Mitä tällekin palstalle on tapahtunut? Uskomatonta pippelinmittaamista jokaisessa matsiketjussa. Ketään ei enää kiinnosta pelin voittaja, vaan se, kumpi "fyysisesti dominoi" peliä ts. taklasi ainakin kahdesti.
Aina minua on hieman hymyilyttänyt IFK-kannattajien tapa suhtautua tunteella fyysiseen peliin, mutta olen sen heille aina suonut, koska se on kuitenkin kuulunut heidän joukkueensa perinteisiin ja on sikäli arvokas koko liigan kannalta.
Bluesin osalta kieltämättä tulee mieleen jonkinlainen kompensointi. Käsittääkseni NHL:n laajennusjoukkueissa fyysisen pelin erikoismiehet ovat joukkueidensa suuria sankareita, koska ei voi olettaa uusien joukkueiden vielä voittavan mestaruuksia. Ei voitettu peliä, mutta voitettiin tappelu. Sillä onkin hyvä lämmittää mieltänsä. Hieman sama ajatus tulee mieleen näin Suomen mittakaavassa, mutta että muutamasta taklauksesta. Ei paljoa itsetyytyväisyyteen ja hyvänolontunteeseen vaadita.
Sitä en ymmärrä, että miten TPS:stä saa mikkihiiri-joukkueen edelleenkin. Taklaaminen ja mailalla sormille hakkaaminen eivät ole ainoita tapoja olla fyysinen. Jos katsotaan rosteria, niin kyllä hyökkäyskalusto on vuosituhannen vaihteeseen verrattuna paljon fyysisempi. Pelityylissä ei pyritä taklaamaan, mutta fyysisyyteen TPS tuskin häviää. TPS:n köykäisimpinä kausina 98-99 pelattiin SM-liigan fyysisimmästä päästä olleet finaalit ja silloinkin TPS selvisi voittajana. Viime vuosikymmenen puolivälin paikkeilla TPS oli taasen hyvinkin fyysinen. Tämä on saattanut nuoremmilta palstalaisilta unohtua.
Ja antakaa nyt sen Espoon keskusta -jutun jo olla. Espoon keskusta on Tapiola, joka on rauhoitettu nykyisen kokoiseksi. Espoon keskus on pummien kokoontumispaikka. Kaikki kuitenkin tietää, että varsinaisena keskustana toimii Helsingin keskusta. Espoo on apukaupunki, jossa on alhaisempi veroprosentti ja itse olen täällä viiden asuinvuoteni aikana ollut siihen hyvin tyytyväinen. Yritetään nyt kuitenkin jatkossa keskustella jääkiekosta!
Mutta nyt kun sivuraittelle eksyttiin niin täytyy sanoa, että Jatkoajan liigan laajennus on saanut sen aikaiseksi, että tässäkin ketjussa muihin verrattuna itse Daespoon jorinat alkavat näyttämään älykkäiltä.
L