TPS - HIFK 29.9.2002 Elysée Arena, Turku

• 15 960
  • 169

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Vopatista

Tohon Jhagin heittoon Vopatista voi todeta että mies on väärässä liigassa jos hän aikoo Nhl:ään täältä pelaamalla kovaa peliä.Olis kannattanut pysyä vaikka farmissa ja yrittää sieltä ylös sillä kaverin taitotaso on niin onneton että mihinkään muuhun kun Goonin hommiin häntä on vaikea kuvitella ja siihenkään hän ei ole välttämättä tarpeeksi hyvä.
Esimerkiksi Jarkko Ruutu on pelaajana huomattavasti parempi eikä hänkään tahdo mahtua kokoonpanoon Vancouverissa joten yksinkertaisesti en usko että Vopatilla on mahkuja muuhun kuin farmipeleihin rapakon takana.

sam_gebir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lätkä in general
Re: Voi elämän kevät

Viestin lähetti JHag
...että piti tämäkin nähdä videolta Tsekin reissun jälkeen. Joku sadisti ystäväpiiristäni oli nauhoittanut tämän -haukotus- neppailusession.

Vopat katselee jo muille maille HIFKistä, koska ei pääse antamaan näyttöjä NHL:n suuntaan. Ei sinne muniinpuhaltelijoita haluta. Mutta mitäpä näistä HIFKin sisäisistä asioista tässä matsiketjussa, onhan meillä omakin areena.

En sitten tiedä mitä oikeastaan loppujen lopuksi tiedät lätkästä, tiedän kyllä mitä siitä/IFK:n pelistä odotat! Kyseessä oli nimittäin hyvä matsi! Paljon tilanteita molempiin suuntiin ja mitä tärkeintä IFK.n syötöt menivät aika hyvällä prosentilla perille mikä on aika uusi/hieno asia kun mietitään 3-4 viimeistä vuotta!

Vopatin paikka ei ole NHL:ssä, paukut ei riitä! Ja kyllä Vopat (kuten kaikki muutkin) saa taklata mutta kun hän on niin saatanan hidas ja kömpelö. Hyvä esimerkki tästä oli Tepsin päädyssä tapahtunut tilanne jossa hän jälleen kerran taklausyrityksessä jäi jälkeen ja hädin tuskin korkealla mailalla sai siipastua jotain tepsipelaajaa poskeen, tietysti jäähyn arvoisesti. En oikein ymmärrä miten Vopat voi olla niin helvetin kömpelö kiekon kanssa, vaikka hän on käynyt tsekkikoulutuksen. Hän on ylivoimaisesti huonoin kiekonkäsittelijä kaikista sm-liigassa pelanneista tsekeistä, and that's a fact! Ei NHL hänen tapaisia hyökkäjiä enää paljon palkkaa, jos hän vaihtaa pakiksi niin ehkä sitten...

ps. IFK:lla on tällä hetkellä 3 maalintekoon kykenevää ketjua, sitä en ennen kauden alkua uskonut, enkä oikeastaan usko vieläkään.
Kuten olen sanonut, marraskuun lopussa voidaan oikeasti aloittaa spekulaatiot!

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
sam gebir: Huoh, katso yv.

Vopatin suhteen NHL ei ole ykkösprioriteetti. Paikka organisaatiossa ja AHL:ssäkin riittäisi, sillä sikäläinen kulttuuri sopii hänelle kuitenkin paremmin. Vopat on erittäin englannintaitoinen ja jenkin oloinen mukava kaveri, joka luovutti juuri nimmarillaan varustetun mailan pojalleni. Siis joviaalikin. Termi "NHL:n suuntaan" oli tarkoittavinaan laajemmin Amerikkaa.

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Re: Re: Voi elämän kevät

Viestin lähetti sam_gebir

En sitten tiedä mitä oikeastaan loppujen lopuksi tiedät lätkästä, tiedän kyllä mitä siitä/IFK:n pelistä odotat! Kyseessä oli nimittäin hyvä matsi! Paljon tilanteita molempiin suuntiin ja mitä tärkeintä IFK.n syötöt menivät aika hyvällä prosentilla perille mikä on aika uusi/hieno asia kun mietitään 3-4 viimeistä vuotta!

Kuuleshan gebirin sami. Mikäli olit tosissasi niin sitten MTV# näytti jonkun vanhan matsin. Vauhtia ei ollut juuri nimeksikään ja tällaista ns. jääkiekkoa en halua enää koskaan katsella.

Jet-Ace

Jäsen

Kyllä minäkin luokittelisin eilisen ottelun suorastaan ikimuistoisen heikoksi ja nukuttavaksi TPS-HIFK-peliksi. Hajutonta ja väritöntä peliä.

kapa76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät

En sitten tiedä mitä oikeastaan loppujen lopuksi tiedät ...

Paskaaks se tietää lätkästä yhtään mitään sam_gebir. Todellisuudessa Jhag on teini muusikko.(oikea nimi James Crowther) ja ikää löytyy 16-17 vuotta. Herran jestas mies on vielä basistikin !!! Shame you Jhag. Tunnetaan myös nimellä JesusHasAGun mistä tuo kirjain lyhennelmä tuleekin. Soittaa Emotep nimisessä poppoossa. Jollette usko niin kattokaa tuolta

http://www.taiidan.co.uk/hcg/ybmember/jhag.htm

Ei olisi ikinä uskonut.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
kapa76: Jyrkästi protestoin luonnehdintaasi vastaan. En ensinnäkään ole basisti, vaan BASSOTAITEILIJA. Tarkemmin sanottuna musiikillisen maiseman viiltävä tulkki, joka elää hengityksenä väräjävässä rakkauden ilmapiirissä. Peace and love for everybody!

loppuun pätkä uudelta äänitteeltämme "Ape´s planet"

..if you´re going to nuuurdens`areena, be sure to wear some flowers in your hair......the answer my friend is sinking in the wine, the answer is drinking all the wine...mama take this stick off of me, i can´t use it anymore, feels like i´m fucking on the nuurdens`floor

Jet-Ace

Jäsen
Viestin lähetti JHag
loppuun pätkä uudelta äänitteeltämme "Ape´s planet"

..if you´re going to nuuurdens`areena, be sure to wear some flowers in your hair......the answer my friend is sinking in the wine, the answer is drinking all the wine...mama take this stick off of me, i can´t use it anymore, feels like i´m fucking on the nuurdens`floor

Säveltänyt Scott McKenzie&etc, sanoittanut ja sovittanut JHag. 1967?

edit: olikin potpuri

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Viestin lähetti JHag
Vopat on erittäin englannintaitoinen ja jenkin oloinen mukava kaveri, joka luovutti juuri nimmarillaan varustetun mailan pojalleni. Siis joviaalikin.

En tiennytkään, että olen poikasi. Tule isi takaisin kotiin, mulla on ikävä. ;-)

Tai, en tiennytkään olevani Roman Vopat.
(sorry chat)

Viimeksi muokattu:

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Re: hull16

Viestin lähetti Birkku
Myönnän, että syyllistyin yleistämiseen, mutta samalla tuo tekstini oli esimerkki siitä mielikuvasta mikä ihmisille jää kun järjestäytynyt faniporukka huutaa kuorossa typeryyksiä. Tässä kohtaa kuvaan tulee teidän Paven? sekä muidenkin faniryhmien johtohenkilöiden vastuu. Heidän tehtävänä on pitää yllä sellaista ryhmä"kuria", ettei tälläisia mielikuvia pääsisi muodostumaan.
Niin olisikohan mahdollista, että vaikka olisimme hiljaa niin joku löytäisi siitäkin aiheen haukkua meitä? Eiköhän tuosta jo selvinnyt ja itsekkin olen havainnut, että joka puolella noita alyttömyyksiä huudetaan, mutta jos väität niitä jollainlailla organisoiduiksi niin metsässä ollaan ja lujaa

Dragon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Voi elämän kevät

Viestin lähetti JHag
... Jos paskat veskarit on syy taklaamattomuuteen, niin metsässä ollaan kunnolla. Taklataan ja vaikka hävitään - ja kuitataan kun on tarvis.

En allekirjoita suunnilleen näin mennyttä kohtaa Dragonin kirjoituksessa "HIFK on aina HIFK, vaikka punapaidassa kiitäisi keitä tahansa. Ja jokainen HIFK saa ottaa pisteitä parhaaksi havaitsemallaan tyylillä." Olen täysin eri mieltä.

Kuten tekstistäni näki läpi, minulla on sisäinen ristiriita mitä haluaisin IFK:n peliltä. En tietenkään halua joukkuetta, jota kunnioittavat IFK-mieliset S.Lindén, M.Pentikäinen, T.Nyholm, M.Lahti, M.Saarikangas & lukemattomat muut samanmieliset taitoluistelun ystävät, vaan ryminäremmin, jolle taitokiekko on pakollinen pahe. Joukkueen, jonka kotikaukoloon tullessaan vierailija tietää, että vastustaja tekee kaikkensa voittaakseen. KAIKKENSA. Muutamaan kauteen Jäähalli ei ole enää ollut pyhättö. Edes viime kaudella, vaikka ryhmästä löytyi muutama yksilö enemmän punttisäkkien ystäviä.

Mutta... Viime kausi oli pohjanoteeraus, enkä pysty myöskään tuonkaltaista räpellystä katsella. Olenkin virallisesti ottanut sellaisen kannan, että menestyminen liigassa pitää mieleni tyytyväisenä. Tulkoot pisteet vaikkapa sitten lottokupongin raaputtamisella. Alkukaudella saadut pisteet luovat pohjan loppukautta ajatellen ja silloin on mahdollisuus nostaa myös pelin fyysistä puolta. Joka tapauksessa pudotuspeleissä voimapelaamisen tulisi olla iskussa. Nyt minä tyydyn tähän. Valitettavasti. Taklaaminen on taitolaji siinä missä maalintekokin. Siitä on tuomittu liian usein osaamattomien tuomareiden toimesta jäähylle.

Jokereita vastaan yksi ottelun kulminaatiopisteitä oli Vopatin suihkuunpassitus. Vopat oli siihen asti pelannut mielestäni hyvin ja harjoituspeleissä iskuun päässyt Vopat&Hirschovits-kaksikko hajosi vähäksi aikaa ja Jokerit pystyi murtamaan lopulta jään IFK:n alla, kun Saarinen saalisti Aallon. Ikävä kyllä, tämä oli sitten niitti voimapelaamiselle tähän asti. Seuraus oli, että nyt IFK pyrkii kaikin mahdollisin keinoin pysyttelemään poissa aitiosta. Hyvin on sujunut, kun ajattelee, kuinka hermoherkkiä yksilöitä siltikin ryhmästä löytyy. Tyhmät jäähyt pysyvät tyhminä jäähyinä vaikka niistä kuinka pyrkisi hyvää löytämään. Turussa IFK otti 6 pientä rangaistusta, joista ainakin kaksi oli sellaisia pakkotilanteita. Ainakin yksi turha kakkonen tuli, kun Vopat huitoi hyökkäyspäässä TPS-pelaajaa ja oli selkeästi itsekin harmissaan tästä jäähystä. Koska jäähyjen välttämisestä on tehty julkinen asia IFK:ssa, uskalsi Rauteekin ilman pelkoa seuraamuksista käydä hiillostamassa Vopatia. Hienoa kaikesta huolimatta nähdä myös pelikurin merkitystä meillä. Vopatkin on näköjään sitoutunut ryhmän etujen vaalimiseen. Pelikuri kuitenkin tarkoittaa mahdollisuutta menestyä. Se on tämänkautisen IFK:n suurin odotusarvoni.

TPS-ottelusta ei jäänyt käteen muuta kuin piste. Totta. Toivottavasti se lämmittää sitten kun talvi saapuu ja kevät koittaa ja alkavat pudotuspelit. Ja IFK on vielä mukana eikä Kanarialla.

En pitänyt siitä, kun joukkueeseen liittyivät Tom Draper, Niclas Hedberg, Aigars Cipruss, Jonas Junkka tai Parris Duffus, noin muutaman nimen viime vuosilta poimiakseni. En myöskään pitänyt Lehkosen palkkamisesta. Toisaalta, pakko kai antaa näytön paikka kundeille, ehkäpä johdossa ollaan nähty jotakin potentiaalia mitä minä en ole nähnyt. Se oli se mitä ajoin takaa lausahduksella "Kuka tahansa joka paidassa luistelee". Jos taso ei tyydytä, ulko-ovi kutsuu jossakin vaiheessa kuitenkin.

Hyväksyn täysin erimielisyytesi JHag siitä, ettet pidä nykyistä tyyliä oikeana. Olet IFK-idealisti. IFK:n pelityyliä sitten Brewerin ajoista tulee vaalia. Minäkin arvostan sitä, että maailmassa on suureita jotka eivät muutu. Minäkin olisin taatusti samalla linjalla (ja olinkin Lehkosen aikana) jos viime kautena IFK olisi ollut vähintään 6. Sitäkin edellinen kausi haisi. Pelaajien yhteishenki haisi silloin. Ei voi mitään. Joudun vetäytymään realismin verhoon tässä asiassa. Pisteittä ei ole kiva olla, pelataan sitten sosiaalikiekkoa. Suhonen on IFK:ssa sen takia, että IFK pyrkii nostamaan pelillistä profiiliaan kohti SM-liigan kärkeä. Tilan ja ajan saa nyrkeillä, mutta sellainen joukkue ei pidemmän päälle menesty yksistään niillä avuilla. Ainakaan hyökkäyspäässä. Tätä ilmeisesti Lehkonenkin tarkoitti, mutta toteutus ei ollut riittävä. Kyvyt eivät ainakaan silloin riittäneet. S&W aikana kaikkea oli kylliksi. Taitoa, voimaa, hulluutta, viisautta. Mutta se aika on mennyttä, ja upeaa historiaa. Sen kaltaista ryhmää ei koota tuosta noin vaan.

Olen valmis tarkistamaan kantaani sitten, kun IFK pistetili jää karttumatta huolimatta kontaktipelin puutteesta. Ja viimeistään kauden jälkeen joka tapauksessa, ellei IFK:n ryhmä kauden mittaan koe radikaalia muutosta puolustuspään pelaamisen suhteen.

TheAnimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

En oikein ymmärrä miten Vopat voi olla niin helvetin kömpelö kiekon kanssa, vaikka hän on käynyt tsekkikoulutuksen. Hän on ylivoimaisesti huonoin kiekonkäsittelijä kaikista sm-liigassa pelanneista tsekeistä, and that's a fact!

Kyseinen "helvetin kömpelö kiekon kanssa" voitti harjoituspeleissä IFK:n sisäisen pistepörssin. Viime kaudella Vopatia tehokkaammin pinnoja iski SM-liigassa nykyisistä IFK-laisista vain Zidlicky ja Vihko.

Todellisuudessa Vopat on äärimmäisen monipuolinen ja käyttökelpoinen pelaaja. Vopatin voi heittää oikeastaan mihin tahansa rooliin ja aina mies täyttää tonttinsa.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dragon

Kiitokset erittäin hienosta ja analyyttisestä vastauksesta. Kaikki eivät moiseen kykene, räksyttää osaa kuka tahansa. Olemme noin 90% samaa mieltä perusasioista, eromme tulee pisteiden keruun tarpeellisuuden arvostamisesta. Viime kautinen HIFK oli kamala. Aivan hirvittävän huono ryhmä. Siltikin se veti 10. joukkueena -tämä on varmaan ennätys SM-liigassa kautta aikain- lähes 6.000 katsojaa/matsi kotihalliin. Ja vieraissakin erinomaisesti. Minulla on sellainen tunne, että nyky-HIFK, vaikkakin kerää yli pisteen/matsi, ei Turussa(kaan) nähdyllä pelillä tule keräämään yhtään enempää katsojia. Itse asiassa luulen, että mielenkiinto HIFKiä kohtaan tulee laskemaan, mikäli pelityylin a ja o on kontaktien välttely. Vaikka oltaisiin liigassa kolmantena. Kuula Lehkonen teki kaikkensa tuhotakseen HIFKin perusilmeen kahden loistavan kauden jälkeen. Kun häneltä pelastuttiin, tulee jatkoa oikein isolla kädellä Apen toimesta.

Jumaleissön. Mitähän olisi Mälkiä saanut aikaan näin nimekkään nipun kanssa? Veikkaan, että perinteisempää HIFK-meininkiä kuin mitä nähdään nyt.

Btw. Olen mielelläni väärässä. Jos HIFK neppailee, menestyy ja kerää katsojia, niin hieno homma. Silloin minä olen väärässä ja enemmistö oikeassa, eikä minulla ole siihen juurikaan nokan koputtamista. Mutta neppailukiekon faniksi en silti ryhdy koskaan.

sam_gebir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lätkä in general
Re: Re: Re: Voi elämän kevät

Viestin lähetti TheAnimal

Kyseinen "helvetin kömpelö kiekon kanssa" voitti harjoituspeleissä IFK:n sisäisen pistepörssin. Viime kaudella Vopatia tehokkaammin pinnoja iski SM-liigassa nykyisistä IFK-laisista vain Zidlicky ja Vihko.

Todellisuudessa Vopat on äärimmäisen monipuolinen ja käyttökelpoinen pelaaja. Vopatin voi heittää oikeastaan mihin tahansa rooliin ja aina mies täyttää tonttinsa.

Voi..voi...näillä sivuilla ei mennä kyllä jutuissa ollenkaan eteenpäin mikäli jutut tällä tasolla pysyvät, se on varma!

Mitä helvetin väliä millään harjoituspeleillä on, niissä voi esim. Jyp voittaa Jokerit 4 kertaa putkeen. Ja viime vuoden IFK ei ollut edes mikään jääkiekkojoukkue! Vaikka Vopat olisi voittanut jengin pistepörssin se ei hänestä tee vielä pelaajaa.

Katso 3-4 Vopatin vaihtoa peräkkäin, seuraa ainoastaan hänen touhuja (päätöksiä), niin ehkä vielä joskus ymmärrät mistä puhun!

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
hull16

Mikäli todellakin olisitte katsomossa hiljaa, saisitte varmasti arvostelua. Tosin siinä kohtaa varmaan omiltanne, kun kannustusta ei kuulu.

Mitä tuohon viime kauden aikana täälläkin nähtyyn arvosteluun tulee, olen edelleen sitä mieltä että se tuli hyvin suurelta osin aiheesta. On kenenkään aivan turha tulla väittämään minulle ettei Jokerifanit ole syyllistyneet epäurheilijamaiseen sekä tyylittömään huuteluun, koska olen sitä ollut livenä kuulemassa. Minulle on aivan sama kutsutaanko sitä organisoiduksi tai ei, mutta totuus on se, että fanikatsomo on hoilottanut kuorossa asiattomia huutoja, eikä sitä todellakaan voi verrata yksittäisten rivikatselijoiden mielenilmaisuihin, joita koko halli ei edes kuule.

Tämän tekstin tarkoituksena ei ole herättää henkiin sitä viime kaudella käytyä keskustelua, vaan tuoda esille tosiasiat jotka ovat tapahtuneet. Mikäli nuo epäkohdat on teillä täksi kaudeksi korjattu, ei minulla ole tämän jälkeen aihetta kritisoida. Mutta mikäli viime vuotinen "me ei olla tehty mitään, muutkin tekee yhtä paljon" puolustelu jatkuu, on pakko todeta ettei epäkohta poistu mikäli sitä ei myönnetä.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Re: Re: Re: Re: Voi elämän kevät

Voi..voi...näillä sivuilla ei mennä kyllä jutuissa ollenkaan eteenpäin mikäli jutut tällä tasolla pysyvät, se on varma!

Olen varma samasta asiasta. Lähteenä ovat sinun juttusi. Vopathan oli myös liigassa edellä kaikkia muita HIFKiläisiä kuin Vihkoa ja Zetaa. Aloita tason mittaaminen omista kommenteistasi (TPS-HIFK oli viihdyttävää kiekkoa, Draper pelasi hyvin etc)

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Re: Re: Re: Re: Re: Voi elämän kevät

Viestin lähetti JHag
Olen varma samasta asiasta. Lähteenä ovat sinun juttusi. Vopathan oli myös liigassa edellä kaikkia muita HIFKiläisiä kuin Vihkoa ja Zetaa. Aloita tason mittaaminen omista kommenteistasi (TPS-HIFK oli viihdyttävää kiekkoa, Draper pelasi hyvin etc)

Draper torjui teille pisteen. Osittain tuurilla, osittain taidolla, mutta mies torjui muutaman päivänselvästi sisään menossa olleen kiekon. Muu kausi mieheltä on ollut huonoa, mutta Turussa hän oli ihan jees. Toki hyökkäys heräsi kolmannessa, mutta ilman Draperia eroa olisi siinä vaiheessa ollut neljä tai viisi maalia.

Siitä olen täysin samaa mieltä, että Apen IFK ei ole IFK. Kun muistelen vuosien varrella näkemiäni TPS - IFK-matseja, ensimmäisenä tulee mieleen se, miten IFK pelasi kovaa ja laidat heiluivat kaiken aikaa. Tulee mieleen se, miten ennen jokaista peliä toivottiin että avainmiehet eivät loukkaannu kovassa myllytyksessä. Tulee mieleen se, miten peli ei ainakaan olisi tylsää vaikka kävisi mikä. Yksikään noista ei päde Apen IFK:hon. Taklauksia ei Turussa pahemmin nähty, ainoat loukkaantumiset olisivat voineet tulla huolimattomasta mailankäsittelystä, ei kovasta taklaamisesta ja peli oli unilääkettä.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiitos mission16w. Sanasi ovat kuin HIFKin periaatteista Tepsiä vastaan ennen syksyä -02. Jos TPS rupeaisi megasikailemaan, luulen että meillekin tulisi ikävä vanhaa kunnon "rottakiekko" -tepsiä. Tietyt asiat ovat pysyviä.

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Viestin lähetti JHag
Kiitos mission16w. Sanasi ovat kuin HIFKin periaatteista Tepsiä vastaan ennen syksyä -02. Jos TPS rupeaisi megasikailemaan, luulen että meillekin tulisi ikävä vanhaa kunnon "rottakiekko" -tepsiä. Tietyt asiat ovat pysyviä.

Kaipa se Ape ennemmin tai myöhemmin häipyy, jolloin saatte IFK:nne takaisin. Jos pisteitä ei tule hurjaa tahtia, Ape voi häipyä ennemmin. The Brändiä on paha markkinoida jos joukkoon on kaadettu pari litraa vettä laimentamaan...

Dragon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Dragon

Viestin lähetti JHag
Olemme noin 90% samaa mieltä perusasioista, eromme tulee pisteiden keruun tarpeellisuuden arvostamisesta. Viime kautinen HIFK aivan hirvittävän huono ryhmä. Siltikin se veti 10. joukkueena -tämä on varmaan ennätys SM-liigassa kautta aikain- lähes 6.000 katsojaa/matsi kotihalliin. Ja vieraissakin erinomaisesti. Itse asiassa luulen, että mielenkiinto HIFKiä kohtaan tulee laskemaan, mikäli pelityylin a ja o on kontaktien välttely.

Mitähän olisi Mälkiä saanut aikaan näin nimekkään nipun kanssa?

Btw. Olen mielelläni väärässä. Jos HIFK neppailee, menestyy ja kerää katsojia, niin hieno homma. Mutta neppailukiekon faniksi en silti ryhdy koskaan.

Mälkiältä loppuivat eväät, olisi ansainnut paremman joukkueen johdettavakseen. Eihän sille toki mahda mitään. Toisaalta kyllä Alpokin näytti viime kaudella mistä on tehty. Itse suhtaudun luottavaisesti siihen, ettei ainakaan 10 ottelun tappioputkia tällä kaudella nähdä...

Liian monta kertaa olen nähnyt IFK:n hallitsevan peliä, joskus jopa suvereenisti, mutta silti häviävän. Siihen trendiin on tultava muutos vaikkapa hankkimalla kultamunia munivan hanhen, Hannun nimeltään. Kuhta on mielestäni loistava esimerkki pelaajasta, jolla onni ei ole kohdallaan. Ei noin paljon maalipaikkoja hankita pelkällä tuurilla. Kiben tulisikin jäädä harjoittelemaan veskarin kanssa pariksi tunniksi kahden pelkästään maalintekoa. Silmät kiinni, silmät auki... Ylä- ja alanurkkaan... Peruskuvioiden hiontaa. Turussa Kuhta teki upean vanhanaikaisen. Mutta hukkasi silti avopaikkoja.

Jos IFK:n pelaamat ottelut menettäisivät mielenkiintonsa, se olisi pikemminkin SM-liigan yleisen linjauksen vika, ei IFK:n. Joukkue
joutuu pelaamaan sillä tyylillä millä se pystyy menestymään. Voisihan IFK:kin kokeilla piruuttain vaikkapa Djurgårdenin torbedo-taktiikkaa, torbedona voisi olla putkessa vaikkapa ex-hyökkääjä Hedberg. Jos SM-liiga menettää hohdettaan IFK:n pelityylin muutoksen kautta, niin silloin Liigahallituksen ja muun johtoportaan tulee tarkistaa kantojaan, jos eurotulot tulevat markkoina taskuun. Mielestäni media ja SM-liiga ovat pyrkineet yhdessä muokkaamaan julkisuuskuvaa IFK:n kohdalta räikeästi. Tämä on onnistunut ja hedelmiä saamme nauttia halleilla. IFK ottaa pisteitä joukkueelta kuin joukkueelta, mutta tietyt tavaramerkit on pistetty jäihin. IFK pelaa nykyisin enemmän järjellä kuin tunteella. Kumpi parempi.

Kyllä jokainen saa esittää eriävän mielipiteensä asiasta kuin asiasta. Sensuuri koskettaa yleensä vain niitä kulttuureita ja yhteiskuntia, joissa älykkyys on pistetty pannaan. Mitään ei saa arvostella ja ainoastaan yksi linja on se oikea. Aikaa kuluu juuri sen verran, että kupla paisuu, paisuu ja lopulta puhkeaa ja kansa vapautuu. Itse en hyväksy minkäänlaista sensuuria mistään asiasta. Se on rajoittavaa. Liika tasapäistäminen on aina tuomittavaa.

Koska tämä Turun vierailu on historiaa ja tänään IFK vei pisteet hienosti HPK:lta, lopetankin omalta osaltani tässä ketjussa todeten: HYVÄ IFK!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy