TPS-paidassa näkisin miehen myös.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Kyllä Virtasellekin voisi peliaikaa hyvin antaa rohkeasti runkosarjassa.
Kuulostaisi aika ihmeelliseltä, että Virtasen kanssa tehtiin (tai ainakin julkaistiin) kauden 2010-11 kattava sopimus 29.05.2010, jos TPS:lla ei ole suunnitelmia hänen varalleen.

Jatkoajan uutinen
MTV3:n "se ensimmäinen" uutinen

OK, Engren oli tietysti silloin lähtökuopissa, mutta käsittääkseni Virtasen sopimus ei voi millään liittyä siihen. Leggion jatko olisi ollut mahdollinen, jos Engren olisi lähtenyt. Vai olisiko TPS muka lähtenyt tulevaan kauteen kaksikolla Ortio-Virtanen, jos Engren olisi jäänyt sille tielleen?

Kyllä mä epäilen enemmän, että TPS:n suunnitelmat olivat seuraavat: ykkösvahtina on joko Engren tai Leggio (tämä tiedetään nyt), Virtanen hankittiin kakkosvahdiksi ja Ortiolle haetaan paikkaa pelata koko kausi ykkösvahtina miesten tasolla (ei SM-liiga). Mikä järki muuten olisi ollut koko Virtasen sopimuksessa? Hankitaan vuoden sopimuksella Mestis-maalivahti TuTo:sta, että saadaan vuokrata/lainata sitä Mestikseen? Ei hirvittävän järkevää toimintaa minun mielestäni. Jos Mestis-maalivahdin kanssa tehdään SM-liigasopimus, niin eikö silloin voisi ihan hyvin olettaa, että maalivahti tulee myös pelaamaan sopimuksen tehneessä SM-liigajoukkueessa?

Ortio vs Virtanen miesten peleissä:
Koodi:
[U][B]JOU   ott   GAA   t-%          JOU   ott   GAA   t-%[/B][/U]
TPS     3  4,45  .836
TuTo    9  2,96  .920          TuTo   31  3,06  .901
Miksi näistä kahdesta tuo vähemmän pelannut pitäisi ehdottomasti saada SM-liigajoukkueen kakkosvahdiksi? Mikä siinä on niin vastenmielistä, että Ortiolle haetaan ykkösvahdin paikka Mestiksestä ensi kaudeksi? Jos Ortiolla olisi sellaiset 30-40 Mestis-peliä plakkarissaan, en kyseenalaistaisi yhtään tuota valintaa. Nyt poika on juuri siinä iässä, että tarvitsee mahdollisimman paljon miesten pelejä kehittyäkseen.

Vastaisiko vihdoinkin joku PRO Ortio TPS:n kakkosvahdiksi kaudelle 2010-11 -liiton edustaja tähän kysymykseeni:
kumpi kehittää Ortiota enemmän ensi kaudella?
a) 10-15 peliä SM-liigassa kakkosvahtina ja 45-50 peliä vaihtoluukun availua vai
b) 35-40 peliä Mestiksessä ykkösvahtina ja mahdollisesti muutama ottelu SM-liigassa
 

Slibard

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kuulostaisi aika ihmeelliseltä, että Virtasen kanssa tehtiin (tai ainakin julkaistiin) kauden 2010-11 kattava sopimus 29.05.2010, jos TPS:lla ei ole suunnitelmia hänen varalleen.

En tiedä TPS:n suunnitelmista Virtasta/Ortiota kohtaan, mutta mielestäni liigajoukkueella tulee olla ringissä kolme maalivahtia jo pelkästään loukkaantumistenkin takia. Siitä olen samaa mieltä, että ainakin toisen maalivahdeista olisi hyvä saada pelikokemusta Mestiksestä. Mihin Mestis joukkueeseen nämä sitten mahtuisivat pelaavaksi maalivahdiksi?
 

Fordél

Jäsen
Ne muutamat pelit mitä olen Ortiolta nähnyt niin kaveri on tehnyt suuren vaikutuksen. Jos saa olla pari vuotta vielä Upin koulussa niin hänestä kehittyy taatusti liigan kärkiveskoja ja yhtään en ihmettelisi vaikka olisi vielä NHL:n huippuveskoja joskus. Mutta sinne on vielä pitkä matka ja nyt nuorelle veskalle on tärkeintä hyvä valmennus ja paljon miesten pelejä alle. Jälkimmäinen voisi toteutua Mestiksessä, mutta mistä? TuTolla on Reunanen, LeKillä on Pätsi, jonka kanssa vastuun voisi jakaa, Sportilla Peltonen ja Rossi jne. Oikeastaan K-Vantaa olisi ainoa joukkue, joka kaipaisi vielä hyvää veskaa, joten ei muuta kuin TPS:ltä lainasoppari sinne.
 

Quagmire

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, SoJy
En tiedä TPS:n suunnitelmista Virtasta/Ortiota kohtaan, mutta mielestäni liigajoukkueella tulee olla ringissä kolme maalivahtia jo pelkästään loukkaantumistenkin takia. Siitä olen samaa mieltä, että ainakin toisen maalivahdeista olisi hyvä saada pelikokemusta Mestiksestä. Mihin Mestis joukkueeseen nämä sitten mahtuisivat pelaavaksi maalivahdiksi?
Suurin syy Virtasen hankkimiselle oli Ortion inttikuviot, jotka haittaavat täysipainoista harjoittelua ja pelaamista ainakin tänä syksynä. Ja kuten yllä mainittiin, harvoin liigajoukkueet lähtevät vain kahdella maalivahdilla kauteen. Virtanen pelasi kuitenkin juniorivuotensa tepsissä, joten tuttu mies seuralle siinä suhteessa. Ja pelasihan hän positiivisen debyyttikauden mestiksessä, vaikka tilastot eivät välttämättä tätä täysin tue. Joutui kuitenkin kovaan paikkaan, kun yhtäkkiä löysi itsensä mestiksen kärkijoukkueisiin kuuluvan seuran ykkösmolarin paikalta.

Mainitaan nyt vielä sellainen kuriositeetti, että Virtanen aloitti juuri opinnot Turun Kauppakorkeassa, mikä väkisinkin vaikuttaa jonkin verran hänen harjoitteluunsa/pelaamiseen. Tämän vuoksi hän ei esimerkiksi matkustanut viime viikolla Ruotsiin. Joten luultavasti aika vuorotahtiin Ortio ja Virtanen löytyvät kaudenmittaan luukkua avaamasta Engrenin ollessa selvä ykkösmaalivahti.
 

Tumpero

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS-kannattajat.net

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Suurin syy Virtasen hankkimiselle oli Ortion inttikuviot, jotka haittaavat täysipainoista harjoittelua ja pelaamista ainakin tänä syksynä.

Varsinainen koulutusosa kiinnioloineen taitaa olla jo takana, joten eiköhän tämä tästä. Lykkyä pyttyyn, käsissä on erittäin lahjakas veskariaihio. Ja eiköhän TPS ihan viime kaudellakin pelannut kahden veskan systeemillä sinnikkäästi.
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - #FreeFASlapsi
Milloinkohan mahtaa TPS tiedottaa tulevan kauden kapteenistosta? Olisi vaan mukava tietää, että jatkaako esimerkiksi Vahalahti kapteenina ja keiden rintaan lyödään A:t.
Omasta mielestäni C kuuluu Vahalahdelle vaikka Berg palaisikin kaukaloihin. Vahalahti oli se johtaja joka johdatti viime kaudella Tepsin takaisin parrasvaloihin ja mielestäni olisi aivan typerä veto ottaa C häneltä pois. Berg voi jatkaa kapteenistossa, mutta varakapteenina ainoastaan omissa papereissa.

C - Ville Vahalahti
A - Aki Berg
A - Joonas Järvinen / Tomas Plihal


Tuolla kokoonpanolla itse lähtisin todennäköisimmin liikkeelle.
 

kopo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Milloinkohan mahtaa TPS tiedottaa tulevan kauden kapteenistosta? Olisi vaan mukava tietää, että jatkaako esimerkiksi Vahalahti kapteenina ja keiden rintaan lyödään A:t.
Omasta mielestäni C kuuluu Vahalahdelle vaikka Berg palaisikin kaukaloihin. Vahalahti oli se johtaja joka johdatti viime kaudella Tepsin takaisin parrasvaloihin ja mielestäni olisi aivan typerä veto ottaa C häneltä pois. Berg voi jatkaa kapteenistossa, mutta varakapteenina ainoastaan omissa papereissa.

C - Ville Vahalahti
A - Aki Berg
A - Joonas Järvinen / Tomas Plihal


Tuolla kokoonpanolla itse lähtisin todennäköisimmin liikkeelle.

Mielestäni Aki ei enää kuulu kapteenistoon. Oma valintani olisi C Vahalahti, A Järvinen, A Plihal. Bubbling under Nordlund.
 

xAnZax

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tämän päivän Turun sanomien välissä oli ilokseni TPS news sivut, kysymys kuuluu että pelasiko tuo Olli-Pekka Viitaniemi Pitsiturnauksessa tai European Trophyssä, vai onko vasta lähipäivinä liitetty kokoonpanoihin kun ei ole itselle nimi osunut vielä silmään. TPS junnuhan tuo näytti olevan, pakkipulaa paikkaamaan hankittu?


PS: vahalla näkyi olevan C rinnassa,miksei varakapteeneja oltu merkitty?
 

kosh

Jäsen
Suosikkijoukkue
F2- sekä O-katsomo
pelasiko tuo Olli-Pekka Viitaniemi Pitsiturnauksessa tai European Trophyssä, vai onko vasta lähipäivinä liitetty kokoonpanoihin
En tiedä pelasiko Pitsiturnauksessa, mutta ainakain oli pelaajalistassa mukana.
 

kopo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tämän päivän Turun sanomien välissä oli ilokseni TPS news sivut, kysymys kuuluu että pelasiko tuo Olli-Pekka Viitaniemi Pitsiturnauksessa tai European Trophyssä, vai onko vasta lähipäivinä liitetty kokoonpanoihin kun ei ole itselle nimi osunut vielä silmään. TPS junnuhan tuo näytti olevan, pakkipulaa paikkaamaan hankittu?

Hauska huomata tuossa liitteessä herra Hauhtosen mitat: 178 / 75. Just joo...
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - #FreeFASlapsi
C - Ville Vahalahti
A - Aki Berg
A - Joonas Järvinen / Tomas Plihal


Tuolla kokoonpanolla itse lähtisin todennäköisimmin liikkeelle.

Lainataan nyt itseäni sillä TPS julkaisi tänään kapteenistonsa tulevalle kaudelle eikä tuo veikkaus nyt ihan 100 % mennyt paikallensa vaan TPS lähtee tulevaan kauteen seuraavalla koostumuksella:

C - Ville Vahalahti
A - Aki Berg
A - Sami Venäläinen

Lähde: HC.TPS.fi
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
C - Ville Vahalahti
A - Aki Berg
A - Sami Venäläinen

Lähde: HC.TPS.fi

Mielestäni täysin oikein valittu. Venäläinen on ainakin harjoituspeleissä ollut esimerkkinä muille, ja taitaa Venulla olla oikeasti halua pelata Palloseuralle kun kaupungissa on jo nyt viihtynyt kauemmin kuin olisin aluksi uskonut.
 

Koala

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManU, TPS - HIFK 16.03.1999
Yksi pieni kysymysmerkki tämän kauden TPS:n suhteen on videokoordinaattorin poistuminen riveistä. Esimerkiksi HPK:ta vastaa lähdetään todennäköisesti kuulopuheiden varassa, kun viime kaudella joukkue sai skoutatun vastustajan eteensä ennen peliä.

Ei mikään ratkaiseva nyanssi, mutta pienet palaset muodostivat viime kaudellakin sen megalomaanisen kokonaisuuden.
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Kellään haisua millaisella kokoonpanolla TPS avaa kautensa Kerhoa vastaan? Puuttuuko muita kuin Birner, Nordlund ja Raboin?

Olisiko tässä mahdollinen kokoonpano:

Vahalahti - Valery-Trabucco - Kivenmäki
Tapio - Plihal - Venäläinen
Hattunen - Virtala - Erkinjuntti
Kolu - Hauhtonen - Suominen

Berg - Grandis
Huczkowski - Skålberg
Järvinen - Vittasmäki

Engren
(Virtanen)


Birner tietysti ottaa Tapion paikan aikanaan mutta nyt olisi hyvä tilaisuus antaa Jussille kunnolla vastuuta heti alkukaudesta. Toinen vastaava tapaus on Bergman. Ensimmäisessä pakkiparissa lihaa riittäisi!
 

Rote Sau

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS + länsirannikko
Pikku nyanssi, mutta eikö Kolu ole poissa lokakuuhun asti ? Bergman on mun papereissa silti edellä Kolua. Ja pitäisin Venäläistä Trabuccon seurana koska se toimi näköjään erittäin hyvin harkkapeleissä. Kivenmäki taas voisi jakaa limppua Plihalille ja Tapiolle, kumpikin osaa laittaa kiekkoa reppuun.

Mutta tosiaan odotellaan huomista. Aika laimea on ollut mainonta minun mielestäni, kiva jos väkeä kuitenkin tulee paikalle paljon. Kannu pitää nähdä (pitkästä aikaa!).
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Berg - Grandis
Huczkowski - Skålberg
Järvinen - Vittasmäki

Boldaus minun
Pelaako Böög jo liiga-avauksessa? Eri medioissa kumminkin puhuttu herran palaavan kokoonpanoon vasta syys-lokakuun vaihteessa. Onko Aki parantunut ennakkoa nopeammin vai mistä on kyse.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös