Nyt sitä fyysisyytta joka kenttään ainakin pelaajan verran sekä loput sitten niitä pygmi kikkailijoita jos on tarvis kerta olla HMV.
Eli suhteellisen pienikokoinen, mutta käsistään taitava jätkä on automaattisesti HMV kun taas fyysinen pelaaja täyttää lehterit illasta toiseen? Tuo fyysinen pelaaja on muutenkin kotoisessa liigassamme nykyään varsinainen käsite.
Jos nyt simppelillä esimerkillä verrataan vaikkapa IFK:n Laakkosta ja JYPin Mikkosta, joista ensin mainittu menee tuohon ekaan kategoriaan ja jälkimmäinen tuohon fyysiseen kategoriaan. Laakkonen on sellainen pelaaja, jota itse tulen katsomaan hallille ensi kauden TPS-paitaan. Mikkonen taas on sellainen perusliigajyrä, joka tsemppaa ja taklailee, taklailee ja tsemppaa, ja silti onnistuu olemaan täysin hmv. Mikkosta en haluaisi edes nähdä TPS-paidassa.
Johtuu osin myös liigan tuomarilinjasta, mutta noissa IFK-peleissä Tepsistä ainoa, joka yrittää täyttää tuon fyysisen pelaajan roolin oli Mikkola ja hänkin istui jäähyllä useammankin kerran. Onhan se selvää, että joukkueessa pitää olla fyysisyyttä, mutta nämäkin paikat on syytä täyttää tarkkaan. Eikä minun mielestäni yhtäkään pelaajaa kannata poissulkea siksi, että on alle 180 ja muuten vaan helvetin taitava, mutta ei miellytä muka harvalukuista yleisöämme. Menestyvä joukkue tarvitsee myös ratkaisuihin kykeneviä pelaajia.
Muuten tuo hokin Jarkko Hattunen on alle 180 pitkä ja käsistään ns. pehmeä. Onkohan hän hmv pygmi kikkailija? Minusta hän ei ole väritön, mutta ehkä olen yksin mielipiteeni kanssa.