Olen turkulaisten kanssa tismalleen samaa mieltä siitä, että "trivekun" kommentit jatkoajan tuomarilinjasta ovat todella erikoisia. Tosin trivekku ei ole todellakaan ainoa, joka tuontyylistä "jatkoajalla pitää tuomita vain pään irtoamiset" -mantraa hokee.
Itse olen kuitenkin siinä käsityksessä, ettei jääkiekko-nimisessä pelissä ole erikseen sääntöjä varsinaiselle peliajalle ja jatkoajalle, vaan samoilla mennään. Etenkin nykytyylisessä jatkoajassa, jossa hävinnytkin saa pisteen, tuollaiset puheet kuulostavat todella kummallisilta.
Ja its en myöskään ymmärä tätä "tuomari ei halua ratkaista ottelua" -juttua.
Kuten "Pullasorsa" jo sanoi, enemmän tuomari ratkaisee pelin, kun jättääkin virheistä rankaisematta.
Tästä tulikin muuten mieleeni yksi legendaarisen Pentti Lindegrenin legendaarisimmista heitoista.
Kun toinen joukkue sai pelin loppuhetkillä VÄÄRÄSTÄ VAIHDOSTA, jossa ei siis käytännössä pitäisi olla mitään tulkinnanvaraa, jäähyn, Linkku heitti, että "aika kova tuomio".
Kuinkahan kovia tuomioita normaalit pelitilannejäähyt jännittävillä loppuhetkillä Lindegrenille ovatkaan, kun väärä vaihtokin jo kyseenalaistaa tuomarin onnistumista...