Tps - Hifk 15.11.

  • 8 608
  • 111

jokerimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, jäällä ja nurmella...
Niin, voititte selvästi laukaustilaston, eikä se kyllä voi olla sattuma. En nähny peliä mutta vaikuttaa lupaavalta. Nyt niitä kuteja on tullu, tarvitaan vaan hieman onnea että uppois paremmalla prosentilla sisään ja se jo vapauttais peliä huomattavasti. Urheilussa kaikki on niiiiin pienestä kiinni. Jos putki aukeaa sunnuntaina meikäläisten kotihallissa (mitä en kaikesta myötätunnosta kuitenkaan toivo :D ) niin siitä on hyvä teikäläisten jatkaa.
Saanko pyytää että aloitatte sen menestysjakson tiistaisessa Kärppä-pelissä? Nuijikaa ne porot jään alle. :cool:
 

Valkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hyvä esitys IFK:lta

Muutamia huomioita eilisestä kamppailusta.

Paikan päällä olleena voin kertoa IFK:n pelanneen ihan kelpo pelin. Yritystä ja kaksinkamppailuvoimaa oli paljon Tepsiä enemmän, mutta muutama kardinaalimunaus omalla alueella koitui IFK:n tuhoksi. Tepsi alkoi kolmannessa erässä varmistelemaan 3-0 johtoaan ja niin IFK teki 2 tahtomaalia n. metrin päästä. Kaiken kaikkiaan paljon parempi esitys HIFK:ltä kuin se viimekertainen esitys Turussa. Omasta mielestäni parhaimpia Isoja Kissoja eilen oli Zidlicky (of course), Kortelainen, Mäkkäri, Häppölä sekä 3 maalista huolimatta Sakke.

Tepsin peli oli jotenkin puolivaloilla pelaamista, hävittiin järjestään kaikki aloitukset ja suurin osa kaksinkamppailuista. Eilisen kaltaisilla otteilla Tepsille tulee hikinen ilta Raumalla lauantaina. Palloseuran parhaita eilisessä kamppailussa oli Norre, Joseph, Nurminen, Lehtinen ja Petriläinen. Alatalosta otteista paistoi jonkin asteinen väsymys vaikka maalin saikin tehtyä. Muuten mielenkiintoisena yksityiskohtana mainittakoon Shearerin 8 maalista 5 on syntynyt IFK:ta vastaan.
 

Q

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC (kutsuttu kunniajäsen)
"Pelasimme pirun hyvin. Minun aikanani HIFK ei ole pelannut Turussa koskaan näin hyvin. Hallitsimme kenttätapahtumia", kakkoskoutsi Timo Blomqvist lateli.

Eli paletti alkaa olla taas kondiksessa :D
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika pelottavaa, kun rupeaa olemaan niukan tappion jälkeen melkein tyytyväinen... Kunhan päästään muita rupusakkeja vastaan pelaamaan, voi muutama pistekin irrota silloin tällöin. Ainakin torjuntojen valossa HIFK olisi pelannut jopa kohtuullisen pelin, mutta minkäs teet kun niillä on kassari, mutta meillä ei.
 

Stadin kundi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
ennätyskö lähenee?

ihan ilman tarkoitusta vi...lla, mikäköhän on ifk:n "ennätys" päräkkäisissä voitottomissa ottelumäärissä?:confused:
 

Isokissa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: ennätyskö lähenee?

Viestin lähetti Stadin kundi
ihan ilman tarkoitusta vi...lla, mikäköhän on ifk:n "ennätys" päräkkäisissä voitottomissa ottelumäärissä?:confused:

Ihan viimekaudelta tulee mieleen 0-1-12.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Lukekaa...

www.turunsanomat.fi . Hauska Liesmäen kuvaus eilisestä pelistä ja analyysi ifk:sta. :p :p

Yksi Copy sallittaneen.

HIFK aloitti ottelun kolmella ketjulla. Terävä TPS olisi lyönyt eilen murskaluvut. Maineikas HIFK on tällä kertaa surkein vuosikymmeniin suhteessa vastustajiinsa.
Helsinkiläiset ovat koonneet kaikin tavoin hitaan joukkueen, joka ei taistele, luistele eikä taklaa.
Vaikka rahasta ei pitäisi olla kiinni, joukkue on koottu ihmeellisesti. Ulkomaalaiset ovat vaisuja lukuunottamatta Zidlickiä ja nuoret eivät ole edes lahjakkaita SM-liigaan.

TS/Erkki Liesmäki 16.11.2001
 

Isokissa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Lukekaa...

Viestin lähetti Johannes
www.turunsanomat.fi . Hauska Liesmäen kuvaus eilisestä pelistä ja analyysi ifk:sta. :p :p


Aina oppii jotain uutta

//

Copy:
HIFK iski kaksi sille tyypillistä ryntäysmaalia, joilla se nousi vielä 3-2 numeroihin.

//

Voisiko joku joka ymmärtää turkua ja Liesmäkeä hiukan selittää käsitettä "ryntäysmaali"
 

Punalippu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Pentin pojat (kukkuu-osasto)
Gyl määkin gerran Turuus

Hesaringin mugaan ottelu oli varsin gummallinen, Norrena torjui gagsi gertaa Saggea useammin ja IFK vei laukaisutilastonkin, silti Tps hallitsi peliä segeästi, gui gui mää vaan kysyn?Eipä tässä mitään hätää, Pentti ostaa Sakelle jakkaran, ni gyl se siitä.
 

c'elysee

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Re: Gyl määkin gerran Turuus

Viestin lähetti Punalippu
Hesaringin mugaan ottelu oli varsin gummallinen, Norrena torjui gagsi gertaa Saggea useammin ja IFK vei laukaisutilastonkin, silti Tps hallitsi peliä segeästi, gui gui mää vaan kysyn?Eipä tässä mitään hätää, Pentti ostaa Sakelle jakkaran, ni gyl se siitä.
Ei TPS peliä hallinnut selkeästi. Ainoastaan toista erää Tepsi hienokseltaan hallitsi, mutta muuten IFK oli aktiivisempi ja laukoi paljon hanakammin.

Oliko muuten kukaan A-katsomossa ja tietäisi miksi Levokari hermostui yleisölle? Pauli ansiokkaasti esitteli kansainvälisiä käsimerkkejä vaihtoaition taakse.

P.S. Rauman murrettako yritit jäljitellä? Ei tuota ainakaan turkulainen ymmärrä...
 
Viimeksi muokattu:

rossoblu

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Re: Re: ennätyskö lähenee?

Viestin lähetti Isokissa


Ihan viimekaudelta tulee mieleen 0-1-12.

Olet tainnut unohtaa 6-1 voiton Jokereista siitä tappioputkien välistä.
Oikea saldo on siis 1-1-12. Ennen Jokeripeliä siis 0-0-6 ja sen jälkeen 0-1-6.

Tilastogurut: Mikä on siis HIFK:n pisin tappioputki ja putki ilman voittoa
A) SM-liigassa B) SM-sarjassa?
 

Woman In Red

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hih

Tässä onkin ollut lätkärintamalla sattuneesta syystä vähän tylsää viime aikoina joitain satunnaisia laulutuokioita lukuun ottamatta.

Liesmäen Erkin pakina Aurajoen rannoilta oli siksi tosiaan paikallaan piristämään mukavasti näinä harmaina aikoina!

Enää ei ihmetytä, että Turussa niin huonosti jaksetaan käydä katsomassa pelejä, jos se maistuu voitosta huolimatta noin happamalta - ja Erkki sentään saa siitä korvauksenkin. Onneksi Tepsin pelaajat sentään ovat vähän innostuneempia ja osaavat vähän sitä alalla kovasti kaivattua vastustajan kunnioittamista.

-piip-ton, kärttyinen ja kyllästymisherkkä Erkki on tainnut pyytää ammattiapua joltain vähemmän ammattimaiselta kirjoittajaporukalta (ehkä joltain toiselta nettifoorumilta?...täältähän ei tuollaista irtoaisi...). Rahastakaan kun ei luulisi olevan kiinni, ja silti tuo teksti oli kyllä koottu ihan ihmeellisesti.

On se kiva että kaltoinkohdellun Kaitsun teloitettu jalkapöytä sentään on ruvennut luutumaan. Ja etteivät HIFK:n lahjattomat ja hitaat nuoret saaneet tehtyä enempää tyypillisiä ryntäysmaalejaan, sehän olisi jo ollut oikeusmurha turkulaisille, jotka silkkaa jalouttaan vaivautuivat flunssaisina pelaamaan edes mitenkuten tätä säälittävää ylihintaista rupusakkia vastaan.

Kyllä Mälkiänkin kannattaisi ottaa mallia Erkiltä, eikä suorastaan ifk-maisen epäreilusti yllättää tätä lehdistötilaisuudessa tilittämällä ammattitaidottomasti positiivisia typeryyksiään omasta joukkueesta. Eiköhän Mälkiäkin ensi kerralla osaa sanoa, että nämä pelaajat eivät ole koskaan mitään olleet eikä niistä ikinä mitään tule ja anteeksi että vaivasimme teitä tänäänkin paikalle mutta jotainhan tässä on tehtävä aikansa kuluksi uutta joukkuetta odotellessa.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Turun Sanomien juttu on kieltämättä hiukan ristiriitainen.

Hifkin joukkue on koottu ihmeellisesti, on vaisuja ulkomaalaisia (poislukien Z.) ja lahjattomia nuoria. Se on kädetön, hidas ja jäähyherkkä. Silti joukkue on jutun mukaan liigan suurin alisuorittaja. (Kuinkahan surkeita joukkueita muilla sitten oikein onkaan?)

Tosin koska jutussa sanotaan, että rahasta ei pitäisi olla kiinni, alisuorittaja onkin ilmeisesti seura.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Erkki Liesmäki

..on uskomaton mato. Eihän edes turkulaiset voi arvostaa tällaista "kiekkotietäjää"? Mies on joko mikkihiiren oloinen nysvääjä tai 170-kiloinen vuori, jolla on jotain angstia urheilua, Helsinkiä ja HIFKiä kohtaan. Siinähän ei sinänsä ole mitään ihmeellistä tai pahaa, kyllä meiltäkin löytyy patologisia Turun vihaajia (en minä, suhtaudun turkulaisuuteen huumorilla). Mutta siinä on jotain perustavaa laatua olevaa tyylittömyyttä ja selkärangattomuutta, että tällainen henkilö kirjoittaa juttuja suhteellisen isolevikkiseen lehteen. Hävetkää, turkulaiset. Tuollaisen tyypin olemassaolo on osoitus alemmuuskompleksisesta pikkukaupunkilaisuudesta. Vaikka itse muistutatte kärkkäästi olevanne kulttuuripitoinen ex-pääkaupunki. Liesmäen jorinat pistävät Turun kuitenkin samalle viivalle Ypäjän tai Kihniön kanssa, missä ikinä lienevätkään.

En tiedä minkänäköinen on Erkki Liesmäki, mutta luulen että saatan tirvaista häntä lärviin, jos näen....Tai ei sittenkään, olen rauhallinen mies :mad:
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Ypäjä onkin täältä katsottuna aika lähellä Turkua.
Liesmäki lienee jäänyt pari kertaa ilman valkkaria Hjalliksen tiedotustilaisuuksissa, ja kostaa nyt kaikille helsinkiläisille. Tai sitten hän on muuten vaan sieltä mistä Turkukin...
Sen verran rauhallinen olen minäkin etten nyt ihan lyömään... niin tai jos pimeällä kujalla tulee vastaan.
Ai niin, mammakin ihmetteli ettei tähän ole paljoakaan tullut ottelusta "puolueettomia", turkulaisia, selostuksia.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti fiftyeight
Ypäjä onkin täältä katsottuna aika lähellä Turkua.
Liesmäki lienee jäänyt pari kertaa ilman valkkaria Hjalliksen tiedotustilaisuuksissa, ja kostaa nyt kaikille helsinkiläisille. Tai sitten hän on muuten vaan sieltä mistä Turkukin...
Sen verran rauhallinen olen minäkin etten nyt ihan lyömään... niin tai jos pimeällä kujalla tulee vastaan.
Ai niin, mammakin ihmetteli ettei tähän ole paljoakaan tullut ottelusta "puolueettomia", turkulaisia, selostuksia.

-Niitä minäkin olen kaivannut ja jonkun verran olen täällä törmännytkin ns. asiapitoisiin TPS-faneihin, jotka suodattavat Liesmäen selostuksista ottelun todelliset tapahtumat. Uskokaa minua, en kestäisi tuollaista luiskaotsaisuutta toisinkaanpäin. Siitä saamme nauttia "uudistetuilla" HIFKin nettisivuilla, jossa kirjoitetaan 0-5 tappion jälkeen että hyvin oltiin mukana.

Ja Erkki-boy ei varmasti tule vastaan pimeällä kujalla, koska olen melko varma, että hän ei poistu koskaan Turun rajojen sisäpuolelta. Ja kyllä mä sittenkin taitaisin tarkemmin ajateltuna tirvaista sitä:D
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Turkulainen journalismi

joo, lienee ko. toimittajan kirjoituskone TEPSIn konttorilla

Myos Neukuissa harrastettiin aikoinaan tallaista
propagandajournalismia.

Toimii hyvin Sisaanpainlampiavassa Turkkuses'

No TPS:lla joka tapauksessa joukkueeseen tehtiin tarvitut
muutokset eika toimitusjohtajaa tarvitse erottaa.
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
HIFKn website

Todella kaamea esitys.

Skrivaako Pena ite noi jutut?

Edellinen www-palvelu oli sekin aika hanukkaasta, mutta
raivokkaasti parempi kuin nykyinen, jossa toissapaivan
matsia viela tarjotaan seuraavana kotipelina....
 

foobar

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Re: Erkki Liesmäki

Viestin lähetti JHag
Mutta siinä on jotain perustavaa laatua olevaa tyylittömyyttä ja selkärangattomuutta, että tällainen henkilö kirjoittaa juttuja suhteellisen isolevikkiseen lehteen. Hävetkää, turkulaiset.


Vais ni. Pitäiskö tästä sitten lähteä barrikaadeille TS:n konttorin eteen vaatimaan Liesmäelle potkuja kun hän kirjoittaa tuollaisia juttuja? Miten helvetissä minun pitäisi turkulaisena hävetä jos joku heebo kirjottelee johonkin lehteen omiaan?

Tuollaisen tyypin olemassaolo on osoitus alemmuuskompleksisesta pikkukaupunkilaisuudesta.

Mistäköhän se sitten on osoitus, että joka helvetin matsin jälkeen täällä jaksetaan nostaa porua TS:ässä kirjoitetuista jutuista, lähinnä sieltä Hellsingin suunnalta vielä. Ei voi ymmärtää ei.

Liesmäen jorinat pistävät Turun kuitenkin samalle viivalle Ypäjän tai Kihniön kanssa, missä ikinä lienevätkään.

Voisi luulla, että Liesmäki on vähintäänkin kaupunginjohtaja eikä kiekkotoimittaja jos ihan kokonaisen kaupungin saa vaikuttamaan noin pahalta. Ei se jääkiekko nyt herranenaika sentään ole koko elämää.

En tiedä minkänäköinen on Erkki Liesmäki, mutta luulen että saatan tirvaista häntä lärviin, jos näen....Tai ei sittenkään, olen rauhallinen mies :mad:

Ehkä kannattaisi tarkistaa lääkitystään jos herra Liesmäen jutut nostaa tommosia tunteita pintaan. Tai otappa pari kierrosta metrossa niin helpottaa ;)
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Minusta...

..se Liesmäen kirjoitus oli aivan hulvattoman hauska. Joku saa palkkaa Turun Sanomilta kirjoittamalla tuollaisia juttuja. Täytyy lisätä TS bookmarkeihin. :D ;) ;) :D
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
foobar: Olen kiekkoilun ystävä ja jos minun suosikkijoukkueeni kotikaupungin kiekkotoimittaja olisi noin ala-arvoinen, häpeäisin sekä häntä että kotikaupunkiani siinä ohessa. Ei yhden turkulaisen jutut täällä -luojan kiitos- 200 km:n päässä paljon heilauta, ei tietenkään. Mielipiteitä saa olla, mutta on se joku osoitus kaupungin käsittääkseni valtamedialta (eikös Turun Sanomat ole sen seudun ykköslehti vaikka Hesariin verrattuna? Eli keskiverto turkulainen lukee enemmän TS:a kuin HS:a?), jos asenteellinen, asiantuntematon pelle kirjoittaa ko. aviisin sivuilla maamme ykköslajista. Liesmäkihän on sama hemmo, jonka mielestä kaikkien MM-kisojen jälkeen parhaita pelaajia olivat Kipru ja Nummelin.

Minulla ei ole mitään TPS:aa vastaan. Arvostan suuresti esim. Jortikan saavutuksia ja monia pelaajia; Virtaa, Bergiä, veskari-Kiprua...Siksi minun mielestäni kontrasti maamme kiistattoman ykkösjengin saavutusten ja saman seudun ykkösmedian kirjoittelujen välillä on käsittämätön. Tällaiseen sortuvat yleensä Ypäjä-tyyppiset paikat, joissa katseen leveys on käänteisesti verrannollinen asukasluvun kanssa. Miksi teillä ei voisi olla huippujournalismiakin kun teillä on huippukiekkoakin? Vai oletko OIKEASTI sitä mieltä, että Liesmäen jutut ovat hyviä?

En voi matkustella metrolla, kun meillä Espoossa ei sitä ole. Mutta käy sinä kuuntelemassa Mattia ja Teppoa ja moikkaa matkalla Ressua ja Jasminia:p

Ystävällisin terveisin kaikesta huolimatta.
 

pXi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, EPS
Re: Re: Erkki Liesmäki

Viestin lähetti foobar
Mistäköhän se sitten on osoitus, että joka helvetin matsin jälkeen täällä jaksetaan nostaa porua TS:ässä kirjoitetuista jutuista, lähinnä sieltä Hellsingin suunnalta vielä. Ei voi ymmärtää ei.
Viestin lähetti foobar
Ehkä kannattaisi tarkistaa lääkitystään jos herra Liesmäen jutut nostaa tommosia tunteita pintaan. Tai otappa pari kierrosta metrossa niin helpottaa ;)
Minä taas en ymmärrä sitä,että Helsingin Sanomien mollaaminen on yleisesti hyväksyttyä,ja jopa toivottavaa hupailua,ja samaan aikaan muiden valtakunnallisesti merkittävien lehtien arvosteleminen on pelkkää pääkaupunkilaisten marinaa.Totta vitussa tuollaiset jutut nostattavat hien pintaan ja siitä pitää sanansa sanoa.Miksi ihmeessä niistä otteluista ei voi kirjoittaa raporttia ilman henkilökohtaista katkeruutta?Minä vaan kysyn.Samankaltainen kirjoittelu HS:ssa aiheuttaisi 200 viestiä pitkän ketjun tänne Jatkoaikaan,jossa haukuttaisiin HS Hjalliksen kätyriksi.Ei turkulaisten tarvitse hävetä Liesmäkeä mutta ei meidän kehätien sisäpuolella asuvien tarvitse toisaalta ottaa aina huumorilla näitä juttuja,sillä vitseinä nuo Liesmäen pölinät eivät naurata,eivät edes kännissä.Jos Liesmäki on suuttunut liigalle siitä,ettei se latonut Zidlickylle pelikieltoa "teloituksesta",niin ei siitä kannata HIFK:ta syyttää.Luulen,että pohjimmiltaan tästä on kyse.
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
valtamedioita

ai TS:ko valtakunnallisesti merkittava

joo, ne osanneet aina ATLAS F1:sta copypaste:lla laittaa
vormulajuttuja ajoissa paperille

Luemmeko sielta ekana HIFKin uudet vahvistuksetkin
 

foobar

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti JHag
Miksi teillä ei voisi olla huippujournalismiakin kun teillä on huippukiekkoakin?

Tämäkä sitten on ASUKKAIDEN syy?

Vai oletko OIKEASTI sitä mieltä, että Liesmäen jutut ovat hyviä?

Henk. koht osaan suodattaa (toivottavasti) kaiken paskan Liesmäen kirjoituksista ja vetää omat johtopäätökset ilman, että niistä tarvii vinkua esim. täällä.

En voi matkustella metrolla, kun meillä Espoossa ei sitä ole. Mutta käy sinä kuuntelemassa Mattia ja Teppoa ja moikkaa matkalla Ressua ja Jasminia:p

Jasmin mikään turkulainen ole, asuu Oulussa tätä nykyä, noinko huonosti on seiska tullut luettua :P

Ystävällisin terveisin kaikesta huolimatta.

Samoin.
 

foobar

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Re: Re: Re: Erkki Liesmäki

Viestin lähetti pXi
Miksi ihmeessä niistä otteluista ei voi kirjoittaa raporttia ilman henkilökohtaista katkeruutta?

Sanoppa muuta, mutta miten ihmeessä se voi olla turkulaisen sukankuluttajan vika jos TS:ässä joku raportoi otteluita puolueellisesti?

Ei turkulaisten tarvitse hävetä Liesmäkeä mutta ei meidän kehätien sisäpuolella asuvien tarvitse toisaalta ottaa aina huumorilla näitä juttuja,sillä vitseinä nuo Liesmäen pölinät eivät naurata,eivät edes kännissä.

Jättäkää lukematta jos noin tiukalle ottaa ja lukekaa jostain muusta mediasta puolueettomia raportteja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös