Jääkoneenkuljettaja
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Susanna Pöykiö
Toki voisimme, mutta kiistätkö, ettei tuolla tuotteen tämänhetkisellä tasolla ole tekemistä yleisön vähenemiseen?Viestin lähetti Euro71
Jääkoneenkuljettaja: "Keijo pitää jääkiekosta, ei tuloskiekosta."
Me voitaisiin kiistellä vaikka koko loppuvuosi katsojamääristä ja "Keken" valinnoista. En kuitenkaan aio sitä tehdä. Sen sijaan kehottaisin kaikkia SM-liigan tilaa miettiviä ihmisiä miettimään myös sitä, miksi tätä hommaa tehdään.
Nii-in. Tälläkin hetkellä, Kärppiä myydään kuin vanhaa softaa, parilla uudella featurella. Tosin, entistä huonommalla koodin optimoinnilla. Näin ollen, lopputuote on se, josta et olisi mielelläsi maksanut niin paljoa. Ymmärtänet tämän, kun kerran IT-alalla olet?Viestin lähetti Euro71
Nykyinen "tuote" -ajattelu pohjautuu lähinnä seurojen rahaliikenteen määrän kasvuun. Seuralle on tärkeää urheilullisen menestyksen ohella myös taloudellisen jatkumon luominen. Sittemmin seurat ovat apinoineet terminologiaa muilta teollisuuden aloilta ja tässä kaikessa markkinahumussa haluaisin seurojen pysähtyvän miettimään myös erästä markkinatalouden perusasiaa - kaikki lähtee siitä, että perusasiat ovat kunnossa.
Totta tuokin puoli. Mutta mistäs tuot positiivista rahavirtaa, jos perustuote jolla se raha tuotekehittelylle ja palkkoihinkin pitäisi saada, ei ole välttämättä kuosissa? Tulee näkymään pitkässä juoksussa, usko pois. Ellei sitten tapahdu se mikä on toiveissa ja unissa, että Kojo näyttää pitkää Nenää kaikille...Viestin lähetti Euro71
Millään viihdyttävyydellä tai pelaajien nimilistalla tai yleisön hauskuuttamiseen tarkoitetulla oheistoiminnalla ei ole merkitystä muuten kuin silloin, kun seuran perusta, jääkiekon pelaaminen, on kunnossa.
Käyttäsinkö tässä alallasi suosittua sanaa "korrelaatio" tässä välissä? En...Viestin lähetti Euro71
EDIT: Eli kiistellään mieluummin siitä, onko Kärppien jääkiekon pelaaminen kunnossa kuin siitä, kuinka suuri viihdytysarvo sillä pelillä on.
Kun viihdyttävyysarvo sekä jääkiekon pelaamisen kunto, ainakin allekirjoittaneen ideologiassa kulkevat käsi kädessä, ellei peräti ole sama asiakin?
Sori tuo quoten leikkaus. Niin, tuossa jo yllä itsekin sitten rinnastin ilmeisesti sinulle tutumman kentän suuntaan.Viestin lähetti Euro71
Itse IT-alalla olevana totean, että suomalaisia IT-firmoja(*) moitittiin (ja moititaan edelleen) siitä, että softat ovat hyviä, mutta markkinointi onnetonta - pitää varmaan paikkansa, mutta hyvän softan päälle on helppo kasata hyvä markkinointimateriaali.
(LEIKKAUS!)
(*) Siis niitä, jotka oikeasti tekevät softaa eivätkä vain rakentele kuplalinnoja ja tue post-modernien city-juippien ryhmäseksisessioiden harrastamista.
Tässä tapauksessa, puhutaan ennemminkin vanhan tuotteen markkinoinnista. Tuote olisi hyvä, sekä helppo markkinoida, jos se tehtäisiin alusta loppuun saakka kunnolla. Kärpillä on tuotteen rakentamisessa periaatteessa hyvä suunta, eli kun sitä käsitellään vain pintapuolisesti ja paperilla. Oma mielipiteeni, että satsaukset tämän kauden joukkueeseen ovat vähintäänkin outoja, nämä tämän kauden rosterintäytteet kummastuttavat (Sihvonen, Somervuori, jne). Ei voi nostaa omia junnuja niin hyvin kehiin. Jalonen jo itsessään ihmetyttää kummastuttaa, pientä kulkijaa.
Kärpät organisaationa, kiekollisina esityksinään eri ikäluokka- ja sarjatasoilla, sekä liikeyrityksenä on hyvä. Sen lippulaiva tosin, on hieman mitä se on, tämänhetkisessä kuosissaan. Tulosta tulee, vielä, mutta kun pian loppuu pelimerkit lisätä uusia featureja entisten ei-toimivien lisäksi, mitä jää käteen? Ngage? hymiö.
Mutta mutta. Kärpäthän pärjää, on pärjännyt sekä toivottavasti tulee pärjäämäänkin vastaisuudessa.Viestin lähetti Euro71
Eli, loppujen lopuksi, seuran kannattaa satsata jääkiekon pelaamiseen ja siinä _pärjäämiseen_ ja vasta sen jälkeen markkinointiin ja yleisön viihdyttämiseen. Jos ne ovat synergiassa keskenään, niin silloin seura pärjää sekä urheilullisesti että taloudellisesti ja luo pohjan myös tulevaisuudelle. Mutta ensin pärjääminen.
Sinua lainaten, eikös tässä olekin nyt jo aika alkaa pohtimaan, että kun perustavoite eli pohja rakentamiselle on saavutettu, voisimmeko ehkä-vaikka-mahdollisesti alkaa töihin tuotteen viimeistelyssä?
Eli, pääsemmekin siihen mistä jo purnaan... Laitetaan se joukkue pelaamaan kiekkoa, nyt eikä heti. Deadline ei onneksi puske vielä niskaan, mutta tuskin haittaa, jos koodisi saisi vielä optimoituakin (pelin parempaan kuosiin), ennen julkaisua (PlayOffsit)?
Juupas eipäs. Maaleja, tuli päähän tahansa, katsoo aina mielellään. Kaikki joukkueet joutuvat häviämään, joskus jopa tappiokierteeseenkin on jouduttu, sekä tullaan joutumaan.Viestin lähetti Euro71
Se ei Jääkoneenkuljettajaakaan lohduttaisi pätkän vertaa, vaikka Kärpät tekisi jokaisessa ottelussa 18 kaunista maalia, kun vastustajat heittäisivät niitä samassa matsissa 20-30 ja Kärpät seilaisi tappioputkesta toiseen.
Tunnetta kentälle, eikä tätä muniinpuhaltelua.
PS - Ei enää toista kertaa alennuta puhumaan tästä IT- tai ITC-alasta. Tyydytään siihen, että molemmat alat ovat vain insinöörien temmellyskenttää, siksi se markkinointi ei toimi, kun insinöörit tekevät featureja toisilleen, ei loppukäyttäjille. Se on katsos aina makuasia, että mikä tuote on oikeasti hyvä, mikä ei. Eikä tarvitse puhua kuplista lainkaan...
Mutta mutta, ei sitä kukaan jaksa työaikana alkaa työstään puhumaan... hymiö.